Hulderen Skrevet 21. november 2017 #41 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv i samme vektklasse så har ikke en kvinne en sjanse i havet mot menn. Kvinner har mer fettprosent, og mindre muskelmasse per kg kroppsvekt. Pluss at menn også er teknisk overlegene i alle former for idrett. Her kan du f.eks sammenlikne menn og kvinner i vektløfting i samme vektklasser: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world_records_in_Olympic_weightlifting Anonymkode: 5b942...884 Men er det bare styrke som teller? Hva med teknikk? Jeg vokste opp med Modesty Blaise tegneserier og bøker, og lærte at en dyktig, liten kvinne kunne banke opp menn, gjerne 4-5 på en gang
Lano-mannen Skrevet 21. november 2017 #42 Skrevet 21. november 2017 I SEAL-teamene finnes det ikke kvinner. Det er naturlige årsaker til det. Det er forskjellene i fysikk. Men uansett så skal vi gi kreditt til de kvinnene som går i ringen mot menn som de fleste menn ikke ville ha/ eller ønsket å ha møtt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #43 Skrevet 21. november 2017 12 minutter siden, Perle skrev: Fatastisk logikk. Halvparten av verdens befolkning skal slutte med idrett fordi de ikke er menn. Kan jo i samme slengen legge ned barneidretten, hadikappidrett og alle «old boys» fotballag også da. Alle som bokser i lavere klasse en tungvekt kan jo også bare slutte. Å ikke kunne anerkjenne kvinnelige utøveres prestasjoner «fordi de ikke er like gode som menn» er i bestefall ekstremt lite reflektert og modent. Klarer ikke å fri meg for å tenke at du må tilhøre et veldig «enkelt» miljø. Håper du aldri får en datter. Åh herregud... Hvor skrev jeg at kvinner må slutte med idretten fordi dem ikke er menn? Mitt poeng er at idrett for menn holder et høyere nivå enn hva kvinneidretten gjør. Blir ikke kvinnelige idrettsutøvere anerkjent? Bor du i Saudi Arabia? Jeg har allerede en 8-år gammel jente. Anonymkode: ab5ea...ac8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #44 Skrevet 21. november 2017 21 minutter siden, Thyra skrev: Men hvorfor kan de ikke da fortsette å konkurrere i samme klasse som menn som de hadde gjort i 20 år? Tror du at det er tilfeldig at det ble bestemt å utelukke kvinnene fra konkuransen rett etter at de fikk sin første kvinnelige vinner? Det siste du skriver er bare tull. Bryte ned forholdet mellom menn og kvinner?!? De fleste feminister er lesbiske?!? Jo, det finnes oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Rosa for jenter, blått for gutter. Sangbok for jenter og sangbok for gutter. Skjørt, kjoler, høye hæler, slips. Osv. Er alt dette naturgitt, mener du? Språket har også noen oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette er feil, jeg bare slår fast at det er slik. Det er forskjell på å være mann og kvinne. Og hvorfor er du så jævla opphengt i at de kjønnsdelte en liten mikroidrett i OL sammenheng for 25 år siden? Net, Det er virkelighet, Feminister har som mål og bryte ned forholdet mellom mann og kvinne. De er i mot at kvinner skal ha barn og de støtter og promoterer homofili og liberalismen/feminismen ble startet av lesbiske kvinner og utifra min erfaring så er 98% av feminister også lesbiske. Anonymkode: ab5ea...ac8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #45 Skrevet 21. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det finnes oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Rosa for jenter, blått for gutter. Sangbok for jenter og sangbok for gutter. Skjørt, kjoler, høye hæler, slips. Osv. Er alt dette naturgitt, mener du? Språket har også noen oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette er feil, jeg bare slår fast at det er slik. Er det oppkonstruert at jenter liker rosa og at gutter liker blått? Du sier at du ikke synes at det er feil at vi har kjønnsdelte klær som identifiserer en mann og en kvinne, Menn likevel så klager du over det. Det er naturlig at gutter og jenter har ulike interesser og preferanser. Og hva er det for noen "oppkonstruerte kjønnsforskjeller" i språket? Beklager, Men jeg lever ikke på månen. Anonymkode: ab5ea...ac8
Thyra Skrevet 21. november 2017 #46 Skrevet 21. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det oppkonstruert at jenter liker rosa og at gutter liker blått? Du sier at du ikke synes at det er feil at vi har kjønnsdelte klær som identifiserer en mann og en kvinne, Menn likevel så klager du over det. Det er naturlig at gutter og jenter har ulike interesser og preferanser. Og hva er det for noen "oppkonstruerte kjønnsforskjeller" i språket? Beklager, Men jeg lever ikke på månen. Anonymkode: ab5ea...ac8 Ja, det er tillært. Tror du at dersom du besøkte en isolert indianerstamme i Amazonas hvor barna aldri hadde blitt eksponert for dette og gitt dem en sekk med leker og klær så ville jentene automatisk valgt rosa prinsessekjoler og guttene lekebiler og batmankostymer? Dersom de ikke hadde noe forhold til disse tingene? Nien kjønnsforskjeller er genetiske. Men tilbøyelighet til å like rosa eller blått er ikke genetisk. I språket har vi ulike ord for hunkjønn og hankjønn. Jeg sier ikke at det er noe galt i det. Men alle ord er menneskeskapt.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #47 Skrevet 21. november 2017 Hadde vært flott å se kvinner vise menn hvem som virkelig er det sterke kjønn. Anonymkode: 0b642...621
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #48 Skrevet 21. november 2017 10 timer siden, Lano-mannen skrev: I SEAL-teamene finnes det ikke kvinner. Det er naturlige årsaker til det. Det er forskjellene i fysikk. Men uansett så skal vi gi kreditt til de kvinnene som går i ringen mot menn som de fleste menn ikke ville ha/ eller ønsket å ha møtt. Det er fordi SEAL er en kvinnehatende organisasjon, Anonymkode: 0b642...621
Thyra Skrevet 21. november 2017 #49 Skrevet 21. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å være mann og kvinne. Og hvorfor er du så jævla opphengt i at de kjønnsdelte en liten mikroidrett i OL sammenheng for 25 år siden? Net, Det er virkelighet, Feminister har som mål og bryte ned forholdet mellom mann og kvinne. De er i mot at kvinner skal ha barn og de støtter og promoterer homofili og liberalismen/feminismen ble startet av lesbiske kvinner og utifra min erfaring så er 98% av feminister også lesbiske. Anonymkode: ab5ea...ac8 Det er forskjell på menn og kvinner, men hvor langt disse forskjellene går, er det ulike meninger om. Det som skjedde i OL for 25 år siden kan kanskje virke som en fillesak, men det er et symbol på noe større. Jeg bryr meg lite om sport, men jeg husker denne saken. Det er vel det eneste jeg husker fra OL det året. Mulig feministene ønsker å bryte ned forholdet mellom menn og kvinner som du mener det bør være? Med tydelig definerte kjønnsroller og kvinnen som mannens underdannige? Er det ikke en bra ting å støtte homofiles rettigheter? Skal ikke alle ha rett til å være som de er? I mot at kvinner skal ha barn? Hvis ingen kvinner fikk barn, ville vi dø ut. Det vet vel feministene også?
MajorasMaske Skrevet 21. november 2017 #50 Skrevet 21. november 2017 Unisex boksing er gjennomførbart men da må man matche kvinner med menn i en vektklasse under kvinnen.
Lano-mannen Skrevet 21. november 2017 #51 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi SEAL er en kvinnehatende organisasjon, Anonymkode: 0b642...621 Du tenker på de som setter sitt eget liv i fare for å redde kidnappede kvinner i områder som er ekstremt farlige? Ja, de hater nok kvinner;) 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #52 Skrevet 22. november 2017 På 21.11.2017 den 4.58, AnonymBruker skrev: Men, Så er jo ikke leirdueskyting den mest fysisk krevende idretten.. Jeg har et spørsmål til feminister, Hvorfor så ønsker dere og gjøre samfunnet mest mulig kjønnsnøytralt? Det virker som at dere skammer dere for og være kvinner og at dere ønsker mest mulig og være mann. Anonymkode: ab5ea...ac8 Rart at vi skammer oss over å være kvinner når vi gjennom hele livet blir fortalt at vi er dumme overfølsomme fødemaskiner, samtidig som vi vet at vi er svake fysisk. Rart Anonymkode: 74ecb...da2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå