Gå til innhold

Herreboksing vs. Dameboksing

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men, Så er jo ikke leirdueskyting den mest fysisk krevende idretten..

Jeg har et spørsmål til feminister, Hvorfor så ønsker dere og gjøre samfunnet mest mulig kjønnsnøytralt? Det virker som at dere skammer dere for og være kvinner og at dere ønsker mest mulig og være mann.

Anonymkode: ab5ea...ac8

Men, hva er galt med å la menn og kvinner konkurrere sammen i den typen idretter? Er det virkelig så forferdelig om en kvinne skulle vinne over menn innimellom? Resultatet av å nekte kvinnene å konkurrere med mennene i denne grenen ble at kvinnene ikke lenger fikk konkurrere i denbe grenen. Siden det ikke var nok kvinnelige utøvere til å opprette kvinneklasser.

Å ønske like rettigheter og muligheter er vel ikke å ønske å være mann? Naturlige kjønnsforskjeller er vel og bra. Oppkonstruerte og samfunnsskapte kjønnsforskjeller klarer vi oss fint uten.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de kunne godt ha fjernet kjønns klasser for min del. Men å gjøre slik som i tennis og sjakk hvor de beholder kvinneklasser for at kvinnene skal kunne komme på pallplass og få oppmerksomhet og penger, men samtidig slippe kvinnene inn i manns klassen hvis de vil blir for dumt. Enten oppløser man kjønns klasser helt, ellers beholder man dem. Å beholde kjønns klasser, også i tillegg la det ene kjønnet få konkurrere i den andre klassen, men kun den ene veien er på ingen måte riktig. Det er kun et triks for å tjene mer penger for kvinnene.

Anonymkode: 5b942...884

Man kan vel ha kjønnsklasser i enkelte idretter, og konkurrere sammen i andre idretter? På samme måte som man har vektklasser i enkelte idretter og ikke i andre?

Jeg var ikke klar over at kvinner kunne velge i tennis og sjakk. Jeg trodde tennis var kjønnsdelt og sjakk kjønnsnøytralt. Men man lærer alltid noe nytt ...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Men, hva er galt med å la menn og kvinner konkurrere sammen i den typen idretter? Er det virkelig så forferdelig om en kvinne skulle vinne over menn innimellom? Resultatet av å nekte kvinnene å konkurrere med mennene i denne grenen ble at kvinnene ikke lenger fikk konkurrere i denbe grenen. Siden det ikke var nok kvinnelige utøvere til å opprette kvinneklasser.

Å ønske like rettigheter og muligheter er vel ikke å ønske å være mann? Naturlige kjønnsforskjeller er vel og bra. Oppkonstruerte og samfunnsskapte kjønnsforskjeller klarer vi oss fint uten.

Kvinner kan ikke konkurrere i noen form av fysisk idrett på samme nivå som menn. Ang. det at de kjønnsdelte leirdueskyting var kanskje fordi de ønsket og promotere flere kvinner til idretten? Det at det ikke er nok kvinnelige deltakere har med interesse å gjøre, Det er ikke den olympiske komite`s problem.

Jeg støtter at kvinner skal ha samme rettigheter som menn, Men jeg støtter ikke feminister som vil ha et kjønnsnøytralt samfunn. Feminister ønsker at de hadde to baller og en wiener.

Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Man kan vel ha kjønnsklasser i enkelte idretter, og konkurrere sammen i andre idretter? På samme måte som man har vektklasser i enkelte idretter og ikke i andre?

Jeg var ikke klar over at kvinner kunne velge i tennis og sjakk. Jeg trodde tennis var kjønnsdelt og sjakk kjønnsnøytralt. Men man lærer alltid noe nytt ...

Ja men innen samme idrett burde det være enten eller. Å beholde en kvinneklasse samtidig som man slipper kvinner inn i manns klassen i samme idrett er ikke riktig. Det er bare kvinner som vil være parasitter og få mer penger ved å også henge seg på events for menn da ingen vil se på deres middelmådige prestasjoner i kvinneklassen.

Sjakk har egne kvinneturneringer i tillegg til at alle hovedturneringer er åpne for begge kjønn. Det finnes ingen turneringer som er forbeholdt menn. Og i tennis så er manne klassen faktisk åpen for kvinner (men ingen kvinne kunne en gang håpe på å kvalifisere seg for det), mens kvinneklassen er ikke åpen for menn. Her er noen klipp fra den brilliante "man woman myth" på temaet:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kan ikke konkurrere i noen form av fysisk idrett på samme nivå som menn. Ang. det at de kjønnsdelte leirdueskyting var kanskje fordi de ønsket og promotere flere kvinner til idretten? Det at det ikke er nok kvinnelige deltakere har med interesse å gjøre, Det er ikke den olympiske komite`s problem.

Jeg støtter at kvinner skal ha samme rettigheter som menn, Men jeg støtter ikke feminister som vil ha et kjønnsnøytralt samfunn. Feminister ønsker at de hadde to baller og en wiener.

Eh nei. Det var nok fordi det falt enkelte tungt for brystet at en kvinne slo alle mennene. Når det ikke er nok kvinner til å ha egen kvinneklasse, og det tross alt ikke er farlig for kvinner å delta, hvorfor kan de ikke bare få delta?

Vi får aldri et kjønnsnlytralt samfunn. Men vi trenger ikke oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Og vi må la alle få være seg selv, enten de passer inn i tradisjonelle kjønnsroller eller ikke.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminister ønsker at de hadde to baller og en wiener.

Særlig. Noe så upraktisk å gå rundt med i buksa ...

Anonymkode: 04efe...1c2

Skrevet
7 minutter siden, Thyra skrev:

hvorfor kan de ikke bare få delta?

Og hvorfor kan ikke gutter i verden få en utdanning fra Unicef, Plan International og FN? Hvorfor er det kun jenter som skal få en utdanning?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor kan ikke gutter i verden få en utdanning fra Unicef, Plan International og FN? Hvorfor er det kun jenter som skal få en utdanning?

Mange steder i verden har ikke jenter (samme) mulighet til å få utdanning som gutter. At veldedige organisasjoner har noen kampanjer for å utjevne dette ser jeg ikke noe galt i.

Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Mange steder i verden har ikke jenter (samme) mulighet til å få utdanning som gutter. At veldedige organisasjoner har noen kampanjer for å utjevne dette ser jeg ikke noe galt i.

At det kjønnet som er majoriteten av lærdueskytterene er de som får konkurrere ser jeg ikke noe galt i...

Men fint at du viser dine sanne farger Thyra. Du som flere ganger på dette forumet har skrevet at du er for likestilling. Også viser det seg altså at du akkurat som alle andre feminister støtter aktiv ekskludering av gutter pga deres kjønn. Aka kjønnsdiskriminering.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Thyra skrev:

Eh nei. Det var nok fordi det falt enkelte tungt for brystet at en kvinne slo alle mennene. Når det ikke er nok kvinner til å ha egen kvinneklasse, og det tross alt ikke er farlig for kvinner å delta, hvorfor kan de ikke bare få delta?

Vi får aldri et kjønnsnlytralt samfunn. Men vi trenger ikke oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Og vi må la alle få være seg selv, enten de passer inn i tradisjonelle kjønnsroller eller ikke.

Det har jeg ingen tro på. At det ikke er nok kvinner til å delta i enkelt idrett viser bare at interessen ikke er der for kvinner flest.

Feminister har en agenda om å bryte ned forholdet mellom mann og kvinne. Og det finnes ikke noe som heter oppkonstruerte kjønnsforskjeller, Menn og kvinner er ulike. Men er ikke majoriteten av feminister lesbiske?

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men, Så er jo ikke leirdueskyting den mest fysisk krevende idretten..

Jeg har et spørsmål til feminister, Hvorfor så ønsker dere og gjøre samfunnet mest mulig kjønnsnøytralt? Det virker som at dere skammer dere for og være kvinner og at dere ønsker mest mulig og være mann.

Vi ønsker like muligheter og like rettigher. 

Jeg elsker å være kvinne, og har ikke noe ønske om å være mann. Det gjør heller ingen andre kvinner jeg kjenner. Jeg vil bare ha lik rett på utdanning, lik lønn for likt arbeid, rett til å leve som jeg vil og drive med de fritidsaktivitene jeg ønsker, rett til å arve, samt stemmerett. Altså samme rettigheter som dere menn. Menneskerettigheter. 

Og dette våset dere driver med å sammenlikner herrefotball og damefotball osv.. Altså, det er på et nivå passende i en barnehage. Alà «pappaen min er sterkere en pappaen din». 

Voks opp! Absolut INGEN normalt oppegående fyr holder på slik. Hadde noen i mitt miljø og omgangskrets oppført seg på den måten hadde folk trodd han hadde slått hodet. 

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men innen samme idrett burde det være enten eller. Å beholde en kvinneklasse samtidig som man slipper kvinner inn i manns klassen i samme idrett er ikke riktig. Det er bare kvinner som vil være parasitter og få mer penger ved å også henge seg på events for menn da ingen vil se på deres middelmådige prestasjoner i kvinneklassen.

Sjakk har egne kvinneturneringer i tillegg til at alle hovedturneringer er åpne for begge kjønn. Det finnes ingen turneringer som er forbeholdt menn. Og i tennis så er manne klassen faktisk åpen for kvinner (men ingen kvinne kunne en gang håpe på å kvalifisere seg for det), mens kvinneklassen er ikke åpen for menn. Her er noen klipp fra den brilliante "man woman myth" på temaet:

Nå vet ikke jeg hvor mange som faktisk ser på herretennis vs kvinnetennis, men hvis man ser på dette med lønn så kan man jo sammenlikne herre og kvinnefotball. Selvsagt har det noe å si hvor mange som ser på og hva verdien av det er. Verdien av å vinne mesterskapet burde være det samme hvis omtrent like mange ser på kvinnenes som mennenes. Det hadde ikke gitt noen mening å gi verdens beste kvinnelige fotballspiller det samme som en mannlig. Marta tjener 500k dollar og Ronaldo tjener nesten 30 millioner dollar. Mener du da at Ronaldo er 60 ganger bedre enn Marta? Det handler selvsagt om penger, ikke om fysikk i seg selv.

Nå synes jeg også at det er litt mer spesielt siden Wimbeldon er et eget mesterskap hvor begge kjønn deltar. Jeg synes forøvrig at pengepremier i OL, Xgames og slikt burde være likt for begge kjønn, uansett hvor mye konkurranse det er i sporten.

Men så har vi jo lyspunkt hvor vi ser nå at fotballandslagene får like mye penger nå. Selv om man nok kan argumentere for at herrelandslaget har prestert så dårlig at de egentlig ikke "fortjener" særlig mye penger.

Anonymkode: f68d2...3e9

Skrevet
7 minutter siden, Perle skrev:

Jeg elsker å være kvinne, og har ikke noe ønske om å være mann. Det gjør heller ingen andre kvinner jeg kjenner. Jeg vil bare ha lik rett på utdanning, lik lønn for likt arbeid, rett til å leve som jeg vil og drive med de fritidsaktivitene jeg ønsker, rett til å arve, samt stemmerett. Altså samme rettigheter som dere menn. Menneskerettigheter. 

Kun jenter har kjønnspoeng i den Norske skolen. Dette på tross av at over 60% av landets stuenter er jenter. Tror du de som har introdusert denne diskrimineringen er feminister eller ikke? Eller hva med alle andre former for offentlig diskriminering i lover og regler? Samtlige mot gutter og menn. hvilke grupper og politikere tror du det er som står bak disse?

Likestillingsloven:

§ 1.Formål

Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke gitt noen mening å gi verdens beste kvinnelige fotballspiller det samme som en mannlig. Marta tjener 500k dollar og Ronaldo tjener nesten 30 millioner dollar. Mener du da at Ronaldo er 60 ganger bedre enn Marta? Det handler selvsagt om penger, ikke om fysikk i seg selv.

Kvinnelandslaget i fotball er på et litt lavere nivå enn et gjennomsnittlig guttelag for 15 åringer (noe kvinnenes treningskamper mot nettopp slike viser). Hvor mye får de 15 årige guttene betalt for å spille fotball tror du?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Jeg elsker å være kvinne, og ikke noe ønske om å være mann. Jeg vil bare ha lik rett på utdsnning, lik lønn for likt arbeid, rett til å arve, samt stemmerett. Altså samme rettigheter som dere menn. 

Og dette våset dere driver med å sammenlikner herrefotball og damefotball osv, er på et nivå passende barnehage i en barnehage. Alà «pappaen min er sterkere en pappaen din». 

Voks opp! Absolut INGEN normalt oppegående intelligent fyr holder på slik. Hadde noen i mitt miljø og omgangskrets holdt på slik hadde folk trodd han hadde slått hodet. 

Jeg ønsker også at kvinner skal ha 100% samme rettigheter som oss menn. Men det er også biologisk og fysisk forskjell på mann og kvinne,  Noen idretter og yrker er bedre egnet for menn og noen idretter/yrker er bedre egnet for kvinner.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det kjønnet som er majoriteten av lærdueskytterene er de som får konkurrere ser jeg ikke noe galt i...

Men fint at du viser dine sanne farger Thyra. Du som flere ganger på dette forumet har skrevet at du er for likestilling. Også viser det seg altså at du akkurat som alle andre feminister støtter aktiv ekskludering av gutter pga deres kjønn. Aka kjønnsdiskriminering.

Men hvorfor ikke bare la de få kvinnelige utøverne få konkurrere i samme klasse som de gjorde fra 1972 til 1982?

Jeg støtter da ikke aktiv ekskludering av gutter pga deres kjønn fordi om jeg synes det er greit at enkelte bistandskroner øremerkes til jenters utdanning siden jenter mange steder i verden faktisk er ekskludert fra muligheten til å ta utdanning pga deres kjønn. Av samme grunn ville jeg da heller ikke ha reagert negativt om enkelte bistandskroner ble øremerket til prosjekter som i hovedsak eller utelukkende kom gutter til gode. F.eks. hjelp til tidligere barnesoldater (i hovedsak gutter), til seksuelt misbrukte gutter eller lignende. Jeg skriker heller ikke opp om kjønnsdiskrimminering om man f.eks. samler inn penger til bekjempelse av testikkelkreft.

Jeg er for at kvinner skal ha like rettugheter og muligheter, men definerer meg ikke som feminist.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnelandslaget i fotball er på et litt lavere nivå enn et gjennomsnittlig guttelag for 15 åringer (noe kvinnenes treningskamper mot nettopp slike viser). Hvor mye får de 15 årige guttene betalt for å spille fotball tror du?

Så prestasjoner betyr ingen ting? Blant annet OL-gull? Da kan man like greit kutte alle vektklasser i bryting, boksing, taekwondo osv, det er jo rettferdig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker også at kvinner skal ha 100% samme rettigheter som oss menn. Men det er også biologisk og fysisk forskjell på mann og kvinne,  Noen idretter og yrker er bedre egnet for menn og noen idretter/yrker er bedre egnet for kvinner.

Fatastisk logikk. Halvparten av verdens befolkning skal slutte med idrett fordi de ikke er menn. Kan jo i samme slengen legge ned barneidretten, hadikappidrett og alle «old boys» fotballag også da. Alle som bokser i lavere klasse en tungvekt kan jo også bare slutte. 

Å ikke kunne anerkjenne kvinnelige utøveres prestasjoner «fordi de ikke er like gode som menn» er i bestefall ekstremt lite reflektert og modent. Klarer ikke å fri meg for å tenke at du må tilhøre et veldig «enkelt» miljø. 

Håper du aldri får en datter. 

Endret av Perle
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ingen tro på. At det ikke er nok kvinner til å delta i enkelt idrett viser bare at interessen ikke er der for kvinner flest.

Feminister har en agenda om å bryte ned forholdet mellom mann og kvinne. Og det finnes ikke noe som heter oppkonstruerte kjønnsforskjeller, Menn og kvinner er ulike. Men er ikke majoriteten av feminister lesbiske?

Men hvorfor kan de ikke da fortsette å konkurrere i samme klasse som menn som de hadde gjort i 20 år? Tror du at det er tilfeldig at det ble bestemt å utelukke kvinnene fra konkuransen rett etter at de fikk sin første kvinnelige vinner?

Det siste du skriver er bare tull. Bryte ned forholdet mellom menn og kvinner?!? De fleste feminister er lesbiske?!?

Jo, det finnes oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Rosa for jenter, blått for gutter. Sangbok for jenter og sangbok for gutter. Skjørt, kjoler, høye hæler, slips. Osv. Er alt dette naturgitt, mener du? Språket har også noen oppkonstruerte kjønnsforskjeller. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette er feil, jeg bare slår fast at det er slik.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig latterlig at noen skal tjene masse penger på noe så unyttig som fotball, uansett hvor gode de måtte være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...