AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg jobber i helsevesenet og har fått vakter på lille julaften og julaften (kveld den 23 og dag 24).Familien min bor 9 timer unna og jeg har ikke noe familie i nærområdet. Når noe spør meg hva jeg skal på julaften og hvem jeg skal feire vet jeg ikke hva jeg skal svare, for jeg skal være alene. Jeg har prøvd å få bytta vaktene mine, men det er ingen som kan/vil (noe jeg forstår). Hva bør jeg svare når noen spør meg hva jeg skal i jula? Er bare 18 år btw Anonymkode: 7a4c4...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Del Skrevet 20. november 2017 Er problemet at du skal være alene på juleaften eller at du ikke vet hva du skal si når folk spør? Jeg er riktignok litt eldre enn deg, men har vært i en liknende situasjon. Jeg synes det var helt greit å skulle være alene - hadde planen klar med god mat, snop, film og kos i lang tid i forvegen og så faktisk fram til å teste ut en helt annerledes julaften. Skulle til familien min på andre siden av landet i romjula, og følte ikke at det var synd på meg i det hele tatt. Men det syntes mange andre. Det var mye "stakkars deg", invitasjoner både hjem til folk og til julefeiring for vanskeligstilte, og i det hele tatt. Godt ment, men jeg hadde det jo helt fint. Sa bare at jeg takket for tilbud og omtanke, men at jeg hadde planer for julaften - og at det ikke var noen grunn til å være bekymret for meg. Men hvis problemet er at du faktisk gruer deg til jul fordi du er alene, så blir jo det noe annet. Anonymkode: cec15...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Del Skrevet 20. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i helsevesenet og har fått vakter på lille julaften og julaften (kveld den 23 og dag 24).Familien min bor 9 timer unna og jeg har ikke noe familie i nærområdet. Når noe spør meg hva jeg skal på julaften og hvem jeg skal feire vet jeg ikke hva jeg skal svare, for jeg skal være alene. Jeg har prøvd å få bytta vaktene mine, men det er ingen som kan/vil (noe jeg forstår). Hva bør jeg svare når noen spør meg hva jeg skal i jula? Er bare 18 år btw Anonymkode: 7a4c4...8a3 Svar som sant er. Anonymkode: 3f4a1...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Del Skrevet 20. november 2017 Si at du skal jobbe. Det er den beste forklaringen i slike situasjoner. Folk har forståelse for dette, særlig når man er student og jobber så mye i ferier som mulig. Anonymkode: 8308d...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 Hvorfor kan du ikke bare si sannheten, da? Hva er det som er galt med det? Det er da plenty av folk som må jobbe, som derfor må feire alene fordi de ikke får reist hjem til jul? Skjønner ikke hvorfor du ikke skal si det som sant er? Anonymkode: a95cb...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Del Skrevet 20. november 2017 Hvis du er et sted med kveldsbemanning (helsevesen f.eks) så kan du jo tilby deg å bytte med en kollega som jobber kveld og feire på jobb. Ellers er det bare å si at du skal jobbe, og lage en koselig kveld hjemme med film, god mat og drikke, levende lys og annet som gjør det koselig. Anonymkode: b5e09...fb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 20. november 2017 #7 Del Skrevet 20. november 2017 Skjønner ikke hvorfor du ikke kan si det som du er, at du må jobbe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Del Skrevet 20. november 2017 Er jo ikke så mye å si annet enn det du skrev her; 9 timers reisevei hjem og satt opp på vakt lille- og julaften som du ikke får byttet. Anonymkode: d6f2d...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg har jobbet i helsevesenet og i turnus i mange år. Overhodet ingen skam å jobbe jul, tvert i mot! Tenk på alle de du kan glede. Synes du skal reise hodet ditt stolt å si det som det er og jeg håper du får glede av det selv også. Anonymkode: 75f8d...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå