Gå til innhold

Venninne på apoteket. Frekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

enig, 

så hun lyttet ikke. hun visste hva skags medidisner du allerede hadde, 

Anonymkode: 46a19...963

Nei. Det vet hun ikke. Det er ikke ofte jeg får b-preparater av legen.

11 minutter siden, Ryuk said:

Men altså... Jeg skjønner ikke. Ringte hun bare for å si "Ædabæda, jeg vet at du går på x og y medisiner!"? 

Hva ville hun med dette? Hun må jo ha hatt et formål med letingen deg..?

Jeg forstår heller ikke. Men det er ikke poenget. Poenget er at hun var uhøflig som ikke trakk seg noen skritt tilbake når hun ser at jeg skal hente ut medisiner. Og hvorfor sa hun ikke det med det samme når jeg kom ut av apoteket?

Men jeg kommer ikke til å gå videre med det. Da snakker hun i alle fall bak ryggen min.

Ts

Anonymkode: 54a12...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyder bærer ofte bedre enn man tror, og mange snakker også høyere enn de er klar over. Disse som sitter på toget og legger ut om taushetsbelagte ting tror sikkert også at ingen hører dem... At hun overhørte hva du sa kan fort skje, det er adskillig særere og frekke å ringe deg om det i fylla senere.

Anonymkode: b525b...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville blitt mer bekymra om jeg hadde en venn med et alkoholproblem som ikke var frekk. Alkiser er frekke og om de ikke er frekke så er det iallefall noe galt.

Anonymkode: 42712...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skammer dere over dere selv når dere henter ut medisin? Det er da ingen skam

Anonymkode: b9de6...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skammer dere over dere selv når dere henter ut medisin? Det er da ingen skam

Anonymkode: b9de6...fac

Sier du. Og da gjelder det alle? Hva med oss som vil ha litt privatliv.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi kan ha det morsomt sammen, har felles venner og møtes på sammenkomster. Vi er ikke nære på den måten at vi forteller hverandre alt. Men vi kan ta en kopp kaffe, på samme måte som du kan med en kollega?

Hva er du ute etter? Å kverulere?

Ts

Hva er du ute etter ? trøst ? ..skjerp deg du har valgt henne som venn selv. Må du begynne å være litt mer kritisk til hvem du stempler som venn eller ikke da. Ellers så får du si det til henne over en kopp kaffe hva du synes om det da. Ikke sitte på et forum som dette å lage en hel tråd om saken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Xcase33 said:

Hva er du ute etter ? trøst ? ..skjerp deg du har valgt henne som venn selv. Må du begynne å være litt mer kritisk til hvem du stempler som venn eller ikke da. Ellers så får du si det til henne over en kopp kaffe hva du synes om det da. Ikke sitte på et forum som dette å lage en hel tråd om saken.....

Jeg spurte bare om det er normalt å trekke seg litt tilbake når en ser at en bekjent eller venn eller kollega står og henter ut medisiner for å være høflig, diskret og normal. Trøst? Skjerpings selv.

Du vet ingen av mine grunner til å ikke ha tatt det opp med henne. Det vil jeg ikke utdype her. Men ting kan skje, som gjør at temaet i denne tråden blir en bagatell.

Man må da få velge når man vil ta opp et tema, som dette, og akkurat nå passer det ikke på grunn av en tragisk hendelse. So sorry u.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på faste medisiner i 7 år nå. Jeg har ALDRI fått gjenfortalt hva slags medisiner jeg går på. Aldri har verken navn eller bruket på medisinene blitt nevnt av noen. Selv når de spør om jeg ønsker den billige kopien, så nevner de aldri navnet på medisinen eller bruken ala antidepressiva. 
Går til de samme 4 apoteken rundt i byen. Som sagt aldri opplevd det. Så lurer litt på hva som er normalen her. Siden så mange tydeligvis får ropt opp alt dere skal kjøpe. 

Anonymkode: 341cc...ec1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Apoteket var ikke lite. Det er god margin fra hyllene til avlukkene der man blir betjent.

Jeg lurte på om det er vanlig å høre hva som blir sagt mellom apoteker og kunde i avlukkene når resept betjenes.

Ts

Det er vel ganske vanlig å kunne høre om man f.eks. står i luken ved siden av og blir ekspedert selv. Men ellers virker det litt rart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 20.11.2017 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et kjøpesenter på lørdag og gikk på apoteket for å hente ut medisiner på resept. Når jeg kom ut derfra, stod en venninne ved inngangen. Vi var tilfeldigvis på samme senter. Senere på kvelden ringer hun og jeg hører etterhvert at hun har drukket litt. Da kommer det frem at hun har hørt hva jeg hadde resepter på. Det var smertestillende, sovepiller og noe annet. Jeg spurte om hun hadde stått rett bak meg, noe jeg synes er frekt. Hun benektet det og sa at jeg hadde snakket høyt. Men, jeg snakker aldri høyt når jeg er på et apotek, og når man holder seg 3-4 meter unna vil man ikke høre hva som blir sagt i avlukkene.

Er det ikke frekt å stille seg så nært at man kan høre samtalen med den apotekansatte? Eller er det vanlig å stille seg så nært at man overhører samtalen? Hva mener dere?

Jeg har svært god hørsel og hadde ikke hatt noe problem med å høre deg på 4-5 meter avstand. Man kan ikke for hva man hører, men jeg hadde selvsagt ikke nevnt noe for deg om hva jeg hadde hørt. Ville ikke at du skulle trodd jeg lyttet. Hva folk handler på apoteket er personlig og skal ikke snakkes om med mindre den handlende tar det opp selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg har svært god hørsel og hadde ikke hatt noe problem med å høre deg på 4-5 meter avstand. Man kan ikke for hva man hører, men jeg hadde selvsagt ikke nevnt noe for deg om hva jeg hadde hørt. Ville ikke at du skulle trodd jeg lyttet. Hva folk handler på apoteket er personlig og skal ikke snakkes om med mindre den handlende tar det opp selv. 

Hvis man har mer enn bare en resept, og ingen som utpeker seg som nye, så spør de jo gjerne hva man skal hente ut, og da blir jo medisiner nevnt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig noen skal svare nei på dette? 

Hva ønsker du å oppnå annet enn støtte om at fylliken er frekk? 

Anonymkode: da3cf...01a

Og da lurer jeg virkelig på; hva ønsker du å oppnå med denne kommentaren? 

Anonymkode: 1bbad...09f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20. november 2017 den 11.51, AnonymBruker skrev:
På 20. november 2017 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Hun sa det jo til den det gjaldt. Hadde en venn overhørt meg, så gjør det jo ingenting til eller fra om han sier det til meg- eneste forskjellen er at jeg vet at han vet. Noe som gjerne er bedre enn at han går rundt og spekulerer i hva som feiler meg eller hvorfor jeg bruker ditt og datt. 

Ja

Anonymkode: 6f2e1...52e

Hun høres lite hyggelig ut. 

Anonymkode: f6251...dd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 12.19, Mollie skrev:

Men at hun ringer og kommenterer det hun har hørt er ufint og frekt. 

Enig. Det hadde ikke nevnt til en venn hvis jeg tilfeldigvis overhørte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 20.11.2017 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Til neste gang så får du begynne å dra på et apotek i en annen by om du er så redd for at andre skal vite hvilke medisiner du tar. 

Anonymkode: 73863...757

Trenger ikke å svare på en så krass måte 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Aurora** said:

Trenger ikke å svare på en så krass måte 🙄

Syns du det var krasst? 

Anonymkode: 03949...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...