AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #21 Del Skrevet 20. november 2017 1 hour ago, makkapakka said: Jeg passer alltid på hvem som står bak meg når jeg skal hente noe i apotek og jeg snakker minst mulig, om det er så enkelt som hostesaft. Jeg bruker ikke snu meg for å se om det er noen rett bak meg, men nå skal jeg begynne med det selv om jeg vil føle at jeg ser paranoid ut. Jeg snakker også minst mulig og veldig lavt, og apoteket bruker ikke spørre om jeg skal ha en annen og billigere medisin. Det tror jeg de ser på skjermen at jeg aldri har valgt å gjøre på medisiner jeg har fått i lang tid? Jeg ble irritert på henne. Hun farer også rundt og snakker om andre, og da regner jeg med at hun snakker om meg i tillegg. Hun kan bli kritiserende og nedlatende når hun har drukket litt. Men apotekene har vel et ansvar for å beskytte kundene bedre? Foreksempel ved å lage en liten sperre til avlukkene? De taper selvsagt på det, men personvernet, hvor er det blitt av? Jeg hører også hva andre sier, f.eks. eldre som snakker høyt, men ikke når noen snakker lavt. Og de ansatte snakker lavt, de hører jeg ikke. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #22 Del Skrevet 20. november 2017 Frekk er hun uansett, som ringer full og sladrer om dine medisiner. Hva ble enden på visa? Anonymkode: d7ec6...40f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #23 Del Skrevet 20. november 2017 3 hours ago, Leo said: Hvis man har en smule takt og tone så sier man ingenting selv til den det gjelder. Man har rett og slett ingenting med det å gjøre. Handler vel bare om normer. For meg er det litt sært og ubehagelig om en venn av meg vet intime detaljer om meg uten at jeg vet at han vet. Bedre at han sier fra om at han vet, slik at jeg vet hvor jeg har han. Anonymkode: 6f2e1...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #24 Del Skrevet 20. november 2017 41 minutter siden, AnonymBruker said: Frekk er hun uansett, som ringer full og sladrer om dine medisiner. Hva ble enden på visa? Anonymkode: d7ec6...40f Jeg har ikke spurt om hun har fortalt det til noen andre. Det betyr ingenting, men jeg ikke liker å bli baksnakket. Og jeg liker slett ikke at folk jeg kjenner stiller seg nesten like bak meg for å høre hva jeg henter ut på resept. Men, jada, jeg skal ta det opp med henne. Hun fortjener å høre det. Jeg giddet ikke si stort når hun hadde drukket lørdag. Hun ringte i går, men da svarte jeg ikke. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #25 Del Skrevet 20. november 2017 Hadde du ikke sett henne da om hun stod rett bak deg? Ellers synes jeg ikke apotekansatte er så fryktelig opptatt av personvern. Jeg snakker alltid lavt, men det er sjeldent jeg blir møtt med det samme av de ansatte. Glad for at jeg ikke bruker medisiner for psykiske lidelser eller andre tilstander som jeg ønsker å skjerme. Da ville jeg uten unntak ha bestilt på nettapotek (som jeg ofte gjør nå også). Anonymkode: b77ba...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 20. november 2017 #26 Del Skrevet 20. november 2017 Det er ikke sjeldent at jeg på apoteket hører hva de andre skal ha. Det er gjerne andre reseptfrie medisiner kun et par meter fra der de gir ut resepeter. Befinner du seg bare et par m unna i radius så får du med deg det folk sier med mindre det hviskes eller er veldig veldig lavt. Men jeg glemmer det like fort etterpå og har ingenting å gjøre med hvilke medisiner folk bruker eller ikke. Det er ikke noe jeg gidder å bry meg med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #27 Del Skrevet 20. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Hadde du ikke sett henne da om hun stod rett bak deg? Ellers synes jeg ikke apotekansatte er så fryktelig opptatt av personvern. Jeg snakker alltid lavt, men det er sjeldent jeg blir møtt med det samme av de ansatte. Glad for at jeg ikke bruker medisiner for psykiske lidelser eller andre tilstander som jeg ønsker å skjerme. Da ville jeg uten unntak ha bestilt på nettapotek (som jeg ofte gjør nå også). Anonymkode: b77ba...2ee Nei, hvordan kunne jeg sett henne når jeg ikke snudde meg? Hun var ikke der nå jeg kom inn og det virket ikke som hun hadde kjøpt noe på apoteket. Vi møttes tilfeldig. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #28 Del Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke spurt om hun har fortalt det til noen andre. Det betyr ingenting, men jeg ikke liker å bli baksnakket. Og jeg liker slett ikke at folk jeg kjenner stiller seg nesten like bak meg for å høre hva jeg henter ut på resept. Men, jada, jeg skal ta det opp med henne. Hun fortjener å høre det. Jeg giddet ikke si stort når hun hadde drukket lørdag. Hun ringte i går, men da svarte jeg ikke. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Hun høres jo ærlig talt ut som en sladrekjerring. Jeg ville ha regnet med at dette blir spredt videre. Anonymkode: b77ba...2ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #29 Del Skrevet 20. november 2017 Just now, tussi84 said: Det er ikke sjeldent at jeg på apoteket hører hva de andre skal ha. Det er gjerne andre reseptfrie medisiner kun et par meter fra der de gir ut resepeter. Befinner du seg bare et par m unna i radius så får du med deg det folk sier med mindre det hviskes eller er veldig veldig lavt. Men jeg glemmer det like fort etterpå og har ingenting å gjøre med hvilke medisiner folk bruker eller ikke. Det er ikke noe jeg gidder å bry meg med. Kassa for reseptfrie midler ligger i den andre enden av lokalet på dette apoteket. Nei, man bryr seg ikke, men man stiller seg ikke like bak en venninne som ikke vet at du er der og overhører hvilke medisiner som tas ut? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #30 Del Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, hvordan kunne jeg sett henne når jeg ikke snudde meg? Hun var ikke der nå jeg kom inn og det virket ikke som hun hadde kjøpt noe på apoteket. Vi møttes tilfeldig. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Man merker jo om noen står rett bak. Man hører også om noen nærmer seg deg. Man ser jo også når man snur seg. Det skal jo være rom på et par meter mellom kø og kasse/uttak, så man merker jo om noen stiller seg nærmere enn det. Anonymkode: b77ba...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 20. november 2017 #31 Del Skrevet 20. november 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på et kjøpesenter på lørdag og gikk på apoteket for å hente ut medisiner på resept. Når jeg kom ut derfra, stod en venninne ved inngangen. Vi var tilfeldigvis på samme senter. Senere på kvelden ringer hun og jeg hører etterhvert at hun har drukket litt. Da kommer det frem at hun har hørt hva jeg hadde resepter på. Det var smertestillende, sovepiller og noe annet. Jeg spurte om hun hadde stått rett bak meg, noe jeg synes er frekt. Hun benektet det og sa at jeg hadde snakket høyt. Men, jeg snakker aldri høyt når jeg er på et apotek, og når man holder seg 3-4 meter unna vil man ikke høre hva som blir sagt i avlukkene. Er det ikke frekt å stille seg så nært at man kan høre samtalen med den apotekansatte? Eller er det vanlig å stille seg så nært at man overhører samtalen? Hva mener dere? Anonymkode: 54a12...8f7 Har du slike venninner så er du nok sikkert helt lik selv..."si meg hvem din venn er så skal jeg si deg hvem du er" hvis du mener du er så mye bedre så hadde aldri denne personen aldri vært din venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #32 Del Skrevet 20. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Man merker jo om noen står rett bak. Man hører også om noen nærmer seg deg. Man ser jo også når man snur seg. Det skal jo være rom på et par meter mellom kø og kasse/uttak, så man merker jo om noen stiller seg nærmere enn det. Anonymkode: b77ba...2ee Det var få kunder på apoteket. Da hørtes det kanskje bedre enn til vanlig. Men jeg snakket lavt. Hun kan ha sett hva som ble lagt på disken, men da har hun faktisk fulgt med på hva jeg tok ut og det er frekt. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #33 Del Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, Xcase33 said: Har du slike venninner så er du nok sikkert helt lik selv..."si meg hvem din venn er så skal jeg si deg hvem du er" hvis du mener du er så mye bedre så hadde aldri denne personen aldri vært din venn. Vi er ikke nære venninner, men det hender vi møtes. Hun er ok når hun ikke drikker. Hva ville du ment om en kollega gjorde det samme, og røpet det på julebordet? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 20. november 2017 #34 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er ikke nære venninner, men det hender vi møtes. Hun er ok når hun ikke drikker. Hva ville du ment om en kollega gjorde det samme, og røpet det på julebordet? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Dere må da være nære venninner...ingen "fjerne" som ringer om det hvis ikke. Ingen hadde gjort det mot meg da de vet hva konsekvensene hadde blitt. Har venner utenom jobben og det er 2 helt ulike verdener, du må aldri så mye som legge til noen kollegaer på FB engang.....det er kun "hei", "hallo" og kanskje "hade" som gjelder. Spesielt med motsatt kjønn gjelder dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #35 Del Skrevet 20. november 2017 På mitt apotek har de skillevegger som er en vits. Stoler andre kunder kan sitte å vente i, står mit diskene. Hvorfor de lager til sånn er en gåte. Husker at en kvinne sto å så i en hylle på reseptfrie greie. Kan jeg hjelpe med noe, spør en ansatt. Så pinlig. Hun skulle ha stikkpiller til vagina, og der begynte den ansatte å forklare. Apoteket fullt av folk Anonymkode: 59226...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #36 Del Skrevet 20. november 2017 55 minutter siden, Xcase33 said: Dere må da være nære venninner...ingen "fjerne" som ringer om det hvis ikke. Ingen hadde gjort det mot meg da de vet hva konsekvensene hadde blitt. Har venner utenom jobben og det er 2 helt ulike verdener, du må aldri så mye som legge til noen kollegaer på FB engang.....det er kun "hei", "hallo" og kanskje "hade" som gjelder. Spesielt med motsatt kjønn gjelder dette. Vi kan ha det morsomt sammen, har felles venner og møtes på sammenkomster. Vi er ikke nære på den måten at vi forteller hverandre alt. Men vi kan ta en kopp kaffe, på samme måte som du kan med en kollega? Hva er du ute etter? Å kverulere? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #37 Del Skrevet 20. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Handler vel bare om normer. For meg er det litt sært og ubehagelig om en venn av meg vet intime detaljer om meg uten at jeg vet at han vet. Bedre at han sier fra om at han vet, slik at jeg vet hvor jeg har han. Anonymkode: 6f2e1...52e Ja, i grunnen. Men hun vet at jeg får sovepiller en sjelden gang. Det er ikke noe jeg holder hemmelig, at jeg i perioder sliter med søvn. Vi er godt voksne, i middelalderen og overgangsalder og da er det et normalt samtaleemne. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #38 Del Skrevet 20. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Man merker jo om noen står rett bak. Man hører også om noen nærmer seg deg. Man ser jo også når man snur seg. Det skal jo være rom på et par meter mellom kø og kasse/uttak, så man merker jo om noen stiller seg nærmere enn det. Anonymkode: b77ba...2ee enig, 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, i grunnen. Men hun vet at jeg får sovepiller en sjelden gang. Det er ikke noe jeg holder hemmelig, at jeg i perioder sliter med søvn. Vi er godt voksne, i middelalderen og overgangsalder og da er det et normalt samtaleemne. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 så hun lyttet ikke. hun visste hva skags medidisner du allerede hadde, Anonymkode: 46a19...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 20. november 2017 #39 Del Skrevet 20. november 2017 (endret) Men altså... Jeg skjønner ikke. Ringte hun bare for å si "Ædabæda, jeg vet at du går på x og y medisiner!"? Hva ville hun med dette? Hun må jo ha hatt et formål med å ringe deg..? Endret 20. november 2017 av Ryuk DYAC 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #40 Del Skrevet 20. november 2017 Noen har ikke nok ballast og folkeskikk nok til å skjønne hva som er greit og ikke i forhold til andres privatliv. Blander man inn alkoholen i tillegg kan det bli enda vanskeligere. Ville bare latt det fare og gjør venninnen din en sak ut av dette og slaver sier det mest om henne. Normale mennesker med empatien i behold skjønner at andre kan trenge sovepiller, antipsykotika eller smertestillende i perioder eller en gang i løpet av livet. Anonymkode: 640ca...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå