AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg var på et kjøpesenter på lørdag og gikk på apoteket for å hente ut medisiner på resept. Når jeg kom ut derfra, stod en venninne ved inngangen. Vi var tilfeldigvis på samme senter. Senere på kvelden ringer hun og jeg hører etterhvert at hun har drukket litt. Da kommer det frem at hun har hørt hva jeg hadde resepter på. Det var smertestillende, sovepiller og noe annet. Jeg spurte om hun hadde stått rett bak meg, noe jeg synes er frekt. Hun benektet det og sa at jeg hadde snakket høyt. Men, jeg snakker aldri høyt når jeg er på et apotek, og når man holder seg 3-4 meter unna vil man ikke høre hva som blir sagt i avlukkene. Er det ikke frekt å stille seg så nært at man kan høre samtalen med den apotekansatte? Eller er det vanlig å stille seg så nært at man overhører samtalen? Hva mener dere? Anonymkode: 54a12...8f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Del Skrevet 20. november 2017 Normal folkeskikk tilsier at man holder så god avstand at man ikke hører, OM dette er mulig. Det er jo ikke alle steder det er det. Om apoteket er lite, og det ikke er så mye folk, er det ofte vanskelig å unngå å høre. Samme om masse andre varer er plassert slik til at man ikke kan lete etter varer i hyllene og samtidig unng å høre hva som foregår ved diskene. Anonymkode: 3189d...ac7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Del Skrevet 20. november 2017 Tror du virkelig noen skal svare nei på dette? Hva ønsker du å oppnå annet enn støtte om at fylliken er frekk? Anonymkode: da3cf...01a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Del Skrevet 20. november 2017 Jo det er frekt. Og om du så hadde pratet høyt så hun hørte det, er det ingen unnskyldning for å ringe deg og si at hun vet det. Men mindre det er en god venninne og hun ble veldig bekymret, er det ingen hensikt med det. Anonymkode: 466f7...e1a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg mener at man er ganske hørbar på apoteket uten at noen trenger å ha forsøkt tyvlytte fordiom Anonymkode: 6f2e1...52e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Normal folkeskikk tilsier at man holder så god avstand at man ikke hører, OM dette er mulig. Det er jo ikke alle steder det er det. Om apoteket er lite, og det ikke er så mye folk, er det ofte vanskelig å unngå å høre. Samme om masse andre varer er plassert slik til at man ikke kan lete etter varer i hyllene og samtidig unng å høre hva som foregår ved diskene. Anonymkode: 3189d...ac7 Apoteket var ikke lite. Det er god margin fra hyllene til avlukkene der man blir betjent. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du virkelig noen skal svare nei på dette? Hva ønsker du å oppnå annet enn støtte om at fylliken er frekk? Anonymkode: da3cf...01a Jeg lurte på om det er vanlig å høre hva som blir sagt mellom apoteker og kunde i avlukkene når resept betjenes. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Del Skrevet 20. november 2017 Til neste gang så får du begynne å dra på et apotek i en annen by om du er så redd for at andre skal vite hvilke medisiner du tar. Anonymkode: 73863...757 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 20. november 2017 #8 Del Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at man er ganske hørbar på apoteket uten at noen trenger å ha forsøkt tyvlytte fordiom Anonymkode: 6f2e1...52e Men uansett hva man måtte overhøre på et apotek så er det ikke noe man snakker om etterpå til noen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jo det er frekt. Og om du så hadde pratet høyt så hun hørte det, er det ingen unnskyldning for å ringe deg og si at hun vet det. Men mindre det er en god venninne og hun ble veldig bekymret, er det ingen hensikt med det. Anonymkode: 466f7...e1a Hun ble ikke bekymret. Hun sa det mer eller mindre som kritikk, sammen med andre sure bemerkninger. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mener at man er ganske hørbar på apoteket uten at noen trenger å ha forsøkt tyvlytte fordiom Anonymkode: 6f2e1...52e Selv om man snakker veldig lavt? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Del Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, Leo said: Men uansett hva man måtte overhøre på et apotek så er det ikke noe man snakker om etterpå til noen. Hun sa det jo til den det gjaldt. Hadde en venn overhørt meg, så gjør det jo ingenting til eller fra om han sier det til meg- eneste forskjellen er at jeg vet at han vet. Noe som gjerne er bedre enn at han går rundt og spekulerer i hva som feiler meg eller hvorfor jeg bruker ditt og datt. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om man snakker veldig lavt? Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Ja Anonymkode: 6f2e1...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Del Skrevet 20. november 2017 Man kan også skrive en liste over medisiner man skal hente ut på et ark, og gi dette til farmasøyten på apoteket, med beskjed om at man skal hente ut disse. Da slipper man at medisinnavnene blir nevnt. Anonymkode: aaf1f...217 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 20. november 2017 #12 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sa det jo til den det gjaldt. Hadde en venn overhørt meg, så gjør det jo ingenting til eller fra om han sier det til meg- eneste forskjellen er at jeg vet at han vet. Noe som gjerne er bedre enn at han går rundt og spekulerer i hva som feiler meg eller hvorfor jeg bruker ditt og datt. Ja Anonymkode: 6f2e1...52e Hvis man har en smule takt og tone så sier man ingenting selv til den det gjelder. Man har rett og slett ingenting med det å gjøre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 20. november 2017 #13 Del Skrevet 20. november 2017 En ting er å overhøre, en helt annen ting er å kommentere det man hører til den det gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Del Skrevet 20. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan også skrive en liste over medisiner man skal hente ut på et ark, og gi dette til farmasøyten på apoteket, med beskjed om at man skal hente ut disse. Da slipper man at medisinnavnene blir nevnt. Anonymkode: aaf1f...217 Ps. Dette har jeg begynt med, ikke fordi jeg er redd for at noen sal høre, men fordi det blir mer lettvindt både for meg og den som ekspederer meg med en slik liste. Anonymkode: aaf1f...217 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 20. november 2017 #15 Del Skrevet 20. november 2017 Det er jo mulig hun overhørte dette ved en tilfeldighet. Men at hun ringer og kommenterer det hun har hørt er ufint og frekt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #16 Del Skrevet 20. november 2017 Et problem på alle apotek. Jeg nermest hvisker. Så setter de medisin på disken og begynner å forklare hvordan den tas. Så kan de spørre om du vil bytte merke. På mitt apotek kan de som venter se hva du får. Personvernet blir ikke ivaretatt. Har selv sittet å sett på kjente som har fått medisin for psykiske lidelser osv Anonymkode: 59226...92d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #17 Del Skrevet 20. november 2017 Sier alltid til de at jeg skulle hentet ut litt forskjellige medisiner og spør de hva jeg har der så sier jeg å jeg skal ha den og den ja. De snakker jo fryktelig lavt så tviler på at andre rundt hører hva jeg henter ut da. Anonymkode: abbe3...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #18 Del Skrevet 20. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Et problem på alle apotek. Jeg nermest hvisker. Så setter de medisin på disken og begynner å forklare hvordan den tas. Så kan de spørre om du vil bytte merke. På mitt apotek kan de som venter se hva du får. Personvernet blir ikke ivaretatt. Har selv sittet å sett på kjente som har fått medisin for psykiske lidelser osv Anonymkode: 59226...92d Jeg snakker også så lavt jeg kan. På apoteket jeg var på er avlukkene litt mer skjermet, skal man se noe må man stå like bak. Men det burde vært forheng eller et større skille til resten av kundene. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #19 Del Skrevet 20. november 2017 Det skal jeg gjøre neste gang. Fryktelig irriterende. Hvis jeg hadde sett en bekjent stå og snakke med en apoteker for å hente ut medsiner, hadde jeg stilt meg noen meter unna av ren høflighet. Ts Anonymkode: 54a12...8f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 20. november 2017 #20 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg passer alltid på hvem som står bak meg når jeg skal hente noe i apotek og jeg snakker minst mulig, om det er så enkelt som hostesaft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå