Gå til innhold

Å være en snill mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet her er at du ikke er klar. 

Hvis du har problemer som anonym å si rett ut du er sint såra eller andre følelser og kun henger deg opp i en skyldfordeling blir det vanskelig å ha en dialog. Hvis dette gjenspeiler seg i det virkelige liv for deg, så kan det være en av grunnene til at det blir vanskelig for deg å finne en bra dame. Tror du trenger litt innspill på å både å kommunisere og forstå årsak og sammenheng. Her er et tips på en lettvint og gøyal bok: https://www.cappelendamm.no/_hvorfor-menn-ikke-kan-lytte-og-kvinner-ikke-kan-lese-kart-allan-pease-9788202216603

Anonymkode: 2b56f...8e0

Nei, jeg har vært veldig klar hele veien. Jeg mener det er veldig galt å utnytte andre.

Problemet er at mange ønsker å anklage offeret heller enn å kritisere den som utnytter. 

Anonymkode: e8c8b...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hatet kvinner ville jeg ikke ønsket å en gang kommunisere med de, langt mindre ligge i en seng sammen med en kvinne, enn mindre prate med noen av de her på nett. Jeg hater ikke kvinner.

Jeg er min egen største kritiker. For å kunne kritisere meg selv er jeg nødt til å reflektere over selv de minste ting jeg gjør/ikke gjør, sier/ikke sier, tenker/ikke tenker. Mangel på selvinnsikt har jeg ikke.

Hva tenker du på med, "rette blikket innover"? Kritisere meg selv enda mer enn jeg alt gjør?

Hva skal til for at du skal kalle en person for "snill"?

Yikes... Kvinnehat og påfølgende offerrolle. Blir du ikke lei av deg selv? 

Anonymkode: 0a3b4...8c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skylder ikke på offeret. Det er alltid den som utnytter som har hele den moralske, og evt. juridiske skylden dersom det gjelder f. eks. utpressing. Det sagt, så må man beskytte seg her i verden. Etter å ha opplevd en del dritt i både ungdommen og eldre alder, så har jeg lært på den harde måten at man må ta vare på seg selv, eller bli kjørt over. Det er ingen andre som gjør det for deg. 

Anonymkode: 6c76e...3cc

Flott! For det er ikke offerets skyld, det er aldri offerets skyld, at noen utnytter offeret.

Selv om noen kjører over deg så er det fortsatt ikke din skyld. Du kan aldri ta så mange forhåndsregler at ingen, noensinne, vil komme til å kjøre over deg, tråkke på deg eller utnytte deg. Så lenge du omgås mennesker så vil du kunne oppleve at noen gjør deg vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt ifra første rute.

Du mener når de ligger sammen i senga og koser seg? Ja, da skjønner jeg jo at du synes det er mye utnytting her i verden. Men det er klart, hvis det du mener med fra første rute er at det som skjer da er utnytting fordi hun vet at det ikke kan bli noe mer, så er jeg helt enig. Jeg har bare aldri opplevd eller hørt om en situasjon der det skjer. Når det er sagt, jeg har hatt noen relasjoner der ting ikke har vært avklart mens man finner ut hva man er, det har endt opp med at enten jeg eller fyren har blitt såra, men det har aldri vært en ugjerning. Vi burde nok ha snakket om det, men siden vi ikke gjorde det, er vi like skyldige i at det ikke gikk. Hadde den ene av oss prøvd å snakke om det, mens den andre hadde løyet, hadde det vært noe helt annet. 

Så igjen, jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. 

Anonymkode: dcc5a...c46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Yikes... Kvinnehat og påfølgende offerrolle. Blir du ikke lei av deg selv? 

Anonymkode: 0a3b4...8c1

Jeg er lei av deg, 8c1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flott! For det er ikke offerets skyld, det er aldri offerets skyld, at noen utnytter offeret.

Selv om noen kjører over deg så er det fortsatt ikke din skyld. Du kan aldri ta så mange forhåndsregler at ingen, noensinne, vil komme til å kjøre over deg, tråkke på deg eller utnytte deg. Så lenge du omgås mennesker så vil du kunne oppleve at noen gjør deg vondt. 

Nettopp. For selv om det ikke er ens egen skyld, så må man som menneske dessverre ta i betraktning at det ikke er alle som har en "god" moral, og derfor sette grenser for seg selv. Gjør man det, reduserer man sannsynligheten for å bli utnyttet en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener når de ligger sammen i senga og koser seg?

Jeg mener helt fra første rute, der hun har lurt han til å tro at hun ser for seg noe langvarig med han, i mens hun bare bruker han til å jage bort følelsen av ensomhet til hun finner en hun faller for, ja.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da skjønner jeg jo at du synes det er mye utnytting her i verden.

Om det er mye eller ikke så er det fortsatt galt.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så igjen, jeg vet ikke helt hvor du vil med dette. 

Vise hvor galt det er. I samme slengen fikk jeg opp øynene for hvor mange kvinner som synes det er galt å bli utnyttet, ikke galt å utnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. For selv om det ikke er ens egen skyld, så må man som menneske dessverre ta i betraktning at det ikke er alle som har en "god" moral, og derfor sette grenser for seg selv. Gjør man det, reduserer man sannsynligheten for å bli utnyttet en god del.

Men der anklager du offeret for ugjerningen. Det du sier handler ikke om at du vil offeret vel, det handler om at du vil skyve fra deg omtanke for offeret, finne en grunn til hvorfor du ikke skal vise omtanke, forståelse, empati, for offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 7.28, AnonymBruker skrev:

Slik er det å være en snill mann. Man må nyte øyeblikkene mens de varer, for noen lange stunder blir det jo ikke.

Hvis man er så snill at man ofrer eller glemmer seg selv så er det en trussel mot forholdet. Det er viktig å ta plass og sette grenser. Man bør være nok ego til å kunne utvikle og ta vare på seg selv. I motsatt fall forfaller man litt for fort, og da blir man mindre spennende for sin partner.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men der anklager du offeret for ugjerningen. Det du sier handler ikke om at du vil offeret vel, det handler om at du vil skyve fra deg omtanke for offeret, finne en grunn til hvorfor du ikke skal vise omtanke, forståelse, empati, for offeret.

Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Det er ingen motsetning i at man på den ene siden legger all skyld hos gjerningspersonen, og at man den andre siden også må ta vare på seg selv for å redusere sannsynligheten for at noe skjer. Kan jo ta et annet eksempel...Om man f. eks. oppholder seg i Johannesburg, så har man selvfølgelig ingen skyld om man blir ranet for masse cash og en Rolex når man flyr rundt på nattestid. Både det juridiske og moralske ansvaret vil alltid ligger hos gjerningsmannen. Det kjipe er dog at det også er en selv som vil slite med konsekvensene av ranet i etterkant. Man har mistet store verdier, og man har i verste fall blitt alvorlig skadet hvis ranet var brutalt. 

Derfor: Siden konsekvensene uansett er så store for en selv, så må man lære å beskytte seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange snille menn som får seg dame også. Og holder på dem. Jeg har feks ingen plan om å bytte ut min snille, fine mann. 

Men det er jo ikke sånn at alle snille menn er kjedelige, forsiktige, sjenerte, lar seg tråkke på eller blir utnyttet. Det går an å være snill og samtidig ikke la seg tråkke på eller utnytte. 

Å utnytte andre er selvsagt ikke greit. Det tror jeg alle her i tråden er enige om. Men er det utnytting hvis man blir sammen med en fyr, og så ombestemmer seg etterpå? Er det ikke lov å skifte mening? Jeg tror det er svært få kvinner som går inn i er forhold med den tanken at de skal utnytte den snille mannen og få trøst, sex, kos og hygge - men så dumpe de ham når noe bedre dukker opp. De hadde nok ikke den intensjonen, selv om det kanskje kan se slik ut. 

Hvordan vet man om hun var en bitch som bare ville utnytte deg, eller om hun var en søt jente som ombestemte seg eller fant ut at dette ikke var rett for henne? 

Anonymkode: d7033...674

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du aldri lærer av egne feil-som vi ALLE har-, så vil historien din gjenta seg. 

Tror alle kan ha nytte av en coach i blant for å se seg selv bedre. 

Akkurat nå har du liten selvinnsikt og er farget av offerrollen. Ikke unormalt når man har opplevd noe vondt.

Og det ER vondt det du har opplevd. Klem til deg og håper du vil se ting i et annet lys i fremtiden og at det finnes bra damer der ute. 

Anonymkode: 2b56f...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har du lært av feministvenninnene dine. Å være en snill mann er synonymt med å bli utnyttet. Å være den som må stille opp hver gang venninner trenger en skulder å gråte på, prøve å forklare at hun har stirret inn i lyktene hele tiden, prøve å forklare at det er det hun gjør når hun igjen får for seg at nå er alt bra igjen, nå er han så glad i henne, nå er alt annerledes. Å være snill er å oppfattes som en aseksuell god venn. Å være snill er å oppfattes som usexy. Sistnevnte er vel egentlig der problemet ligger.

Du bekrefter jo bare det jeg skriver når du forteller om at det er så fælt trøste venninner uten å få seg noe. Dette er ikke snillhet.

Faktisk er hele fordommen din om at kvinner bare utnytter snille menn et relativt hatefullt, respektløst og stygt kvinnesyn, så ut fra din egen teori om at bare drittsekker får seg noe så burde du svømt i mus.

Bilderesultat for women never date nice guys like me

Endret av Cuntzilla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har du lært av feministvenninnene dine. Å være en snill mann er synonymt med å bli utnyttet. Å være den som må stille opp hver gang venninner trenger en skulder å gråte på, prøve å forklare at hun har stirret inn i lyktene hele tiden, prøve å forklare at det er det hun gjør når hun igjen får for seg at nå er alt bra igjen, nå er han så glad i henne, nå er alt annerledes. Å være snill er å oppfattes som en aseksuell god venn. Å være snill er å oppfattes som usexy. Sistnevnte er vel egentlig der problemet ligger.

Hvis du vet at kvinnene i ditt liv ikke faller for mannlige kompiser, hvorfor velger du da å ta den rollen? De fleste kvinner har nok av venninner som de kan gråte til når livet går dem imot. Jeg faller heller ikke for mannlige venner, ikke fordi de er snille men fordi jeg ser på dem som kompiser.

Anonymkode: 24fcd...ac9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor fortjener de å utnyttes?

Det er jo DU som lar deg utnytte. Hvis man blir utnyttet av noen, uansett kjønn, så tar man hensyn til seg selv og kvitter seg med de som bare utnytter. Det er en del av det å være voksen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg stått fast ved det jeg skrev, fordi så få kvinner ser ut til å oppfatte det som galt å utnytte snille menn. Fordi så få kvinner får dårlig samvittighet når de utnytter noen som er snill med dem.

Indirekte sier du at flesteparten av det kvinnelige kjønn er uten empati, og det stemmer så klart ikke, men hvis du møter en kvinne som er av den utnyttende sorten, så er det jo ditt ansvar å ta vare på deg selv. Du kan selvsagt velge å fortsette å la deg utnytte, men det klokeste vil være å ta avstand slik at du ikke blir utnyttet. Jeg er kvinne og har blitt utnyttet av noen få menn, men jeg kaller ikke dermed flesteparten av menn i dette landet for utnyttende idioter, det jeg gjorde var å trekke meg unna dem,siden jeg ikke har sansen for å bli utnyttet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig hensikten med denne tråden? Nok en gang prøve å dra alle kvinner over en kam? Smøre selvmedlidenheten din ut over KG enda en gang? Dette er slett ikke første tråden fra såkalt snill mann, er det vel? 

Etter 25 år med dating har jeg i alle fall lært at de selverklærte "snille mennene" er de aller største drittsekkene fordi de som regel har en skjult agenda bak "godheten sin". 

Se for helvete å skjerp deg. ALLE mennesker risikerer å bli såret av noen. Ved mindre du er presidenten i Tyrkia så kommer du over det!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det virkelig liv ville jeg ikke utnyttet deg, jeg har ikke noe ønske om å bruke andre mennesker for egen nytte, men jeg hadde nok trukket meg unna deg, for er det noe jeg virkelig ikke klarer så er det mennesker i offerrollen. Slike mennesker tapper meg fullstendig for energi med den dryppende selvmedlidenheten sin.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en snill mann, men om han har problemer med å få dame, så er det antagelig ikke fordi han er for snill. 

Poenget mitt er at snillhet sjeldent er problemet. Jeg kjenner svært mange svært snille menn, som har dame og familie. Snillhet jobber ikke mot en mann, for snillhet er en av de egenskapene vi kvinner setter høyest. Når menn vedvarende har problemer med å få kvinner, så bør de gå i seg selv, og finne ut hva det egentlige hinderet er. Hvordan man kler seg, ter seg og presenterer seg i full pakke. Bor man i en svinesti for eksempel, så vil de fleste damer takke nei. Er man mye negativt og klager /furter/synes livet er urettferdig, det samme. 

Det kan være mange grunner til at kvinner styrer unna, så istedenfor å hanke det på at man er "for snill", så bør man faktisk gå i seg selv, og finne det virkelige problemet. Og gjøre noe med det! 

Jeg var en tid interessert i en "for snill mann". Det var slik han selv så seg. Min interesse falt fort da det gikk opp for meg at han stadig furtet over at hans mor og bror hadde behandlet ham urettferdig. Utnyttet hans snillhet. Det er mulig det var rett, men å dra det frem i enhver samtale, for å få sympati/fremheve hvor snill han var, nei det ble bare teit! Og kjedelig! Og pinglete! Det var altså ikke hans snillhet som ble avtennende, men hans fokus på hvor urettferdig alt var. 10-70 år med slikt? Nei takk! 

IMG_20171120_190705.png

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...