Gå til innhold

Å være en snill mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For selv om det ikke er ens egen skyld, så må man som menneske dessverre ta i betraktning at det ikke er alle som har en "god" moral,

Hvordan i all verden fikk du den kommentaren til å bli en anklagelse mot offeret??

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men der anklager du offeret for ugjerningen. Det du sier handler ikke om at du vil offeret vel, det handler om at du vil skyve fra deg omtanke for offeret, finne en grunn til hvorfor du ikke skal vise omtanke, forståelse, empati, for offeret.

Anonymkode: 24fcd...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo mange snille menn som får seg dame også. Og holder på dem. Jeg har feks ingen plan om å bytte ut min snille, fine mann. 

Men det er jo ikke sånn at alle snille menn er kjedelige, forsiktige, sjenerte, lar seg tråkke på eller blir utnyttet. Det går an å være snill og samtidig ikke la seg tråkke på eller utnytte. 

Å utnytte andre er selvsagt ikke greit. Det tror jeg alle her i tråden er enige om. Men er det utnytting hvis man blir sammen med en fyr, og så ombestemmer seg etterpå? Er det ikke lov å skifte mening? Jeg tror det er svært få kvinner som går inn i er forhold med den tanken at de skal utnytte den snille mannen og få trøst, sex, kos og hygge - men så dumpe de ham når noe bedre dukker opp. De hadde nok ikke den intensjonen, selv om det kanskje kan se slik ut. 

Hvordan vet man om hun var en bitch som bare ville utnytte deg, eller om hun var en søt jente som ombestemte seg eller fant ut at dette ikke var rett for henne? 

Anonymkode: d7033...674

Jeg tror jeg er snill, og det tror mora mi og. Jeg er sammen med svært vakker superintelligent snill dame, og har vært det i årevis. Men jeg er altså såpass til egoist at jeg tar meg tid til egne hobbier/ sport. Hun får tid til å savne meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn her inne kaller seg snille så er de som regel ikke så snille som de selv tror. Et eksempel er en som stalker meg litt hele tiden. Tidligere kollega. Har alt jeg ikke ser etter i en mann, selv om det er hleheten som teller og ikke den ene eller andre tingen har er eller ikke er. 

Han har lav/ingen utdannelse og har jobbet med det samme i alle år. Uutdannede mennesker kan fint klare å gjøre karriere på andre måter, så det er ikke ene og alene dette med utd. De andre jeg har datet har ikke sånn høy utd de heller, men en personlighet jeg falt for.

han har overhodet ikke utseende. Og han er 15 år eldre og jeg føler han ser forgammel ut og er det. 

Han er føler nok snart det er på tide at en jente liker ham. Han får tydeligvis ikke napp hos de nærmere sin alder, og prøver seg da på meg som kanskje er "ung og naiv" i hans øyne. En mann uten utstråling. Han er så kjedelig som jeg kan få det til. Dette er kanskje en som vil kalle seg for en snill mann, men som jeg bare vet kommer til å bli kontrollerende, sjalu, redd for at jeg prater med andre menn, hvis jeg "endelig" skal si ja. Men det kommer selvdagt ikke til å skje. "Snille menn" mener de har krav på en kvinne fordi de er snille! 

Anonymkode: b5386...086

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som tror at det handler om å være snill har misforstått noe vesentlig.

Det nytter ikke hvor snill man innbiller seg å være om personlighet og holdninger er pill råtne. Hvis man ikke gidder å se på de sidene av seg selv, lære noe ut av det, og bare fortsetter med å syte over at "jammen jeg var jo så snill mot henne" så kan man bare innfinne seg med at kvinner dumper dere resten av livet.

Å bli voksen innebærer å ta det fulle og hele ansvar for sin egen person. Å påstå at man er snill fikser ikke noe annet enn en falsk fasade. Innmaten er fortsatt råtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Det nytter ikke hvor snill man innbiller seg å være om personlighet og holdninger er pill råtne. Hvis man ikke gidder å se på de sidene av seg selv, lære noe ut av det, og bare fortsetter med å syte over at "jammen jeg var jo så snill mot henne" så kan man bare innfinne seg med at kvinner dumper dere resten av livet.

Å bli voksen innebærer å ta det fulle og hele ansvar for sin egen person. Å påstå at man er snill fikser ikke noe annet enn en falsk fasade. Innmaten er fortsatt råtten.

Hvis du er snill så har du ikke en dårlig personlighet og en pill råtten holdning.  Det er slemme mennesker som er onde fra innsiden.

Hvordan går det an å blande hva som er snilt og hva som er slemt? Er disse begrepene så forvirrende for mennesker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Forresten vet alle mennesker at snille menn ikke blir respektert. Så hvordan det går an å kverulere på noe så innlysende? Hva er gåten med at kvinner liker mye bedre å mishandle en snill mann som ikke tar igjen, kontra en slem mann som tror på gjengjeldelse?

Bare tenk selv hvor mange ganger du selv har vært i konflikt med snille og hvordan du selv forakter snillhet som en egenskap.

Menmen, - for mennesker som mener at snille er de som har pill råtten holdning så skjønner man kanskje hvordan mennesker årsaksforklarer sin virkelighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har lav/ingen utdannelse og har jobbet med det samme i alle år.

Her forteller du litt om motivet for den alminnelige forakt kvinner har til tapere og såkalt snille menn.  Hadde denne snille mannen som stalker deg vært rik, berømt, gavmild, utdannet og kanskje arbeidsgiver. Ja da hadde du hatt den fullstendige underkastelse særlig enkelte kvinner kan oppvise når det gjelder å beundre en mann.

Det er kvalmende, ja eg er enig i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Kvinner elsker å se andre kvinner tråkke på snille menn

Hvorfor går alle kvinnene i tråden i forsvarsmodus, dere klarer ikke diskutere saklig ):

Dette er bevis for at jeg har rett

Å, her er en bruker som er enig med meg, jeg elsker deg <3 du er den eneste kvinnen i Norge som ikke er et fælt hespetre

Anonymkode: 09b3c...63a

Ja, du oppmuntrer jo til en så saklig diskusjon! 

Anonymkode: 80bb7...556

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du oppmuntrer jo til en så saklig diskusjon! 

Anonymkode: 80bb7...556

Man behøver ikke å kjenne kvinnepsyken noe særlig når vi får bekreftet den alminnelige forakt særlig kvinner har mot tapere og snille menn.

Særlig menn som ikke er rike, ikke har mange venner, ikke har gjort karriere i livet, ikke er populær blant kvinnene, er dårlig for å snakke for seg,  - altså en snill mann som lett blir utnyttet.

Et slikt vesen må jo fremkalle forakt hos kvinner. En mann som lar seg utnytte, - klarer kvinner å la være og mishandle? Blir ei jente kjent med en snill mann som for eksempel er gavmild av seg, - nei straks begynner hun å låne penger eller utnytte han på en annen måte.

En mann som sier ifra, og som ikke betegner seg som snill vil jo selvsagt aldri bli utnyttet av kvinner på den samme måten.

Derfor liker kvinner en sånn mann.

Ja det er forkastelig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, waco skrev:

Forresten vet alle mennesker at snille menn ikke blir respektert. Så hvordan det går an å kverulere på noe så innlysende? Hva er gåten med at kvinner liker mye bedre å mishandle en snill mann som ikke tar igjen, kontra en slem mann som tror på gjengjeldelse?

Bare tenk selv hvor mange ganger du selv har vært i konflikt med snille og hvordan du selv forakter snillhet som en egenskap.

Menmen, - for mennesker som mener at snille er de som har pill råtten holdning så skjønner man kanskje hvordan mennesker årsaksforklarer sin virkelighet?

Kanskje du heller burde fokusere på hva du gjør som gjør at du tenker:: nå var jeg snill med damen min, nå fortjener jeg et kyss og litt sengekos.. og heller se på din person der det vil være viktig for deg å bli respektert og gi respekt utfra hvem du innerst inne er? At hun så kysser deg automatisk fordi hun vet du respekterer henne og hun gjengjelder det? Feks at du gjør ting for deg og henne fordi det er den største selvfølge og ikke et belønningssystem utfra "hvor snill var jeg i dag?" "Jo, det tilsvarer 10. Minst!" Mens din dame lurer på hva som var så snilt med å si at du var hos en kompis alene mens sannheten er at dere hadde fullt gospel med nakenhet.. Eller at hun sender deg en handleliste, du kjøper alt og stikker oppi noen saker fra kondomeriet for å glede henne mens det egentlig er deg du gleder..?

Jeg tror du skjønte hva jeg mente, men at du bruker andre tanker rundt hva snill betyr. For meg som kvinne og som har opplevd ytterst utspekulerte menn omtale seg selv som snill, er det tydelig at enkelte mennesker tillater seg å glemme all skitten de har gjort og dekker over ved å betrygge seg selv om at "jammen jeg er jo så snill!" 

Nei du er ikke det alltid, og du er ikke alltid oppriktig snill. Bare spekulativt snill, når du vil oppnå noe hos andre.

Som samboer med ei dame over lang tid waco, så vet du bedre enn dette. Greit at du bruker kg som lekeplass men vær nå litt voksen nå som du er over 40+ og ikke kveruler og spre tull om hvordan ting egentlig henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, yeans skrev:

Kanskje du heller burde fokusere på hva du gjør som gjør at du tenker:: nå var jeg snill med damen min, nå fortjener jeg et kyss og litt sengekos.. og heller se på din person der det vil være viktig for deg å bli respektert og gi respekt utfra hvem du innerst inne er? At hun så kysser deg automatisk fordi hun vet du respekterer henne og hun gjengjelder det? Feks at du gjør ting for deg og henne fordi det er den største selvfølge og ikke et belønningssystem utfra "hvor snill var jeg i dag?" "Jo, det tilsvarer 10. Minst!" Mens din dame lurer på hva som var så snilt med å si at du var hos en kompis alene mens sannheten er at dere hadde fullt gospel med nakenhet.. Eller at hun sender deg en handleliste, du kjøper alt og stikker oppi noen saker fra kondomeriet for å glede henne mens det egentlig er deg du gleder..?

Jeg tror du skjønte hva jeg mente, men at du bruker andre tanker rundt hva snill betyr. For meg som kvinne og som har opplevd ytterst utspekulerte menn omtale seg selv som snill, er det tydelig at enkelte mennesker tillater seg å glemme all skitten de har gjort og dekker over ved å betrygge seg selv om at "jammen jeg er jo så snill!" 

Nei du er ikke det alltid, og du er ikke alltid oppriktig snill. Bare spekulativt snill, når du vil oppnå noe hos andre.

Som samboer med ei dame over lang tid waco, så vet du bedre enn dette. Greit at du bruker kg som lekeplass men vær nå litt voksen nå som du er over 40+ og ikke kveruler og spre tull om hvordan ting egentlig henger sammen.

Jeg er enig i at det finnes narsisstier og andre egoistiske mennesker som under dekke av snillhet gjør dårlige handlinger.

Ja det kan man vel ikke være uenig i. Men det er ikke snille mennesker- det er mennesker som liker å utnytte en situasjon til sin egen fordel. Å kjøpe skibukse til deg når jeg selv ønsker meg er det sånn at da kan ikke du glede deg over skibuksen?

Men om en kvinne da kjøper en dildo for å sprite om samlivet, - selv om alle vet at det kun er henne som får fordelen, - er hun da nødvendigvis et dårlig menneske?

Og det å være snill betyr ikke å gjøre alle de tingene en kvinne vil, - løpe i butikken for å kjøpe alt på handlelisten. Snillhet for meg er å ikke gjøre dårlige handlinger så langt det lar seg gjøre. Unngå å utnytte og unngå å bli utnyttet.

Jeg håper du er enig med meg at det er langt flere menn som blir utnyttet av kvinner, enn det er menn som utnytter kvinner?

Derfor er det et folkehelseproblem dette her, - de lykkelige utnyttelse av de ulykkelige i vårt samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om snille menn og gjennomsnittlige menn.

Jeg synes det er rart at psykopat-aktige menn kan ha kjempedrag på damer. Sikkert ikke alle damer, men nok til at de er godt forsynt.  Da tenker jeg på menn som har flere forhold på en gang bak ryggen på kjæresten, utnytter kjæresten og andre økonomisk, hever seg over loven, rakker ned på folk rundt seg, fremhever seg selv og er generelt dominerende, brautende og ufordragelige. 

Disse har ikke stabile forhold, men det er ofte en liten kø av jenter som vil overta etter hvert som ting krasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco skrev:

Jeg er enig i at det finnes narsisstier og andre egoistiske mennesker som under dekke av snillhet gjør dårlige handlinger.

Ja det kan man vel ikke være uenig i. Men det er ikke snille mennesker- det er mennesker som liker å utnytte en situasjon til sin egen fordel. Å kjøpe skibukse til deg når jeg selv ønsker meg er det sånn at da kan ikke du glede deg over skibuksen?

Men om en kvinne da kjøper en dildo for å sprite om samlivet, - selv om alle vet at det kun er henne som får fordelen, - er hun da nødvendigvis et dårlig menneske?

Og det å være snill betyr ikke å gjøre alle de tingene en kvinne vil, - løpe i butikken for å kjøpe alt på handlelisten. Snillhet for meg er å ikke gjøre dårlige handlinger så langt det lar seg gjøre. Unngå å utnytte og unngå å bli utnyttet.

Jeg håper du er enig med meg at det er langt flere menn som blir utnyttet av kvinner, enn det er menn som utnytter kvinner?

Derfor er det et folkehelseproblem dette her, - de lykkelige utnyttelse av de ulykkelige i vårt samfunn. 

Jeg vet ikke hvor mange som blir utnyttet og hvem som blir mest utnyttet. Og akkurat det spiller ingen rolle. Det er utnyttelsen folk må lære seg av med skal det bli bedre for alle fremover.

Forøvrig, tegningen i hi, hadde det vært ei jente som lå der og mannen hadde sagt dette, så kan du bare tenke deg hvor mange jenter som faktisk har opplevd dette fra gutter. Bare med ord som: "Du vet vi ikke er sammen sant?" Eller: "Ida er så deilig, deiligere enn deg, selv om dette også er veldig kos!" 

Og derfor syns jeg egentlig slike tråder er helt bak mål for det forteller ikke den fulle sannheten om mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om snille menn og gjennomsnittlige menn.

Jeg synes det er rart at psykopat-aktige menn kan ha kjempedrag på damer. Sikkert ikke alle damer, men nok til at de er godt forsynt.  Da tenker jeg på menn som har flere forhold på en gang bak ryggen på kjæresten, utnytter kjæresten og andre økonomisk, hever seg over loven, rakker ned på folk rundt seg, fremhever seg selv og er generelt dominerende, brautende og ufordragelige. 

Disse har ikke stabile forhold, men det er ofte en liten kø av jenter som vil overta etter hvert som ting krasjer.

Hvis en mann er milliardær da kan han gjøre hva han vil med damer.

Bare se på 50 shades of grey. Hadde ikke han hovedpersonen vært en riking med helikopter hadde ingen damer underkastet seg han. Hadde han vært uteligger, ja da hadde de hatt den aller vemmeligste og forferdeligste forakt. Aldri i verden om en kvinne vil underkaste seg en uteligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Og derfor syns jeg egentlig slike tråder er helt bak mål for det forteller ikke den fulle sannheten om mennesker.

Tråden er jo laget for underholdning og kjedsomhet. Vi er jo på kvinneguiden for å la oss underholde av andre mennesker, la oss provosere, le litt, grine litt, bli sint, bli glad også videre. For hensikten med å være her på kvinneguiden er like nyttig for oss som den er unyttig for de fleste andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, waco skrev:

Tråden er jo laget for underholdning og kjedsomhet. Vi er jo på kvinneguiden for å la oss underholde av andre mennesker, la oss provosere, le litt, grine litt, bli sint, bli glad også videre. For hensikten med å være her på kvinneguiden er like nyttig for oss som den er unyttig for de fleste andre mennesker.

Ville du sagt det samme til de mennene som oppriktig mener at kvinner utnytter dem? Eller ville du bedt de ta en titt på egne verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, waco said:

Bare se på 50 shades of grey. Hadde ikke han hovedpersonen vært en riking med helikopter hadde ingen damer underkastet seg han. Hadde han vært uteligger, ja da hadde de hatt den aller vemmeligste og forferdeligste forakt. Aldri i verden om en kvinne vil underkaste seg en uteligger.

Du vet at det er en film? Fiksjon?

Anonymkode: 47324...1e1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, waco skrev:

Jeg tenker ikke bare på milliardærer, men Trump er et godt eksempel. De fleste synes han er en überdust, men du kan stole på at det alltid vil være noen modellpene damer som vil ha ham.

Egentlig tenkte jeg på en jeg kjente i RL. Han var praktisk talt en boms. Levde på pengene til kjæresten og svindlet både venner og nav. Han prøvde å låne penger av meg første gang vi møttes, men jeg ble heldigvis advart. 

Fikk verdens søteste, streite og beskjedne jente som var helt hekta på ham. Han skrøt av hva de gjorde i senga og behandlet henne akkurat så dårlig han ville. Han var høy, men ikke mye å se på. Helt normal og knapt nok det.  

Unnskyld meg, KG damer, men sånt er faktisk j.... vanskelig å forstå. Jeg tror absolutt ikke alle kvinner faller for sånt, men noen gjør det. 

Jeg tipper mange her vet om enkelte sånne forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...