AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #121 Del Skrevet 20. november 2017 9 minutter siden, C.Tramell skrev: Ja, den kvinnen. Ikke alle kvinner. Ååååh, jeg ønsker jeg fikk lagt til, ikke alle kvinner nei, du er jo en bekreftelse på at det finnes unntak, @C.Tramell. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #122 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg synes hele tegneserien er virkelighetsfjern og gjør at diskusjonen går i sirkler slik at du ts kan trekke konklusjoner som stemmer ganske dårlig med hva folk som svarer i tråden mener. Jeg har ikke kjent noen damer som har gått inn i et forhold med nærhet og sex som et "venteforhold". Jeg kjenner damer som har gått inn i forhold fordi de ønsker å bygge noe sammen og som har gått videre fordi de ikke har følt at forholdet har vært godt for de. Noen av de mennene som har blitt forlatt har kanskje følt seg utnyttet. Akkurat som damene som har gått videre gjerne har gjort. De har gjerne også sagt at de ikke er fornøyd og prøvd å be om endringer i forholdet før de avsluttet. Jeg synes generaliseringer ofte er veldig feil, men slår til med en her selv. Jeg har kjent menn som gjerne kan være i forhold de vet er midlertidige - for å ha jevn tilgang til sex, noen å dele utgifter med, gjerne få litt hjemmelaget mat og for å slippe så mye husarbeid. De har ikke hatt noe problem med å la jenta tro at de har lyst å gifte seg og få barn om "noen år" selv om de vet at det aldri blir aktuelt. Jeg tror aldri jeg har kjent en kvinne som har hatt et slikt forhold. En jeg kjente hadde en "sugar daddy" da hun studerte, men uansett hva man mener om det så var det ingen av de som trodde det var den store kjærligheten og at forholdet skulle vare resten av livet. I tegneserien er hun faktisk ærlig og sier at dette ikke er noe som kommer til å vare. Da har mannen mulighet til å bestemme hva han vil være med på eller ikke i mellomtiden. Jeg er enig i at det ikke er greit å utnytte andre mennesker. Man kommer langt med å være ærlige og å ville hverandre godt. Jeg har som flere andre fordommer mot menn som anser seg selv for snille. De jeg har møtt som har sagt at de er det, er gjerne ganske gjennomsyret av kvinneforakt uten at de merker det selv. De kommenterer kropper, utseende og hår. Hvor dumme damer er og hvor slemme damer er. Hvor utakknemmelige og respektløse de er. Samtidig som de tolker alt kvinner sier og gjør gjennom et filter som forvrenger virkeligheten slik at alt passer inn i deres fasit av hva damer mener, føler, forstår og er. Anonymkode: 3c10c...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #123 Del Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det ikke er greit å utnytte andre mennesker. Takk! Ansvaret hører alltid hjemme på den som utnytter, ikke på den som utnyttes. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som flere andre fordommer mot menn som anser seg selv for snille. Jeg er en av de "flere andre". Men for all del, jeg dømmer ikke. Sier noen at vedkommende er det så prøver jeg å ha et åpent sinn til jeg blir kjent med vedkommende. Men i mitt bakhodet så ringer det en bjelle som sier, "narsissist". Men nå var det ikke det denne tråden handlet om. Men hvem som har ansvaret når snille menn utnyttes. Der er vi enige, det er de som utnytter som har ansvaret, ikke den som blir utnyttet. Da er vi fire som mener det i denne tråden så langt, mot... åtte eller ni? Jeg har mistet tellingen et sted. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #124 Del Skrevet 20. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det brukes som en unnskyldning i denne tråden at menn som er snille er enten selvsentrerte eller selvutslettende og derfor er det ikke galt av de kvinnene som utnytter dem å utnytte dem. Bemerk at ingen, ut over meg, har kritisert kvinner som utnytter snille menn i denne tråden. Ikke en eneste bruker har så langt sagt at det er galt. Derimot har mange kommet med unnskyldninger til hvorfor de har rett til å utnytte snille menn. Nei, andres bortforklaringer til hvorfor de har rett til å utnytte en kan en ikke forandre på ved å forandre på seg selv. Med mindre man ønsker å bli noe annet enn den man er. Det kan ikke jeg. Å være snill er en del av den jeg er. Jeg kan ikke annet. Ja, jeg fokuserer på dette med å være snill. For det er trass alt det denne tråden handler om. Ikke om meg. Eller om å lykkes med damer. Anonymkode: e8c8b...446 det er overhodet ikke, under noen omstendigheter, greit å utnytte andre mennesker eller være utro Anonymkode: 14c97...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #125 Del Skrevet 20. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg fremstår det som om kvinner flest, basert på denne tråden i alle fall, synes det er helt greit å utnytte en snill mann. En kvinne som utnytter en snill mann skal ikke ha dårlig samvittighet, for det var jo hans feil i og med at han var snill. Det er hva jeg vil kalle en badgirl. En som ikke føler dårlig samvittighet når hun utnytter. Det virker ikke som det er mange her som får det. Men en har vist at hun mener det er galt. Og hun er jo sammen med en snill mann, skal vi tro henne (og det gjør jeg). Så da ødelegger det jo for påstanden din. Men hadde det vært generaliserende, som i "snille menn flest", så ville jeg vært enig med deg. Da ville jeg stått fast ved det jeg skrev, fordi så få kvinner ser ut til å oppfatte det som galt å utnytte snille menn. Fordi så få kvinner får dårlig samvittighet når de utnytter noen som er snill med dem. Anonymkode: e8c8b...446 ehhh hæææ? med den logikken så kunne jeg jo si at jeg ikke skal ha dårlig samvitighet for å rane en bank fordi den ikke hadde vektere der en kvinne som utnytter en snill mann eller en mann som utnytter en snill kvinne burde få lengst hatt dårlig samvitighet, spiller ingen rolle om den andre personen er snill. det er forsatt ikke greit Anonymkode: 14c97...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #126 Del Skrevet 20. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er overhodet ikke, under noen omstendigheter, greit å utnytte andre mennesker eller være utro Anonymkode: 14c97...c4e Helt enig med deg i det. Eller, utro er litt komplisert, men men. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #127 Del Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ehhh hæææ? med den logikken så kunne jeg jo si at jeg ikke skal ha dårlig samvitighet for å rane en bank fordi den ikke hadde vektere der en kvinne som utnytter en snill mann eller en mann som utnytter en snill kvinne burde få lengst hatt dårlig samvitighet, spiller ingen rolle om den andre personen er snill. det er forsatt ikke greit Anonymkode: 14c97...c4e Ja, det samme tenker jeg. Det er som å si at det er voldtektsofferets skyld at voldtekten skjedde. Den eneste grunnen til at noen har de holdningene er fordi de er kapable til å begå slike handlinger og vil skyve ansvaret for ugjerningene over på andre, slik at de hverken skal føle ansvar, skyld, eller oppleve at noen dømmer dem, langt mindre kritiserer dem, for ugjerningen. Med tanke på hvor mange som har gitt uttrykk for disse holdningene i denne tråden... Skremmende! Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 20. november 2017 #128 Del Skrevet 20. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker said: Ååååh, jeg ønsker jeg fikk lagt til, ikke alle kvinner nei, du er jo en bekreftelse på at det finnes unntak, @C.Tramell. Anonymkode: e8c8b...446 Eh, takk. Nå blir jeg nesten litt rørt her. Men det finnes langt flere unntak enn du tror. Virkelig. Du må bare oppdage dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #129 Del Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, C.Tramell skrev: Eh, takk. Nå blir jeg nesten litt rørt her. Men det finnes langt flere unntak enn du tror. Virkelig. Du må bare oppdage dem. Ja, men de er dessverre fortsatt unntak. Jeg skulle ønske kvinner ikke ble så nærtagende og gikk i forsvarsstilling så snart noe slikt som dette ble tatt opp, slik at de kvinnene som utnytter både fikk høre at det er galt å gjøre det og ble kritisert når de gjorde det. I stedet for at de får klapp på skulderen og de menn som blir utnyttet fikk sure blikk og anklager om at de er skyld i at hun utnyttet. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #130 Del Skrevet 20. november 2017 Kan det være at du har vært litt naiv og godtroende? Forstår godt du er sint, lei deg og opprørt hvis dette har skjedd deg nylig. Kanskje derfor det er vanskelig å fange opp historien din. Anonymkode: 2b56f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #131 Del Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men de er dessverre fortsatt unntak. Jeg skulle ønske kvinner ikke ble så nærtagende og gikk i forsvarsstilling så snart noe slikt som dette ble tatt opp, slik at de kvinnene som utnytter både fikk høre at det er galt å gjøre det og ble kritisert når de gjorde det. I stedet for at de får klapp på skulderen og de menn som blir utnyttet fikk sure blikk og anklager om at de er skyld i at hun utnyttet. Anonymkode: e8c8b...446 Kvinner elsker å se andre kvinner tråkke på snille menn Hvorfor går alle kvinnene i tråden i forsvarsmodus, dere klarer ikke diskutere saklig ): Dette er bevis for at jeg har rett Å, her er en bruker som er enig med meg, jeg elsker deg <3 du er den eneste kvinnen i Norge som ikke er et fælt hespetre Anonymkode: 09b3c...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #132 Del Skrevet 20. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være at du har vært litt naiv og godtroende? Forstår godt du er sint, lei deg og opprørt hvis dette har skjedd deg nylig. Kanskje derfor det er vanskelig å fange opp historien din. Anonymkode: 2b56f...8e0 Heller naiv og godtroende om andre mennesker enn bitter og mistenksom overfor alle. Jeg tror heller det er det at dette ikke handler om meg som gjør det vanskelig for folk å fange opp "min" historie. Det handler om historien i hovedinnlegget, snille menn som utnyttes av kvinner. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #133 Del Skrevet 20. november 2017 1 time siden, waco skrev: Dette var bra observert. Det hadde vært interessant og få noen kvinnelige synspunkter på dette her, - la meg spørre dere kvinner, - hvorfor synes dere det er så greit å utnytte menn som ikke vil dere vondt? - Er det fordi dumme menn fortjener å bli lurt? - Skyldes det den alminnelige forakt mot menn som ikke stikker seg ut? - Er det at kvinner har en generell motvilje mot menn som er tapere? Kan ikke dere kvinner heller innrømme hvorfor dere synes snille menn er kjedelige og hvorfor dere synes at bad-ass boys er så gøyale og spennende? - Er det fordi bad-ass menn ikke tar et nei for et nei? - Er det fordi bad-ass menn juler opp han kukken som glemte å se ned på gulvet da du geipet til han? Hva er motivet deres egentlig og hvorfor i allverden hater dere menn som ikke er seierherrer? Synes ikke det er greit å utnytte menn. Er selv sammen med en snill mann, han er min første kjæreste og jeg har overhodet ingen planer om å bytte ham ut. Anonymkode: 41c22...a7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #134 Del Skrevet 20. november 2017 55 minutter siden, waco skrev: Dette var bra observert. Det hadde vært interessant og få noen kvinnelige synspunkter på dette her, - la meg spørre dere kvinner, - hvorfor synes dere det er så greit å utnytte menn som ikke vil dere vondt? - Er det fordi dumme menn fortjener å bli lurt? - Skyldes det den alminnelige forakt mot menn som ikke stikker seg ut? - Er det at kvinner har en generell motvilje mot menn som er tapere? Kan ikke dere kvinner heller innrømme hvorfor dere synes snille menn er kjedelige og hvorfor dere synes at bad-ass boys er så gøyale og spennende? - Er det fordi bad-ass menn ikke tar et nei for et nei? - Er det fordi bad-ass menn juler opp han kukken som glemte å se ned på gulvet da du geipet til han? Hva er motivet deres egentlig og hvorfor i allverden hater dere menn som ikke er seierherrer? Kvinner flest synes ikke det er greit å utnytte menn, hvorfor tror du det? Snill og kjedelig er ikke synonymer, en mann kan være både snill og spennende uten å være bad-ass, og ingen av eksemplene dine er noe som kvinner flest blir tent av. Jeg hater ikke «menn som ikke er seierherrer», jeg hater generelt svært få menn, og de jeg hater, hater jeg fordi de har skadet meg personlig, ikke på grunn av personligheten deres som sådan. Fremfor å fokusere så mye på hvilke menn jeg ikke vil ha, så skal jeg fortelle deg hva slags mann jeg vil ha. Jeg vil ha en mann som respekterer meg som person, og en som respekterer kvinner på generell basis, på samme måte som jeg respekterer menn. Jeg vil ha en mann som hjelper meg hvis jeg trenger hjelp, men som også er sterk nok til å be om hjelp hvis han trenger det. Jeg vil ha en mann som har egne meninger, og som kan uttrykke dem. En som ikke lar meg innrede hele huset med rosa ting hvis han hater det, men som kan inngå kompromisser (vi kan ha rosa kjøleskap hvis han kan få ha de gedigne høyttalerne sine i stua f.eks.). Jeg vil ha en mann som tør å si hva han mener, selv om vi ikke mener det samme. En jeg kan diskutere alt fra politikk og livssyn til barnevern med, uten at han føler seg forpliktet til å være enig med meg. Jeg vil ha en mann som gjerne hjelper bestemoren sin med å handle, men som samtidig ikke bruker all sin tid på å hjelpe andre mens han blir mer og mer bitter for at ingen skjønner at han også trenger hjelp. Jeg vil ha en mann som utstråler at han har lyst på meg, som tar på meg og får meg til å føle meg attraktiv. Og jeg vil ha en som tåler at jeg trenger alenetid, helst burde han trenge det samme selv. Anonymkode: e0357...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #135 Del Skrevet 20. november 2017 Du må skille på å være normalt "snill og grei"/respektfull og dumsnill. Er man i sistnevnte kategori, så er man ofte der at man ikke setter grenser eller får satt ned foten når noen går over grensene. Dersom du f. eks. merker at en kvinne du nettopp har blitt kjent med bare bruker deg som emosjonell støtte i livet, så er det faktisk helt innafor å si at man i utgangspunktet så etter ny dame/kjæreste, ikke flere venner, og at det videre fokuset vil ligge nettopp der. Som mann har du ikke rett på sex med disse kvinnene, men de har heller ingen rett til å bruke deg som emosjonell støtte, når du egentlig søkte etter noe annet. Det er lov å være tydelig på hva man går etter. Emosjonell støtte kan man heller bruke ovenfor de som allerede er venner. I den grad "snillhet" gjør at man ikke er attraktiv, så dreier det seg som regel om noe annet, som at man er for usikker, ikke kan sette grenser etc. Det er med andre ord en begrepsforvirring rundt disse temaene. Anonymkode: 6c76e...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #136 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må skille på å være normalt "snill og grei"/respektfull og dumsnill. Er man i sistnevnte kategori, så er man ofte der at man ikke setter grenser eller får satt ned foten når noen går over grensene. Dersom du f. eks. merker at en kvinne du nettopp har blitt kjent med bare bruker deg som emosjonell støtte i livet, så er det faktisk helt innafor å si at man i utgangspunktet så etter ny dame/kjæreste, ikke flere venner, og at det videre fokuset vil ligge nettopp der. Som mann har du ikke rett på sex med disse kvinnene, men de har heller ingen rett til å bruke deg som emosjonell støtte, når du egentlig søkte etter noe annet. Det er lov å være tydelig på hva man går etter. Emosjonell støtte kan man heller bruke ovenfor de som allerede er venner. I den grad "snillhet" gjør at man ikke er attraktiv, så dreier det seg som regel om noe annet, som at man er for usikker, ikke kan sette grenser etc. Det er med andre ord en begrepsforvirring rundt disse temaene. Anonymkode: 6c76e...3cc Hvorfor fokuserer du på offeret når du burde fokusert på den som begikk ugjerningen? Hvorfor er det viktigere for deg å kritisere de som blir utnyttet enn det er for deg å kritisere de som utnytter? Anonymkode: e8c8b...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #137 Del Skrevet 20. november 2017 Men når inntreffer "ugjerningen" din? I tegneserien er det jo klart at dama er en bitch, men jeg har aldri i mitt liv opplevd noe tilsvarende. Kan du gi et konkret eksempel på når du mener det blir en ugjerning? Anonymkode: dcc5a...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #138 Del Skrevet 20. november 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller naiv og godtroende om andre mennesker enn bitter og mistenksom overfor alle. Jeg tror heller det er det at dette ikke handler om meg som gjør det vanskelig for folk å fange opp "min" historie. Det handler om historien i hovedinnlegget, snille menn som utnyttes av kvinner. Anonymkode: e8c8b...446 Problemet her er at du ikke er klar. Hvis du har problemer som anonym å si rett ut du er sint såra eller andre følelser og kun henger deg opp i en skyldfordeling blir det vanskelig å ha en dialog. Hvis dette gjenspeiler seg i det virkelige liv for deg, så kan det være en av grunnene til at det blir vanskelig for deg å finne en bra dame. Tror du trenger litt innspill på å både å kommunisere og forstå årsak og sammenheng. Her er et tips på en lettvint og gøyal bok: https://www.cappelendamm.no/_hvorfor-menn-ikke-kan-lytte-og-kvinner-ikke-kan-lese-kart-allan-pease-9788202216603 Anonymkode: 2b56f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #139 Del Skrevet 20. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fokuserer du på offeret når du burde fokusert på den som begikk ugjerningen? Hvorfor er det viktigere for deg å kritisere de som blir utnyttet enn det er for deg å kritisere de som utnytter? Anonymkode: e8c8b...446 Nei, jeg skylder ikke på offeret. Det er alltid den som utnytter som har hele den moralske, og evt. juridiske skylden dersom det gjelder f. eks. utpressing. Det sagt, så må man beskytte seg her i verden. Etter å ha opplevd en del dritt i både ungdommen og eldre alder, så har jeg lært på den harde måten at man må ta vare på seg selv, eller bli kjørt over. Det er ingen andre som gjør det for deg. Anonymkode: 6c76e...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #140 Del Skrevet 20. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når inntreffer "ugjerningen" din? I tegneserien er det jo klart at dama er en bitch, men jeg har aldri i mitt liv opplevd noe tilsvarende. Kan du gi et konkret eksempel på når du mener det blir en ugjerning? Anonymkode: dcc5a...c46 Helt ifra første rute. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå