Gå til innhold

Å være en snill mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Riktig. De "snille" gutta er ikke så snille i bunn og grunn! De har komplekser og legger all skyld på kvinner. Kjempesnilt liksom.

Derfor fortjener de å utnyttes?

Anonymkode: e8c8b...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Derfor fortjener de å utnyttes?

Er du ikke grei selv så er ikke andre mot deg heller. Slutt med det sytet. Begynn med selvrespekt,så respekter andre. "Snille" menn er ofte konflintsky og defensive,og de kan lett bli passiv aggressive. Det er ikke sjarmerende,men en alarm. 

Det fins snille menn,og tro det eller ei,så vil de fleste av oss ha en. Men det handler om å ha noe mer også. Som respekt for damer blant annet. Du sitter og surmuler på oss damer. Det er ikke særlig sympatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg som åpner med at snille menn blir utnyttet og derfor må nyte de korte øyeblikkene i livet, for noen lange stunder blir det jo ikke (i og med at man blir utnyttet)?

Jeg påstår at de som kommer med fordomsfulle holdninger, de som påstår at jeg ikke er snill fordi jeg bryr meg men er ute etter å få noe av min mor, min far, min søster, min bror, hvis jeg er snill mot de, spør hvordan det går med de, hvordan de har det, lytter til hva de har opplevd, hjelper til med noe, så er jeg egentlig egoistisk og ute etter noe. Det er ikke å være snill å komme med slike påstander, det er å være fordomsfull.

En debatt går to veier. Så langt har det vært monologer fra flere her som vil fortelle at snille menn egentlig ikke er snille, som fortjener å bli utnyttet, og på den måten innser de ikke at de selv bekrefter det problemet jeg tar opp, at snille menn blir utnyttet. Siden rettferdiggjør kvinnene dette. 

Nei, her misforstår du. Det som blir sagt er at det er lettere å utnytte en person som aldri sier fra, og som er litt dørmatte. De fortjener det ikke, men det er lettere å bli utnyttet. 

Dette er ting man kan gjøre noe med, men jeg er ikke så sikker på at du kommer til å jobbe med deg selv. 

For øvrig så er jeg enig i at det nok ikke er din snillhet som gjør at du ikke lykkes med damene. Det er nok andre ting, men du fokuserer kun på den ene tingen. 

Dessuten, kan du jo tenke på at neste gang du ønsker en debatt så kan du åpne på en annen måte enn du gjorde her. Svarene man får er gjerne preget av det, og jeg personlig har fått såkalte snille menn langt opp i halsen. 

Anonymkode: 3f6dc...1eb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå handler ikke dette om de som lykkes dårlig med damene. Det kan både snille og onde menn gjøre.

Det handler om damer som utnytter snille menn. 

Utnytter som i blir sammen med dem, setter bo med dem, gifter seg med dem, får barn med dem? Det er jo det de fleste av oss gjør. Jeg tror ikke jeg har møtt en eneste kvinne som utnytter snille menn mens hun venter på å finne en drittsekk å slå seg til ro med. Du mener det finnes mange av det slaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på et tidspunkt sikkert blitt oppfattet som en som "utnyttet" de selverklærte snille mannfolka. Jeg ble venn med dem, de fremsto som interessante personer, det ble noe mer, og personligheten deres ble totalt borte. Personligheten deres gikk fra å være deres egen til å bli ikke-eksisterende i et forsøk på å tilfredsstille meg. De satte meg gjerne på en pidestall i tillegg, og det er en situasjon det er fryktelig slitsomt å være i. Jeg prøvde å snakke om dette, de ante ikke hva jeg snakket om. Jeg prøvde å pushe dem på ting, og det er her vi kommer inn på historiene de forteller om at jeg utnyttet dem, i et forsøk på å få dem til å stå opp for seg selv igjen. Dette var på videregående og tidlig i 20-årene, det hjalp ikke, jeg ga opp. 

Og siden har jeg vært singel, med få unntak. Jeg har nemlig ikke noe ønske om å bli fremstilt som "ond" fordi jeg dumpet disse "snille" mannfolka igjen. Verken mer eller mindre. Men jeg har jo flere venner som sliter med det samme. Noen av dem har fortsatt i forhold med disse mannfolka, og jeg ser hvor historiene om "brautende kvinnfolk og tøfler" kommer fra. Jeg kunne aldri levd sånn.

Anonymkode: dcc5a...c46

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg sett i det virkelige livet utenfor KG også, selverklærte "snille menn" er somregel de som er passive og tafatte med lite driv og blir bitre fordi ting går ikke som de ville.

Hadde en kostelig opplevelse på en fest for en stund tilbake der en av gutta hadde limt seg fast til en av de fineste jentene og skulle betro seg og fortelle om dameproblemene sine. Hans konklusjon var at han var for snill, da bryter dama ut i latter og sier "nei, du er bare kjedelig". 

Anonymkode: c9965...324

om noen menn er passive, tafatte og lite driv i så er det forsatt ingen unnskyldning for å være utro vell ? eller er det greit da ?

så om min kjæreste er tafatt, dumsnill , setter andres behov for sine egne osv, så kan jeg være utro mot henne med god samvitighet?

Anonymkode: 14c97...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Er du ikke grei selv så er ikke andre mot deg heller. Slutt med det sytet. Begynn med selvrespekt,så respekter andre. "Snille" menn er ofte konflintsky og defensive,og de kan lett bli passiv aggressive. Det er ikke sjarmerende,men en alarm. 

Det fins snille menn,og tro det eller ei,så vil de fleste av oss ha en. Men det handler om å ha noe mer også. Som respekt for damer blant annet. Du sitter og surmuler på oss damer. Det er ikke særlig sympatisk.

Jo da, er mange som er greie mot folk som ikke er greie mot dem. Nå er du inne på dette med baktanker, du er altså snill mot andre fordi du forventer å få snillhet tilbake?

Hva mener du med at jeg surmuler på damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, her misforstår du. Det som blir sagt er at det er lettere å utnytte en person som aldri sier fra, og som er litt dørmatte. De fortjener det ikke, men det er lettere å bli utnyttet. 

Dette er ting man kan gjøre noe med, men jeg er ikke så sikker på at du kommer til å jobbe med deg selv. 

For øvrig så er jeg enig i at det nok ikke er din snillhet som gjør at du ikke lykkes med damene. Det er nok andre ting, men du fokuserer kun på den ene tingen. 

Dessuten, kan du jo tenke på at neste gang du ønsker en debatt så kan du åpne på en annen måte enn du gjorde her. Svarene man får er gjerne preget av det, og jeg personlig har fått såkalte snille menn langt opp i halsen. 

Det brukes som en unnskyldning i denne tråden at menn som er snille er enten selvsentrerte eller selvutslettende og derfor er det ikke galt av de kvinnene som utnytter dem å utnytte dem. Bemerk at ingen, ut over meg, har kritisert kvinner som utnytter snille menn i denne tråden. Ikke en eneste bruker har så langt sagt at det er galt. Derimot har mange kommet med unnskyldninger til hvorfor de har rett til å utnytte snille menn.

Nei, andres bortforklaringer til hvorfor de har rett til å utnytte en kan en ikke forandre på ved å forandre på seg selv. Med mindre man ønsker å bli noe annet enn den man er. Det kan ikke jeg. Å være snill er en del av den jeg er. Jeg kan ikke annet.

Ja, jeg fokuserer på dette med å være snill. For det er trass alt det denne tråden handler om. Ikke om meg. Eller om å lykkes med damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, C.Tramell skrev:

Utnytter som i blir sammen med dem, setter bo med dem, gifter seg med dem, får barn med dem? Det er jo det de fleste av oss gjør. Jeg tror ikke jeg har møtt en eneste kvinne som utnytter snille menn mens hun venter på å finne en drittsekk å slå seg til ro med. Du mener det finnes mange av det slaget?

Utnytter som i ser på dem som noen som er koselig å være med, så lenge en ikke ønsker noe seriøst. Uten å fortelle han det. For så å få han til å tro at det er noe seriøst. Og så dumpe han når hun finner en som er "bedre". Og behandle den snille gutten som luft, eller le av han som trodde at hun elsket han.

Dette er ikke noe bare jeg mener, dette er noe både du og alle andre i denne tråden har bekreftet, det er riktig å behandle snille gutter dårlig. Det er ikke en eneste person i denne tråden, ut over meg, som har sagt at det er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har på et tidspunkt sikkert blitt oppfattet som en som "utnyttet" de selverklærte snille mannfolka. Jeg ble venn med dem, de fremsto som interessante personer, det ble noe mer, og personligheten deres ble totalt borte. Personligheten deres gikk fra å være deres egen til å bli ikke-eksisterende i et forsøk på å tilfredsstille meg. De satte meg gjerne på en pidestall i tillegg, og det er en situasjon det er fryktelig slitsomt å være i. Jeg prøvde å snakke om dette, de ante ikke hva jeg snakket om. Jeg prøvde å pushe dem på ting, og det er her vi kommer inn på historiene de forteller om at jeg utnyttet dem, i et forsøk på å få dem til å stå opp for seg selv igjen. Dette var på videregående og tidlig i 20-årene, det hjalp ikke, jeg ga opp. 

Og siden har jeg vært singel, med få unntak. Jeg har nemlig ikke noe ønske om å bli fremstilt som "ond" fordi jeg dumpet disse "snille" mannfolka igjen. Verken mer eller mindre. Men jeg har jo flere venner som sliter med det samme. Noen av dem har fortsatt i forhold med disse mannfolka, og jeg ser hvor historiene om "brautende kvinnfolk og tøfler" kommer fra. Jeg kunne aldri levd sånn.

Men det å ikke ville dele med av seg selv, er det snilt da? Med andre ord, var det snilt av disse mennene å forvente at du var den eneste som bød på deg selv, som delte med av deg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det brukes som en unnskyldning i denne tråden at menn som er snille er enten selvsentrerte eller selvutslettende og derfor er det ikke galt av de kvinnene som utnytter dem å utnytte dem. Bemerk at ingen, ut over meg, har kritisert kvinner som utnytter snille menn i denne tråden. Ikke en eneste bruker har så langt sagt at det er galt. Derimot har mange kommet med unnskyldninger til hvorfor de har rett til å utnytte snille menn.

Nei, andres bortforklaringer til hvorfor de har rett til å utnytte en kan en ikke forandre på ved å forandre på seg selv. Med mindre man ønsker å bli noe annet enn den man er. Det kan ikke jeg. Å være snill er en del av den jeg er. Jeg kan ikke annet.

Ja, jeg fokuserer på dette med å være snill. For det er trass alt det denne tråden handler om. Ikke om meg. Eller om å lykkes med damer.

Jeg mener i hvert fall ikke at de fortjener det, men det er forståelig at de blir utnyttet når de aldri klarer å si fra. Ser ikke helt at så mange har skrevet at det er greit å utnytte slike menn. Bare fordi de ikke forsvarer disse mennene så betyr det ikke at de synes det er greit. 

Ja, men nå er det nok andre grunner til at man ikke lykkes med damene enn at man bare er snill. Jeg oppfattet det faktisk som at tråden handler om deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo da, er mange som er greie mot folk som ikke er greie mot dem. Nå er du inne på dette med baktanker, du er altså snill mot andre fordi du forventer å få snillhet tilbake?

Hva mener du med at jeg surmuler på damer?

Baktanker ?? Hvis noen ikke oppfører seg mot meg,så gidder jeg da vel ikke være kjempegrei tilbake! Alvorlig talt. 

Du syter fordi du tenker at damer utnytter snille menn. Det er å surnule på oss. Du syns synd på deg selv,og det er ikke veldig tultrekkende. 

Du må jo forstå at vi liker snille menn! Men å være det er noe annet enn å være patetisk Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener i hvert fall ikke at de fortjener det, men det er forståelig at de blir utnyttet når de aldri klarer å si fra. Ser ikke helt at så mange har skrevet at det er greit å utnytte slike menn. Bare fordi de ikke forsvarer disse mennene så betyr det ikke at de synes det er greit. 

Ja, men nå er det nok andre grunner til at man ikke lykkes med damene enn at man bare er snill. Jeg oppfattet det faktisk som at tråden handler om deg. 

Nei, tråden handler ikke om meg. Men det virker som om det er lettere å anklage meg heller enn å ta en titt på seg selv.

Det er faktisk fullt mulig å si at hun i tegneserien var en drittsekk uten å trekke meg inn i dette.

Merkelig nok ser det ut til at det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, tråden handler ikke om meg. Men det virker som om det er lettere å anklage meg heller enn å ta en titt på seg selv.

Det er faktisk fullt mulig å si at hun i tegneserien var en drittsekk uten å trekke meg inn i dette.

Merkelig nok ser det ut til at det er vanskelig.

Du skriver om deg selv, så da oppfattet jeg det slik. 

Du nevnte også at du ikke kan forandre på deg selv, fordi du er snill, men det var ikke det jeg mente. Det handler ikke om å forandre på hele personligheten, men å bli flinkere til å ikke la seg bli utnyttet og si nei og ikke bare ja for eksempel. 

Det er mulig å endre på seg selv uten at det går på bekostning av hvem man er, men det er kanskje lettere å ikke gjøre noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om noen menn er passive, tafatte og lite driv i så er det forsatt ingen unnskyldning for å være utro vell ? eller er det greit da ?

så om min kjæreste er tafatt, dumsnill , setter andres behov for sine egne osv, så kan jeg være utro mot henne med god samvitighet?

Anonymkode: 14c97...c4e

Hvor i den historien leser du noe om utroskap..? 

Anonymkode: 7f01f...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Baktanker ?? Hvis noen ikke oppfører seg mot meg,så gidder jeg da vel ikke være kjempegrei tilbake! Alvorlig talt. 

Du syter fordi du tenker at damer utnytter snille menn. Det er å surnule på oss. Du syns synd på deg selv,og det er ikke veldig tultrekkende. 

Du må jo forstå at vi liker snille menn! Men å være det er noe annet enn å være patetisk Ts.

Så hvis du får en sønn så forventer du at han skal være grei hele tiden, ellers setter du han bort til barnevernet? Hvis du får en kjæreste så forventer du at vedkommende skal være grei mot deg, hver eneste dag, hvert eneste minutt, hvis ikke blir du ugrei tilbake?

Okei, hvis det å si at det er galt å utnytte snille menn er å syte så syter jeg. Hvem er "oss"? For min kritikk går bare på de kvinner som utnytter snille menn. Eneste grunnen til å si at jeg surmuler på "oss" er hvis du inkluderer deg blant de kvinner som synes det er helt i orden å utnytte snille menn.

Ja, jeg har forstått at "dere" (som utnytter snille menn) liker snille menn. De er jo så lette å utnytte!

Synes du det er like greit med menn som utnytter snille kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver om deg selv, så da oppfattet jeg det slik. 

Du nevnte også at du ikke kan forandre på deg selv, fordi du er snill, men det var ikke det jeg mente. Det handler ikke om å forandre på hele personligheten, men å bli flinkere til å ikke la seg bli utnyttet og si nei og ikke bare ja for eksempel. 

Det er mulig å endre på seg selv uten at det går på bekostning av hvem man er, men det er kanskje lettere å ikke gjøre noe. 

Ja, fordi jeg blir stadig tatt opp av de andre. Jeg svarer på innleggene.

Du mener altså, seriøst, at det er de snille mennenes feil at de blir utnyttet? Du mener ikke at det er kvinnene som utnytter de sin feil at de utnytter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå handler ikke dette om de som lykkes dårlig med damene. Det kan både snille og onde menn gjøre.

Det handler om damer som utnytter snille menn. 

Og det "beviser" du liksom ved å presentere denne tegneserien i åpningsinnlegget sitt? Hvor har du funnet denne tegneserien?

3 hours ago, AnonymBruker said:

Slik er det å være en snill mann. Man må nyte øyeblikkene mens de varer, for noen lange stunder blir det jo ikke.

LI6V93l.jpg

Anonymkode: 47324...1e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, fordi jeg blir stadig tatt opp av de andre. Jeg svarer på innleggene.

Du mener altså, seriøst, at det er de snille mennenes feil at de blir utnyttet? Du mener ikke at det er kvinnene som utnytter de sin feil at de utnytter? 

Tja, det sies jo hele tiden at kvinnen har skyld om hun blir voldtatt fordi hun har vært for full eller kledd seg feil, så da må det vel være mannen sin skyld at han lar seg utnytte

Anonymkode: 09b3c...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det å ikke ville dele med av seg selv, er det snilt da? Med andre ord, var det snilt av disse mennene å forvente at du var den eneste som bød på deg selv, som delte med av deg selv? 

Tja, det kan du si, og det er vel poenget til mange her inne i tråden. Veldig mange av de selverklærte snille mennene, oppfører seg slik jeg beskriver. De blir selvutslettende, og dermed blir de faktisk uinteressante. Og da ender forholdet. Og forholdet begynte jo gjerne fordi de delte av seg selv, var interessante, ikke kun fordi de var snille. Når kun det de definerer som "snilt" står igjen, blir hele grunnlaget for forholdet borte. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så hvis du får en sønn så forventer du at han skal være grei hele tiden, ellers setter du han bort til barnevernet? Hvis du får en kjæreste så forventer du at vedkommende skal være grei mot deg, hver eneste dag, hvert eneste minutt, hvis ikke blir du ugrei tilbake?

Okei, hvis det å si at det er galt å utnytte snille menn er å syte så syter jeg. Hvem er "oss"? For min kritikk går bare på de kvinner som utnytter snille menn. Eneste grunnen til å si at jeg surmuler på "oss" er hvis du inkluderer deg blant de kvinner som synes det er helt i orden å utnytte snille menn.

Ja, jeg har forstått at "dere" (som utnytter snille menn) liker snille menn. De er jo så lette å utnytte!

Synes du det er like greit med menn som utnytter snille kvinner?

Jeg liker snille menn, inkludert mine ekser, helt til de blir selvutslettende. Det er der problemet ligger, tror jeg. Jeg har tatt konsekvensen, nå kjenner jeg tegnene, og gir ikke "snille menn" en eneste sjanse. Er det dit du vil? Eller skal vi legge vekk teorien om at snille menn aldri havner i forholdet bort, og heller se på det faktiske problemet, nemlig at en del snille mennesker har en tendens til å utslette seg selv i møte med andre mennesker for å tilfredsstille disse, og at de bør slutte med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...