Gjest C.Tramell Skrevet 20. november 2017 #21 Del Skrevet 20. november 2017 Man kan bli skeptisk til de som omtaler seg som snille av å lese her inne. Dere høres ut som en samling selvsentrerte, selvmedlidende, kvinneforaktende, manipulative, lett paranoide menn. Alt annet enn snille, faktisk. Snill er ikke det samme som puslete, usikker og forsiktig. Å være snill handler om å være human, hensynsfull, sympatisk, omtenksom, sjenerøs og overbærende. Man kan være snill og handlekraftig. Snill og sterk også. Til og med snill og kjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #22 Del Skrevet 20. november 2017 Det å være drittsekk er ikke hemmeligheten bak et langt og lykkelig forhold Interessant at dette temaet med at "bad boys" er så populære kommer frem igjen og igjen på et forum der - unnskyld meg - den mannlige delen av det er dominert av personer som ikke er spesielt hyggelige. "Research independent from theirs has shown that kindness (along with emotional stability) is the most important predictor of satisfaction and stability in a marriage."https://www.theatlantic.com/health/archive/2014/06/happily-ever-after/372573/ "Keepers understand how love works are not afraid to question themselves. They clearly put knowledge ahead of ego-preservation, and seek ways to help their relationships stay successful. They ask themselves what they could do to change them for the better. They are not out to win at their partner's expense."https://www.psychologytoday.com/blog/rediscovering-love/201108/who-are-the-keepers-the-behaviors-successful-long-term-partners “You have to be able to put yourself in your partner’s shoes. Compassion toward your partner allows him or her to feel respected, appreciated and cared for and it fuels the connection, intimacy and partnership. Think of it as the essential food that every healthy relationship needs.”https://www.huffingtonpost.com/entry/qualities-of-happy-relationships_us_585d5f5fe4b0de3a08f52867 Anonymkode: d298c...bc4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #23 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg er sammen med en snill mann :). Han er ikke sånn Internett-snill hvor han forventer sex og gevinster for gode gjerninger eller oppfører seg som en egosentrisk dørmatte. Han blir ikke forbanna når jeg sier jeg er for sliten for sex. Han er snill i at han lytter til det folk sier, takker for maten når servitøren kommer og passer på bortkommne hunder/barn til vi finner eieren/foreldrene for eksempel. Han var venn først og så ble vi mere. Han har ikke verdens største selvtillit heller. Skikkelig komplekser fordi han har måne.. altså, hvem bryr seg vel om det? Han har forresten aldri påstått at han er snill heller, han bare genuint er det. Dette er en jeg kan tenke meg å bli gammel sammen med. Så ikke kom her og si at vi bare liker drittsekker. Det er din fantasi. Altså, hvis du må si at du er en snill man for at folk skal tro deg, så er du ikke nødvendigvis det. Det må vises gjennom det du gjør og sier. Anonymkode: 652d1...7cd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #24 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann hater kvinner og ønsker å finne noen til å fylle tomrommet så oppsøker han andre menn, ikke kvinner. Nei, jeg skylder ikke på noen. Jeg forteller om erfaringer. Selvfølgelig kan jeg velge å slutte å lytte til venninner, til kvinner, å være kald, kjølig. Men selv om jeg rent teoretisk kan velge å være slik så er det ikke i min natur å være annet enn god mot andre, kvinner som menn. (Må jeg virkelig mansplaine dette?!) Tegneserien handler ikke om en mann som ikke får sex. Den handler om en snill mann som vil bli såret fordi hun ser på hans godhet som noe hun kan utnytte, hun kan bruke han frem til hun finner en drittsekk. Da vil han være luft. Hun bryr seg ikke om hvordan han opplever eller føler det å bli behandlet slik. Anonymkode: e8c8b...446 Du påstår det, men under overflaten er du nok ikke så god. Jeg forstår godt hva tegneserien handlet om, men nå hadde jeg ikke den i tankene når jeg skrev det jeg skrev. Mange såkalte snille menn tror at ved å være snill så skylder kvinner dem sex og så blir de sure og furtne når det ikke skjer. Anonymkode: 3f6dc...1eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #25 Del Skrevet 20. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Uavhengig av kjønn blir man lettere utnyttet når man er snill inntil det selvutslettende. Det skjer med slike menn, og det skjer med slike damer. En normalt snill person, som samtidig kan stå opp for seg selv, sine behov og sine meninger, blir ikke utnyttet på denne måten. Forresten er jeg usikker på hvor snill du er innerst inne, når du lar dem gråte på skulderen din og gir inntrykk av å være en god venn, samtidig som du tydeligvis ikke egentlig ønsker dette selv. 2. De aller fleste sexy menn jeg har møtt, er også snille. De fleste mennesker er faktisk snille, det er ikke en unik egenskap forbeholdt noen ytterst få, og det har lite sammenheng med om man er sexy eller ei. Jeg vet ikke om du er sexy eller ikke, men det er ikke snillheten din som gjør at du eventuelt ikke er det. Med mindre du, noe det faktisk virker som, støtt og stadig lar deg tråkke på av andre, gjør ting du egentlig ikke vil fordi du føler det er snilt og har baktanker med snillheten din. Det er nemlig ikke sexy i det hele tatt, det er faktisk litt ubehagelig. 3. Hvordan er du som person? Se bort fra at du er snill, for det sier fryktelig lite om deg. Hva engasjerer deg, hvilke andre sider ved deg er positive, hva liker du å gjøre? Og helt ærlig, hvis du ikke trodde du kanskje muligens kunne få ligge med venninnen din en dag, hadde du giddet å være snill mot henne? 4. Jeg stiller også opp for vennene mine, for familien og for andre som eventult trenger hjelp. Forskjellen på oss to er at jeg ikke gjør det for å oppnå noe for meg selv, jeg gjør det fordi jeg liker å stille opp for andre. Jeg har ikke baktanker når jeg gjør det, jeg forventer ikke at andre skal stille opp på samme måte tilbake, men jeg forventer å bli møtt med respekt. Mennesker som ikke viser meg respekt, og som jeg føler at utnytter meg, kutter jeg ganske enkelt ut. Det burde du også gjøre. Anonymkode: e0357...f4c 1. Selvfølgelig lytter jeg fordi jeg ønsker å ta del i andres gleder, sorger, inntrykk, tanker. Uavhengig av kjønn. Hva mener du med, "stå opp for seg selv"? Å si at, "nei, jeg gidder ikke høre på hvordan dagen din har vært, for jeg står opp for meg selv"? Og det er å være snill hvordan da..? Nå handler dette om menn, men riktig, snill personer blir utnyttet. Takk! 2. Nei, å ikke bry seg om andre er ikke å være snill. Enig med deg i det. Så da er ikke de kvinnene som utnytter snille menn snille. 3. Hvordan jeg er som person? Rar. Tenker mye. Assosierer det ene med det andre på en rar måte. Rolig. Mennesker engasjerer meg. Politikk. Sex er ikke noe jeg forbinder med venninner. Det er noe jeg forbinder med en partner. Så ja, jeg hadde "giddet" å være snill mot en venninne uten at sex er i bildet. 4. Da kutter jeg deg ut fra nå av, f4c. For du var full av fordommer mot meg, bastante meninger og påstander. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 20. november 2017 #26 Del Skrevet 20. november 2017 Å være snill mot damer uten å forvente noe i retur for det bør jo være et absolutt minstekrav. Man er jo ikke genuint snill om snillheten kommer med en pris. Ellers så er det ikke nok i seg selv å bare være snill for det er de fleste mennesker. Andre faktorer er minst like viktig, og så må jo kjemien også være der. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #27 Del Skrevet 20. november 2017 10 minutter siden, C.Tramell skrev: Man kan bli skeptisk til de som omtaler seg som snille av å lese her inne. Dere høres ut som en samling selvsentrerte, selvmedlidende, kvinneforaktende, manipulative, lett paranoide menn. Alt annet enn snille, faktisk. Snill er ikke det samme som puslete, usikker og forsiktig. Å være snill handler om å være human, hensynsfull, sympatisk, omtenksom, sjenerøs og overbærende. Man kan være snill og handlekraftig. Snill og sterk også. Til og med snill og kjekk. Jeg har til og med møtt kvinner som er både snille og søte. Man kan være snill og rik også. Snill og bilmekaniker. Snill og stortingspolitiker til og med. Men jeg er usikker på hva dette har med denne tråden å gjøre? Eller prøver du å si at du er en av de kvinnene som utnytter snille menn fordi du unnskylder det med at snille menn egentlig er selvsentrerte så derfor har du rett til å bruke de som objekter? Og hvis de ikke er selvsentrerte så er de selvutslettende, så da er det deres egen skyld? I så fall, godt poeng! Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #28 Del Skrevet 20. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det å være drittsekk er ikke hemmeligheten bak et langt og lykkelig forhold Interessant at dette temaet med at "bad boys" er så populære kommer frem igjen og igjen på et forum der - unnskyld meg - den mannlige delen av det er dominert av personer som ikke er spesielt hyggelige. Anonymkode: d298c...bc4 Det er ikke kvinnene som dominerer denne tråden heller. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #29 Del Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du påstår det, men under overflaten er du nok ikke så god. Jeg forstår godt hva tegneserien handlet om, men nå hadde jeg ikke den i tankene når jeg skrev det jeg skrev. Mange såkalte snille menn tror at ved å være snill så skylder kvinner dem sex og så blir de sure og furtne når det ikke skjer. Anonymkode: 3f6dc...1eb Men nå handler denne tråden om snille menn, ikke narsissister. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #30 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Å være snill mot damer uten å forvente noe i retur for det bør jo være et absolutt minstekrav. Man er jo ikke genuint snill om snillheten kommer med en pris. Ellers så er det ikke nok i seg selv å bare være snill for det er de fleste mennesker. Andre faktorer er minst like viktig, og så må jo kjemien også være der. Selvfølgelig. Problemet er at damer tydeligvis ikke stiller samme krav tilbake mot andre kvinner. Som det fremgår av tråden, er en mann snill så oppfatter de det som at han da kan utnyttes med unnskyldningen at han enten er selvsentrert og derfor er snill og derfor fortjener å bli dårlig behandlet, eller er selvutslettende og derfor er snill, og derfor fortjener å bli dårlig behandlet. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #31 Del Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kvinnene som dominerer denne tråden heller. Anonymkode: e8c8b...446 Hva forventer du da, etter det åpningsinnlegget hvor du dømmer kvinner opp og ned i mente? Anonymkode: 7f01f...598 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #32 Del Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå handler denne tråden om snille menn, ikke narsissister. Anonymkode: e8c8b...446 Og jeg er uenig i at du er snill. Når du åpner sånn som du gjør så forteller det mye om hvordan du er. I tillegg påstår du at vi som diskuterer med deg ikke er snille, og hvorfor det egentlig? Fordi vi er uenige med deg? Skal man virkelig være snill i en debatt? Anonymkode: 3f6dc...1eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #33 Del Skrevet 20. november 2017 Foretrekker rettferdige menn foran snille. De som balanserer det når de kan være snille og når de setter grenser/ ikke aksepterer visse typer oppførsel fra andre Ser verken på meg selv eller samboer som snill, egentlig. Synes snillhet høres ganske naivt og tafatt ut Anonymkode: 09b3c...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #34 Del Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Problemet er at damer tydeligvis ikke stiller samme krav tilbake mot andre kvinner. Som det fremgår av tråden, er en mann snill så oppfatter de det som at han da kan utnyttes med unnskyldningen at han enten er selvsentrert og derfor er snill og derfor fortjener å bli dårlig behandlet, eller er selvutslettende og derfor er snill, og derfor fortjener å bli dårlig behandlet. Anonymkode: e8c8b...446 Her var det med selvinnsikt igjen. Noe du tydeligvis ikke har siden du leser dette inn fra svarene du har fått. Anonymkode: 3f6dc...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #35 Del Skrevet 20. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva forventer du da, etter det åpningsinnlegget hvor du dømmer kvinner opp og ned i mente? Anonymkode: 7f01f...598 Det samme som du forventer, at folk behandler hverandre med respekt. Du mener altså at alle kvinner behandler snille menn på den måten? Eller utelot du "noen" med vilje? Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 20. november 2017 #36 Del Skrevet 20. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har til og med møtt kvinner som er både snille og søte. Man kan være snill og rik også. Snill og bilmekaniker. Snill og stortingspolitiker til og med. Men jeg er usikker på hva dette har med denne tråden å gjøre? Eller prøver du å si at du er en av de kvinnene som utnytter snille menn fordi du unnskylder det med at snille menn egentlig er selvsentrerte så derfor har du rett til å bruke de som objekter? Og hvis de ikke er selvsentrerte så er de selvutslettende, så da er det deres egen skyld? I så fall, godt poeng! Anonymkode: e8c8b...446 Jeg prøver bare å si at enkelte av de her inne som omtaler seg som snille menn trenger å ta en god titt i speilet, for det virker som de har misforstått fullstendig hva snillhet er. Det er neppe snillheten som gjør at de lykkes dårlig med damene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #37 Del Skrevet 20. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er uenig i at du er snill. Når du åpner sånn som du gjør så forteller det mye om hvordan du er. I tillegg påstår du at vi som diskuterer med deg ikke er snille, og hvorfor det egentlig? Fordi vi er uenige med deg? Skal man virkelig være snill i en debatt? Anonymkode: 3f6dc...1eb Hvordan er jeg som åpner med at snille menn blir utnyttet og derfor må nyte de korte øyeblikkene i livet, for noen lange stunder blir det jo ikke (i og med at man blir utnyttet)? Jeg påstår at de som kommer med fordomsfulle holdninger, de som påstår at jeg ikke er snill fordi jeg bryr meg men er ute etter å få noe av min mor, min far, min søster, min bror, hvis jeg er snill mot de, spør hvordan det går med de, hvordan de har det, lytter til hva de har opplevd, hjelper til med noe, så er jeg egentlig egoistisk og ute etter noe. Det er ikke å være snill å komme med slike påstander, det er å være fordomsfull. En debatt går to veier. Så langt har det vært monologer fra flere her som vil fortelle at snille menn egentlig ikke er snille, som fortjener å bli utnyttet, og på den måten innser de ikke at de selv bekrefter det problemet jeg tar opp, at snille menn blir utnyttet. Siden rettferdiggjør kvinnene dette. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 20. november 2017 #38 Del Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Er det noe jeg har lært på KG, så er det at det å være en snill mann tydeligvis er synonymt med å nøre et lite indre hat mot kvinner for at de ikke leverer den sexen dere fortjener for å ha vært så "snille". Riktig. De "snille" gutta er ikke så snille i bunn og grunn! De har komplekser og legger all skyld på kvinner. Kjempesnilt liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #39 Del Skrevet 20. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker rettferdige menn foran snille. De som balanserer det når de kan være snille og når de setter grenser/ ikke aksepterer visse typer oppførsel fra andre Ser verken på meg selv eller samboer som snill, egentlig. Synes snillhet høres ganske naivt og tafatt ut Anonymkode: 09b3c...63a Finnes det rettferdighet uten kjærlighet? Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #40 Del Skrevet 20. november 2017 2 minutter siden, C.Tramell skrev: Jeg prøver bare å si at enkelte av de her inne som omtaler seg som snille menn trenger å ta en god titt i speilet, for det virker som de har misforstått fullstendig hva snillhet er. Det er neppe snillheten som gjør at de lykkes dårlig med damene. Nå handler ikke dette om de som lykkes dårlig med damene. Det kan både snille og onde menn gjøre. Det handler om damer som utnytter snille menn. Anonymkode: e8c8b...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå