Gå til innhold

Å være en snill mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik er det å være en snill mann. Man må nyte øyeblikkene mens de varer, for noen lange stunder blir det jo ikke.

LI6V93l.jpg

Anonymkode: e8c8b...446

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe jeg har lært på KG, så er det at det å være en snill mann tydeligvis er synonymt med å nøre et lite indre hat mot kvinner for at de ikke leverer den sexen dere fortjener for å ha vært så "snille". 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Er det noe jeg har lært på KG, så er det at det å være en snill mann tydeligvis er synonymt med å nøre et lite indre hat mot kvinner for at de ikke leverer den sexen dere fortjener for å ha vært så "snille". 

Nei, det har du lært av feministvenninnene dine. Å være en snill mann er synonymt med å bli utnyttet. Å være den som må stille opp hver gang venninner trenger en skulder å gråte på, prøve å forklare at hun har stirret inn i lyktene hele tiden, prøve å forklare at det er det hun gjør når hun igjen får for seg at nå er alt bra igjen, nå er han så glad i henne, nå er alt annerledes. Å være snill er å oppfattes som en aseksuell god venn. Å være snill er å oppfattes som usexy. Sistnevnte er vel egentlig der problemet ligger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har du lært av feministvenninnene dine. Å være en snill mann er synonymt med å bli utnyttet. Å være den som må stille opp hver gang venninner trenger en skulder å gråte på, prøve å forklare at hun har stirret inn i lyktene hele tiden, prøve å forklare at det er det hun gjør når hun igjen får for seg at nå er alt bra igjen, nå er han så glad i henne, nå er alt annerledes. Å være snill er å oppfattes som en aseksuell god venn. Å være snill er å oppfattes som usexy. Sistnevnte er vel egentlig der problemet ligger.

Jeg tror du forvirrer "snill mann" med "dørmatte". Du MÅ faktisk ikke legge deg ned og la andre mennesker tråkke over deg uten å være en drittsekk. Du kan være en snill og god mann mot de som behandler deg godt tilbake, de som fortjener det og ikke utnytter det. Lær deg å sett litt standarder for hvordan andre skal få behandle deg. Om du er interessert i mer enn et vennskap med en kvinne, så må du faktisk gi uttrykk for det i starten, ikke tro at du kan sno deg inn i livet hennes med å være "greit" og skape et falsk vennskap - for det er falsk å utgi seg for å være en venn om man hele tiden har baktanker.

Anonymkode: a80ee...7fa

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6da77ffee62998eeb0d8f0781f541d76.png

Anonymkode: 09b3c...63a

Ja, dette er et godt eksempel på den type menn som damer forlater førstnevnte for. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det å være en snill mann. Man må nyte øyeblikkene mens de varer, for noen lange stunder blir det jo ikke.

LI6V93l.jpg

Hvis dette er holdningen du har overfor dama di så varer det selvfølgelig ikke lenge. Ikke er du så snill som du tror heller.

Anonymkode: 7f01f...598

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er holdningen du har overfor dama di så varer det selvfølgelig ikke lenge. Ikke er du så snill som du tror heller.

Anonymkode: 7f01f...598

Hvilken holdning? Å lytte, forstå, omtanke, kjærlighet? Og hvorfor skulle det være så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Cuntzilla said:

Dette har jeg sett i det virkelige livet utenfor KG også, selverklærte "snille menn" er somregel de som er passive og tafatte med lite driv og blir bitre fordi ting går ikke som de ville.

Hadde en kostelig opplevelse på en fest for en stund tilbake der en av gutta hadde limt seg fast til en av de fineste jentene og skulle betro seg og fortelle om dameproblemene sine. Hans konklusjon var at han var for snill, da bryter dama ut i latter og sier "nei, du er bare kjedelig". 

Anonymkode: c9965...324

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mye av dette merkelige snill/bad boy-greiene her inne egentlig ikke handler om snill/slem i det hele tatt, men om selvsikkerhet eller ikke.

En mann som er trygg på seg selv, balansert og snill, tiltrekker seg jenter som fluer :) Mange "slemme" gutter dekker egentlig over masse mindreverdighetsfølelse, usikkerhet og sjalusi ved å være tilsynelatende fulle av selvtillit. Men det er bare en fasade - all usikkerheten kommer fram som ustabilitet, sjalusi, og de trykket ned damer/kjærester som den svake part.

Anonymkode: 0c529...3dc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke snill og det er ikke andre menn som deg heller. 

Det er bare en unnskyldning dere har laget for dere selv, fordi dere har null selvinnsikt og liker å skylde på andre når det er dere som er dørmatter som lar dere utnytte. 

Så begynner dere å hate kvinner når problemet ligger hos dere selv, og ingen andre. Synes dette er ganske så utrolig egentlig. 

Hva med å vende blikket innover? Eller nei, glem det, det er selvsagt bedre å lage tråd etter tråd på kvinneguiden om hvor fæle kvinner er. Så kan dere gå rundt i den boblen hvor dere tenker at dere er så snille mens dere henger på diverse red pill forum, søker etter hardtslående forskning dere finner på side3, abcnyheter og andre seriøse nettsteder. 

Anonymkode: 3f6dc...1eb

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke snill og det er ikke andre menn som deg heller. 

Det er bare en unnskyldning dere har laget for dere selv, fordi dere har null selvinnsikt og liker å skylde på andre når det er dere som er dørmatter som lar dere utnytte. 

Så begynner dere å hate kvinner når problemet ligger hos dere selv, og ingen andre. Synes dette er ganske så utrolig egentlig. 

Hva med å vende blikket innover? Eller nei, glem det, det er selvsagt bedre å lage tråd etter tråd på kvinneguiden om hvor fæle kvinner er. Så kan dere gå rundt i den boblen hvor dere tenker at dere er så snille mens dere henger på diverse red pill forum, søker etter hardtslående forskning dere finner på side3, abcnyheter og andre seriøse nettsteder. 

Hvis jeg hatet kvinner ville jeg ikke ønsket å en gang kommunisere med de, langt mindre ligge i en seng sammen med en kvinne, enn mindre prate med noen av de her på nett. Jeg hater ikke kvinner.

Jeg er min egen største kritiker. For å kunne kritisere meg selv er jeg nødt til å reflektere over selv de minste ting jeg gjør/ikke gjør, sier/ikke sier, tenker/ikke tenker. Mangel på selvinnsikt har jeg ikke.

Hva tenker du på med, "rette blikket innover"? Kritisere meg selv enda mer enn jeg alt gjør?

Hva skal til for at du skal kalle en person for "snill"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes mye av dette merkelige snill/bad boy-greiene her inne egentlig ikke handler om snill/slem i det hele tatt, men om selvsikkerhet eller ikke.

En mann som er trygg på seg selv, balansert og snill, tiltrekker seg jenter som fluer :) Mange "slemme" gutter dekker egentlig over masse mindreverdighetsfølelse, usikkerhet og sjalusi ved å være tilsynelatende fulle av selvtillit. Men det er bare en fasade - all usikkerheten kommer fram som ustabilitet, sjalusi, og de trykket ned damer/kjærester som den svake part.

Anonymkode: 0c529...3dc

Det er en fasade ja. Som regel er det en narsissistisk personlighetsforstyrrelse bak. At en mann er overdrevent hyggelig er lett for oss andre menn å se. Men ikke så lett for kvinner å se, tydeligvis. Sier man ifra får man kjeft for han er jo så snill, egentlig. Slår han og man sier i fra om at hun må komme seg vek, løpe for livet, så får man virkelig det glatte lag! Når hun så endelig tar til vettet får man høre, "men hvorfor sa du aldri noe?". :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man slutter å sette likhetstegn mellom snill og sjenert så kanskje vi kan få en ny dialog. 

Menn sier de er snille og sjenerte som at det er det samme. Og så klager de på at snille menn ikke får damer, at det er de slemme som drar damer.

Det er ikke "snill og sjenert" vs. "slem og selvsikker" 

Anonymkode: 36ca9...d94

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man slutter å sette likhetstegn mellom snill og sjenert så kanskje vi kan få en ny dialog. 

Menn sier de er snille og sjenerte som at det er det samme. Og så klager de på at snille menn ikke får damer, at det er de slemme som drar damer.

Det er ikke "snill og sjenert" vs. "slem og selvsikker" 

Anonymkode: 36ca9...d94

Nettopp! Så slutt å trekke inn dette med sjenert og selvsikker i disse debattene, dere som gjør det! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hatet kvinner ville jeg ikke ønsket å en gang kommunisere med de, langt mindre ligge i en seng sammen med en kvinne, enn mindre prate med noen av de her på nett. Jeg hater ikke kvinner.

Jeg er min egen største kritiker. For å kunne kritisere meg selv er jeg nødt til å reflektere over selv de minste ting jeg gjør/ikke gjør, sier/ikke sier, tenker/ikke tenker. Mangel på selvinnsikt har jeg ikke.

Hva tenker du på med, "rette blikket innover"? Kritisere meg selv enda mer enn jeg alt gjør?

Hva skal til for at du skal kalle en person for "snill"?

Jo, for under det hatet har dere fortsatt lyst til å finne dere noen, men dere gjør ikke det ved oppføre dere sånn som dere gjør i hvert fall. 

Men allikevel så skylder du på andre istedenfor å gjøre noe med hvordan du er. Det jeg mener er istedenfor å skylde på kvinner så kan du heller jobbe med deg selv og hvordan du er rundt kvinner. 

En snill person er en som bryr seg om andre, de behandler andre med respekt, men de kan fortsatt si fra og de tror ikke at ved å være snill mot noen så skylder personen dem noe. Sånn som mange såkalte snille menn tror at ved å være "snill" så må kvinner ligge med dem, og så blir de furtne når det ikke skjer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Uavhengig av kjønn blir man lettere utnyttet når man er snill inntil det selvutslettende. Det skjer med slike menn, og det skjer med slike damer. En normalt snill person, som samtidig kan stå opp for seg selv, sine behov og sine meninger, blir ikke utnyttet på denne måten. Forresten er jeg usikker på hvor snill du er innerst inne, når du lar dem gråte på skulderen din og gir inntrykk av å være en god venn, samtidig som du tydeligvis ikke egentlig ønsker dette selv. 

2. De aller fleste sexy menn jeg har møtt, er også snille. De fleste mennesker er faktisk snille, det er ikke en unik egenskap forbeholdt noen ytterst få, og det har lite sammenheng med om man er sexy eller ei. Jeg vet ikke om du er sexy eller ikke, men det er ikke snillheten din som gjør at du eventuelt ikke er det. Med mindre du, noe det faktisk virker som, støtt og stadig lar deg tråkke på av andre, gjør ting du egentlig ikke vil fordi du føler det er snilt og har baktanker med snillheten din. Det er nemlig ikke sexy i det hele tatt, det er faktisk litt ubehagelig. 

3. Hvordan er du som person? Se bort fra at du er snill, for det sier fryktelig lite om deg. Hva engasjerer deg, hvilke andre sider ved deg er positive, hva liker du å gjøre? Og helt ærlig, hvis du ikke trodde du kanskje muligens kunne få ligge med venninnen din en dag, hadde du giddet å være snill mot henne? 

4. Jeg stiller også opp for vennene mine, for familien og for andre som eventult trenger hjelp. Forskjellen på oss to er at jeg ikke gjør det for å oppnå noe for meg selv, jeg gjør det fordi jeg liker å stille opp for andre. Jeg har ikke baktanker når jeg gjør det, jeg forventer ikke at andre skal stille opp på samme måte tilbake, men jeg forventer å bli møtt med respekt. Mennesker som ikke viser meg respekt, og som jeg føler at utnytter meg, kutter jeg ganske enkelt ut. Det burde du også gjøre. 

Anonymkode: e0357...f4c

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, for under det hatet har dere fortsatt lyst til å finne dere noen, men dere gjør ikke det ved oppføre dere sånn som dere gjør i hvert fall. 

Men allikevel så skylder du på andre istedenfor å gjøre noe med hvordan du er. Det jeg mener er istedenfor å skylde på kvinner så kan du heller jobbe med deg selv og hvordan du er rundt kvinner. 

En snill person er en som bryr seg om andre, de behandler andre med respekt, men de kan fortsatt si fra og de tror ikke at ved å være snill mot noen så skylder personen dem noe. Sånn som mange såkalte snille menn tror at ved å være "snill" så må kvinner ligge med dem, og så blir de furtne når det ikke skjer. 

Hvis en mann hater kvinner og ønsker å finne noen til å fylle tomrommet så oppsøker han andre menn, ikke kvinner.

Nei, jeg skylder ikke på noen. Jeg forteller om erfaringer.

Selvfølgelig kan jeg velge å slutte å lytte til venninner, til kvinner, å være kald, kjølig. Men selv om jeg rent teoretisk kan velge å være slik så er det ikke i min natur å være annet enn god mot andre, kvinner som menn.

(Må jeg virkelig mansplaine dette?!) Tegneserien handler ikke om en mann som ikke får sex. Den handler om en snill mann som vil bli såret fordi hun ser på hans godhet som noe hun kan utnytte, hun kan bruke han frem til hun finner en drittsekk. Da vil han være luft. Hun bryr seg ikke om hvordan han opplever eller føler det å bli behandlet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...