AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Del Skrevet 20. november 2017 Jeg føler meg alltid helt dust når jeg skal til legen.. At jeg er overhysterisk osv. Kan noen si meg om disse tingene er ok å gå til lege for: 1. For noen mnd siden begynte jeg å få hetebølger og bli helt mørkerød i ansiktet. Aldri opplevd lignende før. Uansett, det var jeg til legen med, og han tok noen blodprøver og sa at jeg ikke skulle bry meg med det. Det som derimot har begynt å skje nå, er at jeg får voldsomme (!) utslett i ansiktet, svære mørkerøde vabler på kinnene og i pannen. Skjer for eksempel etter en dusj (normal temperatur på vannet, bruker alle de samme produktene jeg har gjort i lang tid, smører meg med krem daglig så tørr hud er det ikke). Det ligner sommerfugl-utslett man kan få av lupus (min mor har dette). Har aldri vært borti noe slikt før, og det er såpass ille at jeg ikke syns jeg kan gå ut blant folk når jeg har det (det ser skikkelig nasty ut altså). 2. Jeg ønsker å ta nye blodprøver. Jeg tok tidligere i år (juli) og da viste det at folat var 3.8 (skal være over 5.7 ser det ut til). Legen sa det var "litt lavt, og du kan kjøpe sånne tabletter på apoteket hvis du vil det". Jeg er SINNSYKT trøtt hele tiden, altså det føles ut som jeg står opp fra de døde hver morgen. Og jeg sover nok. Har mye vondt i hodet og har vært litt nedfor. Har hatt folatmangel tidligere med tilsvarende symptomer og fikk da tabletter på resept. Har brukt de for gravide en stund, men apotekdamen sa at jeg måtte ha de på resept hvis det var for lavt, at det ikke hjalp hvis man hadde mangel. Skal også ha b-sprøyte (tar det jevnlig), så er usikker på om dette er "nok" til å bestille legetime eller om jeg bare skal ta sprøyten og droppe legetimen. Anonymkode: 262d4...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Del Skrevet 20. november 2017 PS: Uslettet ligner dette: Bare at det er enda større område, og mer vablete. I tillegg ser jeg at jeg har enda flere symptomer på folatmangel enn jeg trodde (tungpustet, hjertebank, svimmelhet etc). Anonymkode: 262d4...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 20. november 2017 #3 Del Skrevet 20. november 2017 Gå til legen du. Du trenger ikke føle deg dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Del Skrevet 20. november 2017 Er damene i resepsjonen greie? Du kan alltid snakke med de om hva det gjelder så sier de hva som passer eller ikke Uansett så er det ingenting å føle seg dust for når 1. Du tror du har mangler og 2. Du sliter med huden/ansiktet. Når jeg hører om folk som går til legen for dusteting tenker jeg de som drar til legen for antibiotika fordi de hosta en gang. Anonymkode: 8f234...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Del Skrevet 20. november 2017 Hvis du føler du trenger en legetime så bestiller du en legetime. Anonymkode: 6f2b8...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #6 Del Skrevet 20. november 2017 Det derligner lupus utslett. Uansett gå til legen og ta noen prøver. Bla tsh og d vit 👍🏼 Anonymkode: c60ea...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå