Gå til innhold

Et lite, latterliproblem. Vi hermer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg igjen fått høre det fra felles bekjente at en perifer venninne klager til alle om at jeg og mannen hermer etter henne og hennes mann. 

Ting vi har hermet etter hittil:

- Vi har begge to barn hver. En av hver, og samme rekkefølge på kjønnene. Vår eldste er født litt før deres eldste og deres yngste født litt før vår yngste. Så, jeg vet ikke helt hvordan vi har klart det, men jeg og min mann har skjulte talenter - for dette er gjort med viten og vilje. 

- Vi giftet oss. Dette var definitivt herming. Riktignok giftet vi oss et par år før dem, men de var forlovet før vi giftet oss, og det var derfor vi gjorde det.

- Kjøpte hus. Vi eide hus før de kjøpt hus, men solgte og kjøpte nytt da vi ventet barn, som endte da med at vi begge kjøpte hus innenfor et halvt år. Denne avgjørelsen tok vi ikke fordi vi ønsker større plass, større hage og nærmere gode skoler, men kun fordi våre perifere bekjente kjøpte hus.

- Kjører elbil som vil nr to. Det er nok kun to husstander i hele kongeriket som har valgt denne løsningen, så det er soleklart vi som hermer. En sånn original tanke oppstår ikke ut av det blå. 

- Dro på familieferie i permisjon med nr to. Se over. Igjen en soleklar original ide som vi bare stjal. 

Og sånn fortsetter det. 

En masse helt naturlige ting, og jeg har ikke visst om hvordan det ligger an hos dette paret før våre felles kjente forteller oss om parets (eller kvinnen i paret) oppgitthet over hvor intenst vi hermer etter livene deres. 

Jeg meldte vår eldste opp til en aktivitet i sommer og barnet har likt det så godt at vi har valgt å fortsette etter nyttår. I siste tirade har denne dama fått de deltakerliste til vårsemesteret og er sur fordi hun skulle ha sitt barn med på dette denne våren og har snakket om det til "alle" og mener vi har gjort det kun for å herme. 

Altså, det er et ikke problem. Men det begynner å irritere meg sanseløst likevel. 

Tips? Jeg vurderer å begynne å stalke henne i butikken og kun legge opp i varer som hun velger, for å gi vann på mølla. :P

Anonymkode: e4e4b...5c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er narsisisstisk kansje? Tror at folk ønsker å være som henne og gjøre som henne, ha livet hennes. 

La henne være i fred. Kutt ut kontakt.

Anonymkode: da204...11c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sladrete bekjente du har. Hvorfor føler de behov for å gjenfortelle dette til deg? Det er jo helt unødvendig.

Anonymkode: c4d40...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å overse. Hvem er det som snakker om herming etter fylte 8? Hun må jo ha god tid, kvinnemennesket.

Anonymkode: 07a26...1f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo si til den bekjente at hun perifere "venninna" di også hermer...

Anonymkode: 598b5...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det denne bekjente hadde sagt? Bare en liste over ting du hermer etter? Nå skjønner jeg ikke helt det med at dere giftet dere for å herme. Er det ikke sant at du ser opp til henne, og hermer da?

Uansett nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men det er normalt at har man venner man er nær i alder så gjør man mye likt. Tar jeg ikke feil nå er dere i etableringsfasen. Det er da vanlig å få barn, og kjøpe hus osv. 

Høres kanskje ut som dere bor på et lite sted, og dere har lite å finne på. Dette her er klassisk sladder. Hvis du hører noe mer om det så hev deg over dette. Si at jeg har ikke tid eller ork til å lytte til slikt sladder. Jeg er i etableringsfasen i livet mitt, og jeg har gjort det millioner av folk før meg har gjort. Jeg er ikke unik med to barn, gift, og kjøpt hus. Hvis "Ida" tror hun har funnet på etableringsfasen så får hun fortsette å tro det.  

Kan ikke se at dere har gjort noe unikt som gjør at dere hermer. Hvis man opplever at noen kopierer hårsveis og mer personlige ting så ville jeg nok reagert. Men det at folk tar utdanning, kjøper bil, flytter, gifter seg, får barn, osv er ikke unikt, og er ganske vanlig at folk i vennegjengen følger etter uten at det betyr at de hermer, og har en grenseløs beundring for den som i vennegjengen gjorde det først. Dessuten er det flere ganger her du nevner det var du som var først ute så virker ikke som venninna di helt vet hva ordet herme betyr. 

Anonymkode: 0116e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nå tror jeg skjønte det med bryllupet. Jeg trodde du hadde sagt dette var definitivt herming. Jaja, det var hun som mente det. Da ga det mer mening :laugh: 

Anonymkode: 0116e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...