Gå til innhold

Tenåring ute av kontroll


LenaAnon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, for en fortvilet situasjon, føler veldig med dere. Det høres ut som at du gjør en kjempegod jobb med jenta di.

Det er viktig å fått tatt tak i dette nå, før de indre smerten hennes går over i et rusproblem. Da har hun jo både et rusproblem, i tillegg til den psykiske biten.

Jeg vet ikke om flytting kan hjelpe eller Ikke, men tenkte på en annen ting. Kunne du ledet henne inn på noen positive aktiviteter, feks hester? Ungdom trenger noe å holde på med og føle tilhørighet til, og for henne har det blitt et destruktivt ungdomsmiljø, for andre er det skole, trening, politikk osv. Hester og dyr generelt kan virke terapeutisk og kan kanskje holde henne unna rusmiljøet? Den kan gi henne en føleøse av mestring og tilhørighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ingen gode råd eller erfaringer her, men føler så inderlig med deg, TS. Og utrolig trist å lese at du hverken får oppfølgingen dere trenger fra Barnevernet eller BUP. Er det mulig at du kan be om å bytte kontaktperson der? Få helsesøster til å henvise hvis de ikke vil høre på deg? Er det noe du kan gjøre for å endre det dårlige forholdet til instansene?

Som sagt, jeg har ingen ekspertise på dette, vil bare lykke deg, familien din og barnebarnet ditt lykke til videre! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hørtes dette mer ut som borderline, men man kan ikke få denne diagnosen i 14års alderen. Borderline, som alle andre personlighetsforstyrrelser skal helst ikke settes før 18års alderen, men kan i noen tilfeller settes i fra 16-års alderen. 

Anonymkode: ee267...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...