Gå til innhold

Folk som hele tiden gjør noe.. hvordan orker de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en del folk som konstant må gjøre noe, de klarer ikke sitte stille og slappe av med en film i sofaen f.eks. Hvordan orker folk? Han ene jeg kjenner er nesten bortreist hver helg. Enten er han på hytta, eller så er han og besøker en kompis i Europa, eller bryllup, fjelltur etc. Vet at noen er naturlig mer rastløse enn andre, han syns f.eks min helg nå er dritkjedelig, mens jeg syns det er herlig å slappe av hjemme. 

En eller annen gang må man vel bare føle seg sliten og få behov for å ta det med ro? 

Anonymkode: f0bdd...7b3

Hvorfor skulle han ikke kunne slappe av på hytta ved et vann eller med et krus i hånda sittende ved et bål på vidda og bare nytte stillheten? Dette er jo avslapping i stor stil.

Anonymkode: 81084...cc4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før hadde jeg en fysisk og stressende jobb,  jobbet også svært mye. Da hadde jeg behov for å slappe mye av. Nå har jeg en kontorjobb med flexitid, og gjør «alltid» noe siden jeg har fått frigjort så mye energi. 

Anonymkode: e5fd0...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser bort eller gjør noe hver helg. Det er fordi jeg er mye ensom i ukedagene. Flytta for å jobbe, men får liksom ingen venner her. Eneste muligheten jeg har til å være sosial er i helgene. Da besøker jeg venner, familie  eller kjæreste, eller noen kommer til meg og vi drar og finner på noe.

Anonymkode: 61294...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en del folk som konstant må gjøre noe, de klarer ikke sitte stille og slappe av med en film i sofaen f.eks. Hvordan orker folk? Han ene jeg kjenner er nesten bortreist hver helg. Enten er han på hytta, eller så er han og besøker en kompis i Europa, eller bryllup, fjelltur etc. Vet at noen er naturlig mer rastløse enn andre, han syns f.eks min helg nå er dritkjedelig, mens jeg syns det er herlig å slappe av hjemme. 

En eller annen gang må man vel bare føle seg sliten og få behov for å ta det med ro? 

Men det du beskriver er jo ferier og sosiale tilstelninger. Krever det så mye energi da? Eller jo, jeg skjønner at en fjelltur kan kreve energi, men man bruker kroppen samtidig som man slapper av i hodet. Det kan være vel så slitsomt å sitte og nikonsentrere seg om jobben på en kontorstol.

Feks: Sist uke besøkte jeg en venninne som studerer i utlandet. Vi gikk på sightseeing, gikk ut og spiste og slappet av i sofaen med en film en av kveldene. Det var jo en ferietur for meg, så jeg slappet max av til tross for en del gåing.

Går jo an å "slappe av hjemme" og samtidig finne på noe hver helg. Døgnet har mange timer. 

Anonymkode: ce048...870

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gjøre noe hver dag, men absolutt ikke hele dagen. Og det trenger ikke være mer enn at jeg går meg en lang tur alene, eller gjør noen ærender. Jeg trenger absolutt ikke være sosial hver dag, tvert imot så elsker jeg de helgene hvor jeg IKKE må være sosial med andre enn samboeren. Jeg blir helt matt av de som MÅ på fjellet og stå på ski hver dag hver helg hele sesongen, og som MÅ på kitekurs og toppturer og hytteturer hver bidige helg ellers av året. Jeg elsker å slappe av hjemme i sofaen om kveldene, men jeg hadde blitt gal av å sitte inne hele dagen. 

Anonymkode: ad8c0...7f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Generelt er det typisk ekstroverter å være i aktivitet og farte rundt hele tiden.
Selv er jeg introvert, men hvis jeg ikke gjør noe spesielt så føler jeg at jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste, ved å kaste bort tid som kan brukes til å forbedre livet mitt på en eller annen måte.
Mens jeg var deprimert fant jeg forøvrig ut at den beste måten for meg å bekjempe tristhet og angst var ved å dra ut og gjøre ett eller annet, hva som helst.

Anonymkode: 1bcbc...73a

Stemmer ikke.

Jeg er nokså klassisk ekstrovert i personlighetstype og scorer relativt høyt på alle tester, men har relativt likt hvilebehov(om ikke mer) som snittet av introverte.

Anonymkode: 438d7...357

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som må gjøre noe hele tiden er stort sett jippoer som skal vise seg frem for andre. Dette kan man se igjen på sosiale medier der det hele tiden må postes hvor aktiv og flink man er og hvor flott alt er ved dette.

Altså bare tull. Selv om folk selvfølgelig påstår at neiiida, de eeeelsker å ha det sånn.

Anonymkode: 41fb4...d1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noe å styre på med hver dag, men ikke hele forbanna tiden, jeg kan sette med ned 1 time og glo i veggen, men som regel er det alltid noen ærender, noen gjøremål hjemme som gjør at jeg sjelden sitter på rompa. Prøver å ta "fri" på søndager og kanskje se på tv noen timer eller lese bøker men jeg er da helt ødelagt i rygg armer og ben når jeg sitter stille så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 8.20, OppNedPåAlt skrev:

Folk som ikke kan innse at folk er forskjellige... hvordan orker de?

Folk som ikke har noe fornuftig å bidra med i tråder.. hvorfor kan ikke de holde seg til helvete vekk? Hvis du er sur og grinete så er det andre steder du kan ta det ut på enn her på KG vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...