Gå til innhold

Holdninger til Abort i Irland............

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Retten til selvbestemt abort bør være en selvfølgelighet. Enhver kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp. Noe annet er uakseptabelt.

Alle barn som fødes bør være ønsket. Det er min mening. Det er mye verre når enkelte mennesker får unger i hytt og pine og ikke tar seg av dem. Og det er ingen tvil om at DISSE barna, i motsetning til foster under 12 uker, både hører og ser og føler hva de blir utsatt for.... Jeg snakker om omsorgssvikt her.

Jeg tror vi må ta oss av de barna som er her allerede, og i alle fall ikke nekte kvinner som ikke føler at de takler det å få barn å ta abort.

Joda, det høres så enkelt ut når dere sier at det bare er å adoptere bort eventuelle uønskede barn. Det blir bare ikke gjort! Hvor mange norske barn er på adopsjonsmarkedet? Så godt som ingen. Nei de blir i den familien de er født inn i, selv om de går for lut og kaldt vann. Det er mange barn i Norge som lider.

-Mummitrollet-

(Som kanskje ikke ville tatt abort selv, men som ser at det er viktig at muligheten er der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere som er så i mot abort...

Kan fortelle dere en litt trist historie her:

Mammas kusine giftet seg ganske ung (hun er 35,blir 36 år)med en 15 år eldre mann,men våres familie støttet henne.

For noen 6 år siden ble hun gravid..Hun spurte om hun skulle ta fostervannsprøver ol,men neida,det trengte hun ikke.Men legene tok prøver om dette barnet hadde Downs-syndrom,noe det ikke hadde.

Vel ute i verden ble det påvist at denne lille gutten hadde noe enda værre enn Downs-syndrom,en værre versjon,som legene ikke hadde tatt prøver på.

Ungen døde på 1 cårsdagen sin icon_frown.gif ,og noen måneder døde mannen hennes og faren hennes med bare noen ukers mellomrom.

I alt dette skjedde det avlikevel noe positivt....Hun var gravid igjen,hun hadde blitt gravid bare noen uker før mannen døde,selvom han gikk på cellegift!Lillegutten er et lite mirakel på snart 3 år.Moren øyesten..

Men som hun sier i dag:"hadde jeg fått påvist at min førstefødte hadde hatt et værre syndrom enn Downs,så hadde jeg tatt abort".

Og jeg er enig.Denne damen skulle ikke ha behøvd å miste sin første sønn,og kanskje hun kunne vært spart for det.Selvom abort også en tung avgjørelse...For all del,mener bare at i enkelte tilfeller må abort få lov til å være en løsning...

Hilsen:12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl er jeg for selvbestemt abort. Og slik det er i Irland synes jeg er "helt på jordet". frustrert.gif

For eller mot, jeg respekterer standpunktet til kvinnen som tar abort/bærer fram barnet. Uansett hvilken grunn hun har for sitt valg. Vi mennesker er flinke til å dømme andre....... vi burde heller prøve å forstå at det er en årsak/bakenforliggende grunn til et vi gjør enten det ene eller det andre.

Dette er nå bare min mening da. enig_animasjon.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jeg synes nå dere dømmer Irlands befolkning nedenom og hjem her. Det var da tross alt en folkeavstemning for befolkningen benyttet sin demokratiske rett til å gi sin mening om saken. Nesten 50% brukte denne anledning til å stemme for å stramme inn loven ytterligere.

Uansett hva alle på den Høye Norske Hest måtte mene, så er forholdene der annerledes og det er deres rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enhver kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp", skrev mummitrollet. Ville bare si at når en er blitt gravid, så handler det ikke lenger bare om egen kropp, men også livet til et ufødt barn. Sånn er det bare. Hvem har gitt oss retten til å bestemme over hvem som skal få leve og ikke.

Og dette med at "uønskede" barn får det så fælt i livet. Tror veldig mange forandrer mening når de sitter der med barnet i armene sine. Og man forteller jo ikke barna sine at man tenkte på å ta abort.

Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...