Gjest Lottemor Skrevet 6. august 2002 #1 Del Skrevet 6. august 2002 http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story...,190725,00.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly de Lux Skrevet 6. august 2002 #2 Del Skrevet 6. august 2002 Hvis dette er sant så er det jo ikke rart at skilsmissestatistikken er så høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binn@ikke innlogget Skrevet 6. august 2002 #3 Del Skrevet 6. august 2002 Dette er gammelt nytt. Men jeg er veldig opptatt av at folk er klar over hvilke risiko de løper ved å endre kroppens hormonelle balanse over lengre tid. Faren for blodpropp o.l er alltid tilstede, men det er også de tingene vi egentlig ikke legger merke til. Spiser man p-piller endres måten man oppfatter lukt på, og når det kommer til det å velge seg en partner, er det noe av det viktigste, det at man liker partnerens lukt. Hvis man p.g.a mange ting slutter med pillen kommer man tilbake til "normal" luktesans.Bevist eller ubevist kan man miste sansen for sin partners lukt, og problemer ved at partneren ikke tenner en lengre kan bli for store for noen. Det beste vil vel være å ikke bruke p.piller mens man er single, slik at men kan finne ut om man liker lukten på sin partner " in real life" eller ikke. Jeg for min del ELSKER lukten av min kjære, og har aldri, og kommer aldri til å spise p pillen. (Men har ingen garanti for fremtiden og evt problemer... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 6. august 2002 #4 Del Skrevet 6. august 2002 Å lukte seg fram til riktig gensammensetning har jeg overhodet ingen tro på - beklager! Det er klart at det er en ubetinga fordel å like sin partners kroppslukt, og at luktesansen kan spilles et puss med p-piller er nok også mulig. Heldigvis for oss, så gikk jeg ikke på p-piller da vi traff hverandre - så skiller vi lag er det nok ikke pga den naturlige kroppslukta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 6. august 2002 #5 Del Skrevet 6. august 2002 Er det derfor jeg synes det lukter så innmari svette av gubben etter jeg slutta på pillen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 6. august 2002 #6 Del Skrevet 6. august 2002 Prøver du å bli gravid Nathalie??? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 6. august 2002 #7 Del Skrevet 6. august 2002 Hm. Godt jeg møtte kjærsten før jeg ble pillespiser da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. august 2002 #8 Del Skrevet 6. august 2002 Godt å høre! Traff, giftet meg med og skilte meg fra min første mann mens jeg brukte p-piller. Skal nå gifte meg for annen gang uten at en eneste liten p-pille har kommet over mine lepper i løpet av forholdet Tror det kan være noe i det, jeg! Hormonbalansen påvirkes jo p-piller og denne påvirker jo igjen luktesansen som jo visst nok er svært viktig når man skal velge "riktig" mann! Selv om det er forsket mye på p-piller og bruken av dem, tror jeg at det å endre hormonbalansen og dermed kroppens naturlige innstinkter har flere konsekvenser enn man p.t. er klar over. (Nå tror jeg imidlertid også at p-pillens evne til å hindre uønskede svangerskap har forhindret flere menneskelige tragedier enn den har skapt. Alt har sin pris!). Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest florence Skrevet 6. august 2002 #9 Del Skrevet 6. august 2002 Hvorfor bruke forskningspenger på dette? Gi heller penga til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. august 2002 #10 Del Skrevet 6. august 2002 Enig! Det er det jeg sier i mange sammenhenger: RING OG SPØR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 12. august 2002 #11 Del Skrevet 12. august 2002 Tror d er noe i d her ja; Jeg liker en helt annen type menn når jeg bruker p-piller enn når jeg ikke bruker dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 12. august 2002 #12 Del Skrevet 12. august 2002 men dette passer jo helt bra for meg da! Jeg ønsker meg ingen barn, og artikkelen sier følgende: "Men p-piller kan sätta urvalsprocessen ur spel. Kroppen tror kvinnan är gravid och precis som djuren väljer gravida kvinnor en man med gener som liknar hennes egna och hennes pappas. Kvinnan väljer en man som signalerar trygghet och omvårdnad i stället för en som kan ge henne friskast barn." Så istedenfor å finne en mann som er tilrettelagt friske barn, finner jeg en mann som er lik meg, som signaliserer trygghet og omtanke.. høres jo ikke forkastelig ut det da! når friske barn ikke er med i planen lell mener jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå