Gå til innhold

Erfaring med seroquel 25 mg??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen erfaring med seroquel 25 mg?

Jeg har fått det nå en periode pga depresjon, selvmordstanker etc.. Noen andre??  

Anonymkode: c7aa8...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen min tålte det overhodet ikke.Det er det verste jeg har opplevd angående medisiner.Jeg mener ikke å skremme deg,bare vær obs på bivirkninger.

Anonymkode: 33bbd...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen min tålte det overhodet ikke.Det er det verste jeg har opplevd angående medisiner.Jeg mener ikke å skremme deg,bare vær obs på bivirkninger.

Psykiateren nevnte tretthet og kanskje litt sløv. Men alle reagerer forskjellig da. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste det hjelper meg med er søvnen, har aldri hørt om å bruke seroquel mot depresjon? 

Anonymkode: 7fd2c...249

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste det hjelper meg med er søvnen, har aldri hørt om å bruke seroquel mot depresjon? 

Det er jo en form for  antipsykotika  medisin da. Men jeg fikk det også for å sove.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte for søvn for meg en stund. Første gang jeg tok det ble jeg helt zombie, og så tålte jeg det bedre og bedre etter hvert som ukene gikk. Heldigvis og dessverre. Heldigvis fordi jeg ble for slått ut første kvelden, dessverre fordi håpet jo var at det skulle hjelpe på søvnvanskene over lengre tid enn det gjorde. Men hvordan slikt fungerer er jo ganske individuelt.

Det var helt okay. Som du sier er det vel i utgangspunktet et antipsykotikum, men såvidt jeg vet brukes det knapt som det lenger fordi de psykotiske måtte ha så store doser at de bare sovnet uansett, for å sette det litt på spissen. Jeg fikk det hovedsakelig for søvn etter at mye annet var prøvd.

Jeg fikk ingen bivirkninger av betydning utover det å bli slått helt ut, og det var strengt tatt en ønsket virkning vel så mye som en bivirkning. Men som sagt, det er såpass individuelt at du bare må se det an selv. Min erfaring er i hvert fall at det ikke tok brodden av angst og depresjon, men at det fungerte på søvn en periode.

Anonymkode: cc25f...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får det for søvn og mot angst. 
Synes ikke det hjelper noe spesielt mot angsten, kan ta inntil 3 ganger pr dag mot angst, men merker så lite at jeg ikke tar det. 
Tar 75mg for å sove, og det funker utmerket. Sovner kjapt, og merker ikke noe dagen etter. 
Men merker om jeg drikker mer enn 2-3 øl, så blir hukommelsen svart. Det har jeg hørt flere som opplever på samme medisin. 

Anonymkode: 2c52c...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta 2-3 av gangen. 25 mg

Jeg skal ta to i slengen nå i kveld.

Hvor lenge i forveien tar dere den før dere legger dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha 25 mg for å bli trøtt, men da er jeg også rimelig redusert neste dag. Må ta det flere timer i forveien, hvis ikke er det umulig å våkne igjen :P men jeg har merket at jeg blir puffy/hoven i ansiktet dagen etter jeg har tatt preparatet, og det er kjipt da jeg ikke ser ut som meg selv. Noen andre som har merket dette? 

Anonymkode: e079c...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lurt at jeg tar den om ikke lenge da hvis jeg ikke skal våkne i morgen ettermiddag 😂

Jeg legger meg jo i 22.30 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kan ta 2-3 av gangen. 25 mg

Jeg skal ta to i slengen nå i kveld.

Hvor lenge i forveien tar dere den før dere legger dere? 

En times tid før sengetid passer meg. 

Anonymkode: 2c52c...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 75 mg hver kveld. Jeg opplever ingen trøtthet dagen etter, og jeg kan drikke som «normalt», aka. ta en fest uten problemer. Rundt en time før sengetid er passe.

Anonymkode: c8bb3...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 800mg hver dag. Da får jeg sove og har ikke like mange mareritt :)

Anonymkode: 26e0a...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har merket noe til puffy ansikt som bivirkning altså? 

Anonymkode: e079c...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får Seroquel mot bipolar. Funker som bare det

Anonymkode: 34aed...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar det ved behov mot søvnvansker/angst ved PTSD! Hjelper mot tankekjør, og jeg sovner tverdt 1-2 timer etter jeg har tatt det. Grunnen til at jeg sluttet å ta det fast er at man må planlegge når man skal legge deg, og helst ta den så tidlig som mulig, fordi hvis man tar det for sent, så er det umulig å våkne tidlig neste dag😂 Fikk også hangover av den, og var ganske utslått dagen etter... syns derfor det funker best å ta det ved behov når søvnproblemene er som verst:)

Anonymkode: 038b0...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det som sovemedisin. Mener å huske at det var 25 mg jeg fikk. Fungerte veldig bra til å sovne på, ble kjempetrøtt og sovnet fort, men søvnen var ikke særlig bra og jeg ble ekstremt sløv og slapp dagen etterpå. Ser ikke helt for meg hvordan det skal gå å bruke det på dagtid, dessverre.

Anonymkode: 120d9...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har reddet meg. Synes det fungerer mye bedre enn antidepressiva og det roer kaoshodet mitt på kvelden så jeg får sove lettere :) Ikke bli skremt av det folk skriver her. Alle er forskjellige og reagerer forskjellig. 

Anonymkode: a1ba6...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det i en kort periode fordi jeg slet sånn med tankekjør i en livskrise. Brukte det sammen med antidepressiva. Jeg ble veldig trøtt av dem men husker ikke om det var andre bivirkninger enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...