Gå til innhold

Andre enn meg som synes bifile kvinner er turn off ?


Henrik R

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Mass skrev:

Jeg hadde nok heller ikke ønsket å være sammen med en mann som var bifil, men det betyr absolutt ikke at jeg har vonde tanker om dem - vi ville bare ikke vært 100 % sammen på en måte. Og det ønsker jeg med en mann. Det må jo være lov? 

 

 

Hvorfor er du ikke 100% sammen med mannen om han er bifil? Fordi han også tenner på menn? Han er jo fortsatt sammen med deg mener jeg. Jeg er sammen med en mann som også finner andre kvinner tiltrekkende og kan tenne på de, er vi da ikke 100% sammen? Eller gjelder det kun om han hadde tent på menn i tillegg? Han er fortsatt sammen med meg og 100% trofast selvom andre kvinner kan være tennende. Går forsåvidt andre veien også ;)

Selv kan jeg være nysgjerrig på sex med en kvinne, men har aldri prøvd. Ville aldri sagt jeg ikke kunne forelske meg i en kvinne heller, hvordan kan jeg vite det bare fordi det ikke har skjedd? Kanskje jeg bare ikke har møtt den riktige kvinnen. Er jeg da uaktuell for deg ts? Eller gjelder det bare om man har utforsket? Jeg ser nemlig ikke problemet ved hva man tenner på så lenge man er trofast i et forhold (etter akkurat det forholdets regler da selvsagt). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Inwe skrev:

Hvorfor er du ikke 100% sammen med mannen om han er bifil? Fordi han også tenner på menn? Han er jo fortsatt sammen med deg mener jeg. Jeg er sammen med en mann som også finner andre kvinner tiltrekkende og kan tenne på de, er vi da ikke 100% sammen? Eller gjelder det kun om han hadde tent på menn i tillegg? Han er fortsatt sammen med meg og 100% trofast selvom andre kvinner kan være tennende. Går forsåvidt andre veien også ;)

Selv kan jeg være nysgjerrig på sex med en kvinne, men har aldri prøvd. Ville aldri sagt jeg ikke kunne forelske meg i en kvinne heller, hvordan kan jeg vite det bare fordi det ikke har skjedd? Kanskje jeg bare ikke har møtt den riktige kvinnen. Er jeg da uaktuell for deg ts? Eller gjelder det bare om man har utforsket? Jeg ser nemlig ikke problemet ved hva man tenner på så lenge man er trofast i et forhold (etter akkurat det forholdets regler da selvsagt). 

Fordi jeg tenker at det alltid ville vært en del av ham som jeg ikke kunne møtt, på en måte. Behov jeg ikke kunne dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mass skrev:

Fordi jeg tenker at det alltid ville vært en del av ham som jeg ikke kunne møtt, på en måte. Behov jeg ikke kunne dekket.

Du er heterofil? La oss si at du blir sammen med en heterofil mann. Vil det da være 3 millioner behov (andre kvinner i landet) som han ikke får dekket?

Du tenker at hvis han er heterofil og elsker deg så er det bare deg han vil ha? Det er på samme måte om han er bifil.

Tenker du på det seksuelle? Det er biseksuell. Det kan fint stimuleres på andre måter. 1. han kan knulle deg i stumpen. 2. du kan knulle han i stumpen med en løspikk. 2 1/2. du kan knulle han i stumpen med en dildo. 2 3/4. du kan fingre han i stumpen med fingrene dine.

Du vet at det finnes 100% gjennomheterofile menn som er utro (med en - eller flere, annen kvinne), som siden skylder det på, "jeg har behov jeg ikke fikk dekket"?

Din angst er irrasjonell. Med det mener jeg ikke, "du er dum". Med det mener jeg, det er ikke fordi der er noe logisk bak som får deg til å føle det som du gjør. Det er følelser som du ikke har kontroll på som får deg til å føle det som du gjør.

Anonymkode: 1b1be...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Henrik R skrev:

95% av alle norske damer under 30 år ser ut til å være bifile/seksuelle og mange som jeg har datet har åpent innrømmet at de har hatt utforsket seksuelt med andre venninner men det var "bare på gøy" og de identifiserer seg selv som streite, Jeg synes at damer som er tiltrukket av andre damer er skikkelig turn off og jeg har brutt kontakten med mange damer som jeg har truffet p.g.a av dette og jeg kunne aldri tenke meg og vært i et forhold med en bifil kvinne uansett utseende og personlighet. Finnes det i det hele tatt noen norske damer igjen som ikke er tiltrukket av samme kjønn ?

Det bør ikke være noe problem med mindre hun får seg ei sjalu elskerinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Henrik R skrev:

95% av alle norske damer under 30 år ser ut til å være bifile/seksuelle og mange som jeg har datet har åpent innrømmet at de har hatt utforsket seksuelt med andre venninner men det var "bare på gøy" og de identifiserer seg selv som streite, Jeg synes at damer som er tiltrukket av andre damer er skikkelig turn off og jeg har brutt kontakten med mange damer som jeg har truffet p.g.a av dette og jeg kunne aldri tenke meg og vært i et forhold med en bifil kvinne uansett utseende og personlighet. Finnes det i det hele tatt noen norske damer igjen som ikke er tiltrukket av samme kjønn ?

Hjelpes for en norgesmester i tafatt du er du da. Ingen bryr seg om at du synes bifile kvinner er turn off som du kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er heterofil? La oss si at du blir sammen med en heterofil mann. Vil det da være 3 millioner behov (andre kvinner i landet) som han ikke får dekket?

Du tenker at hvis han er heterofil og elsker deg så er det bare deg han vil ha? Det er på samme måte om han er bifil.

Tenker du på det seksuelle? Det er biseksuell. Det kan fint stimuleres på andre måter. 1. han kan knulle deg i stumpen. 2. du kan knulle han i stumpen med en løspikk. 2 1/2. du kan knulle han i stumpen med en dildo. 2 3/4. du kan fingre han i stumpen med fingrene dine.

Du vet at det finnes 100% gjennomheterofile menn som er utro (med en - eller flere, annen kvinne), som siden skylder det på, "jeg har behov jeg ikke fikk dekket"?

Din angst er irrasjonell. Med det mener jeg ikke, "du er dum". Med det mener jeg, det er ikke fordi der er noe logisk bak som får deg til å føle det som du gjør. Det er følelser som du ikke har kontroll på som får deg til å føle det som du gjør.

Anonymkode: 1b1be...6bf

Jeg har altså ikke angst for dette. Ei heller er det noe som jeg grubler særlig på da jeg har aldri har stått ovenfor dette.

Jeg vil jo tro at en person som er bifil også med stor sannsynlighet er biseksuell, men at en som er biseksuell ikke nødvendigvis er bifil. Jeg kan jo ta feil. 

Joda, men noe du nevner ligger vel gjerne ikke naturlig for meg. Jeg kan i utgangspunktet dekke de vanlige primærbehovene på lik linje med alle kvinner, men ikke som en mann kan. 

Jeg ville ikke følt det som 100 % samme hvilke argumenter du kommer med av grunner du kanskje ikke ville forstått nettopp fordi at vi er ulike. Det betyr ikke at jeg er imot det. Tvert i mot er jeg helt for at alle skal føle seg fri i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror denne holdningen sier mer om at du er ganske langt ute på hetero-siden av skalaen enn om damer generelt. Jeg tulla litt rundt med jenter da jeg var 20-ish. Det var bare på gøy, det gikk over. Jeg har ikke gjort det på 20 år og kommer ikke til å streve for at det skje igjen.

Jeg tenker på meg selv som hetero selv om det var gøy å ligge med jenter. Trenger ikke være så svart hvitt. Ingen av jentene jeg var borti endte opp som lesbiske eller bi, faktisk 😄

Anonymkode: 20a23...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror denne holdningen sier mer om at du er ganske langt ute på hetero-siden av skalaen enn om damer generelt. Jeg tulla litt rundt med jenter da jeg var 20-ish. Det var bare på gøy, det gikk over. Jeg har ikke gjort det på 20 år og kommer ikke til å streve for at det skje igjen.

Jeg tenker på meg selv som hetero selv om det var gøy å ligge med jenter. Trenger ikke være så svart hvitt. Ingen av jentene jeg var borti endte opp som lesbiske eller bi, faktisk 😄

Anonymkode: 20a23...e1d

Når jeg møter en dame så ønsker jeg at hun skal kunne tenne på meg og således kun mitt kjønn. Du skriver at du selv "Tulla litt rundt" med andre damer i dine yngre dager men det var bare på gøy og at det gikk over men samtidig så skriver du at er åpen for å prøve det igjen. Altså du og dine venninner er bifile, En heterofil person grøsser bare på tanken om å ha sex med samme kjønn på lik linje som homofile blir skremt av tanken om å ha sex med motsatt kjønn.

Endret av Henrik R
skrev feil ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Henrik R skrev:

Når jeg møter en dame så ønsker jeg at hun skal kunne tenne på meg og således kun mitt kjønn. Du skriver at du selv "Tulla litt rundt" med andre damer i dine yngre dager men det bare på gøy og at det gikk over men samtidig så skriver du at er åpen for å prøve det igjen. Altså du og dine venninner er bifile, En heterofil person grøsser bare ved tanken på tanken om å ha sex med samme kjønn på lik linje som homofile blir skremt på tanken om å ha sex med motsatt kjønn.

Åpen og åpen. Det hadde ikke vært krise om det hadde skjedd, men jobber ikke for det liksom. Det jeg prøvde å si er at det er ikke alle som er så «ekstremt» heterofile at de grøsser bare ved tanken. Kanskje du er det, men det gjelder ikke alle.

På samme måte som jeg har noen homovenner som syns tanken på sex med jenter er ekkelt, og andre som kan tenne på det, men ikke nok til at de skifter fil. Det er gråsoner her, og du er kanskje på ytterkanten av spekteret, men du trenger ikke være så bekymra for at alle som er litt mer grå enn deg er skaplesber, lissom.

seriously, jeg har ikke rørt en dame på 20 år. Holder ikke det for deg? 😅

Anonymkode: 20a23...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JakeGreen skrev:

Turn on.

Har ellers motsatt erfaring. De fleste jenter jeg har truffet er heterofile og ikke engang bi-nysgjerrige. 
:) 

Vær sin smak.

Jeg mener ikke at flesteparten av kvinnene også er tiltrukket av kvinner majoriteten av dem er 100% streite. Men det er svært mange kvinner som jeg enten har truffet eller kjenner som også har lekt med andre kvinner likevel så velger dem å klassifisere seg som heterofile, Jeg har derimot møtt svært få kvinner som er åpent bifil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lesbisk, og når vi for eksempel har jobbfest så er det alltid masse "hetero" damer som viser meg interesse. Så iblant føler jeg som TS, at alle damer er åpne for å ha sex med andre damer. Forskjellen på oss er at jeg klager ikke ;)

Jeg vet at i homomiljøet er også mange skeptiske til bifile. De kan sikkert finne på å kalle det "turn off", men realiteten er at de føler seg truet av det, og blir usikre. Så de bifile må takle både skepsisme hos både menn og kvinner, samt at de må håndtere alle mennene som ser på dem med trekant i blikket- kan ikke være så greit å være dem.

Jeg er kjæreste med en knallflott jente i dag, som har vært sammen med menn og kvinner før. Men jeg føler meg ikke truet av det, snarere tvert i mot. I en verden full av potensielle partnere, hvor hun kunne få stort sett hvem hun ville, så valgte hun meg. 

Endret av Middagsgjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Middagsgjesten skrev:

Jeg er lesbisk, og når vi for eksempel har jobbfest så er det alltid masse "hetero" damer som viser meg interesse. Så iblant føler jeg som TS, at alle damer er åpne for å ha sex med andre damer. Forskjellen på oss er at jeg klager ikke ;)

Jeg vet at i homomiljøet er også mange skeptiske til bifile. De kan sikkert finne på å kalle det "turn off", men realiteten er at de føler seg truet av det, og blir usikre. Så de bifile må takle både skepsisme hos både menn og kvinner, samt alle mennene som drømmer om trekant - kan ikke være så greit å være dem.

Jeg er kjæreste med en knallflott jente i dag, som har vært sammen med menn og kvinner før. Men jeg føler meg ikke truet av det, snarere tvert i mot. I en verden full av potensielle partnere, hvor hun kunne få stort sett hvem hun ville, så valgte hun meg. 

Flott at du er åpen om din seksualitet ;) Men når du skriver at du er lesbisk så regner jeg med at du har 0% interesse for menn både emosjonelt og seksuelt på lik linje som jeg som er heterofil mann har mot samme kjønn. Har selv både sett og opplevd at heterofile kvinner har oppført seg flørtende med andre kvinner og svært ofte så har det endt med at har forlatt stedet sammen.

Jeg kjenner ikke til homomiljøet men det er interessant at du skriver at bifile også er turn off for homofile/lesbiske Jeg vil ikke at jeg føler meg truet av å evt. være sammen med en bifil kvinne men jeg liker ikke tanken på at hun også tenner på det samme som meg altså kvinner Kanskje jeg har et stort ego men jeg forlanger at en dame som jeg er sammen med skal kun være tiltrukket av meg og mitt eget kjønn.

Identifiserer kjæresten din seg som lesbisk eller bifil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutes ago, Henrik R said:

Flott at du er åpen om din seksualitet ;) Men når du skriver at du er lesbisk så regner jeg med at du har 0% interesse for menn både emosjonelt og seksuelt på lik linje som jeg som er heterofil mann har mot samme kjønn. Har selv både sett og opplevd at heterofile kvinner har oppført seg flørtende med andre kvinner og svært ofte så har det endt med at har forlatt stedet sammen.

Jeg kjenner ikke til homomiljøet men det er interessant at du skriver at bifile også er turn off for homofile/lesbiske Jeg vil ikke at jeg føler meg truet av å evt. være sammen med en bifil kvinne men jeg liker ikke tanken på at hun også tenner på det samme som meg altså kvinner Kanskje jeg har et stort ego men jeg forlanger at en dame som jeg er sammen med skal kun være tiltrukket av meg og mitt eget kjønn.

Identifiserer kjæresten din seg som lesbisk eller bifil ?

I homomiljøet er en del skeptiske til bifile også fordi mange tenker at er du bifil så er det enkleste å ende opp med en av motsatt kjønn til slutt. Da kan man få barn naturlig etc. Det er også gjort noen undersøkelser rundt psykisk helse i homofile miljøer, som viser at det er bifile kvinner sliter mer enn lesbiske kvinner: https://www.gaysir.no/artikkel.cshtml?cid=18752

Jeg tror det er vanskelig å gå rundt med "bifil" merkelappen, fordi du møter skepsisme, og slitsomme menn som vil ha trekant.

Jeg er faktisk gift, så hun er min kone og vi feirer snart fire års bryllupsdag og har det bra. Jeg tror hun heller mer mot kvinner enn menn. Men egentlig er det litt likegyldig for meg, for jeg vet at det er meg hun liker. Jeg tror det er litt likegyldig for henne også hva hun er. Når hun er gift med meg så tenker nok omverden på henne som lesbisk. Hun har vært i et lengre forhold med en kvinne før meg, og denne kvinnen var veldig usikker hele tiden, og fryktet hun skulle bli sammen med en mann til slutt.

Men uansett; jeg synes bifile har det litt ufortjent vanskelig. Det finnes en del som tiltrekkes av begge kjønn, og ikke har en like tydelig seksualitet slik som deg og meg, som utelukkende liker ett kjønn. Det finnes mange som er ett eller annet sted på skalaen mellom homo og hetro, og ofte er det kanskje ikke så lett å vite akkurat hvor på skalaen man er. Og da prøver man seg kanskje litt frem for å finne ut. 

Jeg tenker at bifile har samme evne til å elske, til å være trofast, til å finne en livspartner. Og på en måte er det jo også en fin ting å se litt forbi kjønn, og ha et åpent sinn i sin søken etter det menneske man kan bli mest mulig lykkelig med. Og dersom den personen velger deg, så har du "utkonkurrert" en hel verden bestående av potensielle partnere (noe som burde appellere til ditt ego ;))

 

Endret av Middagsgjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Henrik R skrev:

Det gjelder ikke noe spesielt miljø men generelt så har jeg opplevd de senere årene at det er svært mange heterofile kvinner som har gått til sengs med andre kvinner i fylla både i Norge og i utlandet, Og en kollega av meg fra Nord-Irland var forlovet med en heterofil kvinne men hun uttrykte til sin mann at hun også var seksuelt tiltrukket av kvinner og mannen hennes godtok at hun kunne ha sex med andre kvinner og denne kvinnen traff en annen ung heterofil kvinne som også var bi-curious hvor de hadde sex sammen og fire måneder senere så gjorde hun det slutt med kollegaen min og hun lever i dag i ett lesbisk forhold.

Ja, da har det åpenbart noe med miljøet du vanker i, for dette er ikke noe som kan generaliseres. 

Anonymkode: 8634d...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Henrik R skrev:

Når jeg møter en dame så ønsker jeg at hun skal kunne tenne på meg og således kun mitt kjønn. Du skriver at du selv "Tulla litt rundt" med andre damer i dine yngre dager men det var bare på gøy og at det gikk over men samtidig så skriver du at er åpen for å prøve det igjen. Altså du og dine venninner er bifile, En heterofil person grøsser bare på tanken om å ha sex med samme kjønn på lik linje som homofile blir skremt av tanken om å ha sex med motsatt kjønn.

Nei, nå må du gi deg. Det vil bare si at man ikke tenner på det. Ikke at man grøsser over det eller blir skremt av det. Du virker fryktelig umoden og redd for din egen legning. Du faller i den typiske kategorien som lager et så stort nummer av alle de som har sex med noen av samme kjønn og visstnok kaster opp av tanken selv, men som egentlig ikke er helt streit likevel. Noe å tenke over... 

Anonymkode: 8634d...92e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå må du gi deg. Det vil bare si at man ikke tenner på det. Ikke at man grøsser over det eller blir skremt av det. Du virker fryktelig umoden og redd for din egen legning. Du faller i den typiske kategorien som lager et så stort nummer av alle de som har sex med noen av samme kjønn og visstnok kaster opp av tanken selv, men som egentlig ikke er helt streit likevel. Noe å tenke over... 

Anonymkode: 8634d...92e

Det jeg forsøker å få frem er at en som er heterofil har null interesse av samme kjønn både emosjonelt og seksuelt. Jeg er i begynnelsen av 30 årene og har aldri tvilt på min egen seksualitet, Men det virker som om de fleste kvinner og særlig de yngre kvinnene er tvilsomme hva gjelder egen seksualitet  Det er nesten sjokkerende mange kvinner som også har eller har hatt seksuelle opplevelser med andre kvinner likevel så velger dem og klassifisere seg som heterofile. Noe som jeg og de fleste menn synes er meget spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Henrik R skrev:

Det jeg forsøker å få frem er at en som er heterofil har null interesse av samme kjønn både emosjonelt og seksuelt. Jeg er i begynnelsen av 30 årene og har aldri tvilt på min egen seksualitet, Men det virker som om de fleste kvinner og særlig de yngre kvinnene er tvilsomme hva gjelder egen seksualitet  Det er nesten sjokkerende mange kvinner som også har eller har hatt seksuelle opplevelser med andre kvinner likevel så velger dem og klassifisere seg som heterofile. Noe som jeg og de fleste menn synes er meget spesielt. 

Det er jo ikke slik. De aller fleste er sikre på sin egen seksualitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Her er plottet til veldig mange av seksualitetstrådene skrevet av menn:

- Usikker mann møter kvinne som har mer seksuell erfaring enn ham selv (enten det er at hun har hatt sex med flere enn ham, hatt trekant, hatt sex med samme kjønn etc)

- Mannen takler ikke å skulle forholde seg til at kvinnen har mer erfaring. Det gjør ham enda mer usikker. Enten dytter ham henne bort, eller så dumper hun ham fordi hun merker hvor utilpass han er.

- I stedet for å gå i seg selv, så skyver han skylden over på kvinnen. Hun er en slut, useriøs, turn off osv.

- Den usikre mannen lager en tråd på kvinneforum slik at han kan spre hatet sitt til flere kvinner, som skrekk og advarsel.

Sjarmerende, eller hva?

Anonymkode: 7e3c2...a38

Smarting du! 

Det var en tilsvarende tråd en tid tilbake der der var snakk om en biseksuell mann, og hvorvidt det var problematisk for kvinner her inne på KG. Basert på en sammenligning av de to trådene synes kvinner mer konservative/fordomsfulle overfor en partner som tenner på det motsatte kjønn enn motsatt. Det gjelder forøvrig min egen kjæreste også. Hun kunne gjerne vært biseksuell, men dama mi hadde opplevd meg mindre maskulin dersom jeg tente på menn (hennes ord). 

Alt handler ikke om kjønnskamp og seksuell frigjøring av kvinner, en del handler rett og slett om noe så enkelt som individuelle forskjeller. 

Anonymkode: 9da9c...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Henrik R skrev:

Det jeg forsøker å få frem er at en som er heterofil har null interesse av samme kjønn både emosjonelt og seksuelt. Jeg er i begynnelsen av 30 årene og har aldri tvilt på min egen seksualitet, Men det virker som om de fleste kvinner og særlig de yngre kvinnene er tvilsomme hva gjelder egen seksualitet  Det er nesten sjokkerende mange kvinner som også har eller har hatt seksuelle opplevelser med andre kvinner likevel så velger dem og klassifisere seg som heterofile. Noe som jeg og de fleste menn synes er meget spesielt. 

Har du dokumentasjon som underbygger at de fleste menn finner dette problematisk? For meg virker det mest som du er litt fanget mellom to stoler, dvs. at du har relativt konservative verdier, som jo er helt greit, men at har litt vanskelig for å tilpasse deg endringer i nyere generasjoners seksualitet.

Anonymkode: 9da9c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...