Gå til innhold

Spørsmål om Kolonial.no!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er sånn at når du bestiller levering hjem, så skal de komme helt frem til døra di? 
Jeg bor nemlig i kjellerleilighet, og hver gang til nå så har det på en måte virket som at de har forventet at jeg skulle komme ut til de og ta imot.  Mens andre jeg kjenner har opplevd motsatt, at de har kommet helt frem til døra. 

Det er jo ikke alltid så lett å få tid til å ta på seg sko og yttertøy, for å gå ut og hente, når man ikke vet akkurat når de kommer før sånn maks 5 min før! 

Så hadde vært fint om jeg bare kunne åpnet døra og fått det i hendene! 

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker dem på jobben, og der bærer de det inn på kjøkkenet og setter posene foran kjøleskapet. Blir ikke stort bedre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Påkrevd skrev:

Vi bruker dem på jobben, og der bærer de det inn på kjøkkenet og setter posene foran kjøleskapet. Blir ikke stort bedre enn det. 

Ja, har erfart det samme med min tidligere arbeidsplass. Skulle tro at det ikke kan være annerledes med privatpersoner som bedrifter?? 

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en jeg kjenner så kommer de helt inn og så setter ifra seg varene på innsiden av døra. Trodde det var litt av meningen. Mange som bestiller varer derfra har problemer med å bære/løfte og da blir det iallefall vanskeligere å få varene inn. Særlig hvis en bestiller mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er store summen å betale liksom, men syntes jeg ble litt "lurt" når jeg la inn ekstra varer for å oppnå totalsum over 600 kr og dermed unngå 59 kr i frakt, så blir totalsummen på frakt likevel 38 kr! Så nå som de nå er på vei, så frister det veldig å bare stå å vente i døra..

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer helt til døra hos noen jeg kjenner som bor i 5. etasje, riktignok med heis, men ganske langt bort i en korridor. De kommer helt til døra vår, men vi har egen inngangsdør.

Har du porttelefon? Hvis du møter dem ute så tenker de kanskje at du vil bære selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, emilie123 skrev:

Hos en jeg kjenner så kommer de helt inn og så setter ifra seg varene på innsiden av døra. Trodde det var litt av meningen. Mange som bestiller varer derfra har problemer med å bære/løfte og da blir det iallefall vanskeligere å få varene inn. Særlig hvis en bestiller mye.

Ja, ikke sant!! Det er liksom et par grunner til at jeg ikke drar til hentestedet men heller velger hjemlevering....

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Viktualia skrev:

De kommer helt til døra hos noen jeg kjenner som bor i 5. etasje, riktignok med heis, men ganske langt bort i en korridor. De kommer helt til døra vår, men vi har egen inngangsdør.

Har du porttelefon? Hvis du møter dem ute så tenker de kanskje at du vil bære selv?

Jeg har som sagt møtt de ute fordi jeg har opplevd at det var "forventet" at jeg skulle komme ut. 

Har ikke porttelefon eller noe sånt. Døra mi går rett inn til boligen min

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leverer de helt til døra, så jeg skjønner ikke at du må komme ut :klo: Ringer de ikke på døra når de kommer da? De bruker litt tid på å komme seg ut av bilen og hente varene, så hvis du løper ut og møter de så kan jo det være årsaken. Her bruker de i alle fall noen minutter sittend i varebilen utenfor før de går ut (kanskje for å sjekke ordren og dotte inn på en tablet at varen leveres nå eller noe ?) før de henter varene bak i bilen. Så hvis jeg var deg ville jeg bare ventet inne til de ringer på, og ikke løpt ut for å møte de :) 

Anonymkode: 8f96f...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ironisk at jeg lagde denne tråden nå, for nå kom de faktisk og banket på døra mi og leverte innenfor døra. Men da er det vel forskjell på de som jobber med leveringen :)

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøud med kolonia.no servicemn er topp.

Bare send dem en mail og spørr om det e rok at de bærer inn så skal det nok gå

Anonymkode: fdede...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her leverer de helt til døra, så jeg skjønner ikke at du må komme ut :klo: Ringer de ikke på døra når de kommer da? De bruker litt tid på å komme seg ut av bilen og hente varene, så hvis du løper ut og møter de så kan jo det være årsaken. Her bruker de i alle fall noen minutter sittend i varebilen utenfor før de går ut (kanskje for å sjekke ordren og dotte inn på en tablet at varen leveres nå eller noe ?) før de henter varene bak i bilen. Så hvis jeg var deg ville jeg bare ventet inne til de ringer på, og ikke løpt ut for å møte de :) 

Anonymkode: 8f96f...118

Merk at dette bruker de en god del minutter på. Hos meg stopper de nemlig bilen rett utenfor kjøkkenvinduet, så jeg pleier å se de en god stund før de kommer til døra. 

Anonymkode: 8f96f...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gå ut og møte dem. Hvis det er litt knotete å finne fram til døra di kan du legge inn beskrivelse på kolonial sine sider.  Uansett ringer de hvis de ikke finner fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her leverer de helt til døra, så jeg skjønner ikke at du må komme ut :klo: Ringer de ikke på døra når de kommer da? De bruker litt tid på å komme seg ut av bilen og hente varene, så hvis du løper ut og møter de så kan jo det være årsaken. Her bruker de i alle fall noen minutter sittend i varebilen utenfor før de går ut (kanskje for å sjekke ordren og dotte inn på en tablet at varen leveres nå eller noe ?) før de henter varene bak i bilen. Så hvis jeg var deg ville jeg bare ventet inne til de ringer på, og ikke løpt ut for å møte de :) 

Anonymkode: 8f96f...118

Nei, har ikke løpt ut og møtt de, de har ringt meg på en sånn måte at jeg følte det var forventet at jeg skulle komme ut. 

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merk at dette bruker de en god del minutter på. Hos meg stopper de nemlig bilen rett utenfor kjøkkenvinduet, så jeg pleier å se de en god stund før de kommer til døra. 

Anonymkode: 8f96f...118

Jeg bor i kjellerleilighet, og ser ingenting av gateplan, så aner ikke når de kommer utenfor med mindre de ringer meg, sånn som de har gjort de andre gangene jeg bestilte. 

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viktualia skrev:

Du trenger ikke å gå ut og møte dem. Hvis det er litt knotete å finne fram til døra di kan du legge inn beskrivelse på kolonial sine sider.  Uansett ringer de hvis de ikke finner fram.

Ok :) han som leverte nå fant fram, så da regner jeg med at det skal gå bra til alle andre ganger fremover. Gidder ikke gå ut hvis de ringer meg da (tipper de erfarer ofte nok at folk reagerer med å komme ut, når det eneste de sier når de ringer er at de er utenfor) 

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig fornøud med kolonia.no servicemn er topp.

Bare send dem en mail og spørr om det e rok at de bærer inn så skal det nok gå

Anonymkode: fdede...648

Jeg er veldig fornøyd med kolonial.no selv :) 

Har bestilt derfra til nå 5-6 ganger, 3 av gangene med hjemlevering. Dette var den tredje. 

Huff tror nok han som leverte ble litt stuss, for han ville trykke alle posene inn døra samtidig, mens jeg ikke kunne åpne døra helt pga en katt som da ville rømme ut :fnise:

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Viktualia skrev:

Jeg har aldri opplevd at de ringer bare for å si at de er utenfor, skjønner at du stusser på det.

De gjorde det her en gang, da fant vi ut i etterkant at ringeklokka var tom for batteri. 

Anonymkode: 44ef1...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjorde det her en gang, da fant vi ut i etterkant at ringeklokka var tom for batteri. 

Anonymkode: 44ef1...85f

De sto ikke utenfor døra mi når de ringte, de var ikke engang kommet frem til huset her jeg bor. Er ikke sånn at man ikke finner frem her, er ganske tydelig skiltet. - TS

Anonymkode: 08d0c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...