Bag Skrevet 11. november 2017 #21 Skrevet 11. november 2017 Hvis du vil sjekke ham opp så gjør det en gang dere har på klær begge to. Ellers kan det bli veldig kleint og han vil kunne føle seg seksualisert og truet. På naturiststeder er en av de uskrevne reglene at man sjekker ikke i naken tilstand. Om kvelden kler man på seg og forsøker kanskje først da å få en utvalgt til å ta av seg klærne igjen... 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #22 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev: Enten det, eller så er han bare eksibisjonist. Huff, nå blir jeg usikker her. Men tviler på at han er det. Altså han har rom rett over badet og de gangene jeg har sett han er da han har håndkle bare hengende over armen og skal løpe inn i dusjen. Anonymkode: e9257...286
Bag Skrevet 11. november 2017 #23 Skrevet 11. november 2017 3 minutes ago, Horten Market said: Ikke bare sjenanse for nakenhet du mangler da, gitt. Hva med alminnelig folkeskikk og respekt for andre, Det er helt avhengig av hva man er enige om. Her virker det ikke som om de ikke har snakket ordentlig om dette på forhånd og det er litt spesielt. Hvis de hadde snakket om det og alle var inneforstått med det så er det selvfølgelig greit.
Horten Market Skrevet 11. november 2017 #24 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Bag skrev: Hvis de hadde snakket om det og alle var inneforstått med det så er det selvfølgelig greit. Selvfølgelig. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså han har rom rett over badet og de gangene jeg har sett han er da han har håndkle bare hengende over armen og skal løpe inn i dusjen. Anonymkode: e9257...286 Hadde du vært mann ville du vært en ekkel gris og kikker.
Bag Skrevet 11. november 2017 #25 Skrevet 11. november 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Enig, høres ut som en som har flytta i kollektiv og har noen seksuelle fantasier her og lurer på om han skal "glemme håndklet" en gang og gå naken fra rommet til badet og tror det vil tenne de andre. Svaret er : Nei det vil ikke tenne de andre, det vil være upassende og støtende og mest sannsynlig vil de prøve å få en sånn blotter ut fra kollektivet. Anonymkode: 9f16c...f39 Nå før du skjerpe deg litt: Dette er ikke blotting! Blotting innebærer to deler: i) at man blir seksuelt opphisset av å vise sine seksualitet for andre og ii) at man viser dette for folk som ikke er forberedt på dette. Hvis fyren ikke løper rundt med reisning så er det lite trolig at det er blotting. Blotting er seksuell eksibisjonisme. Nakeneksobisjonisme (at man ønsker å vise seg naken) eller at man mangler sjenanse (likegyldig om man blir sett eller ikke) er ikke blotting.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #26 Skrevet 11. november 2017 3 minutter siden, Bag skrev: Nå før du skjerpe deg litt: Dette er ikke blotting! Blotting innebærer to deler: i) at man blir seksuelt opphisset av å vise sine seksualitet for andre og ii) at man viser dette for folk som ikke er forberedt på dette. Hvis fyren ikke løper rundt med reisning så er det lite trolig at det er blotting. Blotting er seksuell eksibisjonisme. Nakeneksobisjonisme (at man ønsker å vise seg naken) eller at man mangler sjenanse (likegyldig om man blir sett eller ikke) er ikke blotting. Helt enig her! Vi alle hadde vært enig om at han ikke blotter seg bevisst og at han ikke har til hensikt å skape en seksuell stemning mellom oss. Er mer jeg som ikke klarer å slippe denne fantasien. Tanken at jeg bli med han i dusjen eller på badet. Anonymkode: e9257...286 2
Bag Skrevet 11. november 2017 #27 Skrevet 11. november 2017 14 minutes ago, Ulla Ullsokk said: Enten det, eller så er han bare eksibisjonist. En eksibisjonist ville nok neppe være fornøyd med å løpe naken mellom soverommet og badet. Jeg synes at det er såpass kort tid og i så kontrollerte former at det bør man kunne akseptere. På 70 og 80 tallet satt jentene og solte seg toppløse utenfor universitetsbygningene. Gutta var vant med det og det var forholdsvis nedseksualisert. Men jentene fikk ikke lov til å sitte toppløse utenfor lesesalene fordi der ble det opplevd som for distraherende.
Felixa Skrevet 11. november 2017 #28 Skrevet 11. november 2017 Nei, jeg synes ikke det er rart. Men jeg synes det er spesielt å gå rundt naken i et kollektiv.
Bag Skrevet 11. november 2017 #29 Skrevet 11. november 2017 1 minute ago, Felixa said: Nei, jeg synes ikke det er rart. Men jeg synes det er spesielt å gå rundt naken i et kollektiv. Han "går ikke rundt naken" men han går mellom soverommet og badet. Det er faktisk en forskjell!
Felixa Skrevet 11. november 2017 #30 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Bag skrev: Han "går ikke rundt naken" men han går mellom soverommet og badet. Det er faktisk en forskjell! Ikke når du bor i et kollektiv. Da kler man på seg, eller man er faktisk ute etter oppmerksomheten.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #31 Skrevet 11. november 2017 3 minutter siden, Felixa skrev: Ikke når du bor i et kollektiv. Da kler man på seg, eller man er faktisk ute etter oppmerksomheten. Vet ikke helt da det er jeg som kikker i smug. Legger i skjul på at det er jeg som oppsøker han. Anonymkode: e9257...286
Påkrevd Skrevet 11. november 2017 #32 Skrevet 11. november 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja rart å tenke sånn om en kompis, da ser du jo på han som noe mer enn en kompis. Er for så vidt ganske ufyselig og kvalmt av han å ikke ta hensyn til at han bor i kollektiv å sprade naken rundt sånn. En sånn person, enten det hadde vært gutt eller jente hadde aldri jeg giddi å bodd med! Anonymkode: 9f16c...f39 Man skal jo alltid ta hensyn til folk rundt seg på alle områder, men skjønner ikke hvorfor så mange har problemer med nakenhet. Altså, jeg mener ikke å være «pushy» og ubehagelig, men naturlig nakenhet, for eksempel på vei til badet. Jeg har bodd i guttekollektiv selv i sin tid, og det var stadig vekk en tiss som flakset forbi på vei til eller fra et eller annet sted. Folk er jo nakne sammen i garderober, badstuer o.l. Det begynner å bli vanligere og vanligere at disse stedene er unisex også. Skjønner ikke at det skal være så mye verre hjemme hos seg selv.
Bag Skrevet 11. november 2017 #33 Skrevet 11. november 2017 3 minutes ago, Felixa said: Ikke når du bor i et kollektiv. Da kler man på seg, eller man er faktisk ute etter oppmerksomheten. Det hverken bestemmer du eller kan du vite. Du må prøve å dempe fordommene dine noe. Det er faktisk slik at noen er vant med eller foretrekker å ha på seg mye klær uten at de skammer seg over kroppen sin. Noen er vant med og foretrekker å være nakne uten at de dermed føler noe spesielt behov for å vise seg frem. Folk er forskjellig. I naturistfamilier kan f.eks. far og voksen datter dusje sammen uten at det er noe som helst insestiøst med det nettopp fordi de er vant med det fra datteren var liten og det har blitt avseksualisert. I familier hvor kjønnsblandet nakenhet er seksualisert vil det kunne skape en veldig presset seksuell stemning. Selv har jeg alltid hatt et avslappet forhold til egen nakenhet. Det startet lenge før jeg ble kjønnsmoden og ble ikke påvirket av puberteten på noen måte. Jeg har aldri vært naken på den måten for å vise meg frem, "selge varene" eller skape en seksuell stemning. Jeg er oppvokst i en annen tid og en annen kultur enn de fleste av dere og mener at min kultur er hverken noe bedre eller dårligere enn deres. (Dere har heller ikke noen gode argumenter for at deres kultur er bedre og riktigere enn min!) Men vær snill å ikke tillegg oss i vår kultur negative motiver bare fordi de er uvante for dere.
Felixa Skrevet 11. november 2017 #34 Skrevet 11. november 2017 15 minutter siden, Bag skrev: Det hverken bestemmer du eller kan du vite. Du må prøve å dempe fordommene dine noe. Det er faktisk slik at noen er vant med eller foretrekker å ha på seg mye klær uten at de skammer seg over kroppen sin. Noen er vant med og foretrekker å være nakne uten at de dermed føler noe spesielt behov for å vise seg frem. Folk er forskjellig. I naturistfamilier kan f.eks. far og voksen datter dusje sammen uten at det er noe som helst insestiøst med det nettopp fordi de er vant med det fra datteren var liten og det har blitt avseksualisert. I familier hvor kjønnsblandet nakenhet er seksualisert vil det kunne skape en veldig presset seksuell stemning. Selv har jeg alltid hatt et avslappet forhold til egen nakenhet. Det startet lenge før jeg ble kjønnsmoden og ble ikke påvirket av puberteten på noen måte. Jeg har aldri vært naken på den måten for å vise meg frem, "selge varene" eller skape en seksuell stemning. Jeg er oppvokst i en annen tid og en annen kultur enn de fleste av dere og mener at min kultur er hverken noe bedre eller dårligere enn deres. (Dere har heller ikke noen gode argumenter for at deres kultur er bedre og riktigere enn min!) Men vær snill å ikke tillegg oss i vår kultur negative motiver bare fordi de er uvante for dere. Fordommer? Det er da helt normalt å kle på seg når man bor med "ukjente". Det er ikke alle som synes det er greit å se andres nakne kropp. Ikke at ts synes det er så ille, men det vet man jo ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #35 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Felixa skrev: Fordommer? Det er da helt normalt å kle på seg når man bor med "ukjente". Det er ikke alle som synes det er greit å se andres nakne kropp. Ikke at ts synes det er så ille, men det vet man jo ikke. Altså, takler man ikke se en naken kropp i ny og ne, er det ikke et kollektiv man skal bo i. Jeg går da toppløs i blant ut og inn av badet selv. Jeg og vi andre jentene her synes det er okay, men vet jo ikke om de har sett han naken og om de er blitt kåte av det. Jeg klarer ikke stoppe fantasiene mine tror de fleste single jenter hadde forstått meg om så det samme. Anonymkode: e9257...286 1
Felixa Skrevet 11. november 2017 #36 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså, takler man ikke se en naken kropp i ny og ne, er det ikke et kollektiv man skal bo i. Jeg går da toppløs i blant ut og inn av badet selv. Jeg og vi andre jentene her synes det er okay, men vet jo ikke om de har sett han naken og om de er blitt kåte av det. Jeg klarer ikke stoppe fantasiene mine tror de fleste single jenter hadde forstått meg om så det samme. Anonymkode: e9257...286 Ingen skam av å bli kåt av en kropp. De fleste takler å se en naken kropp for all del. Det er jo bare å fantasere i vei det, det gjør vel ingenting. 1
Bag Skrevet 11. november 2017 #37 Skrevet 11. november 2017 Just now, Felixa said: Fordommer? Det er da helt normalt å kle på seg når man bor med "ukjente". Det er ikke alle som synes det er greit å se andres nakne kropp. Ikke at ts synes det er så ille, men det vet man jo ikke. Du skriver at man er ute etter oppmerksomhet fordi man ikke kler på seg. Det er en fordom. "Normalt" i betydningen mest vanlig er jeg med på. "Normalt" i betydningen riktigere eller bedre enn noe annet mangler fullstendig grunnlag. Moten endrer seg. For 150 år siden var det greit at konturene av brystvorta kunne ses gjennom klærne og å sminke brystvorta var noe fine damer gjorde før de gikk på fest. Men beina var seksuelle og de måtte skjules i omfattende kjoler. I dag skjuler damene brystvorta og går på treningsenter med åletrange benklær som nærmest ikke lar noe være igjen til fantasien. Er det grunnlag for å si at noe er mer anstendig enn det andre? Har vi oppdaget noen vitenskapelige fakta som sier at det er riktigere å skjule formen på brystvota enn å skjule formen på lårene? Hvis du kjenner til noe slike vitenskapelige fakta får du komme med de for jeg kjenner de ikke. Også når det gjelder forholdet til full nakenhet har moten endret seg mye. I Øst-Tyskland gikk 80% av befolkningen på nakenstrand og for hunder år siden i Finnland og Japan var hele bygda nakne sammen i sauna og bad uten at det var noe seksuelt med det. Det har i løpet av siste hundre år vært 20 millioner som har praktisert naturisme uten at dette har vært en kultur som har hatt noe mer utsvevende seksualliv enn andre. Hva har endret seg? Kun moten! Det er ingen ny kunnskap som har vist at noe av dette har vært noe mer uanstendig og ført til "mer seksuelle utskeielser" enn andre steder.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #38 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Felixa skrev: Ingen skam av å bli kåt av en kropp. De fleste takler å se en naken kropp for all del. Det er jo bare å fantasere i vei det, det gjør vel ingenting. Håper ikke det Anonymkode: e9257...286
Gjest Alterego666 Skrevet 11. november 2017 #39 Skrevet 11. november 2017 Nyt kåtheten, vær forsiktig med å handle på den. Mitt forsiktige råd. (Tenkat JEG skulle si noe slikt!)
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #40 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Alterego666 skrev: Nyt kåtheten, vær forsiktig med å handle på den. Mitt forsiktige råd. (Tenkat JEG skulle si noe slikt!) Hehe, I will Anonymkode: e9257...286
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå