Gå til innhold

Foretrekker du jobbjulebord med eller uten følge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv foretrekker jeg at slike julebord er uten følge. Jeg synes det er kunstig når det plutselig kommer inn masse mennesker som ikke er en del av arbeidshverdagen ellers, jeg synes det ekskluderer de single arbeidstagerne, noe jeg synes blir helt feil på deres egen arbeidsplass og så synes jeg det er hyggeligst å for en gangs skyld ha en uformell setting med kollegene, da synes jeg det er unødvendig med andre der. :) 

Anonymkode: c4e6e...27b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foretrekker uten. Som singel så opplever jeg stadig at folk grupperer seg ut fra hvem ektefellen kjenner og dermed blir jeg sittende alene. Jeg forstår selvsagt hvorfor det blir sånn, men det er ikke spesielt morsomt for meg å ha valget mellom å sitte alene eller bli outsideren i en etablert vennegjeng. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg alltid alene, mannen kjenner ikke kollegaene og da blir det slitsomt å passe på at han ikke føler seg utenfor. 

Anonymkode: c9d30...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg synes julebord er noe herk. Pengene som settes av til dette burde heller gis som julebonus (eller generelt høyere lønn) til de ansatte slik at man kan bruke dem på det man selv vil.

For øvrig mener jeg at sosiale tilstelninger i arbeids- og organisasjonslivet burde foregå på alkoholfrie arenaer slik at man unngår den værste biten av konflikt, utroskap, seksuell trakassering og andre problemer.

For til slutt å svare på trådens spørsmål foretrekker jeg at julebord er uten partner. Da kan noen av problemene jeg nevner over i større grad reduseres. Dessuten bruker arbeidsgiver mindre penger, som igjen gir større rom for lønnsøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker uten partner. Julebordet er fint for oss på jobben for å kunne bli litt bedre kjent. Mannen min kan jeg snakke med hjemme :)

Anonymkode: ad671...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...