AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Jeg har trappet ned akkurat slik legen sa, og er nå helt uten cipralex. Har sterk svimmelhet, kvalme og er nedbrutt psykisk. Hvordan er andres erfaring av å slutte? Hvor lang tid hadde dere seponeringssymptomer? Dette er virkelig noe dritt altså:( Anonymkode: fe6db...2b5
Slagstøvler Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Det er veldig individuelt hvor lenge du vil ha det sånn. For min del var det over på noen måneder ca to til tre. Plagene gikk gradvis over og sakte men sikkert ble jeg bra. Ønsker deg masse lykke til- hold ut det blir bedre. PS jeg er ikke helsepersonell
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Takk for svar! Hadde håpet det skulle ta kortere tid enn flere måneder:( syns det er vanskelig å holde ut etter bare noen dager.. Syns du det fysiske eller psykiske ble bedre først? Ts Anonymkode: fe6db...2b5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Jeg har holdt på i snart to år med seponeringen. Snart ferdig nå, er på 1 pille (5mg) hver 8-9 dag. Anonymkode: 696b6...af1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Oj gjør du det sånn? Jeg har gått ned 5mg hver 14.dag. Dvs gikk på 5mg hver dag de siste 2uker og så sluttet jeg helt. Brukte da 6 uker på å slutte på 20mg. Er det noen grunn til at du skal bruke så lang tid. Min nedtrapping er etter anbefaling fra min psykiater. ts Anonymkode: fe6db...2b5 1
shab Skrevet 10. november 2017 #6 Skrevet 10. november 2017 De første to ukene var verst. Verre å slutte enn å begynne, men det går bra.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #7 Skrevet 10. november 2017 34 minutter siden, shab skrev: De første to ukene var verst. Verre å slutte enn å begynne, men det går bra. OK så godt å høre, jeg syns det er grusomt å ha det sånn! Hadde det ikke sånn da jeg begynte.. Har hatt god nytte av medisinene altså, så ikke meningen å skremme noen fra å begynne! Men var ikke akkurat forberedt på den kneika her.. ts Anonymkode: fe6db...2b5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #8 Skrevet 10. november 2017 For min del så var det over på et par uker. Jeg hadde mer bivirkninger når jeg startet enn når jeg sluttet. Anonymkode: 4f255...7af 2
Skadeskutt Skrevet 10. november 2017 #9 Skrevet 10. november 2017 (endret) Slettet Endret 11. november 2017 av Skadeskutt
estrella Skrevet 10. november 2017 #10 Skrevet 10. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj gjør du det sånn? Jeg har gått ned 5mg hver 14.dag. Dvs gikk på 5mg hver dag de siste 2uker og så sluttet jeg helt. Brukte da 6 uker på å slutte på 20mg. Er det noen grunn til at du skal bruke så lang tid. Min nedtrapping er etter anbefaling fra min psykiater. ts Anonymkode: fe6db...2b5 Jeg har prøvd på slik du gjorde. Det resulterte i samme som du har nå. Fikk et tips fra en lege om å bruke lenger tid (jeg har gått på det lenge): Trapp ned 2,5 mg pr gang (altså ta 3*5mg+del en 5mg tablett osv) over minst 4 uker. Helt til du har kommet til 0. Det fungerte aldri for meg å slutte, så går på 5 mg. Sannsynligvis vil jeg gå på det "for alltid", med mindre noe endrer seg (er ingen psykologisk grunn til at jeg er deprimert sånn sett, jeg bare er det og har fått beskjed om at det er kronisk og tilbakevendende). Prøver jeg å kutte det ut blir jeg bare teit (=deprimert, redd for folk, svimmel, kvalm).
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #11 Skrevet 10. november 2017 Mener du at du har skadet barnet ditt? Hvis dette er nå, ringer du 113 asap! Ellers forsto jeg ikke så mye av innlegget ditt, men jeg forstår at du ikke har det bra. Håper du får hjelpen du trenger. Anonymkode: fe6db...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #12 Skrevet 10. november 2017 1 minutt siden, estrella skrev: Jeg har prøvd på slik du gjorde. Det resulterte i samme som du har nå. Fikk et tips fra en lege om å bruke lenger tid (jeg har gått på det lenge): Trapp ned 2,5 mg pr gang (altså ta 3*5mg+del en 5mg tablett osv) over minst 4 uker. Helt til du har kommet til 0. Det fungerte aldri for meg å slutte, så går på 5 mg. Sannsynligvis vil jeg gå på det "for alltid", med mindre noe endrer seg (er ingen psykologisk grunn til at jeg er deprimert sånn sett, jeg bare er det og har fått beskjed om at det er kronisk og tilbakevendende). Prøver jeg å kutte det ut blir jeg bare teit (=deprimert, redd for folk, svimmel, kvalm). Takk for svar! OK så egentlig ble det samme symptomene for deg å slutte helt uansett metode? Ts Anonymkode: fe6db...2b5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2017 #13 Skrevet 10. november 2017 Ja, jeg gjør det slik. Får støt i hodet og blir svimmel. Blir sakte, men sikkert helt avvent. Begynte på annenhver dag, vanlig dose osv. Har hatt lang nedtrapping, satt opp av fastlege. Ikke fått problemer. Anonymkode: 696b6...af1
estrella Skrevet 10. november 2017 #14 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! OK så egentlig ble det samme symptomene for deg å slutte helt uansett metode? Ts Anonymkode: fe6db...2b5 Ja, men som nevnt over, jeg tror det er mer fordi jeg bare er deprimert konstant, men det holdes i sjakk (og jeg er normal, slik jeg egentlig er, med cipralex). Hadde jeg "kun" hatt en "midlertidig depresjon" tror jeg det hadde fungert veldig greit å kutte medikamenter (men over lenger tid enn 6 uker). Vanligvis går jo det over, jeg ville nok gitt det litt tid hvis jeg var deg. Men gir det seg ikke ville jeg prater med behandler om å for eksempel gå tilbake til 2,5 mg en kort periode (en mnd?) og deretter kutte. Det burde gå helt fint å slutte, men selvsagt i samråd med behandler/fastlegen.
Slagstøvler Skrevet 10. november 2017 #15 Skrevet 10. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hadde håpet det skulle ta kortere tid enn flere måneder:( syns det er vanskelig å holde ut etter bare noen dager.. Syns du det fysiske eller psykiske ble bedre først? Ts Anonymkode: fe6db...2b5 Jeg opplevde vel at det var 50/50 fysiske og psykiske plager ved utfasing av Cipralex, men det gikk over gradvis. Jeg har lært at det å være trist er noe normalt som ikke alltid bør medisineres. Alle bivirkningene som disse type medisiner har er verre enn å jobbe med seg selv. Det blir bedre men det tar litt tid, noen måneder med ubehag må du kanskje regne med da hjernen skal tilbake å "jobbe" selv. Ønsker deg masse lykke til. Jeg er uten depresjon i dag, og går heller til samtale med psykolog enn å ta antidepressiver. Det gikk fint å slutte med Cipralex, men det tok litt tid. Du må være litt tålmodig.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Oj gjør du det sånn? Jeg har gått ned 5mg hver 14.dag. Dvs gikk på 5mg hver dag de siste 2uker og så sluttet jeg helt. Brukte da 6 uker på å slutte på 20mg. Er det noen grunn til at du skal bruke så lang tid. Min nedtrapping er etter anbefaling fra min psykiater. ts Anonymkode: fe6db...2b5 Noen tåler ikke trappe ned like raskt som andre, mlig du burde trappe ned saktere 4 hours ago, Skadeskutt said: Skal jeg i tillegg ende opp med å bli fengslet for noe jeg gjorde i en slags ubevisst tilstand slik jeg har følt det? Hvordan blir framtiden for meg med mine barn? Så faen heller. Det Finnes mange bra legemidler. Men faen heller det er noen som har så jævlige startreaksjoner at noe helt forferdelig skjer. Slik jeg frykter skjedde med meg. Så gjør alltid god research i forkant av å starte opp på et medikament. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette innlegget? Du innrømmter at du gjorde en kriminell handling, men du har ikke innrømmet det ovenfor myndighetene? Er også overrasket over at en medisin endret din personlighet så ekstremt, men du oppfordrer ofte menensker til å bruke mildere piller som cipralex. Om piller som du fikk blir gitt til mennesker med alvorlige følger, hvorfor tror du ikke det samme kan gjelde piller som cipra? Dette viser jo også deg at pillene man får av leger ikke er noe man kan stole blindt på, og det blir altfor ofte gitt til mennesker med mild eller lett depresjon. Men uansett, fortid er fortid, er ikke noe du kan gjøre med det som har skjedd. Å klandre deg selv endrer ikke noe, men gjør det bare verre for deg selv og de rundt deg. Noen ganger skjer fryktelige ting, og vi er nødt å akseptere det og gå videre med livene våre. For ingen blir hjulpet av at du klandrer deg selv Anonymkode: e1235...de9 1
Skadeskutt Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen tåler ikke trappe ned like raskt som andre, mlig du burde trappe ned saktere Vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette innlegget? Du innrømmter at du gjorde en kriminell handling, men du har ikke innrømmet det ovenfor myndighetene? Er også overrasket over at en medisin endret din personlighet så ekstremt, men du oppfordrer ofte menensker til å bruke mildere piller som cipralex. Om piller som du fikk blir gitt til mennesker med alvorlige følger, hvorfor tror du ikke det samme kan gjelde piller som cipra? Dette viser jo også deg at pillene man får av leger ikke er noe man kan stole blindt på, og det blir altfor ofte gitt til mennesker med mild eller lett depresjon. Men uansett, fortid er fortid, er ikke noe du kan gjøre med det som har skjedd. Å klandre deg selv endrer ikke noe, men gjør det bare verre for deg selv og de rundt deg. Noen ganger skjer fryktelige ting, og vi er nødt å akseptere det og gå videre med livene våre. For ingen blir hjulpet av at du klandrer deg selv Anonymkode: e1235...de9 Jeg har innsett alt dette flere uker etter jeg skadet meg skikkelig. Hver dag er en kamp for å ikke gi opp og kapitulere for alt han har sagt til meg.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 11 timer siden, Slagstøvler skrev: Jeg opplevde vel at det var 50/50 fysiske og psykiske plager ved utfasing av Cipralex, men det gikk over gradvis. Jeg har lært at det å være trist er noe normalt som ikke alltid bør medisineres. Alle bivirkningene som disse type medisiner har er verre enn å jobbe med seg selv. Det blir bedre men det tar litt tid, noen måneder med ubehag må du kanskje regne med da hjernen skal tilbake å "jobbe" selv. Ønsker deg masse lykke til. Jeg er uten depresjon i dag, og går heller til samtale med psykolog enn å ta antidepressiver. Det gikk fint å slutte med Cipralex, men det tok litt tid. Du må være litt tålmodig. Jeg er enig med deg når det gjelder litt mildere depresjoner. Jeg har gått til psykolog hyppig i hele denne perioden, men når man har alvorlig depresjon med sterke selvmordstanker og handlinger, så er man ikke bare vanlig trist, og det er ikke normalt. Og jeg har jobbet med meg selv samtidig sammen med psykolog. Ts Anonymkode: fe6db...2b5
Skadeskutt Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg når det gjelder litt mildere depresjoner. Jeg har gått til psykolog hyppig i hele denne perioden, men når man har alvorlig depresjon med sterke selvmordstanker og handlinger, så er man ikke bare vanlig trist, og det er ikke normalt. Og jeg har jobbet med meg selv samtidig sammen med psykolog. Ts Anonymkode: fe6db...2b5 Enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #20 Skrevet 17. november 2017 Hvor lang tid tok det før de psykiske seponeringssymptomene ga seg? Ts Anonymkode: fe6db...2b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå