Gå til innhold

Kvinner som ber menn ut på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant denne på boredpanda. Jaggu har kvinner lett for å få seg en date med hvem de vil (drømmemannen i dette tilfelle). Om det bare gikk like bra når jeg (mann) forsøkte... Snufs. For all del, unner dere virkelig å ha det lett. Men skulle bare ønske jeg også fikk det like lett. :P

 

https://www.boredpanda.com/oloni-girls-ask-guys-datechallenge-responses-twitter/

 

Anonymkode: 5998d...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker ikke som om du leste forbi den første siden. :P 

Anonymkode: c5a50...3cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn aner ikke hvor lite innsats de gjør. Vi kvinner bruker hundrevis , kanskje tusenvis av kroner i måneden på hudpleie, hårfarge og utseende vårt. Menn tror de er fikset bare de skifter ut joggebuksa med en olabukse. Vi sosialiserer oss mye og blir/for å bli flinkere med mennesker, kroppsspråk, personlighetstyper, samtale og flørting. Vi hører på gøy musikk for å bli sprudlete og glade og ikke emo musikk med sinnatryne og mutte halloer med samme t skjorta dere brukte i går. Vi anstrenger oss fysisk (smiler og løfter brynene til finere posisjon og retter ryggen) når vi skal snakke med en gutt vi liker og vet at det ikke er særlig attraktivt å slappe av i alle ansiktsmusklene og ødelegge ryggposisjonen ved  å sitte å spille playstation hele dagen, ødelegge huden ved å sitte for mye på pcen, og ikke gidde å strekke seg noe. Dette kan man også se i parforhold for eksempel, kvinnen rydder og vasker ikke fordi det er gøy, men fordi hun strekker seg for at det skal være koselig for samboeren sin. Menn derimot gidder ikke noe som ikke er komfortabelt for seg selv og da oppnår man heller ikke så veldig mye altså. 

Anonymkode: 8f824...4c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er menns oppgave og be ut kvinner,

Anonymkode: e86aa...54b

Ikke mer enn det er kvinners oppgave å ta seg av husstell og stell av barn. Det er folks ansvar å gjøre noe ut av det hvis de har følelser for noen, er interessert i noen. Uavhengig av kjønn.

PS. Stakkars lesbiske i din verden, ingen av de kan jo be hverandre på date.

Anonymkode: 5998d...922

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, winnie89 skrev:

"Kvinner aner ikke hvor lett de har det....." Jeg er så lei av denne hehe. 

Det er jeg også! Lett meg i rævva!

Anonymkode: e8194...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer bruker tusenvis i mnd på klær og hudpleie?? falske vipper og hår?

IKKE JEG!

Anonymkode: 86002...cc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne på boredpanda. Jaggu har kvinner lett for å få seg en date med hvem de vil (drømmemannen i dette tilfelle). Om det bare gikk like bra når jeg (mann) forsøkte... Snufs. For all del, unner dere virkelig å ha det lett. Men skulle bare ønske jeg også fikk det like lett. :P

 

https://www.boredpanda.com/oloni-girls-ask-guys-datechallenge-responses-twitter/

 

Anonymkode: 5998d...922

kvinner har det lett både med dating siden, det å skaffe seg sex og ellers har en haug med fordeler bare fordi dem har fitte mellom bena og ikke penis. men slik er det bare og det kan vi ikke gjøre noe med. urrettferdig ? ja , men slik er det når det er store biologiske forskjeller mellom kjønn. jeg skulle også ønske jeg kunne gå på byn gratis eller få gratis middag spandert på meg

Anonymkode: 3cf41...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, winnie89 skrev:

"Kvinner aner ikke hvor lett de har det....." Jeg er så lei av denne hehe. 

vestlige kvinner har det mye lettere enn menn. hvorfor er fakta så vanskelig å ta til seg ?

Anonymkode: 3cf41...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn aner ikke hvor lite innsats de gjør. Vi kvinner bruker hundrevis , kanskje tusenvis av kroner i måneden på hudpleie, hårfarge og utseende vårt. Menn tror de er fikset bare de skifter ut joggebuksa med en olabukse. Vi sosialiserer oss mye og blir/for å bli flinkere med mennesker, kroppsspråk, personlighetstyper, samtale og flørting. Vi hører på gøy musikk for å bli sprudlete og glade og ikke emo musikk med sinnatryne og mutte halloer med samme t skjorta dere brukte i går. Vi anstrenger oss fysisk (smiler og løfter brynene til finere posisjon og retter ryggen) når vi skal snakke med en gutt vi liker og vet at det ikke er særlig attraktivt å slappe av i alle ansiktsmusklene og ødelegge ryggposisjonen ved  å sitte å spille playstation hele dagen, ødelegge huden ved å sitte for mye på pcen, og ikke gidde å strekke seg noe. Dette kan man også se i parforhold for eksempel, kvinnen rydder og vasker ikke fordi det er gøy, men fordi hun strekker seg for at det skal være koselig for samboeren sin. Menn derimot gidder ikke noe som ikke er komfortabelt for seg selv og da oppnår man heller ikke så veldig mye altså. 

Anonymkode: 8f824...4c9

Deres egen feil at dere må jåle dere så jævlig til. Det finnes en grense! Vi steller oss også. Jeg ihvertfall. Fikser håret,fikser bryna av og til, og trener for å se bra ut. Skal ikke mer til for å se sexy ut. Mange av dere kvinner overdriver noe jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JudasPriest
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er menns oppgave og be ut kvinner,

Anonymkode: e86aa...54b

Nei! Det skal gå begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, JudasPriest skrev:

Nei! Det skal gå begge veier. 

Enig, men ingenting går så langt ned i hjerteroten når en skikkelig fin mann jakter deg:hjerte:

Anonymkode: 86002...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JudasPriest
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men ingenting går så langt ned i hjerteroten når en skikkelig fin mann jakter deg:hjerte:

Anonymkode: 86002...cc6

Right! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette diskuterte jeg med en mann som jeg holdt på med i x antall år rett etter at jeg traff ham. Han sa rett ut at han ventet på at jeg skulle invitere på date, mens jeg likte det jo best om han inviterte på date. Spesielt den første daten. 

Jeg kunne jo skrevet at det ikke var pga kjønn, men jo, det er faktisk det. Om han hadde tatt initiativet og invitert meg så hadde jeg følt meg mer som en kvinne. Jeg er en kvinne og jeg ønsker å føle meg som en kvinne, og ergo, da ønsker jeg en mann som får meg til å føle akkurat det. Om jeg skulle tatt initiativet og invitert med på date (tenker da på den første daten) så hadde det tatt kvinnen ut av meg. Jeg ville uansett betalt for meg selv og alt det der, men den gesten ved å ta det første initiativet synes jeg spiller en stor rolle for min del. Men det var min opplevelse av det. 

Synes vel av og til at hvordan vi handler i starten (kan gjelde alle mulige valg uavhengig av kjønn) potensielt kan definere rollene vi får i forholdet, og spesielt viss kommunikasjonen er dårlig, og dermed skape et enten i overkant negativt, i overkant positivt eller et balansert forhold. 

Og noen ganger undrer jeg på... hva får egentlig menn til å føle seg som en mann når vi utelater det seksuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

vestlige kvinner har det mye lettere enn menn. hvorfor er fakta så vanskelig å ta til seg ?

Anonymkode: 3cf41...82c

Hva er faktaene her? Hvor er faktarapporten?

Anonymkode: e8194...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er en interessant diskusjon. På samme måte som kvinner ønsker å bli tatt initiativ til av menn de er interessert i, så ønsker også mange menn at damer en er interessert i skal ta initiativ og spørre om man skal finne på noe. Unntaket er de mennene som absolutt skal jakte.

Jeg tror faktisk mitt reaksjonsmønster er nærmere damers reaksjonsmønster generelt enn menn, for jeg blir skikkelig glad når en jeg er interessert i er frempå og viser at hun bryr seg. Det trigger meg bare mye mer enn når jeg må løpe etter en dame, og hele tiden føle meg usikker på om hun er interessert. Jeg har vært noe heldig og møtt flere skikkelig gode damer som har tatt initiativ først, men problemet er at dette skjer for sjeldent til at jeg kan tillate meg å være passiv sånn generelt. Jeg har på en måte akseptert at jeg må være litt frempå, og har levd med at jeg ofte ikke helt får møtt mine behov og preferanser i begynnelsen av en relasjon. Først når damen blir skikkelig interessert etterhvert som man dater kommer de initiativene og meldingene jeg ønsker å få. Jeg synes begynnelsen av relasjonen med en dame er tøffest fordi jeg går mye rundt og er usikker på om hun er interessert. Med damene som tar initiativ fjernes den usikkerheten helt og det er veldig deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer bruker tusenvis i mnd på klær og hudpleie?? falske vipper og hår?

IKKE JEG!

Anonymkode: 86002...cc6

Nei ikke nødvendigvis falske vipper og hår nei. Selv er jeg ganske naturlig, men har dyrt pudder til 425 kr (helt normal pris egentlig når man handler sminke andre steder enn HM), og en fuktighetskrem til 900 kroner, hudrens til 500 og rouge til 350 ca, mer bruker jeg ikke og det er minimalt.  Jeg bruker hårkur en gang i uka og den koster også 400 og varer ca 6 ganger. Jeg napper bryn osv hjemme, men det finnes jo de som går til brynsalong og neglsalong og tannbleking osv hver uke, men man må ikke være blant de for at det skal koste å være dame! 

Om ikke dine sminke og hudpleieprodukter er dyre, så koster de deg nok hvertfall noen hundre i måneden. 

4 timer siden, Axl Rose skrev:

Deres egen feil at dere må jåle dere så jævlig til. Det finnes en grense! Vi steller oss også. Jeg ihvertfall. Fikser håret,fikser bryna av og til, og trener for å se bra ut. Skal ikke mer til for å se sexy ut. Mange av dere kvinner overdriver noe jævlig. 

Jeg tror ikke du helt vet hva du snakker om her. Menn sier jo når de ser en jente med masse sminke at de ikke kan se at hun har på seg sminke, det koster omtrent like mye med en no - makeup look, som det det gjør med en Dolly - overdreven look. Og når man faktisk ikke har på seg sminke så får man spørsmål om man er syk osv hehe. Dessuten, hudpleien er det viktigste, og også dyreste + håret (farge og klippe håret hver 6 uke=2350 kr).  

Poenget mitt var at kvinner gjør en innsats både på å se bra ut, sosialtrene seg, oppføre seg hyggelig selv om det er anstrengende osv , mens menn tar på seg t skjorta og drar litt vann gjennom håret og går ut og glaner ned i bakken og anstrenger seg lite for å faktisk være sjarmerende, selv i samtaler med jenter de prøver å sjekke opp. Så om man ser på innsatsen som blir lagt ned så er det ikke så rart at kvinner har større "vinnersjanse" enn menn. Når vi heller ikke anstrenger oss for å være sjarmerende eller dropper hudpleie og sminke så tiltrekker ikke vi oss like mange heller, senest i dag gikk jeg på gaten uten å smile (tenk, for vi gidder ikke anstrenge ansiktsmusklene hele tiden vi heller) bør jo være helt normalt men i stedet får jeg spørsmål om hvorfor jeg ser så lei meg ut og om noe har skjedd. Så tenk litt på det hva dere utstråler også når dere bare "chillern" og skal ha livet så lettvindt og komfortabelt som mulig. 

Anonymkode: 8f824...4c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må da få lov til å ha det "lett" på ett jævla område. Menn får alt servert på alle andre arenaer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...