Gå til innhold

Hvor lenge og hvordan har du opplevd stalking av eksen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på 3.5 år med stalking fra eksen. Første året var ekstremt, andre året roet det seg med å sende en melding i måneden. Så roet det seg ganske lenge før det ble ca en gang annen hver måned. Nå har det vært stille fra mai til nå.

Har byttet litt telefoner og ikke fått blokkert han mellom hver gang. Han har ny dame for lengst og jeg har ny samboer for lengst. Nå går det litt sport i for oss hva han vil pønske ut for å prøve å få kontakt 😅 

Han veksler mellom flere mobilnumre tydeligvis, mail, jobbmail, via venner har han forsøkt, via familien min har han forsøkt, snap, instagram, facebook. Han var ekstrem og veldig kontrollerende som gikk til stor irritasjon. Nå bare ler jeg av hele greia så det er ikke et stort problem for meg lengre. 

Bare skjønner ikke at det ikke går an å gi slipp!

Hvordan har du opplevd det? 

Anonymkode: 5c365...2f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det blir litt spesielt at du fremstiller eksen din som stalker fordi han har sendt deg meldinger hver eller annen hver mnd etter det ble slutt. Det er ikke akkurat teppebombing eller invaderende på noen som helst måte. 

Hvis han sitter med kikkert utenfor huset ditt og spionerer på deg, ok. Men dette høres ikke ut som noe annet enn helt normal kjærlighetssorg.

Det virker aller mest som du er litt skuffet over at han tydeligvis er over deg siden han ikke har gitt lyd fra seg på 6 mnd nå..

Anonymkode: ed929...3c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "stalker" han deg når han har samboer? Har det ikke falt deg inn å fortelle dama hans det eller gi klar og tydelig beskjed til han om at han må slutte å blande seg i livet ditt ellers så sier du fra til hun? Hva vil han? 

Anonymkode: dc4f6...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir litt spesielt at du fremstiller eksen din som stalker fordi han har sendt deg meldinger hver eller annen hver mnd etter det ble slutt. Det er ikke akkurat teppebombing eller invaderende på noen som helst måte. 

Hvis han sitter med kikkert utenfor huset ditt og spionerer på deg, ok. Men dette høres ikke ut som noe annet enn helt normal kjærlighetssorg.

Det virker aller mest som du er litt skuffet over at han tydeligvis er over deg siden han ikke har gitt lyd fra seg på 6 mnd nå..

Anonymkode: ed929...3c0

Hah! Jeg har lagt innlegget så kort som mulig så da er det vel heller det jeg har gjort feil med å ikke skrive ned alt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "stalker" han deg når han har samboer? Har det ikke falt deg inn å fortelle dama hans det eller gi klar og tydelig beskjed til han om at han må slutte å blande seg i livet ditt ellers så sier du fra til hun? Hva vil han? 

Anonymkode: dc4f6...823

Gjorde det en gang, ble beskyldt for å lyve, men ble stille et par måneder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke kalle dette stalking da, men.. Eksen min var veldig på de første månedene etter det ble slutt. Så var det et par år han holdt på å sende melding/ringe/dukke opp hjemme hos meg drita full på natten ca. hver tredje måned. Han hadde vært voldelig og truet meg en del når vi var sammen så det brøt meg helt ned. Så ble det stille før det dukket opp en melding halve året etter, og så en til halvt år etter der igjen. Nå i sommer var sist, et året etter siste kontakt og fire år etter det ble slutt. Skjønner ikke hva han vil heller, for han ville ikke være med meg. Håper det var siste gang nå da. 

Anonymkode: 9eed0...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Du er ihvertfall opptatt av eksen din. Det er vel noen som opplever det du gjør,og vanligvis ofrer en det ikke en tanke etter å muligens følt litt irritasjon over "mas " fra en man er ferdig med. Hvorfor tenke så mye på det at du lager innlegg om det? Ikke tar han så mye kontakt at det kan kalles stalking heller. Det går jo måneder mellom de gangene du hører fra ham ?

Det er ikke stalking altså. Dessuten er det lett for noen menn å ringe eksen når de mislykkes med andre dater osv. Tror vi er en del som opplever det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nok ikke kalle dette stalking da, men.. Eksen min var veldig på de første månedene etter det ble slutt. Så var det et par år han holdt på å sende melding/ringe/dukke opp hjemme hos meg drita full på natten ca. hver tredje måned. Han hadde vært voldelig og truet meg en del når vi var sammen så det brøt meg helt ned. Så ble det stille før det dukket opp en melding halve året etter, og så en til halvt år etter der igjen. Nå i sommer var sist, et året etter siste kontakt og fire år etter det ble slutt. Skjønner ikke hva han vil heller, for han ville ikke være med meg. Håper det var siste gang nå da. 

Anonymkode: 9eed0...0a1

Men jeg har endt med å kontakte politiet en gang, de har gitt han en advarsel og med god grunn. Jeg har bedt han mange ganger la være å kontakte meg. Jeg har grått i fortvilelse, jeg har blitt overvåket og fått meldinger med  "så deg der" osv. Han har også sagt at han har funnet flere ting som er mine og ber meg hente. Hvis jeg ikke henter kom det meldinger overalt. Hvis jeg sendte andre til å hente så åpnet han ikke. Kom jeg selv så fikk jeg en pose med opp klippet papir. 

Det har vært vanvittig mye!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har endt med å kontakte politiet en gang, de har gitt han en advarsel og med god grunn. Jeg har bedt han mange ganger la være å kontakte meg. Jeg har grått i fortvilelse, jeg har blitt overvåket og fått meldinger med  "så deg der" osv. Han har også sagt at han har funnet flere ting som er mine og ber meg hente. Hvis jeg ikke henter kom det meldinger overalt. Hvis jeg sendte andre til å hente så åpnet han ikke. Kom jeg selv så fikk jeg en pose med opp klippet papir. 

Det har vært vanvittig mye!! 

Synes du burde kontakte politiet om dette fortsetter. Han kan få besøksforbud og du kan få beskyttelse på flere måter. Ingen skal trenge å gå gjennom flere år med slik oppførsel fra et annet menneske. Hvis han ikke bedrer seg og politiet ikke kan hjelpe ville jeg forsøkt å fått kontakter i et miljø med mennesker som kan sørge for å beskytte deg. 

Anonymkode: 06a1e...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes du burde kontakte politiet om dette fortsetter. Han kan få besøksforbud og du kan få beskyttelse på flere måter. Ingen skal trenge å gå gjennom flere år med slik oppførsel fra et annet menneske. Hvis han ikke bedrer seg og politiet ikke kan hjelpe ville jeg forsøkt å fått kontakter i et miljø med mennesker som kan sørge for å beskytte deg. 

Anonymkode: 06a1e...9d9

Jeg er omtrent ikke i byen lengre, jeg går ikke ute alene. Jeg har bedt felles venner om å ikke invitere meg om han kommer. Jeg har bedt venner og familie om å ikke formidle noe videre fra han. Sånn sett er jeg trygg. I blant får jeg melding om noe totalt uinteressant, f.eks for tre uker siden var det å han var på jobb i en leilighet jeg leide for 2 år siden. Her om dagen var det at han hadde funnet et skikort med navnet mitt på fra 2010 (jeg hadde ikke lagt merke til om det ble kastet.) Han sender meldinger for å høre om venninne var gravid, for han hadde sett henne i byen med mage. 

Det er bare bortkasta ting, jeg må bare jobbe med meg selv om hvordan jeg nå tolker og takler dette. Og det gjør jeg ved å ikke svare, vise til samboer også ler vi sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ringe inn å få byttet nummer igjen i morgen, denne gangen skal jeg få skjult det også å ikke gi det ut til andre enn all er nærmeste venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...