Gå til innhold

Til menn med kvinnelige venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minute ago, AnonymBruker said:

Men det betyr at om en mann sitter lenge og prater med en kvinne, så gjør han noe han egentlig ikke liker? Han liker altså henne?

Anonymkode: 96591...000

Det betyr enten at han liker henne eller at hun er litt "mannlig" i sin væremåte/talemåte slik at deres interesser og tankemønster passer hverandre, sånn grovt sett

Anonymkode: 5dc0a...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pratet lenge med venninner uten noen som helst baktanker. 

Viktigste er uansett å aldri prioritere ei venninne foran kona og alltid spille med åpne kort.

Anonymkode: 20b29...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har pratet lenge med venninner uten noen som helst baktanker. 

Viktigste er uansett å aldri prioritere ei venninne foran kona og alltid spille med åpne kort.

Anonymkode: 20b29...cf9

Timevis alene på restaurant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr enten at han liker henne eller at hun er litt "mannlig" i sin væremåte/talemåte slik at deres interesser og tankemønster passer hverandre, sånn grovt sett

Anonymkode: 5dc0a...040

Hvordan mannlig? Diskutere politikk og sånn? Biler? Fotball? Ikke snakke om følelser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at dette må presiseres her: Heterofile menn driver ikke med "kvinneprat". Altså sitter sammen i timesvis og snakker om alt og ingenting og alle er så enige og forståelsesfulle. Vi bruker ikke prat for sosialisering i samme grad. Kommunikasjon har en annen hensikt for oss. Vi kan selvsagt småprate om løst og fast en kort stund, men da er det ikke praten som er hensikten. Vi vil alltid oppnå noe, men nei, det er ikke alltid noe seksuelt eller egoistisk, overhodet ikke. Det kan like gjerne være av høflighet, dele morsomme eller interessante opplevelser, å få andre til å føle seg vel, eller starten av en bli kjent-fase. En del kvinner, støttet av kvinnelitteratur, har en meget enkel forestilling om menn. Sannheten er at menn er like komplekse vesener som kvinner. Den som ikke ser det, viser bare mangelfulle empatiske evner, og sin egen enkelhet.

Jeg presiserte at jeg snakker om heterofile menn. Den som spiller den kvinnelige parten i et homofilt forhold kan opptre på kvinnelig vis og gli rett inn i et kaffeslabberas.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Horten Market skrev:

Føler at dette må presiseres her: Heterofile menn driver ikke med "kvinneprat". Altså sitter sammen i timesvis og snakker om alt og ingenting og alle er så enige og forståelsesfulle. Vi bruker ikke prat for sosialisering i samme grad. Kommunikasjon har en annen hensikt for oss. Vi kan selvsagt småprate om løst og fast en kort stund, men da er det ikke praten som er hensikten. Vi vil alltid oppnå noe, men nei, det er ikke alltid noe seksuelt eller egoistisk, overhodet ikke. Det kan like gjerne være av høflighet, dele morsomme eller interessante opplevelser, å få andre til å føle seg vel, eller starten av en bli kjent-fase. En del kvinner, støttet av kvinnelitteratur, har en meget enkel forestilling om menn. Sannheten er at menn er like komplekse vesener som kvinner. Den som ikke ser det, viser bare mangelfulle empatiske evner, og sin egen enkelhet.

Jeg presiserte at jeg snakker om heterofile menn. Den som spiller den kvinnelige parten i et homofilt forhold kan opptre på kvinnelig vis og gli rett inn i et kaffeslabberas.

Wow! Du virker jo opplyst om homofile menn👍

Hva får deg til å tro at det er en "kvinne" og en "mann" i et sånt forhold? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, ArneA skrev:

Vi heterofile oppfatter det ofte slik. Ikke vondt ment. Kanskje homofile ikke ser dette så godt selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ArneA skrev:

Se på Erlend Elias, Jan Thomas, Bjørn Erik i Farmen, de to homsene i det der TV-programmet. De er alle utpreget kvinnelige med knekk i håndleddet. Så har du det mandige motstykket av homofile, som opptrer som heterofile menn. Ingen hadde visst legningen til Spacey hvis han ikke hadde stått frem, eller tidligere finansminister og Høyre-topp Per-Kristian Foss, eller tidligere sjef for Politidirektoratet Øystein Mæland.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, draug 75 skrev:

Saken er jo den, grovt sett, at menn prater om et tema, mens kvinner prater for å prate. Det betyr ikke at kvinner bare prater om likegyldige og uinteressante ting og ikke har tema på det som de prater om. Men praten er i seg selv mer givende for kvinner enn for menn. Det er rett og slett en måte å sosialtisere på. Så mens kvinner prater og blir kjent, før de gjør noe, så har menn utbytte av å gjøre noe sammen. (Svært utbytte av å sitte med fiskestangene, timesvis, taus. Til omsider et kremt og da er de verdens beste venner.)

Og derfor er det at vi ikke klarer, menn og kvinner, å møtes helt på dette. Han føler at han må finne på noe å gjøre sammen med henne, hun føler hun må finne på noe å prate med han om.

Det var en snodig teori. Er sitroner gule fordi de får sol på seg fordi sola er gul også? Hva med de andre fruktene som ikke er gule?  Jeg er kvinne og får mer utbytte av å sitte taus med fiskestang enn å sitte å prate i timesvis. Jeg har mange kamerater som hater stillhet og elsker å skravle til øra til de rundt detter av. Menn og kvinner klarer fint å møtes på dette, man må bare finne likesinnede og det er full mulig selv om det er av motsatt kjønn :)

Anonymkode: 5157b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Timevis alene på restaurant?

Er du ts? Hva vil du frem til egentlig? Har du en mannlig venn du tror er interessert i deg, som har pratet med deg i timevis alene på restaurant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Horten Market skrev:

Se på Erlend Elias, Jan Thomas, Bjørn Erik i Farmen, de to homsene i det der TV-programmet. De er alle utpreget kvinnelige med knekk i håndleddet. Så har du det mandige motstykket av homofile, som opptrer som heterofile menn. Ingen hadde visst legningen til Spacey hvis han ikke hadde stått frem, eller tidligere finansminister og Høyre-topp Per-Kristian Foss, eller tidligere sjef for Politidirektoratet Øystein Mæland.

Øh, du trenger virkelig å ta deg en tur til byen når det er homoparade og se på alle de homofile parene som ser alt annet enn så stereotypiske parter som du nevner her. Gutta som kaller seg "Bamseklubben" blant annet ser ut som hardbarka MC typer alle sammen og det er overhode ikke noe utad som viser hvem som er "kvinnen" og "mannen" her, de er Menn - som elsker hverandre.    

Med den forhåndsdømmingen du har så mener du vel også at alle damer som går bøyd i ryggen eller uten kjole er menn/lesbiske også da? :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den forhåndsdømmingen du har så mener du vel også at alle damer som går bøyd i ryggen eller uten kjole er menn/lesbiske også da? :kari:

Vi kan enkelt spotte mandige lesber, ja. Kanskje du ikke ser det, men for mange av oss heterofile er dette en enkel sak. I håndball og fotball kryr det av lesber, og ingen blir overrasket når de står frem. Hvorfor ikke, tror du?

For øvrig er det ingen som har sagt at alle homofile par består av en mannlig og en kvinnelig rolle. Det jeg sier er at det er noen homofile som spiller den kvinnelige rollen, og andre som spiller den mannlige, og jeg har gitt konkrete eksempler. Så slutt med å sette opp stråmenn.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner, som det aldri har vært noe utover vennskap. Spiser middag med ei venninne rundt en gang i måneden, hvor vi chiller med film og prating resten av kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Venninner" av menn er stort sett kvinner de vil ha seg med men som avviste dem og noen ganger kvinner de har hatt seg med som de selv har avvist men som kan være grei å ha som en nødløsning i fremtiden. 

Anonymkode: 3db13...4bf

Det forekommer nok dette også. Men å sette seg fast i at dette forekommer og spre det ut til å handle om alle kvinner og menn og vennskap er veldig asosialt.

Typisk tankegang til de som er litt mindre sosial begavet kanskje. Svart-hvitt

Anonymkode: 39801...1f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Walkingdead skrev:

Er du ts? Hva vil du frem til egentlig? Har du en mannlig venn du tror er interessert i deg, som har pratet med deg i timevis alene på restaurant?

Svaret er ja.

Vi ble kjent for rundt tre år siden, det har aldri skjedd noe, men stemningen er litt uvanlig etter min mening. Han her er litt annerledes enn andre kompiser jeg har. Det kjennes annerledes når vi snakker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er ja.

Vi ble kjent for rundt tre år siden, det har aldri skjedd noe, men stemningen er litt uvanlig etter min mening. Han her er litt annerledes enn andre kompiser jeg har. Det kjennes annerledes når vi snakker sammen.

Men da må du jo skrive det i stedet, og kanskje heller spørre om tips og råd til hvordan du kan nærme deg eller finne det ut. Her får du jo masse forskjellige svar som du ser. Vi her inne er jo ikke kapable til å gi deg et allment svar på dette.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål til dere menn.

Leser ofte her at menn synes det er uinteressant å snakke med kvinner. Har aldri helt skjønt hvorfor men..

Spørsmålet mitt:

Sitter dere og prater time etter time med en kvinne dere ikke er litt betatt av/interessert i? Har dere venninner som dere kan sitte og prate i timevis med? Eller er dette bare 'venninner'?

95 pprosent av menn med kvinnelig venner har baktanker.

Anonymkode: fd003...be0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Walkingdead skrev:

Men da må du jo skrive det i stedet, og kanskje heller spørre om tips og råd til hvordan du kan nærme deg eller finne det ut. Her får du jo masse forskjellige svar som du ser. Vi her inne er jo ikke kapable til å gi deg et allment svar på dette.

Han er allerede i et forhold... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere veninner. Har alltid vært en café/lunch person så liker sosiale settings hvor man kan sitte å prate. Har ingen problem å sitte og prate over lunch i 2 timer. De eneste veninnene jeg har hatt sex med er de som selv har tatt initiativ, men vi er fortsatt venner etterpå da vi alle er voksne mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...