Gå til innhold

Undervurderer dere andre basert på utseende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I såfall, hva er det med utseendet som får dere til å føle at vedkommende er mindre smart/oppegående?

Anonymkode: 603fd...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei , men ser jeg en sminke og operert babe så tenker jeg nok ikke at hun er mester i karate eller kjører motorcross i skogen  hehe. 

Anonymkode: 2fee9...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei, jeg undervurderer ikke, men merker fort om dette er en person jeg liker eller ikke, men da er det kjemien og personligheten som avgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg undervurderer ingen - men det er lett å se hvem som er ressurssterk og hvem som ikke er det. 

På hvilken måte ser du hvem som er ressurssterk og hvem som ikke er det? Typiske kjennetegn?

Skinnet kan bedra..

Anonymkode: 76add...97c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tenkte svar da jeg så overskriften: Ja.

Dessverre så gjør jeg kanskje det, kanskje ikke kun pga utseende, men det kombinert med klær/antrekk. Når det er sagt, så gir jeg alle en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, desverre så har jeg nok kjapt for å tenkte at blondiner i kombinasjon med mye sminke og utfordrende klær er mindre smarte, men det er jo ofte jeg tar grundige feil av de da :)

Anonymkode: 1a815...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, noen ganger gjør jeg nok det. Hvordan en person velger å kle seg og ser ut kan gi et dårlig inntrykk.

Noen ganger kan egne fordommer spille inn. For eksempel folk som er veldig opptatt av merker tenker jeg at er overfladiske og opptatt av å vise hvor mye penger de har. Det gir ikke meg et godt inntrykk, men jeg kan jo ta feil i noen tilfeller også.

Jeg har også flere ganger tenkt at jenter som ser ut som en bimbo er ganske dumme, men der har jeg tatt feil flere ganger så der har sluttet å tenke sånn.

Husker også en fyr som gikk rundt og tigget penger et sted jeg bodde før, og han synes jeg var skummel. Tenkte at han måtte jeg holde meg unna, men kom i snakk med han og han var kjempehyggelig selv om han så skummel ut.

Jeg prøver å ikke dømme folk så hardt, og være åpen for at ting ikke er som jeg tror. Jeg har lyst til å gi folk en sjanse, men så er det ikke alltid det blir sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dømme noen veldig etter utseende. Jeg vet det er galt. Jeg har da ingen grunnlag til å tenke det jeg gjør mot andre, folk jeg ikke kjenner, vet bakgrunnen til eller noe som helst.

Det er f.eks en viss type nese som gir meg negative assosiasjoner. Feite folk dømmer jeg, selv om jeg nok er temmelig nært der selv (er ikke så veldig stolt av meg selv for å si det sånn).

F.eks den ene ministeren vi har, Solveig Horne, synes jeg ser (og høres)  mindre intelligent ut. Klarer ikke helt å sette fingeren på akkurat hva som gjør det...

Anonymkode: 4eb97...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tjukke folk,, og ellers er det noe med øynene, dumme mennesker får ofte et veldig tomt blikk. Må si jeg nok undervurderer veldig sminkede jenter også og veldig feminine gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall, hva er det med utseendet som får dere til å føle at vedkommende er mindre smart/oppegående?

Anonymkode: 603fd...537

Nå blander du vel 'undervurderer' med nedvurderer.

Det er jo ikke gitt at en nedvurdering basert på utseende, er nå undervurdering.

Anonymkode: 576fa...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Det er et grunnleggende instinkt hos mennesker.

Men så tar jeg meg sammen og gjør en skikkelig vurdering.  Det er det vi har utdanning, modenhet og dannelse til. 

Endret av Kalevala
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dømmer folk både på utseendet, ordforråd og rettskriving. 

Hvis noen er veldig slaskete kledd eller har skitne klær så tenker jeg mitt. Det samme gjelder voksne som går kledd som 12-åringer med hettegenser og capsen på snei. 

Anonymkode: 0ab94...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...