AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #1 Del Skrevet 7. november 2017 Min samboers farfar har gått bort fra oss i helgen, selvsagt tungt - men ikke uventet. Nå er det begravelse og jeg lurer på om jeg "må" dra. Saken er at jeg/vi er studenter og oppholder oss på østlandet. Flyturen opp går selvsagt med Widerø og på kort varsel er ikke det akkurat billig.. Siden avstanden har vært så stor og farfaren har vært såppas syk lenge har jeg bare truffet han en gang tidligere. Jeg tenker at jeg hadde selvsagt deltatt om begravelsen var innenfor kjørbar avstand, da kunne vi ha lånt bil av mine foreldre som bor her på østlandet. Jeg har diskutert dette med min samboer og han sier at jeg ikke trenger å bli med. En siste ting som taler i mot er at det nærmer seg eksamen og siden stedet hvor begravelsen holdes ligger så langt unna blir det fort en helg minst der oppe. Ahh.. Føler dette dilemmaet er vanskelig. Ønsker ikke å bli uglesett av svigerfamilien heller Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 3a7ae...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 7. november 2017 #2 Del Skrevet 7. november 2017 Ikke dratt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #3 Del Skrevet 7. november 2017 Så lenge samboeren din er ærlig når han sier at du ikke behøver å bli med ham som støtte, så ville jeg blitt hjemme. Dersom du mistenker at han kun sier det fordi han vet at du helst har lyst til å bli hjemme, så hadde jeg blitt med. Anonymkode: f67bf...65c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #4 Del Skrevet 7. november 2017 Jeg ville heller ikke dratt. Anonymkode: f55b1...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 7. november 2017 #5 Del Skrevet 7. november 2017 I dette tilfellet så hadde jeg rett og slett ikke dratt. Det er faktisk først og fremst på grunn av økonomien, men også fordi du ikke kjente mannen. Hadde begravelsen vært i nærheten av der dere bor, så hadde saken stilt seg helt annerledes, men jeg tenker at med mindre samboeren din sier han trenger deg der, så ville jeg stått over. Men ville nok spurt og forsikret meg om hva han trenger av støtte i forbindelse med at bestefaren har gått bort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. november 2017 #6 Del Skrevet 7. november 2017 Han sier jo at du ikke trenger å bli med, da er jo problemet løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #7 Del Skrevet 7. november 2017 Når det er en besteforelder er det ok å ikke dra. Foreldre, søsken og svigersøsken måtte du dratt i begravelsen til. Anonymkode: c59c8...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå