Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Terence said:

Verbøst fordi du bruker mange ord på å si noe du kan si med langt færre.

Altså: Hvis jeg misforstås med alt jeg skriver, så antar du det blir mindre misforståelser om jeg bruker færre ord? En ting er at det ikke er logisk i noen verden. Jo flere ord, jo fler detaljer. Det er opp til dere om dere VIL lese og forstå det som står.

Jeg har allerede innrømmet ut av en annen verden hvor dårlig jeg er på å formulere meg skriftlig; det er kanskje en av årsakene til at jeg safer meg, for å unngå flest mulig ''misforståelser''.

Det gjør at du går deg vekk i dine egne tanker, hvilket igjen fører til:

Nei.

Selvmotsigelser, fordi du sier en ting først, og så det stikk motsatte rett etterpå. Du har allerede fått påpekt mange av disse selvmotsigelsene av andre, så jeg skal ikke påpeke dem på ny.

Bra du ikke påpeker ting på nytt du ikke har grunnlag for.

Det nærmeste folk kommer selvmotsigelser på meg er at jeg klager på selvmotsigende mennesker. Det nærmeste folk kommer selvmotsigelser på meg er i løpet av de siste sidene. Det nærmeste folk kom var at de mente (egen tolkning) at jeg puttet folk i bås, når jeg klager over at andre gjør det.

Forskjell i båssetting:

- En  er selvmotsigende. Bevisst. Sier ordrett ut at hun plasserer i bås. Har lite svar når jeg påpeker at eksen startet jo i ''feil bås'', så hvorfor ikke bare innrømme at hun ikke finner meg fysisk genetisk attraktiv?

- Jeg noterer svakheten i å generalisere mennesker. Jeg noterer svakheten i å ha lite ''datagrunnlag'' som dere kaller det (fysj, for noen analytiske ord dere bruker om mennesker med følelser...). Jeg har innrømmet 2 ting:

• Forstå verden ut fra ETT menneske = umulig
  • Forstå en gruppe bestående av detaljerte likheter i erfaringer, oppvekst/miljø, fortid og drama = lettere

1. Enten fordi hun ville skåne deg

Så hun antar jeg er svak. Fantastisk...

eller fordi hun forandret mening.

Som ingen av dere greier å forutsi om hvorfor, fordi dere ikke har samme bakgrunn, ja.

Det har du allerede blitt fortalt mange ganger før.

Egentlig ikke (hint: Svaret over).

Men det enkleste å forholde deg til er dette: Du får ikke det svaret. 

Det vet jeg; derfor jeg opprettet tråden her. Velkommen etter :)

Hun skylder deg ikke noe svar

Dere er fortsatt de eneste som har nevnt ordet ''skylder'' i tråden som noe jeg skulle ha ment.

og veldedighet er ikke noe du kan kreve.

Dere er fortsatt de eneste som har nevnt ordet ''kreve'' i tråden som noe jeg skulle ha ment.

Alt du trenger å vite er at hun vil ikke ha noe med deg å gjøre,

Nei, alt jeg trenger å vite er hva det er som gjør at fortid, drama og depresjoner gjør at mennesker handler annerledes i en identisk situasjon enn andre mennesker uten denne påvirkningen i sitt liv.

hverken som venn eller kjæreste. 

Jeg syns det er litt interessant når det er HUN som søkte kontakter, fordi HUN ble ignorert. Jeg syns det er interessant med manglende selvinnsikt for at: ''Oi... jeg har satt meg i en situasjon hvor jeg MÅ søke nye kontakter; det kan jo absolutt ikke ha noe med meg å gjøre som enkeltmenneske og privatperson, nei, for jeg er jo ikke selvmotsigende og er bare snill og grei og alt det der osv''.

Rent genuint syns jeg det er trist at hun velger å gå inn i et forhold kun med utgangspunkt i at hun ikke vil være ensom. Mange jenter jeg kjenner går inn i et nytt forhold nesten før de har avsluttet det dårlige første. Resultat:

1. De får ikke tid til å ''komme over bruddet''

2. De forholdene de gikk inn i gikk de ''overraskende'' fort ut av

Men dette må ikke bli en diskusjon om verdier, livssyn og holdninger. Det er forskjellige ''tenkere'' som har sine retninger for å unngå ensomhet:

- Enten kan du gå inn i et forhold med den første og beste (eller første og verste som rent objektivt er det samme, da du ved valg av den første ikke har sammenligningsgrunnlag), du vet ved å tilbringe mer tid med en person så vil du utvikle følelser. Ved å bevisst ikke møte andre, manipulerer du egentlig egne følelser, og ''bestemmer'' deg for at det kun er enkelte du skal tillatte deg å risikere deg for å få følelser for.

Alt dette i utgangspunkt av å ikke ville være ensom. Så får det være opp til noen andre å vurdere hvor sunt det er å prøve å løpe vekk fra sine egne problemer i sitt eget liv, og det å ville inngå et forhold kun med utgangspunkt i at man ikke vil være ensom. Altfor mange reiser til en ny verdensdel, nytt land, ny by... og de tror at problemene som er en del av deres identitet virkelig klarer å bli ''løpt i fra'' på de få timene en flytur tar.

- Enten kan du gå inn i et forhold med sammenligningsgrunnlag, så du faktisk vet at den personen du treffer er bra. Du vet du får følelser hvis du tilbringer tid med kun ett annet medmenneske i samfunnet, så du vet at å manipulere deg selv ved å utelukke konkurranse og å gjøre deg så billig som mulig ovenfor den andre part (ja, hvor enkelt har ikke guttene det, som dater jenter som ikke godtar konkurranse?) på lang sikt ikke er sunt for deg.

Så får det være opp til moralprekner å vurdere om det er greit å date flere samtidig, eller om det er like greit å ta sjansen og håpe på det beste uten sammenligningsgrunnlag. Det vil sikkert være noen som mener at lykke er noe man finner i seg selv som enkeltmenneske og privatperson, og da forstår at de ikke bør godta det første og beste (verste), fordi de har en viss grad av respekt for seg selv, og forstår at å kun få lykke fra eksterne kilder over tid blir usunt.

Så la det gå, og prøv på ny med noen andre.

Tråden er min måte å gå videre på. Om dere ikke VIL jeg skal gå videre, og derfor ikke svarer på spørsmålet kan ikke jeg stå til ansvar for. Jeg prøver nå å forstå mennesker, så jeg ikke gjør samme feil igjen på samme type mennesker. 

2. Du har blitt forklart det mange ganger. Se 1. om du trenger en påminnelse.

Da kan jeg også si: ''Se 1.''

3. Det er du som ikke aksepterer situasjonen.

Jo. Det er bare ''misforståelser'' her. Hvis jeg vet at med mer info vil dere måtte spise et par bowlerhatter, så VET jeg jo nettopp det. Det unike i meg vs. dere, er at jeg kjenner meg selv som enkeltmenneske og privatperson, og jeg var ikke engang flue på veggen i situasjonen, jeg VAR i situasjonen.

Og situasjonen er den at du vil aldri få noe svar som du kan være 100% sikker på.

Hvis du får et behov for å forstå noe. Hvilket av 2 (du kan ikke velge fler eller andre) alternativ tar du?

1. Forstå verden ut fra ett menneske med de feilkildene det har?

eller:

2. Forstå en detaljert delgruppe av samfunnet vårt med konkrete likhetstrekk ut i fra ett menneske med de feilkildene det har?

8 hours ago, Katten.2.0 said:

Nei. Det er ikke misforståelser. Det er vrangforestillinger fra deg. En kombinasjon av self confirmation bias og, som ABen nettopp nevnte, Dunning-Kruger-effekten. Du har virkelig ikke peiling på sosiale relasjoner, kommunikasjon eller metode.

Det er ''misforståelser'': Dere later som dere ikke forstår (evne; manglende info; ... *nevnt et par hundre ganger før*), men det nå i senere innlegg har blitt så tydelig at det aldri har stått på evnen likevel, i noen grad, kun på viljen til å akseptere:

• Trådens formål
  • Tilfeldig sist huskede relasjon brukes som eksempel, hverken mer/mindre; fordi dere selv ba om eksempler
  • Trådens spørsmål; dere evner ikke å svare på spørsmålet, og oppretter egne dere kan svare på
  • Trådens utgangspunkt; dere aksepterer ikke at jeg sitter med nok info til å vite at vi må ta utg. i det vi gjør
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men vi er jo flere her som sier at vi har samme bakgrunn som eksempelet ditt, uten å kjenne oss igjen i at vi handler selvmotsigende og irrasjonelt. 

Anonymkode: 20819...2d6

Det å nettopp benekte selvmotsigelse og irrasjonalitet, er jo egentlig selve bekreftelsen på at man nettopp påvirkes.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sånn som dette i det virkelige liv? Isåfall skjønner jeg at damer backer ut av å skulle ha noen som helst relasjon til deg. Du virker needy, overforklarer ting og setter folk i bås (ja det gjør du). Du har ikke tilfeldigvis en diagnose, eller lurt på om du skulle funnet ut av om du har en? 

Anonymkode: 8a3de...c0f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sånn som dette i det virkelige liv? Isåfall skjønner jeg at damer backer ut av å skulle ha noen som helst relasjon til deg. Du virker needy, overforklarer ting og setter folk i bås (ja det gjør du). Du har ikke tilfeldigvis en diagnose, eller lurt på om du skulle funnet ut av om du har en? 

TS sier at han ikke har noen diagnose. Det jeg tror er bedre å si er at han ikke har blitt diagnostisert. At han har et eller annet er etter min mening ganske tydelig. Helt fra starten av tråden har jeg sett for meg noen med Asperger feks. Virker som om TS ikke har så høy EQ og ikke kan sosiale normer. Det at han studerer atferdsstudier passer litt inn her. Han prøver å lære seg hvorfor mennesker gjør som de gjør fordi han ikke evner å se det selv. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det å nettopp benekte selvmotsigelse og irrasjonalitet, er jo egentlig selve bekreftelsen på at man nettopp påvirkes.

Så du søker folk med samme bakgrunn, som ikke er klar over at de handler irrasjonelt og selvmotsigende, men som du ønsker skal forklare hvorfor de handler på denne måten?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er interessant med manglende selvinnsikt for at: ''Oi... jeg har satt meg i en situasjon hvor jeg MÅ søke nye kontakter; det kan jo absolutt ikke ha noe med meg å gjøre som enkeltmenneske og privatperson, nei, for jeg er jo ikke selvmotsigende og er bare snill og grei og alt det der osv''.

Her beskriver du denne jenten, men merkelig nok,passer beskrivelsen også på deg, da tenker jeg på," for jeg er jo ikke selvmotsigende og er bare snill og grei og alt det der osv" ;) . I tillegg vil jeg legge til, manglende selvinnsikt.

Anonymkode: 69723...4f0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det du gjør og, noen skriver at du er selvmotsigende, du nekter for det.  Noen skriver at du har en tendens til å sette folk i bås, du nekter for det. Dere er nok mer like enn du tror, deg og hun jenten.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså: Hvis jeg misforstås med alt jeg skriver, så antar du det blir mindre misforståelser om jeg bruker færre ord? En ting er at det ikke er logisk i noen verden. Jo flere ord, jo fler detaljer. Det er opp til dere om dere VIL lese og forstå det som står.

Du kan hvertfall ingen ting om kommunikasjon. 

Skriv kort, klart og enkelt.

Om du kan stryke et ord, stryk det.

Anonymkode: 30fad...3c4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Katten.2.0 said:

Samme gamle mantra.

Er du forresten jomfru?

Nei.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Som sagt: Jeg ble genuint overrasket over responsen her, for in real life blir jeg vist mye mer respekt, og folk omtaler meg som ''kul, ydmyk, hyggelig'' på løpende bånd.

Beskriv hvordan jeg virker needy.

Nei, jeg setter ikke folk i bås. Det er forskjell på å prøve å være så detaljert som mulig på hvem som skal svare og hva situasjonen faktisk er, og når hun ordrett sier rett ut at hun putter i bås f.eks.

Har ingen diagnose.

7 hours ago, mintgrønn said:

TS sier at han ikke har noen diagnose. Det jeg tror er bedre å si er at han ikke har blitt diagnostisert. At han har et eller annet er etter min mening ganske tydelig. Helt fra starten av tråden har jeg sett for meg noen med Asperger feks. Virker som om TS ikke har så høy EQ og ikke kan sosiale normer. Det at han studerer atferdsstudier passer litt inn her. Han prøver å lære seg hvorfor mennesker gjør som de gjør fordi han ikke evner å se det selv. 

Har ingen diagnose.

Har ingen behov for å teste.

Atferdsstudier studerer jeg fordi jeg genuint elsker mennesker og sosialt spill. Hverken mer eller mindre, ja.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Så du søker folk med samme bakgrunn, som ikke er klar over at de handler irrasjonelt og selvmotsigende, men som du ønsker skal forklare hvorfor de handler på denne måten?

Jeg ønsker at folk med samme erfaring svarer, for de kan kanskje (ord ut av en annen verden: Kanskje) gi et bedre svar hvis de evner, fremfor alle andre eksterne som kun kommer med hat i hvert fall. Det som i hvert fall er sikkert er at de med samme fortid har bedre svar enn de uten samme fortid, ja.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Her beskriver du denne jenten, men merkelig nok,passer beskrivelsen også på deg, da tenker jeg på," for jeg er jo ikke selvmotsigende og er bare snill og grei og alt det der osv" ;) . I tillegg vil jeg legge til, manglende selvinnsikt.

Manglende selvinnsikt er jo nettopp det jeg har bevist i tråden ved å vise til alle svakheter ved meg selv, og innrømme å stå ansvarlig for 50 % av en relasjon. Velkommen til tråden :)

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp det du gjør og, noen skriver at du er selvmotsigende, du nekter for det.  Noen skriver at du har en tendens til å sette folk i bås, du nekter for det. Dere er nok mer like enn du tror, deg og hun jenten.

Jeg er ikke selvmotsigende, men jeg skriver faktiske sitater fra en som bekrefter selv i de eksplisitte ordene at hun er det.

Som sagt:

Forstå verden ut fra 1 menneske = umulig

Forstå delgrupper av et samfunn basert på detaljerte felles likhetstrekk og erfaringer i sitt liv = lettere

Jeg vil si at: ''Enten er du venn, eller date'' er mer båssetting enn å virkelig gjøre en innsats som jeg gjør, for å unngå mest mulig å sette i bås, ved å være så detaljert som mulig på hvem jeg f.eks. ønsker svar fra her.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan hvertfall ingen ting om kommunikasjon. 

Skriv kort, klart og enkelt.

Om du kan stryke et ord, stryk det.

Anonymkode: 30fad...3c4

Jeg kan nok kommunikasjon. Jeg gir dere detaljerte innlegg for å få detaljerte svar.

Det er dessverre ikke til mitt ansvar om dere VIL gi detaljerte svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sosialt spill". Ok. Kanskje hun du møtte ikke drev med sosialt spill da. Kanskje hun var ute etter en venn eller en date eller en kjæreste eller et tidsfordriv, men så bare likte hun deg ikke. 

Jeg tror ikke du vil komme langt hvis du fortsatt skal treffe mennesker fordi du liker "sosialt spill". Folk flest, inkludert de deprimerte og dramatiske, vil helst ha genuine relasjoner som utvikles naturlig over tid. Det virker som om du mangler evnen til nettopp nære, genuine relasjoner over tid. 

Anonymkode: 898c0...80b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg ts. Ta en pause fra denne tråden på minst 4 uker eller gjerne enda lengre. Kom så tilbake og les over tråden når du har fått det hele mer på avstand. Ta så en kort oppsummering for deg selv og vent noen dager før du skriver her igjen. Kun for din egen del. Og for å stoppe det mønsteret du viser her. 

Og så kan du gjerne lage en ny tråd der du unngår å behandle det som et skoleprosjekt med alskens ord, analyseringer og teser, og skriver mer slik du ville satt ord på historien ansikt til ansikt med noen du er fortrolig med. 

La oss så da se om dette blir annerledes enn i denne tråden. Jeg ville feks mye heller valgt ett eksempel fra hvert avslag istedenfor å basere det hele på en eneste jente. Siden historiene er ulike fra person til person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sosialt spill". Ok. Kanskje hun du møtte ikke drev med sosialt spill da.

Sosialt spill, sosialt samspill, forståelse for medmennesker i et samfunn... kjært barn har mange navn, ja. Fellesnevneren for alle er mens andre sine interesser er kunst, filmer og ølbrygging, er mine interesser sosiale relasjoner, mennesker og trening f.eks.

Dette var vel ikke et genuint seriøst forsøk på å være frekk mot at folk kan ha forskjellige interesser?

Det virker som at du/dere legger for mye i at jeg prøver å oppnå noe. Det har jeg aldri prøvd på (som referert til i altfor mange innlegg til nå). Noen har trodd at jeg skulle bruke kunnskap MOT mennesker, men jeg er ikke slik (selv om dere ikke vil akseptere det); jeg vil bruke kunnskap FOR mennesker, gjennom å bruke det relatert til MEG for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv.

Det som er sosialt spill er egentlig nettopp det å møte nye medmennesker i et samfunn, nettopp for å se hva som skjer. For min del er det helt uten baktanker, ja, så jeg putter bare enorme gledesord om begrepet, ja.

Alle driver med sosialt spill. Alle omgås mennesker. Men jeg tror det oppsto en liten ''misforståelse'' om begrepet, ja.

Kanskje hun var ute etter en venn eller en date eller en kjæreste eller et tidsfordriv, men så bare likte hun deg ikke. 

Vi har fortsatt ikke kommet lenger i tråden, ergo har vi ikke begynt å diskutere alle finurlige scenarier dere finner på; så vi tar fortsatt utgangspunkt i at vi likte hverandre og hadde kjemi, ja.

Jeg tror ikke du vil komme langt hvis du fortsatt skal treffe mennesker fordi du liker "sosialt spill". Folk flest, inkludert de deprimerte og dramatiske, vil helst ha genuine relasjoner som utvikles naturlig over tid. Det virker som om du mangler evnen til nettopp nære, genuine relasjoner over tid.

Som nevnt over. Tror du legger noe negativt i ordet sosialt spill. For meg er det ikke assosiert med noe annet enn alt positivt du kan tenke på i verden. Jeg ønsket også en genuin relasjon, men møtte en falsk, og det angrer jeg på. Jeg åpnet meg også like mye for henne, og lurer på hvorfor jeg var så godtroende mot et vilt fremmed menneske, ja.

Anonymkode: 898c0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Katten.2.0 said:

Screenshot_20171214-081156.png

Haha good one :-) Men tilbake til tråden nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke selvmotsigende, men jeg skriver faktiske sitater fra en som bekrefter selv i de eksplisitte ordene at hun er det.

Så denne regelen som du skrev ovenfor; "Det å nettopp benekte selvmotsigelse og irrasjonalitet, er jo egentlig selve bekreftelsen på at man nettopp påvirkes",gjelder alle andre men ikke deg? Jeg vil heller si det slik, du er selvmotsigende( se side 1-26) , du setter folk i bås ( se side 1-26) , du er intens i din måte å skrive på ( dette har du fått svar på før), men du ser ingenting av dette selv,for du har overhodet ikke selvinnsikt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så denne regelen som du skrev ovenfor; "Det å nettopp benekte selvmotsigelse og irrasjonalitet, er jo egentlig selve bekreftelsen på at man nettopp påvirkes",gjelder alle andre men ikke deg? Jeg vil heller si det slik, du er selvmotsigende( se side 1-26) , du setter folk i bås ( se side 1-26) , du er intens i din måte å skrive på ( dette har du fått svar på før), men du ser ingenting av dette selv,for du har overhodet ikke selvinnsikt.

Selvinnsikt:

> Jeg innser at en relasjon jeg er en del av består 50 % av meg, og at jeg da må ta på meg hverken mer/mindre den delen

> Jeg innser at å ikke klargjøre spm., utg., formål, og forklaring av at eksemplet kun er et eksempel før side 4 var en tabbe

> Jeg er den eneste i tråden foreløpig som har vist svakheter og innrømmet feil ved meg selv som menneske

Jeg sier ikke at jeg ikke har vært selvmotsigende til tider i løpet av mitt liv? Siter meg der jeg skrev det, takk.

Jeg har derimot aldri vært BEVISST selvmotsigende, åpenbart falsk, og sagt type ''ja, det er trist relasjonene dine går som de går, jeg gjør i hvert fall ikke sånn'' før jeg selv nettopp gjør sånn.

Jeg vet ikke motivet hennes for å være selvmotsigende, men det er interessant i seg selv; stort sett har ikke vanlige folk motiv for å være selvmotsigende, dette graver jo selvfølgelig dypere enn hva jeg og du kan komme fram til om årsak til handling, derfor jeg har vært så ærlig på hvem jeg vil ha svar fra, skjønner du.

Bås:

For jenta:

Du er venn eller kjæreste (bås)

For meg:

Å forstå verden ut fra ett menneske = verdensgeneralisering (bås) og uansett umulig

Hva kan jeg gjøre da for å putte folk i verden mindre i bås? Jo:

Å forstå årsak til handling basert på spesifikke detaljerte likhetstrekk, og spesifikt ønske svar kun fra folk nettopp med denne påvirkningen i sitt liv; nettopp fordi vi alle vet at folk påvirkes av livet sitt fram til den dag i dag = lettere

Ja, selvfølgelig må jeg gre noen over samme kam, selvfølgelig? Forskjellen er at jeg gjør absolutt alt jeg kan for å unngå å putte 3,5 milliarder mennesker på den ene siden av veien, og 3,5 milliarder mennesker på den andre, og si ''Bli der!''.

I stedet for kan jeg ende opp med et litt mer fleksibelt bilde av hvorfor enkelte menneskegrupper gjør ting annerledes enn andre, nettopp for å ikke gjøre samme feil med neste jente jeg møter med samme fortid (for de er det faktisk mange av).

Men det er nok et stykke igjen dit. Jeg trodde vi hadde noen konklusjoner klart, men der tok jeg visst feil. Så jeg må nesten spørre igjen, selv om jeg vet hva svaret blir:

Hvis det står på evnen deres til å svare på tråden (ikke har vært i samme situasjon selv og/eller har manglende opplysninger), så har jeg gjennom side 1-26 skrevet at dere faktisk kan ta kvelden, dere trenger ikke å svare, dere kan leve deres eget liv og lese en bok eller noe slik. Flere opplysninger får dere heller ikke, for JEG opprettholder i hvert fall moralen min om å vise respekt til andre, og deler ikke mer enn å pusse overflaten.

Hvis det står på viljen deres til å svare på tråden, og manglende aksept, så ønsker jeg at de som har egne spørsmål de vil svare på i min tråd, egne utgangspunkt de vil sette over mitt utgangspunkt, og kaprer tråden, heller ser seg nødt til å måtte opprette en egen tråd, faktisk. Når det kommer et halvveis nyttig svar, må jeg likevel oppklare ''misforståelser'' (ja, dere opprettet hermetegnene ved å lure meg hele veien til å tro det sto på evne mer enn vilje) på de resterende 10 svarene som stort sett kun er nettopp hat, endring av tråden eller ikke aksept av situasjonen som den faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er at du virker veldig selvsentrert. DU vil ha svar på hvordan DU kan bli en bedre versjon av deg selv når ting ikke går som DU vil. Dessuten skinner det gjennom at du hverken liker eller respekterer jenta, og hvis hun merket det, er det ikke rart at hun ikke vil ha mer med deg å gjøre. Du virker arrogant ("dere evner ikke å svare"), du kverner på det samme igjen og igjen og du virker til å ha et temmelig rigid syn på hvordan verden fungerer. Hele denne tråden lyser en diagnose..

Anonymkode: f5ffc...f44

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente med fortid og drama i lange baner, og det jeg legger vekt på når jeg blir kjent med nye mennesker er om de tilfører noe positivt til livet mitt. Det siste jeg trenger er nytt drama, noe det virker som om du lett vil kunne starte (hint: 26 sider med eviglange poster!). Det handler om kjemi, det er ikke alltid noe konkret som gjør at man rygger unna, men en magefølelse. Hvis magefølelsen/kjemien ikke stemmer, har det ingenting å si om det i teorien burde blitt til en god relasjon. Mennesker er ikke maskiner som følger et skjema.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har fått noen gode svar i denne tråden som du burde ta til etterretning. Når hovedparten av svarene mener at du fremstår sånn og sånn, er det kanskje fordi det er noe i det, ikke fordi vi alle sammen misforstår? Det har blitt forsøkt å forklare hvorfor du fremstår på den måten, men du fortsetter med selvrettferdighet og selvforherligelse. Jenta du møtte var nok positivt innstilt til å begynne med, men jeg tror hun etterhvert plukket opp det samme som vi gjør her - ditt noe forskrudde menneskesyn. Kanskje er det også derfor du har mange bekjente og ikke så mange venner - du virker kul på overflaten, men når man kommer dypere ned, gjemmer denne personen seg. Vi har blitt nokså godt kjent med deg i løpet av denne tråden, og hvis du faktisk tenker det du skriver, er du ikke en jeg ville hatt i mitt liv, uansett hvordan du fremstår i virkeligheten.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...