AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #381 Del Skrevet 29. november 2017 *kjemperart Anonymkode: 30fad...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 29. november 2017 #382 Del Skrevet 29. november 2017 44 minutter siden, AnonymBruker said: OPPLYSNING: Jeg har i flere sider nå uthevet noen sentrale spm. og nå sist i forrige innlegg. Det er enda ikke blitt besvart. Jeg tippet at det ikke ble besvart fordi det kanskje traff for bra. Jeg tippet igjen nå sist at det ikke kom til å bli besvart igjen. Og gjett hva; jeg hadde rett. Dere ignorerte det blankt. Det forteller kanskje at det traff litt for bra. Så her kommer det igjen. Spørsmålene er primert ja/nei, men det er kanskje det som gjør det tøft å svare? 1. Hvis kjønnene hadde vært byttet om; og jeg var en jente dumpet av en gutt uten grunn, så ville dere rost meg for å ha skrevet tråden, og gitt meg rosa skyer og regnbuer med fallende penger, men når det er gutten som blir dumpet, så greier dere på et eller annet vis å ta jentas side, uten å engang høre hennes side av saken, og dere skriver ord som Intens! før dere engang har lest førsteinnlegget. FANTASTISK!!! :-) 2. Står det på dere VILJE til å akseptere at spm. er hva det er, utg. er hva det er, jenta er kun et eksempel DERE har fått tråden til å handle om, og formålet med tråden som helhet, ELLER står det på deres EVNE til å gi svar (manglende opplysninger; dere nå vet dere ikke får fordi jeg vil vise respekt for et medmenneske og skjerme henne, og da heller bruke 19 sider på å oppklare misforståelser. Anonymkode: 97775...46a Det første er vel strengt tatt ikke et spørsmål, ingen av de ja/nei spørsmål, men ok. 1: Nei 2: Nei 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #383 Del Skrevet 29. november 2017 "Stalking eller forfølging er en sykelig opptatthet eller besatthet av en annen person og innebærer at denne andre personen blir utsatt for uønsket oppmerksomhet og annen plagsom atferd. " Stalkeren har en opplevelse av at han har krav på noe tilbake. Det kan være oppmerksomhet, respekt, anerkjennelse eller en form for kontakt. De vanligste sykdommene hos en stalker er alvorlige personlighetsforstyrrelser, Autisme og asperger eller psykose. Det virker som at du sliter ekstremt med sosiale koder/antenner, og det kan hende at det har ført til en ubevisst forfølgelse. Du slår meg som en typisk rejected stalker, en som har vært i en relasjon og ikke klarer å akseptere at det er slutt, selv om den andre parten klart og tydelig har gitt uttrykk for at han/hun ikke ønsker kontakt. Denne stalkeren føler seg krenket, sint, og vil ikke avslutte relasjonen. Motivasjonen er ofte at den som blir forfulgt skal forstå at det skal jo være dere to! Anonymkode: 790f2...407 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #384 Del Skrevet 29. november 2017 You love to tear me down, you pick me apart, Then build me up like I depend on you, But I throw myself from heights that used to scare me, Guess you're surprised I'm the puzzle, you can't figure out! Anonymkode: ab540...043 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #385 Del Skrevet 29. november 2017 10 hours ago, AnonymBruker said: Dette er ikke et kjempestart mysterium knyttet kun til jenter med depressiv fortid etc etc. Anonymkode: 30fad...3c4 Det er ingen hemmelighet, hverken for deg eller meg, at mennesker som har opplevd x, y, og z handler på en viss måte annerledes enn andre som ikke har opplevd x, y, z. Det de har til felles er å handle slik de gjør. Det de har til felles er å være ulik andre på enkelte sentrale områder i sosiale relasjoner. Jeg prøver å forstå sentralen her: ''Hvorfor?'' :-) 10 hours ago, Duckie said: Det første er vel strengt tatt ikke et spørsmål, ingen av de ja/nei spørsmål, men ok. 1: Nei 2: Nei Jeg tror vi sier Jo, Jo, istedet. Hvorfor? Det forklares gjennom 20 sider her. Les tråden :-) Hvis dere hadde akseptert at spørsmålet er som det var, utgangspunktet er som det var, og at jenta kun er et eksempel for å forstå en viss gruppe medmennesker i et samfunn, for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv; så ville folk greid å gi meg svar på maksimum 1 side. Og da kunne vi istedet brukt 19 resterende sider på alle andre scenarier, for det er jeg helt med på som sagt; senere, - ..... først må vi svare på hva tråden faktisk handler om. Avtale? Bra :-) 6 hours ago, AnonymBruker said: "Stalking eller forfølging er en sykelig opptatthet eller besatthet av en annen person og innebærer at denne andre personen blir utsatt for uønsket oppmerksomhet og annen plagsom atferd. " ..en form for kontakt. ... Anonymkode: 790f2...407 Jeg er ikke sykelig opptatt av noe. Jeg er interessert i å forstå et fenomen. Det er trist at dere over 20 sider nekter å godta at spørsmålene er hva de er, med de utgangspunkt de har. Tråden kunne vært løst på side 1. Men dere VIL at den skal vare i 20 sider, 20 sider med rettelser av misforståelser, og at dere kupper tråden og svarer på andre spørsmål dere lager selv. Jeg gir ingen uønsket oppmerksomhet? Les igjen. Grunnen til at jeg skriver her på KG er nettopp fordi jeg har gått videre. Nå fokuserer jeg på å forstå denne typen mennesker, med jenta som tilfeldigvis eksempel fordi, hvorfor? Jo; Sist huskede eksempel. Og nei; de eneste som har ment jeg KREVER noe, er faktisk dere. Bevis? Les de 20 sidene :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #386 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg har nå lest gjennom hele tråden, og før jeg svarer, vil jeg gjerne stille deg et spørsmål, ts, for å skjønne litt bedre. Har du noen gang lest/lært noe av en pick up artist eller lignende? Anonymkode: ac19d...02a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #387 Del Skrevet 2. desember 2017 På 7.11.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev: Jeg vet jo hun ikke er interessert i mer enn vennskap når hun faktisk flaker på nr. og gir tidenes dårligste unnskyldning tilbake. Og jeg vet jeg kun ble brukt til underholdning når hun kjedet seg 1 gang i måneden. Jeg vet jeg ble avvist. Det som er fantastisk i mitt tilfelle er at jeg er så vant til det. Jeg aksepterer det så sinnsykt. Hvorfor skriver du her da, hvis du aksepterer det så sinnsykt? Anonymkode: 03fbb...a0f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #388 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg er jente, og for å prøve å svare deg på ditt første spørsmål, så forstår jeg meg verken på henne eller på deg. Tror rett og slett ikke dette var en match på verken vennskapelig plan eller på et "mer"-plan. Anonymkode: 03fbb...a0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. desember 2017 #389 Del Skrevet 2. desember 2017 Ble sliten av å prøve å lese HL, men så mye som du analyserer etter bare én date så tror jeg de fleste ville løpt motsatt vei. Kvinne som mann. Hun prøvde å avvise deg på en grei måte ved å ta avstand uten for mye drama. Du burde ikke bruke mer tid på henne og så burde du bli mye mer avslappet i forhold til dating. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #390 Del Skrevet 3. desember 2017 11 hours ago, GoldenLioness said: Ble sliten av å prøve å lese HL, men så mye som du analyserer etter bare én date så tror jeg de fleste ville løpt motsatt vei. Kvinne som mann. Hun prøvde å avvise deg på en grei måte ved å ta avstand uten for mye drama. Du burde ikke bruke mer tid på henne og så burde du bli mye mer avslappet i forhold til dating. Jeg vet det var en enorm feil av meg å skrive et så detaljert innlegg, jeg trodde bare at et detaljert innlegg kunne gi detaljerte svar. Hvorfor trodde jeg det? Som nevnt; jeg prøve å skrive et innlegg på noen linjer på generell basis, og da var det forumet som helhet SELV som ønsket at jeg skulle et mer detaljert innlegg og helst med eksempler. Dere fikk det, - fornøyd? Nei. Og det var basert på 2 treff og en måneds vennskap. Det er noen ting vi bare har helt klart her: Hun avviste meg; ironisk samme person HUN SELV ønsket kontakt med. Det er noen ting vi bare har helt klart her: HUN lagde drama ut av det; ironisk det hun IKKE ville oppleve selv. Det er noen ting vi bare har helt klart her: Dette var ingen date; det var kræsj i intensjoner. Jeg elsker mennesker og synes det er interessant å ha et åpent syn på de og ikke utelukke noe. Jeg syns det er trist at hun avviste fordi jeg kom fra feil ramme, og derfor ville det føles ''som en straff'' for henne å få følelser for en venn. Likevel forstår jeg ikke hvorfor hun da ble sammen med eksen sin, som startet som venn. Jeg forstår like lite hva slags syn hun har på seg selv som menneske når hun gjør seg så billig at hun nekter konkurranse (ikke bare fra meg; men fra resten av verden) og derav sammenligningsgrunnlag. Det er bare så utrolig mye selvmotsigenhet og falskhet i henne, og jeg syns det er trist hun ikke ser det selv. Vi pratet jo også om hvorfor hun trodde venninnegjengen utestengte henne, hvorfor hun opplever drama, og hvorfor hun måtte se seg nødt til å prøve å få kontakt med andre via nett. Hun hadde ingen aning. Etter at jeg nå forstår hvordan hun EGENTLIG er som enkeltmenneske og privatperson i samfunnet, så forstår jeg jo at hun kanskje bør se på SEG SELV for å forstå alt det ''dårlige'' som skjedde før hun så seg nødt til å bygge et nytt nettverk. Jeg forstår som sagt også at jeg selv utgjør 50 % av en relasjon. Hverken mer eller mindre; men jeg skriver jo her på KG for å lære meg selv å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv (kontrollere mine 50 %), samtidig som jeg prøver å bruke den kunnskapen for å forstå denne typen ''mennesker'' bedre (forstå deres 50 % av en relasjon, og hvordan håndtere den). Og jo; vi vet at mennesker som har en påvirkning i livet sitt, handler på visse områder mer som sine ''medgruppemennesker'' enn resten av samfunnet samlet uten denne påvirkningen i livet. Jeg tror det faktisk i tråden ikke er så mange misforståelser, men derimot deres VILJE til å akseptere at situasjonen er som den er som er issue i tråden. Jeg har jo gjentatte ganger prøvd å få dere til å forstå følgende ting: 1. Aksepter at spørsmålet er som det er. 2. Aksepter at utgangspunktet er som det er. Dere har 1/10 av opplysningene om relasjonen, jeg har 10/10. 3. Aksepter at dere fikk tråden EKSEMPEL til å bli tråden hovedattraksjon. 4. Aksepter formålet med tråden: Jeg ønsker å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv, og forstå visse typer mennesker. Jeg ga dere et hypotetisk spørsmål (3-4 ganger faktisk...) om hva dere ville tenkt hvis rollene var byttet om, og jeg var en kvinne dumpet av en selvmotsigende mann. Opp mot hvor mange som svarer på andre innlegg jeg skriver i tråden her, så ble det veldig stille når jeg kom til den hypotesen, men det forteller meg en ekstremt viktig ting: Det traff litt for bra :-) Jeg har prøvd over 20 sider å få svar på noe veldig enkelt; men fordi hverken de som har opplevd det samme (den mest legitime kilden) eller dere andre svarer på faktisk TRÅDEN i seg selv, så blir det veldig tøft, altså. Jeg har sagt det før; jeg er superinteressert i å diskutere alle andre scenarier i trinn 1-4, ... ... ... ... - .... ... ... SENERE! Og bare til en informasjon: Vi kunne allerede vært inne i disse diverse scenariene for 19 sider siden, hvis dere bare svarte på hva hovedspørsmålet faktisk var. Det er interessant at dere lager egne utgangspunkt og besvarer de med egne spørsmål. Jeg tror jeg gjør det på eksamen til uka. Jeg skriver: ''Dette kan jeg ikke svare på; men jeg kan derimot svare på DETTE *Lager eget spørsmålet*'', så oppdaterer jeg dere om det gir en godkjent karakter eller ikke :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #391 Del Skrevet 3. desember 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skriver du her da, hvis du aksepterer det så sinnsykt? Anonymkode: 03fbb...a0f Besvart implisitt i innlegget over og eksplisitt i... resten av tråden? Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #392 Del Skrevet 3. desember 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noen ting vi bare har helt klart her: Hun avviste meg; ironisk samme person HUN SELV ønsket kontakt med. [...] 4. Aksepter formålet med tråden: Jeg ønsker å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv, og forstå visse typer mennesker. Det du trenger å forstå og få klart for deg er dette: 1)Mennesker ombestemmer seg, forandrer mening og endrer preferanser hele tiden. Det er derfor vennskap opphører, par går fra hverandre og vennskap blir til forhold - eller motsatt. At hun ønsker kontakt med deg først og etterhvert ombestemte seg er ikke det minste ironisk, det er helt normalt og skjer hele tiden. You're not so fucking special. 2)Det er ikke sånn at "visse typer mennesker" kan forstås som gruppe og alltid handler likt. Alle er forskjellige, har forskjellig bakgrunn og reagerer forskjellig, selv om de også kan ha visse likhetstrekk i erfaring og reaksjonsmønstre. Det finnes ingen fasit på mennesker. Anonymkode: afffc...972 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #393 Del Skrevet 3. desember 2017 1. Her kommer nok feilen inn med at jeg ikke har fortalt alle detaljer; og de kommer jeg heller aldri til å avsløre i respekt for henne. Vi må nok alle sammen bare godta (selv om jeg selv også) skulle ønske at påvirkning av depresjon, fortid og drama ikke spilte så påvirkende inn; men det gjør den; og nå må vi prøve å forstå hvorfor slike ''mennesker'' gjør som de gjør. Hadde ikke verden vært for lett hvis alle mennesker var like? Enig! Det er de ikke; synd; da må vi gjøre vår innsats i å prøve å forstå de, nettopp i førsteinstans med å akseptere at visse mennesker håndterer situasjoner på visse måter. 2. Vi er enig om EN ting her tror jeg: Enkelte grupper i samfunnet har blitt påvirket av noe; og da handler de slik de gjør. Helt enig! Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #394 Del Skrevet 4. desember 2017 TS: Du virker veldig deteministisk i tankegangen. Som om alt kan spores tilbake til fortiden, A fører til B, uten å bry deg om at det finnes andre variabler som spiller inn. Du virker besatt av at dette er den eneste mulige måten å forklare det på, selv når alle andre i tråden her sier at det ikke stemmer, vi mennesker er mer enn vår fortid. Du undergraver jentas evne til å gjøre egne valg, og det virker som du har store fordommer mot folk som lider av depresjon. Jeg blir rett og slett litt bekymret av måten du omtaler personer med depresjon som "den typen mennesker". Jeg, og mange andre her, har forsøkt å forklare dette på enkle og forståelige måter, men det eneste svaret du har godtatt er det jeg skrev ironisk et par sider bak i tråden. Jeg tror snart det er på tide å konkludere med at de premissene du legger ikke er tilstrekkelige. Du vil ikke få svaret du ønsker, og det handler ikke lenger om din (manglende) evne til å formulere deg skriftlig, det handler om at du ønsker et svar det ikke er mulig å komme fram til. Vi andre i tråden her forstår at menneskelig samhandling er så ekstremt komplekst at det ikke kan spores tilbake til enkelthendelser. Jeg tror fortsatt dette er et forsøk på å takle å bli avvist av en person du hadde begynt å få følelser for, men som valgte deg bort til fordel for en annen. Det hadde vært så mye enklere, for oss alle, om vi bare kunne skylde på ytre omstendigheter, heller enn å ta til oss at vi noen ganger ikke er gode nok. Anonymkode: 20819...2d6 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #395 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er ikke overbevist om at det er den eneste mulige forklaringen nei; men her må vi nesten ta utgangspunkt i at det er en påvirkning mellom A og B og at depresjoner, fortid, og drama har betydning for valg enkelte grupper i samfunnet gjør vs. hva resten av samfunnet ville gjort i samme situasjon basert på at de IKKE har blitt utsatt for nevnte. Jeg kunne gitt dere flere opplysninger for å forstå hvorfor utgangspunktet er som det er, men i respekt for henne velger jeg å ikke avsløre det, men jeg ber dere om noe veldig enkelt: Godta at utgangspunktet er utgangspunktet. Gjør det vondt for dere å innrømme at det er VILJEN deres det står på når det kommer til å forstå spørsmålet, og ikke EVNEN? Hvis så er tilfelle så kan jeg berolige dere med at dere er avslørt. Så fra nå av kan vi ta utgangspunktet som er :-) Ok? Bra! :-) Selvfølgelig spiller andre variabler også inn; men til syvende og sist vil valgene som tas basert på eksterne påvirkninger være basert i fortid, drama og depresjon, ja. Enig. Tråden tar utg. i at vi skal gjøre vår konklusjon så korrekt som mulig basert på den mangelen av data som er (en -1- persons tilfelle). Det har lite med å ikke godta svar, men at jeg ikke kan godta svar når dere ikke svarer på spørsmålet, eller svarer men med utg. i et annet utgangspunkt... Jeg har prøvd å få dere til å forstå at tråden er beviset på at jeg har gått videre fra enkeltrelasjonen og over på forståelser av relasjoner basert på denne ene. Dere har tatt et valg; dere godtar ikke det utgangspunktet. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #396 Del Skrevet 4. desember 2017 Det jeg faktisk er mest interessert i nå, er hvordan du har tid og energi til å skrive og svare så sinnsykt mye, spesielt hvis du ikke er spesielt opptatt av akkurat denne jenta? Jeg har ferie liksom, og ingen barn, så jeg har all verden av tid akkurat nå, men å lese (ikke skrive) hele denne tråden, har jeg faktisk hverken tid eller energi til.. *puh* Anonymkode: 1f015...1ae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #397 Del Skrevet 4. desember 2017 TS: Ser du har svart på spørsmål etter mitt, så jeg drister meg til å gjenta mitt i tilfelle du ikke så det: Har du lest/lært noe av en pick up artist eller lignende? Jeg har lest gjennom hele tråden, og lurer på dette for å forstå best mulig. Anonymkode: ac19d...02a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #398 Del Skrevet 4. desember 2017 Bare måten du snakker til hundre tilfeldige mennesker på kg som "dere" - du har puttet alle oss som svarer, som ikke kjenner hverandre eller har noen felles agenda, i samme "dere"-boks. "Dere har fått svar sånn og sånn, men dere nekter å godta det!" "Dere ba om..." Hvilke "dere"? Du snakker med mange forskjellige personer her. Anonymkode: 30fad...3c4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 4. desember 2017 #399 Del Skrevet 4. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Bare måten du snakker til hundre tilfeldige mennesker på kg som "dere" - du har puttet alle oss som svarer, som ikke kjenner hverandre eller har noen felles agenda, i samme "dere"-boks. "Dere har fått svar sånn og sånn, men dere nekter å godta det!" "Dere ba om..." Hvilke "dere"? Du snakker med mange forskjellige personer her. Anonymkode: 30fad...3c4 Hallo, du må da skjønne det at siden vi alle henger på KG har vi det til felles, og det må jo påvirke hvordan vi er som person, ergo er vi alle like og alle er like håpløse og skjønner ingenting for det er sånn vi har blitt av å henge på KG. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 4. desember 2017 #400 Del Skrevet 4. desember 2017 Det står klart og tydelig for meg hvorfor hun valgte deg bort. Du kan umulig ha klart å skjule den delen av deg som du legger frem her. Makan til kveruleringer er det lenge siden jeg har observert på kg og andre steder i virkeligheten. Du vil jo ikke akseptere den innlysende sannheten og måten du omtaler henne som slike "mennesker" får det til å grøsse langt inn i benmargen hos meg. Det finnes ikke enkle svar på det du spør om. "Denne type mennesker" er ikke en homogen gruppe slik du innbiller deg å tro. Det faktum at du fortsatt messer på dette og innehar en ovenfra og ned holdning mot brukere her inne ved å skrive (viser til sitering) slik som dette viser bare at du har agenda med tråden. Bare innse det. Du tar feil angående alt du har tenkt om henne. Og du dømmer henne så mye at du klarer ikke å gi slipp. Det viser denne tråden til fulle. Så oppsøk psykolog, du har absolutt godt av å bli vurdert av profesjonelle. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fra nå av kan vi ta utgangspunktet som er :-) Ok? Bra! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå