Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor folk fremdeles svarer i denne tråden.

Anonymkode: 625b5...edc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er underholdende. :popcorn:

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS - går det på din VILJE eller din EVNE til ikke å forstå at du har fått mange svar på hvorfor så mange er uenige med deg og reagerer på det du skriver og måten/mengden?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg søker faktisk ingen støtte for min sak, for min sak er et spørsmål.

Et spørsmål dere ikke godtar, fordi dere ikke godtar tråden. DET kan ikke jeg stå til ansvar for. Det jeg KAN stå til ansvar for er at jeg spesifiserer hvordan jeg ønsker at tråden skal foregå; morsomt da at folk her gjør det stikk motsatte. 

Et svar som ikke er et svar i det hele tatt på min påstand. Du kaster ut masse ord uten noe som helst betydning hverken for saken din eller tråden. Du har fått mange svar, så det stemmer ikke at spørsmålet ditt ikke blir godtatt. Men svarene har ikke vært etter din smak, altså du har ikke fått de svarene du vil ha, du får heller lage en tråd som kun du selv svarer i. Da får du nok svarene du vil godta. 

Jeg har aldri omtalt henne som ond. Finn de ordene i sitat fra meg takk.

Jeg har omtalt hun som falsk, og det bevisst. Kun basert 100 % i at hun er det.

Det beste for henne ville vært å være anonym om sin moral, for da kunne hun aldri ''motsagt'' den, ja. 

Jeg gidder ærlig talt ikke å lese gjennom 51 sider for å finne alle nedsettende beskrivelser du har gitt av jenta, og hva du tolker som falsk det får stå for din egen regning. Jeg tror ikke alle ville vært enig med deg om de kjente hele hendelsesforløpet, men stå du på ditt. Anonym om sin moral? Hører og ser du ikke selv hvor tåpelig et sånt utsagn er?  Du har en virkelighetsoppfatning som skiller seg ganske kraftig fra de fleste andre mennesker, men det ser du ikke selv. Og det spiller jo ingen rolle heller da du er så perfekt i din væremåte mot andre. Men signaler er du ikke god på å ta, du mistolket henne og nå skal hun ha skylden. Det var du som tabbet deg ut, og det tåler du ikke. Du tolket noe som at du skulle vise intensjonene dine og der tabbet du deg ut. Lev med det, lær av det! 

Det var kjemi. 

Det kan du faktisk ikke bestemme på hennes vegne, du har din oppfatning, og hun har sin. Det kan være all verdens kjemi fra din side uten et fnugg av kjemi på hennes side. Har du ikke erfart det i løpet av livet?

Anonymkode: 03373...a23

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 1.3.2018 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Nei, men dere minner veldig mye om hverandre, og han har narsissistisk pf; derfor jeg råder deg til å bli utredet:)

Anonymkode: 790f2...407

Jeg er ikke narsissistisk.

On 1.3.2018 at 1:22 AM, AnonymBruker said:

Det er litt uvanlig å omtale seg selv som "privatperson", TS. Hvorfor gjør du det? :klo: 

Fordi jeg er en privatperson i en setting hvor folk går regelrett til angrep på MEG fremfor teksten jeg skriver eller hendelsforløpet jeg beskriver. Da er det plutselig på et personlig plan, og det endrer mye for hva man skal godta å ta til seg eller ikke.

Jeg tenker også at du utviser en del narsissistiske og også rigide trekk. 

Min største svakhet er kanskje at jeg bryr meg for mye om andre.

Tråden er et eksempel på det. Jeg velger fortsatt å kun skrape på overflaten av caset, for å verne jenta, kun i utgangspunkt av at jeg vet at hun ikke har det bra med seg selv i sitt eget liv. Jeg utleverer såpass lite at dere evner å ta hennes side uten engang å ha hennes side av saken, og DET er jo faktisk godt gjort uansett.

Som dere selv har jeg godtatt personangrep langt over hva man skulle forvente, kun fordi jeg fortsatt nekter å utlevere henne mer. Hvis jeg selv vet at ved å skrive 50-100-forumsider kun med hendelsesforløp, så ville hele forumets meninger her snudd, da vet jeg jo det utmerket godt selv, for jeg var faktisk i situasjonen.

Anonymkode: 898c0...80b

On 1.3.2018 at 3:20 AM, AnonymBruker said:

Fordi vi var på vei til å få  en løsning, før enkelte begynte med regelrette personangrep som oversvømte de få som faktisk selv sliter med depresjon og prøvde å svare.

On 1.3.2018 at 11:07 AM, AnonymBruker said:

Det er underholdende. :popcorn:

Hm... da er du her nok på feil grunnlag. Dette er et ganske seriøst case. I det øyeblikket fake mennesker blir konfrontert med at de er fake, så fader de ut i stedet... det er et ganske sterkt hån mot vanlig folkeskikk.

On 1.3.2018 at 11:08 AM, AnonymBruker said:

TS - går det på din VILJE eller din EVNE til ikke å forstå at du har fått mange svar på hvorfor så mange er uenige med deg og reagerer på det du skriver og måten/mengden?

Det går på at dere over 30 sider lurte meg til å tro dere trengte mer opplysninger (som jeg overnevnt har forklart hvorfor dere ikke får). At spørsmålet overordnet fortsatt står på side 4, og at jeg har beklaget til det uendelige for at jeg skriver misforstående. Det har jeg også fått tilbakemelding på i eksamner, at jeg kunne fått bedre karakter bare jeg hadde formulert meg annerledes, selv om resultat av teksten ville blitt det samme, ja.

On 1.3.2018 at 12:15 PM, AnonymBruker said:

Jeg har aldri omtalt henne som ond. Finn de ordene i sitat fra meg takk.

Jeg har omtalt hun som falsk, og det bevisst. Kun basert 100 % i at hun er det.

Det beste for henne ville vært å være anonym om sin moral, for da kunne hun aldri ''motsagt'' den, ja. 

Jeg gidder ærlig talt ikke å lese gjennom 51 sider for å finne alle nedsettende beskrivelser du har gitt av jenta, og hva du tolker som falsk det får stå for din egen regning. Jeg tror ikke alle ville vært enig med deg om de kjente hele hendelsesforløpet, men stå du på ditt. Anonym om sin moral? Hører og ser du ikke selv hvor tåpelig et sånt utsagn er?  Du har en virkelighetsoppfatning som skiller seg ganske kraftig fra de fleste andre mennesker, men det ser du ikke selv. Og det spiller jo ingen rolle heller da du er så perfekt i din væremåte mot andre. Men signaler er du ikke god på å ta, du mistolket henne og nå skal hun ha skylden. Det var du som tabbet deg ut, og det tåler du ikke. Du tolket noe som at du skulle vise intensjonene dine og der tabbet du deg ut. Lev med det, lær av det! 

Det var kjemi. 

Det kan du faktisk ikke bestemme på hennes vegne, du har din oppfatning, og hun har sin. Det kan være all verdens kjemi fra din side uten et fnugg av kjemi på hennes side. Har du ikke erfart det i løpet av livet?

1. Jeg trodde uttalelsen hennes betydde det den betydde fordi jeg aldri har møtt noen som sliter såpass med depresjon, fortid og drama, at jeg ikke visste hvor avgjørende det var for å putte folk i bås tidlig. Og når exen hennes begynte som venn, så er det enda mindre forståelig hvorfor jenter med depresjoner evner sterkere å sette i bås, og opptrer med mindre åpenhet og nysgjerrighet ovenfor nye relevante bekjentskaper.

Alt dette med at:

Exen startet som venn

Evne til å putte i bås

Manglende evne til åpenhet

Misforstått intensjon grunnet påvirkning av depresjon osv. er blitt nevnt tidligere. Jeg gjentar ikke noe jeg har gjentatt og gjentatt før, dessverre. Da får du lov nå til å mene det du mener, men hvis du ikke godtar korte og oppsummerende svar fra meg, så må du nesten lese gjennom 51 sider. 51 sider står til din tjeneste, og er helt tilgjengelig. God lesing! :)

2.

Vi tar utgangspunkt i at det var kjemi.

-

Vi har kommet fram til noe grunnleggende konklusjoner som vi faktisk bare må ta utgangspunkt i for å gå videre. Og ja, ta utgangspunkt selv i at jeg som var i situasjonen har grunnlag for å legge de utgangspunkt jeg legger:

- Det var kjemi

- Fortid, depresjon, drama + 100+ andre ''sykdommer'' PÅVIRKER (ikke OM det påvirker) nåtids sosial samhandling.

- Depressive handler individuelt som gruppe litt forskjellig, ekstremt forskjellig ut fra andre grupper av samfunnet (normale).

- Depressive har en egen evne til å putte tidlig i bås, fremfor å være åpne.

- Depressive har en egen evne til å gå mot egen moral, en moral de er bevisst på, og en motgåelse de er like bevisst på.

-

Digresjon:

Det er fantastisk å tenke på at jeg bryter litt sosiale normer ved å konfrontere en falsk jente. Hun er sikkert vant til at ''siden det ikke er normalt å gå i mot meg når jeg åpenbart er falsk, så fungerer det i 100 % av tilfellene, og jeg kan være så falsk jeg bare vil, og ingen vil reagere. Ja, de blir såret, og det er bevisst av meg å såre dem, men sosiale normer tilsier at de ikke kan konfrontere meg. Så da bare fortsetter jeg!''-tankegangen. Så kommer det faktisk en fyr som ikke aksepterer at noen lyver han rett oppi trynet, stiller et par enkle spørsmål, og da blir det plutselig stille.

Jeg syns faktisk at flere i samfunnet bør stå opp mot slike falske folk. De er kun falske fordi ingen har konfrontert dem og gitt dem en realitycheck på hvordan det føles. Når en person til et unntak bryter litt sosiale normer for å få rettferdighet, så blir han slaktet her på KvinneGuiden. Fantastisk! ... ... .... ... ... ... ...

Opplysning 2: Spørsmål

For at dere skal få bedre forståelse av tråden: Vil dere at tråden skal handle om eksempelet (tilfeldigvis sist huskede hendelse; jenta)? eller depressive som gruppe (det overordnede spørsmålet)?

Dette er kun til deres Up For Grabs. Hvis dere føler dere kan gi best svar ved å forstå enkeltmennesket, eller å gi best svar ved å forstå gruppen, det er opp til dere.

Jenta i trådens øyemed er kun et eksempel. Spørsmålet handler om hva som gjør at depressive lettere blir bevisst falske og handler annerledes enn vanlige mennesker. Hverken mer eller mindre.

Jeg tror at det har vært en genuin misforståelse og direkte årsak til trådens 51 sider, at dere tror dette handler om en spesifikk jente. Jeg bruker kun sist huskede hendelse som eksempel, for at dere lettere skal forstå hva jeg legger i gruppen Depressive Personligheter. Jeg inngikk et kompromiss om at tråden fint kunne handle om jenta (en ren prinsipp-endring), for at dere kanskje skulle EVNE å besvare på spørsmålet, men det viste seg at dere forsto caset utmerket, og kun lurte meg til å tro at dere trengte mer opplysninger, når alt det gikk på var at dere ikke godtok tråden.

Digresjon 2:

Igjen: Og det er så fantastisk når jeg drar fram dette: Jeg leser i alle underforum (samliv, seksualitet, relasjoner og dating) om gutter som fader ut, er falske, og er dobbeltmoralske mot jenter. Når jenter starter disse trådene blir det blomster, tårer og regnbuer fra både andre guttebrukere og jentebrukere selv om at gutten er slem, hvorfor gutten er slem, og masse støtte til jenta for det er ikke hennes skyld at gutten er falsk.

Men gjett hva: Det skulle bare EN (1) tråd på KG sett fra et gutteperspektiv om at det er han som blir behandlet urettferdig, da tar ALLE jentas side. Fantastisk ... ... ... ... .... ... ... ...

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det gjør vi ikke. Det var ikke kjemi samme hvor mange ganger du påstår det. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gjett hva: Det skulle bare EN (1) tråd på KG sett fra et gutteperspektiv om at det er han som blir behandlet urettferdig, da tar ALLE jentas side. Fantastisk ... ... ... ... .... ... ... ...

Nei, det har ikke noe med gutteperspektivet å gjøre. Det har kun med deg å gjøre. Det finnes mange kloke, innsiktsfulle gutter som tilogmed er her inne enten du tror det eller ei. Disse guttene får forståelse fra kvinner og menn her inne fordi de tenker og opptrer stikk motsatt deg. Les og lær!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg som har depresjon.

Jeg setter veldig folk i bås. Det er for å finne fortest mulig hvordan jeg skal oppføre meg. Og jeg er veldig rigid på det. Eks jeg har så respekt for mennesker som er autoritære(politi, lærere), at jeg klarer ikke å se på de som vanlige mennesker utenfor jobb.

Jeg har møtt menn over nett dær jeg ikke har turt å avvise etter første møte. Men bare latt det fade ut. Og jeg tror det er mange jenter som ikke tør å være ærlig. At det er bedre å lyve enn å si hvorfor man ikke vil møtes igjen. 

Jeg freaker helt ut når jeg må avvise noen. For jeg føler meg så slem. Så er dessverre mye lettere å ghoste noen. Enn å være ærlig.

Anonymkode: ae25d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns mye av måten du skriver på, og måten du takler avvisning på osv, tyder på at du kan være narsissistisk. I tillegg vil ikke narsissister vite selv at de er det som regel, før de blir utredet. Prøver bare å hjelpe deg her, virkelig. Ikke noe hat. Men du burde kanskje få hjelp av en psykolog uansett om du feiler noe eller ikke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg ble kjent med en jente over nett, og lurer på om dere jenter her kan oversette hvorfor hun gjør som hun gjør.

Første treffet var hyggelig, og jeg følte genuint en følelse av at dette kunne bli noe mer enn vennskap (som var begges utgangspunkt).

Det gikk over en måned før vi møttes igjen. Pga. at hun sa hun hadde en hektisk uke, var syk, og ikke kunne de dagene jeg kunne. Jeg burde jo se at dette kun var hint til at hun kun brukte meg som månedlig underholdning når hun ikke hadde bedre ting å ta seg til. Det viser seg at hun har møtt andre over nett, at hun dater andre gutter, og at hun så absolutt ikke har ''hatt mye å gjøre''. Hun hadde regelrett glemt meg og dette handlet til syvende og sist om prioriteringer. Hun prioriterte regelrett andre mennesker foran meg, og det er jo forståelig i seg selv hvis dette var folk hun hadde kjent like lenge som meg, hvis ikke så er logikken fullstendig borte.

Det jeg ikke tåler er rett og slett å bli løyet til. Hvis noen har glemt min eksistens, de prioriterer meg bort, og kun ser på meg som underholdning; vær så snill og si i fra om det, så jeg vet at det er den ''rollen'' jeg har, så jeg kan klargjøre at vi burde avslutte dette, da jeg absolutt ikke vil ha rollen som klovn i livet til noen.

Andre gangen vi møttes så hadde jeg møtt noen andre jenter over nett, og hun virket skuffet over at det ikke gikk bra med de treffene (nesten så hun skjønte at jeg ønsket mer enn vennskap, og ville at jeg skulle velge de ovenfor henne, altså avvise henne, fremfor at hun måtte avvise meg som hun ville, men kanskje ikke turde). Jeg sa det var hyggelig å se henne igjen, og fikk ingen kommentar tilbake. Jeg fortalte at jeg hadde stiftet nye bekjentskaper siden sist, men hadde det hyggeligst med henne. Det i seg selv er et genuint kompliment. Det hun svarte med var at jeg burde gi de en ny sjanse, osv. osv. osv. fremfor å faktisk igjen takke meg for å verdsette henne.

Jeg tenkte; hvis jeg ikke blir kjæresten hennes, så kan jeg jo bli vennen hennes, for hun virket genuint som en kul jente jeg skulle ønske å bli bedre kjent med. Jeg flørtet kanskje for tydelig sist vi møttes, men fikk i hvert fall vist intensjonen min. Når hun drev og snakket om hvor fantastisk hun har hatt det med daten hun har prioritert ovenfor meg (kun fordi han kom fra en riktig ''ramme'' (nettdating vs. vennskap), men samtidig kjent kortere enn meg til og med, så tolket jeg det som ''Vis intensjonen din, eller gå hjem''. Og det gjorde jeg. Og jeg tapte. Det det egentlige betydde var at jeg ikke hadde oppnådd nok tillit og personlig verdi hos henne enda til å vise nettopp intensjonen min, selv om jeg trodde det genuint basert på første treff.

Det jeg derimot syns er sårende er at hun plasserte meg i Friendzone etter ett treff (1!), at hun flaket når hun skulle gi meg nummeret sitt, og at hun sa ''jeg blir opptatt fremover...'' når jeg tok opp å møtes igjen når vi fikk tid. Det å flake nr. var bare latterlig. Jeg prøvde å ringe det samtidig, slik at hun skulle få nr. mitt også, men hun sa at hun ikke fikk tlf. fordi hun hadde på ''Flymodus'' for å spare data. For å være helt ærlig; det er en klassiker. Like mye klassiker som å bytte siste siffer opp og ned ett tall, så du senere husker hvilket nr. du har gitt hvis man spør. Det er kun slemt, ingenting annet, å opptre slik. At hun foreslår at jeg heller møter andre fremfor henne igjen, når jeg sier at hun gjerne også bør ta initiativ for å treffes, for så at hun dytter det tilbake på meg igjen (hva f.... jeg har jo tatt initiativ hele tiden), vitner jo bare om at her er det en som ikke helt forstår hvordan hun skal oppføre seg mot andre. Lyve og være frekk fungerer bedre enn å være ærlig?

Sendte henne mld. på kvelden og sa at det var hyggelig å møtes og vi måtte få til et nytt treff. Da ble jeg jo selvfølgelig avvist som kjæreste, og det vet jeg basert på å se meg selv i speilet at har med utseendet mitt å gjøre (en ekstern faktor), men hun foreslo å uansett avslutte dette ''vennskapet'' også. Det forstår jeg lite av. Jeg har alltid tapt på kjærlighetsmarkedet, og alltid har jeg fått rollen som venn i stedet, og det har fungert helt fint, for det har jeg lært meg til at livet mitt fremover vil bestå av. Jeg er den skulderen jenter gråter på når drittsekkene er utro mot dem.

Det som kanskje er misforstått er hvordan gutter og jenter fungerer i intensjonen sin. Gutter plasserer ikke jenter i båser; vi kan starte som venner, og hvis det oppstår følelser for hverandre så er ikke det noe direkte galt, men noe utrolig vakkert. Jenter plasserer gutter i bås. Merkelig nok var eksen hennes en venn før hun ble sammen med han, men igjen så er jeg jo alltid unntaket fra regelen.

Jeg prøvde litt frem og tilbake og kun få svar på spørsmål om hva jeg gjorde galt. Jeg vet jeg tapte. Det er jeg vant til. Problemet er at jeg alltid taper for alle sletter/blokkerer meg uten å gi meg svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. De sier ikke hva jeg sa galt eller tolket feil, de kommer bare med klisjeer som at ''... du fortjener så mye bedre. Ha det.''

Det som er med denne jenta er at hun har sliter som hun selv sier det. Det er mye venninnedrama, skole, jobb, og andre ting som trekker henne ned i livet. Hun liker ikke falske mennesker, hun liker ikke selvmotsigende mennesker, og hun liker ikke folk som ikke kan ta en samtale om uenigheter som voksne mennesker.

Hvem skapte drama her? Hvem blokkerte hvem midt i en melding? Det er kanskje på tide at jenter går litt i seg selv og tenker... hvorfor er jeg dårlig likt av noen? Er det kanskje fordi jeg er så dobbeltmoralsk?

Jeg ønsker genuint denne jenta som venn fortsatt, for jeg vet hvordan hun er når hun er hyggelig. Og måten hun lyver på (fake nr., fake grunner for å avlyse treff, jeg er kun underholdning for henne, leking med følelser...) gjør at jeg aldri kunne tenke meg henne som kjæreste, for det kræsjer så ekstremt med mine livsverdier om ærlighet og åpenhet. Morsomt hvordan hun er den som blokkerer meg overalt, når hun er den som sier hun er så følsom for raserianfall når folk er ''dårlige'' mot henne. Det er ikke mye følsomhet i enkelte mennesker når de oppfører seg slik ovenfor andre som kun ønsker å bli kjent med dem.

Ja, jeg prøvde å se om det var muligheter for mer enn vennskap litt for tidlig, men det å da blokke muligheten for vennskap også, og i tillegg ha glemt deg og regelrett prioritert deg bort i løpet av ukene du trodde at du var i ferd med å bli kjent med et annet menneske i ganske sosialt kalde Norge (alle har sine ''klikker'' og ego-motiver vennskapsmessig), er regelrett slemt.

Hun ønsket å få til en ''rolig'' avslutning fordi hun ikke trodde på vennskap engang. Spent på hvordan hun skal forklare at hun er den som blokker meg, når alt jeg ønsker var svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv.

Jeg velger å håpe at det var en irrasjonell handling basert på at for mye følelser påvirket og hun handlet på impuls, så hun snart unblocker, og vi faktisk vinner dette; enten ved A) Jeg får svar på hvorfor hun har sett det nødvendig å lyve, slik at jeg vet hvordan jeg kan bli et bedre menneske, og vi får den ''rolige'' avslutningen på den korte relasjonen vår, den ''rolige'' slutten HUN selv ønsket. Eller B) Vi finner ut av at jeg har tapt, og at jeg som alltid godtar rollen som venn, også har man plutselig en ny kontakt i Norge, noe som er utrolig i voksen alder hva gjelder vennskap over nett.

Har dere brukere (gutter og jenter) erfaring med dobbeltmoralistiske og selvmotsigende folk? Folk som forteller hvor sårbare de er, hvor følsomme de er, er åpne om alt de sliter med, alt de hater, og alt de vil unngå; som nettopp er skaperen av alt dette helt selv et par uker senere? Har dere merket at de har forstått oppførselen sin og angret seg senere, så vi begge får en vinn-vinn-situasjon hvor alle får den slutten de ønsker, eller den nye starten de skulle ønske det hele startet med?

Ok.

Du traff henne to -2- ganger. Også har du tenkt ut alt dette her?

Jeg har ikke så mange tanker i huet om en situasjon før jeg har kjent noen i to år. (...)

Hun løp i motsatt retning fordi du har planlagt resten av relasjonen dere skal ha som venner/fuck friends før hun omtrent hadde rukket å treffe deg..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Ronja, kan bare gå å legge seg...

Anonymkode: a868b...ca2

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tråden er på 51 sider. Så kommer nye brukere inn i tråden og begynner å sitere HI igjen?!??? Les i alle fall tråden før dere kommenterer da. 

Og ja, innleggene til ts bærer preg sv narsissisme. Det har blitt påpekt før fåråsiresånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er på 51 sider. Så kommer nye brukere inn i tråden og begynner å sitere HI igjen?!??? Les i alle fall tråden før dere kommenterer da. 

Og ja, innleggene til ts bærer preg sv narsissisme. Det har blitt påpekt før fåråsiresånn. 

Du kan seriøst ikke mene at nye brukere skal lese tråden? Det er 51 sider!!

Det står det samme om og om og om igjen. Jeg har brukt fire mnd på å lese alt dette tullet, hadde ikke giddet å lese igjen om jeg så fikk betalt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Katten.2.0 said:

Jenta er ikke falsk for å kutte deg ut. Det var ikke kjemi.

Jo. Jo.

21 hours ago, Benson said:

Alle tar jentas side på grunn av deg, ikke fordi hun er jente og du er gutt.

Nei.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det gjør vi ikke. Det var ikke kjemi samme hvor mange ganger du påstår det. 

Jo. Jo.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det har ikke noe med gutteperspektivet å gjøre. Det har kun med deg å gjøre. Det finnes mange kloke, innsiktsfulle gutter som tilogmed er her inne enten du tror det eller ei. Disse guttene får forståelse fra kvinner og menn her inne fordi de tenker og opptrer stikk motsatt deg. Les og lær!

Nei.

17 hours ago, AnonymBruker said:

Har du boarderline? Gå til psykolog. Drit i henne, bli stabil, så vil livet ditt bli bra.

Anonymkode: 8eba0...7a2

Nei. Ikke behov.

Har glemt henne. DERE får tråden til å handle om henne, jeg bruker henne bare som et tilfeldig valgt eksempel, best husket som siste hendelse, ja. Tråden handler om hvorfor depressive gjør som de gjør forskjellige fra andre.

Er stabil.

Har et bra liv.

14 hours ago, Rainstorm said:

Er du slagelse? Han skriver også sånn i alle barnevernstrådene. "Saklig begrunnelse takk". :) 

Hæ?

Det er også ganske lol når folk slenger ut diagnoser i hytt og gevær, spesielt når de bommer. :P 

Jeg ville bare inn her å skrive fordi jeg la merke til tråden og ble litt full av flir pga tittelen. "Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned men brukt hundredobbelt så lang tid på å analysere". :) Ah. 

Eh..?

14 hours ago, AnonymBruker said:

Du godeste Rainstorm :laugh: Tusen takk for dagens beste! 

Tilbake til on-topic, takk :)

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg som har depresjon.

Endelig en som faktisk kan relatere til jenta som svarer. Bra!

Jeg setter veldig folk i bås. Det er for å finne fortest mulig hvordan jeg skal oppføre meg. Og jeg er veldig rigid på det. Eks jeg har så respekt for mennesker som er autoritære(politi, lærere), at jeg klarer ikke å se på de som vanlige mennesker utenfor jobb.

Forsto ikke setningen markert i kursiv av meg.

Du greier ikke å ''oppføre deg'' før du har plassert i bås? Hvorfor/hvordan?

Hva avgjør om du velger feil bås/riktig bås? Det å bare plassere folk er jo en 50/50 gambling med de sosiale relasjonene du har i ditt liv. Vi er sosiale vesener, og bør da være litt bevisst på hvordan vi putter i bås, hvis vi først skal gjøre det.

Jeg har møtt menn over nett dær jeg ikke har turt å avvise etter første møte. Men bare latt det fade ut. Og jeg tror det er mange jenter som ikke tør å være ærlig. At det er bedre å lyve enn å si hvorfor man ikke vil møtes igjen. 

Jepp, problemet med dette scenariet er at hun faktisk var villig til treff 2. Hun fadet aldri ut på treff 1. Det tok 1 mnd. før vi møttes igjen, men 2 av de 4 ukene var jo min skyld grunnet at jeg hadde et liv utenom henne fra før av som fortsatte å gå og som jeg måtte holde tritt med.

Jeg freaker helt ut når jeg må avvise noen. For jeg føler meg så slem. Så er dessverre mye lettere å ghoste noen. Enn å være ærlig.

Har du noen gang tenkt tanken at det å ghoste faktisk er mer sårende enn å si sannheten 100 %? Spesielt i mitt tilfelle hvor jeg faktisk ba om ærlighet, hun påsto hun hadde en moral på ærlighet, og jeg selv sa jeg måtte stå til ansvar i mitt eget liv for hvordan jeg taklet den evnt. tilbakemeldingen, og at det ikke er på hennes ansvar. Likevel greide hun ikke å si noe...

Anonymkode: ae25d...7a8

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns mye av måten du skriver på, og måten du takler avvisning på osv, tyder på at du kan være narsissistisk. I tillegg vil ikke narsissister vite selv at de er det som regel, før de blir utredet. Prøver bare å hjelpe deg her, virkelig. Ikke noe hat. Men du burde kanskje få hjelp av en psykolog uansett om du feiler noe eller ikke.

Det er noe interessant forskning om at narsissister ofte ikke har problem med å innrømme de er det, nettopp fordi de er det. Det er jo et eventuelt interessant tema til en annen tråd generelt om personligheter, ja. Men fortsatt ikke relevant her.

Det er ikke du som kommer med hatet. Hvis ikke dere ser åpenbart hvilke brukere som kommer med rene personangrep mot meg som privatperson uten å kjenne meg privat, så må jeg kanskje sitere dem? Oh... vent... det har jeg jo gjort!

11 hours ago, Tøytigern said:

Ok.

Du traff henne to -2- ganger. Også har du tenkt ut alt dette her?

Ja.

Jeg har ikke så mange tanker i huet om en situasjon før jeg har kjent noen i to år. (...)

Da er vi litt forskjellige haha! :)

Hun løp i motsatt retning fordi du har planlagt resten av relasjonen (...) ...

Nei. Åpenhet vs. lukket. Kun det. Hverken mer eller mindre.

Jeg utelukket ikke at hvis det oppsto følelser om 7 dager, 7 måneder eller 70 år, så ville det ikke føles som en straff for meg. Hun derimot utelukket det tydeligvis for alltid. Og hvordan depresjonen virket inn her for å plassere så effektivt i bås er det sentrale. Samt den tweaken hvor hun faktisk ble sammen med eksen, som startet som venn, som gjør dette caset enda mer forvirrende.

11 hours ago, Tøytigern said:

:fnise:

Tilbake til on-topic! :)

7 hours ago, AnonymBruker said:

Enig.

5 hours ago, Stein-saks-papir said:

Du kan seriøst ikke mene at nye brukere skal lese tråden? Det er 51 sider!!

Jeg syns faktisk det er ganske sentralt.

Spørsmålet står ordrett spesifisert på side 4. Da må minst 4 sider leses.

HI er utdatert siden det er misforstått, noe jeg brukte over 30 sider på å oppklare. Da må minst 30 sider leses.

I over 30 sider har jeg prøvd å inngå kompromisser om caset, jeg har prøvd å forklare bedre, jeg har prøvd å gi andre eksempler, jeg har gitt digresjoner, osv. bare fordi jeg trodde det sto på EVNE vs. VILJE til å svare. Det viser seg at dere lurte meg. Godt gjort. Hvem vant egentlig på det? Hint: Tråden kunne vært løst før 30 sider.

Jeg har enorm respekt for jenta som enkeltmenneske og privatperson. Det er derfor jeg heller mottar rene personhat jeg med glede rapporterer, fremfor å dele mer info om henne. Og det andre sentrale ved å ikke dele mer info om henne er at da blir jo tråden for spesifikk rettet mot ett eksempel, og som vi alle nå har blitt enige om, og som ikke kompromisess mer frem og tilbake, er jo at jenta kun er et eksempel; tilfeldigvis sist husket hendelse; for å forstå en overordnet gruppe.

Det som er bekreftet her er jo overordnet at personer i samfunnet som sliter med fortid, drama, depresjon, og 100+ andre ting, handler annerledes seg i mellom, men ikke like avgjørende annerledes som de skiller seg enormt ut fra vanlige mennesker.

Tråden er til hjelp for senere relasjoner. Verden er liten. Jeg kommer til å møte nye depressive jenter igjen, og det er ikke sikkert de vil fortelle det tydelig selv, da er det best å være føre-var og bevisst på hva som gjør at de gjør som de gjør.

Det står det samme om og om og om igjen. Jeg har brukt fire mnd på å lese alt dette tullet, hadde ikke giddet å lese igjen om jeg så fikk betalt.

Nei.

Deg om det.

Uttalelse:

Anbefaler nye brukere å lese tråden før svar gis.

Anbefaler fortsatt de med rene agendaer om personangrep mot meg som privatperson uten å ha grunnlag for det og/eller kjenne meg privat om å forlate tråden.

Anbefaler fortsatt de som faktisk kan relatere til jentas situasjon om å svare, dere ER ikke jenta, men dere tilhører i hvert fall samme gruppe fremfor alle andre som kun har agendaen om å ødelegge tråden.

Tråden kunne vært løst på 2 måter. 1) Følg trinnene over og/eller 2) Jenta selv turte å stå inne for egne falske handlinger når jeg selv kun stilte henne et par enkle spørsmål.

Som sagt: Jeg ønsker heller et par sider med svar som faktisk aksepterer trådens utgangspunkt, spørsmålet, svakhetene rent metodisk ved å kun ha 1 representativ, skrevet av folk som har samme erfaringer som jenta og som genuint prøver å hjelpe og se dette fra begge sider, fremfor 51-52 sider der jeg stort sett i totalt 50 av de må stå opp mot rene personhat mot meg som privatperson og enkeltmenneske som dere ikke kjenner. Tror dere virkelig for meg i min jakt på svar fra dere, at det er et vinn å sitte igjen etter over 50 sider, og fortsatt ikke ha alle svarbrikkene på plass? Eller kanskje det ville vært vinn for både meg og dere om dere var litt mer frisinnet for hat uten grunnlag, og dermed faktisk bare svarte på det tråden spurte om i førsteinstans? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker said:

jenta kun er et eksempel; tilfeldigvis sist husket hendelse

Kan du ikke komme med et annet eksempel da, så vi får litt mer å gå på enn bare denne jenta? 🙂🙂

Anonymkode: 20819...2d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Og det er så fantastisk når jeg drar fram dette: Jeg leser i alle underforum (samliv, seksualitet, relasjoner og dating) om gutter som fader ut, er falske, og er dobbeltmoralske mot jenter. Når jenter starter disse trådene blir det blomster, tårer og regnbuer fra både andre guttebrukere og jentebrukere selv om at gutten er slem, hvorfor gutten er slem, og masse støtte til jenta for det er ikke hennes skyld at gutten er falsk.

Dette er bare tøv. Alex Jones ba meg hilse lizzm.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke greit å komme med direkte personangrep nei, TS. Men husk at disse folka ikke kjenner deg annet enn hva du har skrevet i denne tråden. Jeg tror mange blir frustrerte over at de ikke klarer å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...