Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun virker ganske selvdestruktiv, noe som mange med dårlig selvtillit eller depresjoner er, men hvor mye skal du/man tåle? Synes du det er rettferdig mot deg selv at hun skal få en rolig avslutning og gjøre ting på den riktige måten, for at hun skal begynne å reflektere over sin oppførsel på bekostning av deg?

For å sitere korrekt; det er HUN SELV som ønsket den rolige avslutningen, HUN SELV, igjen (overrasket?) gikk i mot ved å blokke. Hallo? Det var ET PAR meldinger fram og tilbake om misforstått intensjon (ikke mål; kun åpenhet vs. lukket ang. fremtiden; tidsubegrenset)

Når du skriver med bokstaver virker det som du roper/er sint, så setter pris på om du kan la være å gjøre det. Du får inkludere det i å være en bedre versjon av deg selv.

Her bekymrer jeg meg over deg, fordi jeg synes det er trist at noen skal måtte gå gjennom så mye skit fordi de bryr seg om andre. Noen bryr seg alt for lite om andre, og noen burde tenke mer på seg selv og være litt mer ego. Jeg synes hun blokket deg alt for raskt (da går jeg selvfølgelig ut i fra at alt du har skrevet i denne tråden er ærlig og ikke under/overdrevet på noen måte), men kommer tilbake det snart.

Men hva er årsaken til at de blir selvsentrerte? Hva i selve depresjonen som fenomen gjør at de opptrer på sårende måter ovenfor medmennesker? EVNER de ikke å se hva de driver med, eller er det en hjernefeil som utvikles gradvis som gjør at de ikke kobler hva atferden faktisk lyser utad mot samfunnet? Spørsmålet er jo HVORDAN depresjon påvirker.

Jeg er ingen psykolog eller lege, men det handler vel om at man ikke har overskudd eller ork til å gjøre mer enn akkurat det man må og ikke et fnugg mer, man blir egoistisk og orker ikke å ta vare på seg selv og langt mindre andre. Det jeg synes er litt merkelig med denne jenta, er at om man er deprimert så er det vel ikke så ofte man drar på byen/ut på kafe/ut og har energi til å være med folk og finne livsglede sånn generelt, men det er så klart forskjellige grader av depresjon og det kan gå i bølger.

Du kan vel sammenligne det litt med å ha høy feber og føle seg i skikkelig dårlig form, kanskje har du vondt også, da får man kortere lunte, blir lettere irritert, kan glefse til folk uten å mene det og din største bekymring er om du greier å få i deg noe mat. det siste du tenker på er å dra ut å være sosial, bare å gå på butikken kan være et ork og du vil helst bare være i fred/slappe av. Verden er litt sånn når man er deprimert, man orker ikke gjøre noe, vil helst sove/slappe av og orker ikke "mas" fra noen uansett hvor velment det er. Noen er så deprimerte at de ikke orker å oppretteholde normal hygiene, spise skikkelig mat, får søvnproblemer o.l men regner med at det ikke var så ille for hun du kjente ut i fra det du forteller.

Interessant, gjelder dette årsaspektet forskjellig basert på når depresjonen startet, eller er det en magisk alder man må bikke uavhengig om det startet når man var 10, 20 eller 30? Det er jo ingen hemmelighet at hun ikke vet hva moral er. Men det er vel kanskje derfor hun bruker det så feil. Når hun forteller at hun ikke liker diverse ting, og gjør akkurat det samme, så vet hun kanskje ikke hva ordet moral betyr?

Når jeg skriver modenhet, tenker jeg på det som en tilstand som ikke er knyttet til alder. jeg kjenner for eksempel 20 åringer som er moden enn 40 åringer. En venn fra ungdomsskolen ble deprimert tidlig i 20 årene, men han fikk behandling og etter noen år begynte han å bry seg om vennskap igjen, en annen bekjent er over 40 og evner ikke å se lenger enn til sin egen nesetipp når det kommer til det meste.

Depresjon oppleves ulikt, så det er jo ikke sikkert noe av det jeg sier stemmer om henne. Det kan også hende at hun bare er veldig selvsentrert, og at det ikke nødvendigvis har noe med depresjon å gjøre. Jeg har f.eks flere venner som bor på mobilen sin dagen lang, blogger, er på insta, tar selfier og holder på med det styret der, for de er det vanskelig å oppfatte hvordan andre har det med mindre det tikker inn på mobilen. Enkelte folk bryr seg bare om seg og sitt, det kan være vanskelig å se når man blir kjent med noen i starten fordi da er det mer normalt å snakke mye om seg selv og vise litt interesse for motparten, men etter noen uker er det megmegmegmeg (har ei slik på studiet mitt, virka veldig hyggelig de første månedene men har blitt helt klart at det eneste som gjelder i livet er henne selv, hun er ganske ekstrem da, tar kreditt for andres arbeid, avbryter andre hele tiden osv).

Så har du jo noen som bare er kalde kjipe mennesker, som har en vegg rundt seg og som ikke "tåler noe", så om noe går bittelitt i en retning hun ikke liker så blokker hun deg ut av livet sitt. Om hun er selvsentrert eller ikke har mye ork igjen pga depresjon kan det være hun ikke vil forholde seg til så mange mennesker samtidig, slik at om hun fikk en ny venn/date eller hva det var, så var det mer enn nok å ha overskudd til og da ble det enkleste vei ut så snart hun hadde en liten unnskyldning (misforståelsen).

Jeg synes hun virker som en kjip person, og jeg håper du klarer å gi litt mer faen i henne etterhvert, hun fortjener ikke at noen bryr seg så mye etter hvordan hun stakk av.

Gikk det bra med eksamen for deg? Husker du fikk lest lite før jul.

Anonymkode: 9e848...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tok 47 sider før et godkjent svar kom fram. Tusen takk!

Da er hypotesene mine riktig:

Man søker lykke via andre, når det ikke er noen hemmelighet at lykke bør komme via en selv.

Man går inn i forhold for forholdets del, hverken mer eller mindre.

Man forelsker seg i tanken på forelskelse, fremfor å ha et faktisk sammenligningsgrunnlag.

Jeg blir bekymret for guttens vegne når ting roer seg og han oppdager den egentlig jenta, bak den masken hun nå går rundt og bærer på. Det er godt gjort å skuespille seg til; men når man ER falsk, så er det fort gjort å ''glemme seg'' og gå tilbake til å være den personen man (dessverre) er, ja.

Er det noen andre årsaker enn selvkritisk som er grunnen til at du gjør feil valg? Det er jo også i disse tilfellene åpenbart bevisste valg, og du vet hvordan historien ender fra A til Å. Ditcher du nye rene vennebekjentskap på veien i tillegg?

-

Tråden nærmer seg fremskritt. Et par svar som forteller HVORDAN depresjon påvirker, ikke OM. Tok 47 sider, men bra vi har ristet oss av folka som kun eksisterer for å ødelegge her. Da var det verdt det å prøve å få dere til å forstå, selv med kun 10 % info og alle mulige feilkilder rent metodisk 1 person som et representativt utvalg skal gi, ja. Bra! :)

Anonymkode: 97775...46a

Du er BLOKKERT!! Hun VIL IKKE ha kontakt med deg! Hun vil IKKE ha deg som venn eller kjæreste!!

Hun liker deg ikke og det kan jeg godt forstå grunnet oppførselen din! Oppsøk helsevesenet for å få hjelp før du skalder noen!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bakepulver said:

Oppsøk helsevesenet for å få hjelp før du skalder noen!

Det er noen veldig personsangrepende påstander du legger mot meg som privatperson. Jeg ønsker en begrunnelse!

6 hours ago, AnonymBruker said:

Når du skriver med bokstaver virker det som du roper/er sint, så setter pris på om du kan la være å gjøre det. Du får inkludere det i å være en bedre versjon av deg selv.

Det er veldig enkelt for å markere hva jeg skriver vs. hva jeg quoter når jeg skriver rett inn i ''dokumentet'', som nå :)

Her bekymrer jeg meg over deg, fordi jeg synes det er trist at noen skal måtte gå gjennom så mye skit fordi de bryr seg om andre. Noen bryr seg alt for lite om andre, og noen burde tenke mer på seg selv og være litt mer ego. Jeg synes hun blokket deg alt for raskt (da går jeg selvfølgelig ut i fra at alt du har skrevet i denne tråden er ærlig og ikke under/overdrevet på noen måte), men kommer tilbake det snart.

Alt er ærlig. Som sagt. Jeg evner ikke å lyve selvom jeg hadde prøvd :)

Jeg er ingen psykolog eller lege, men det handler vel om at man ikke har overskudd eller ork til å gjøre mer enn akkurat det man må og ikke et fnugg mer, man blir egoistisk og orker ikke å ta vare på seg selv og langt mindre andre. Det jeg synes er litt merkelig med denne jenta, er at om man er deprimert så er det vel ikke så ofte man drar på byen/ut på kafe/ut og har energi til å være med folk og finne livsglede sånn generelt, men det er så klart forskjellige grader av depresjon og det kan gå i bølger.

Første del makes sense. Andre del stusser jeg også på. Man måtte vel være ''kul nok'' for henne bare for at hun skulle ville gå ut på byen med folk. Merkelig at man setter seg selv så høyt, når det faktisk er du selv som er årsak i at du nå må finne nye beskjentskaper. En ting er å være kravstor, en annen er å vise massiv disrespekt.

For å referere igjen: Hun var en del av en venninnegjeng. De utestengte henne. Vet dere hva? Vennegjengen besto og greide seg fint uten henne. På tide å se seg selv i speilet much?

For å referere igjen: Hun var i et forhold, utelukkende for å være i et forhold, for forholdets del; utelukkende for å kun ikke være alene. Selvfølgelig gikk det dritt. Lærte hun noe når hun gjør samme feil igjen? På tide for henne å se seg selv i speilet nå?

For å referere igjen: Hun hadde 00,01 % selvinnsikt i hvert fall nok til å se at hun sto alene, og ønsket en ny start. Det ble tilbudt, hun avviste. Hvem er HUN til å avvise? På tide for henne å se seg selv i speilet nå?

Hun evner ikke å se at muligens alle problemene rundt livet hennes, som bare forsterker sirkelen av depresjon, faktisk kan spores i årsak rett tilbake til hennes egne handlinger.

Du kan vel sammenligne det litt med å ha høy feber og føle seg i skikkelig dårlig form, kanskje har du vondt også, da får man kortere lunte, blir lettere irritert, kan glefse til folk uten å mene det og din største bekymring er om du greier å få i deg noe mat. det siste du tenker på er å dra ut å være sosial, bare å gå på butikken kan være et ork og du vil helst bare være i fred/slappe av. Verden er litt sånn når man er deprimert, man orker ikke gjøre noe, vil helst sove/slappe av og orker ikke "mas" fra noen uansett hvor velment det er. Noen er så deprimerte at de ikke orker å oppretteholde normal hygiene, spise skikkelig mat, får søvnproblemer o.l men regner med at det ikke var så ille for hun du kjente ut i fra det du forteller.

Hvis hun greide å gå på date med folk, men ikke være venner med folk, så greide hun fint å komme seg ut døra, ja. Jeg blir oppriktig redd på guttens vegne når han avslører hvem hun egentlig er. Jeg blir ikke overrasket om sirkelen hennes gjentar seg. Morsomt at noen her skrev at JEG burde fokusere mer på å vite om man passer sammen, fremfor å bare få kjæreste for forholdets del. Hun planlegger fremtiden med den første som trykker like på profilbildet hennes...

Jeg vil faktisk si at jeg ikke kan si noe om hvordan hun er hjemme med søvnproblemer og spisevaner, men jeg må være helt ærlig med tanke på forskning lest og hva artikler om depresjon forteller, at dette er mer innad sannheten enn langt unna, altså.

Når jeg skriver modenhet, tenker jeg på det som en tilstand som ikke er knyttet til alder. jeg kjenner for eksempel 20 åringer som er moden enn 40 åringer. En venn fra ungdomsskolen ble deprimert tidlig i 20 årene, men han fikk behandling og etter noen år begynte han å bry seg om vennskap igjen, en annen bekjent er over 40 og evner ikke å se lenger enn til sin egen nesetipp når det kommer til det meste.

Haha det siste passer så ekstremt for denne jenta :)

Depresjon oppleves ulikt, så det er jo ikke sikkert noe av det jeg sier stemmer om henne. Det kan også hende at hun bare er veldig selvsentrert, og at det ikke nødvendigvis har noe med depresjon å gjøre. Jeg har f.eks flere venner som bor på mobilen sin dagen lang, blogger, er på insta, tar selfier og holder på med det styret der, for de er det vanskelig å oppfatte hvordan andre har det med mindre det tikker inn på mobilen. Enkelte folk bryr seg bare om seg og sitt, det kan være vanskelig å se når man blir kjent med noen i starten fordi da er det mer normalt å snakke mye om seg selv og vise litt interesse for motparten, men etter noen uker er det megmegmegmeg (har ei slik på studiet mitt, virka veldig hyggelig de første månedene men har blitt helt klart at det eneste som gjelder i livet er henne selv, hun er ganske ekstrem da, tar kreditt for andres arbeid, avbryter andre hele tiden osv).

Hun har sagt til meg at hun er depressiv, og at hun så et genuint behov for psykologhjelp. Så at hun har ''diagnosen'' depresjon er vel blitt bekreftet i tråden her for lenge siden.

Jeg er av typen som legger merke til mennesker, så jeg pratet ikke altfor mye heller. Det var en helt vanlig dialog hvor begge hadde mulighet til å si hva de ville like mye.

Så har du jo noen som bare er kalde kjipe mennesker,har en vegg rundt seg og som ikke "tåler noe", så om noe går bittelitt i en retning hun ikke liker så blokker hun deg ut av livet sitt. Om hun er selvsentrert eller ikke har mye ork igjen pga depresjon kan det være hun ikke vil forholde seg til så mange mennesker samtidig, slik at om hun fikk en ny venn/date eller hva det var, så var det mer enn nok å ha overskudd til og da ble det enkleste vei ut så snart hun hadde en liten unnskyldning (misforståelsen).

Hun er (via handling vs. ord altså):

Kald og kjip = Jepp.

Vegg = Jepp.

''Ikke tåler noe'' = Jepp.

Sistnevnte er også riktig. Det er jo fullt forståelig, i dette regnskapet: En depressiv person ønsker forhold kun i årsak av å ikke være ensom, og tar sjansen. Denne depressive personen ønsker ingen andre i livet sitt akkurat da. Merkelig at hun fortsatt evnet å gå på skolen, og å ''leve'', da. Folk som derimot genuint bryr seg om henne (meg) og som faktisk ville møtes fordi de bryr seg om problemene hennes (meg) blir satt til side og blir veid for ''lett'', når ironien er at det var hun som søkte nye vennskap.

Jeg synes hun virker som en kjip person, og jeg håper du klarer å gi litt mer faen i henne etterhvert, hun fortjener ikke at noen bryr seg så mye etter hvordan hun stakk av.

Hun er glemt? Jeg prøver å forstå, basert i 1 person som et representativt utvalg; HVORDAN depresjon påvirker sosiale relasjoner. Verden er liten, og vi møtes garantert igjen i en tilfeldig setting. Verden er liten og jeg kommer garantert til å date en jente med x, y, z, fortid, som kanskje ikke er åpen om det fra starten av, og DA er det ekstremt sentralt å være forberedt å ha lært av egne feil.

Det som kanskje er greia er at jeg prøver å veksle mellom å fokusere på henne som det representative utvalget, eller å fokusere på depressive som gruppe; for jeg vet ikke helt hva dere følte ga dere mest verdi og grunnlag for å svare mest mulig på det som faktisk er spørsmålet.

Men igjen: En relasjon deles 50/50, noe annet ville vært en hån mot relasjonens navn. Derfor må jeg vite hvorfor den andre gjorde som den gjorde, for JEG lærer i hvert fall best ved å forstå hvordan den andre handler, men det er bare slik jeg fungerer.

Jeg må være ærlig med dere på at jeg aldri kommer til å glemme henne. Punktum finale.

Jeg har vel bare blitt oppdratt til å bry meg om andre. Og det er faktisk en egenskap jeg ikke vil gi fra meg selv om dere betaler meg for det.

Gikk det bra med eksamen for deg? Husker du fikk lest lite før jul.

A.

Anonymkode: 9e848...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen veldig personsangrepende påstander du legger mot meg som privatperson. Jeg ønsker en begrunnelse!

Denne sykelige besettelsen din som kommer frem i alle innleggene dine er bevis på at din reaksjon på å bli avvist ikke er normal!

Oppsøk hjelp før du skader noen!

Hun har BLOKKERT deg da hun IKKE vil ha noe med DEG å gjøre! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Begrunnelse har du fått før, les gjennom de foregående 47 sidene. Har vi da gjort det sånn at du forstår at begrunnelse allerede er gitt og at du ikke kommer til å spørre om det mer? Bra! :)

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kommer det igjen:

"Hvem er HUN til å avvise?"

Logikken din ser ut til å være at siden hun er blitt avvist av venner/kjærester, og nå forsøker å få kontakt med nye, har hun ikke rett til å avvise noen.

Siden jentegjengen og ekskjærester har avvist henne, må det bety at hun er så lite verdt at hun værsågod får takke og være fornøyd med de som tilbyr seg. 

Hun har altså ingen rett til å avvise deg! Hun er plassert langt nede på rangstigen og må ta til takke med det hun får. Selv om det er deg.

Beggars can't be chosers?

Anonymkode: 30fad...3c4

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begrunnelse har du fått før, les gjennom de foregående 47 sidene. Har vi da gjort det sånn at du forstår at begrunnelse allerede er gitt og at du ikke kommer til å spørre om det mer? Bra! :)

Da konkludere Vi med det.. Ts også 😊 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må være ærlig med dere på at jeg aldri kommer til å glemme henne. Punktum finale.

jeeeeeeeez

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel bare blitt oppdratt til å bry meg om andre

Ahahaha! Sykt at du holder på med denne besettelsen ennå! Det er ikke rart at det finnes noe som heter besøksforbud. Tipper det er like rundt hjørnet. Ja, de aller fleste har allerede fått med seg at du "aldri glemmer henne" - etter kun 2 simple møter, så er ikke det annet en totalt og helt vill, meget USUNN besettelse. 

Tror ikke at du vet hva oppdragelse er i det hele tatt. Spesielt når man leser her hvordan du omtaler henne. Jeg måtte le når du kom med enda en gullkorn der du sier: "Hvem er hun til å avvise"? Haha, fantastisk. Takk for en god latter - topp underholdning dette. 

Anonymkode: b02b3...118

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det mer generelle kjennetegnet med stalkere er at det nesten alltid er menn. Det er menn som kan ha ulike personlighetstrekk. De kan være dominerende, manipulerende, ustabile, aggressive, eller ha krenkbare personlighetstrekk. Med det siste mener jeg en situasjon hvor kvinnen har gjort det slutt. I rundt halvparten av tilfellene hvor det foregår stalking, har det vært en relasjon mellom offer og stalker. En person som føler seg krenket på grunn av en avvisning, og som ikke vil finne seg i at det er over, kan begynne å stalke kvinnen. 

Dette er stalking

Definisjonen på «stalking» eller forfølging er en sykelig og tvangsmessig opptatthet eller besatthet av en annen person og innebærer at denne andre personen blir forfulgt og utsatt for uønsket oppmerksomhet og annen plagsom atferd.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Bakepulver said:

Denne sykelige besettelsen din som kommer frem i alle innleggene dine er bevis på at din reaksjon på å bli avvist ikke er normal!

Oppsøk hjelp før du skader noen!

Hun har BLOKKERT deg da hun IKKE vil ha noe med DEG å gjøre! 

Enda et sterkt personangrep uten begrunnelse. Da var du satt på mute.

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nei.

10 hours ago, AnonymBruker said:

Der kommer det igjen:

"Hvem er HUN til å avvise?"

Logikken din ser ut til å være at siden hun er blitt avvist av venner/kjærester, og nå forsøker å få kontakt med nye, har hun ikke rett til å avvise noen.

Siden jentegjengen og ekskjærester har avvist henne, må det bety at hun er så lite verdt at hun værsågod får takke og være fornøyd med de som tilbyr seg. 

Hun har altså ingen rett til å avvise deg! Hun er plassert langt nede på rangstigen og må ta til takke med det hun får. Selv om det er deg.

Beggars can't be chosers?

Anonymkode: 30fad...3c4

Det handler mer om at hun selv setter seg i en ekstremt sårbar situasjon, at det er HUN som er årsak til sine relasjons problemer, og at det er HUN som ser at venninnegjengen fortsetter, mens hun må på leting etter nye beskjentskaper. Da gir hun de beskjentskapene litt mer enn 2 møter. Dette er kun basiskunnskap i ''bli-kjent''-fasen, men så får nå være så som så er.

Igjen må jeg gratulere henne, for hun er den første i verdenshistorien som har greid å få folk på sin side, uten å si noe. Vanligvis i en valgkamp så velger man basert på to ideologiers argumenter; her velger dere den tause. Kanskje det er en ny valgstrategi? Det er faktisk første gangen jeg har sett noen ta siden til en som ikke engang har deltatt i debatten. Godt gjort! :):) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ahahaha! Sykt at du holder på med denne besettelsen ennå! Det er ikke rart at det finnes noe som heter besøksforbud. Tipper det er like rundt hjørnet.

Hvorfor skulle det være aktuelt om jeg tør spørre?

Jeg har ikke hatt kontakt med henne, EI HELLER prøvd å få kontakt med henne i ettertid.

Allerede der stopper ditt argument, da :)

Tråden er forresten blitt KOMPROMISSERT seg fram til å handle om henne, fordi jeg trodde å gå på personsnivå mer enn gruppenivå skulle hjelpe på EVNEN til å besvare; men nå som vi vet det alltid sto på VILJEN til å godta trådens premisser så kan jeg gledelig meddele at vi går tilbake til trådens opprinnelige utgangspunkt, tar utgangspunkt i henne som KUN et eksempel, for å forstå en gruppe. Fint! :) 

Anonymkode: b02b3...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et sterkt personangrep uten begrunnelse. Da var du satt på mute.

Nei.

Det handler mer om at hun selv setter seg i en ekstremt sårbar situasjon, at det er HUN som er årsak til sine relasjons problemer, og at det er HUN som ser at venninnegjengen fortsetter, mens hun må på leting etter nye beskjentskaper. Da gir hun de beskjentskapene litt mer enn 2 møter. Dette er kun basiskunnskap i ''bli-kjent''-fasen, men så får nå være så som så er.

Igjen må jeg gratulere henne, for hun er den første i verdenshistorien som har greid å få folk på sin side, uten å si noe. Vanligvis i en valgkamp så velger man basert på to ideologiers argumenter; her velger dere den tause. Kanskje det er en ny valgstrategi? Det er faktisk første gangen jeg har sett noen ta siden til en som ikke engang har deltatt i debatten. Godt gjort! :):) :) 

Du er sykelig besatt av en jente som du har møtt 2 ganger! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du får herje vilt her inne med denne sykelige besettelsen er kritikkverdig av moderatorene!

Du mater besettelsen din på kg, Ts! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre årsaker enn selvkritisk som er grunnen til at du gjør feil valg? Det er jo også i disse tilfellene åpenbart bevisste valg, og du vet hvordan historien ender fra A til Å. Ditcher du nye rene vennebekjentskap på veien i tillegg?

Desperasjon til å ikke være alene.

Men jeg kan også være en som ikke bryter dårlige forhold. At jeg finner i meg alt av dårlig oppførsel for å ikke være alene. At en er slem er lettere enn en som er snill.

Det at man blir selvopptatt er en symptom. Man ser bare sine behov og klarer så vidt å interessere seg i andre. Er jo spørs hvor i depresjonen man er da.

Jeg elsker film, men klarer ikke å holde konsentrasjonen til å se en hel film. 

Anonymkode: ae25d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 23.2.2018 at 9:18 PM, Bakepulver said:

Du er sykelig besatt av en jente som du har møtt 2 ganger! 

Nei.

Les siste innlegg.

Jenta er kun redegjort for som et eksempel på et tilfelle, for å forstå en gruppe som handler annerledes enn resten av samfunnet, nettopp i årsak av å ha opplevd visse ting i sine liv. Dette på grunn av at verden er et lite sted, og risikoen for å møte på andre med en fortid de kanskje ikke verbaliserer så ekstremt er ish... 1/1 sannsynlighet. Hva er da bedre enn å ha forstått hvorfor folk gør som de gjør, ... - på forhånd? :)

At tråden har handlet i stor grad om jenta er et kompromiss jeg inngikk med dere, fordi jeg trodde det ville bedre evnen deres til å besvare i mangel av info. Dere lurte meg over 30 sider, og det handlet aldri om å evne å svare, kun VILLE svare :)

On 24.2.2018 at 12:12 PM, AnonymBruker said:

Desperasjon til å ikke være alene.

Jepp, så hypotesen er riktig om at hun går inn i et forhold kun i årsak av å ikke være alene.

Jeg tenker slik: Man bør heller finne ut om man passer sammen, enn å kun få kjæreste for kjærestens skyld. Jeg har mere tro på at langvarig lykke skapes av en selv, fremfor å komme fra eksterne kilder! :)

Men jeg kan også være en som ikke bryter dårlige forhold. At jeg finner i meg alt av dårlig oppførsel for å ikke være alene. At en er slem er lettere enn en som er snill.

Så hvis alternativet er å ha jevnlig kontakt med en som er dårlig mot deg, er det bedre enn å ha sjeldent kontakt med en som er bra?

I mitt tilfelle blir dette litt vanskelig å kartlegge. Genuint er jeg snill, så da burde det vel være lettere for henne å ha en langvarig relasjon med meg som er snill i tillegg?

Det at man blir selvopptatt er en symptom. Man ser bare sine behov og klarer så vidt å interessere seg i andre. Er jo spørs hvor i depresjonen man er da.

Hvordan er disse depresjonsgradene for deg?

Ja, at hun kun ser seg selv er jo bekreftet i denne tråden, og jeg har vært snill om hennes utlevering av henne her. Dere vil bli skremt over hvor dårlige ''mennesker'' som fins, hvis jeg hadde skrevet de resterende 90 % jeg holder tilbake. Hint: Problemene er beskrevet snilt til nå, samt at jeg fint kunne skrevet ordrett hvert ord vi utvekslet. Det ville blitt et par 50-100-forumsider MINST, kun for å gjenfortelle de konkrete handlingene handling vs. ord.

Jeg elsker film, men klarer ikke å holde konsentrasjonen til å se en hel film. 

Hm..? Hva er årsaken?

Kan dette relateres til min sosiale relasjon?

Anonymkode: ae25d...7a8

13 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden kunne blitt en ganske skremmende thriller. 

Anonymkode: eb6d7...e97

ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Les siste innlegg.

Jenta er kun redegjort for som et eksempel på et tilfelle, for å forstå en gruppe som handler annerledes enn resten av samfunnet, nettopp i årsak av å ha opplevd visse ting i sine liv. Dette på grunn av at verden er et lite sted, og risikoen for å møte på andre med en fortid de kanskje ikke verbaliserer så ekstremt er ish... 1/1 sannsynlighet. Hva er da bedre enn å ha forstått hvorfor folk gør som de gjør, ... - på forhånd? :)

At tråden har handlet i stor grad om jenta er et kompromiss jeg inngikk med dere, fordi jeg trodde det ville bedre evnen deres til å besvare i mangel av info. Dere lurte meg over 30 sider, og det handlet aldri om å evne å svare, kun VILLE svare :)

ok

Du er en stalker og sykelig besatt!

Endret av Bakepulver
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bakepulver said:

Du er en stalker og sykelig besatt!

Hei,

Vennligst ikke besvar lenger i tråden.

Du kommer bare med personangrep uten begrunnelse (selv om jeg har spurt 3-4) ganger.

Jeg ser fram til dine innlegg hvis du holder deg saklig, utenom det ønsker jeg ikke lenger din tilstedeværelse her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...