Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at du vil være venn med denne jenta fortsatt. Du snakker jo bare stygt om henne. Nedlatende, foraktfullt og uten respekt. 

Anonymkode: 898c0...80b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slettet innlegget mitt

Endret av fjærestein
ombestemte meg, klokelig...ble litt mange !!!! ???? og store bokstaver ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennen sa at h*n syntes jeg burde få svar på spørsmålet, og at det var for mye personshat mot meg her uten at dere kjenner meg personlig. Derfor jeg har bevisst valgt å ignorere flere, og vurderer å rapportere flere til MOD.

Jeg syns helt ærlig dere kommer med ekstremt sårende uttalelser om meg selv som privatperson uten å kjenne meg. Og dere tørr ikke engang å begrunne de! *Applaus!* Haha! :)

Nei.

Hvem er hun i posisjon til det? Har dere glemt det mest grunnleggende her. Hvem det var som søkte beskjentskaper? Hvem det var som påsto hun hadde moral? Og hvem det var som hadde opplevd fortid?

Fortell.

Komme omveier? Hun ga meg jo nr. sitt med den mest basic avvisning flakes på nr. som fins i historien. Regel: Bytt siste siffer opp eller ned. Ergo; 2 alternativer, 2 søk på Google, det er ikke engang stalking :)

Har flere ganger fått feil nr. fra jenter på byen på denne måten, og tenkt... meh... hva har jeg å tape? Og en del har faktisk vært ærlig på at de ga regelrett feil nr. ubevisst, og var glad jeg catchet opp. La de selvfølgelig da rett til på Facebook i stedet, når jeg først hadde navnet, ja :)

Begrunn? :)

Igjen; vi har dette sentrale momentet i situasjonen hvor jeg trodde det betydde ''Vis intensjon'', men siden enkelte mennesker påvirkes i (det vi konkluderte som OVERRASKENDE) høy grad av tidligere erfaringer og rammesettinger, betydde det det omvendte.

Og for å være helt ærlig... vi kommer jo til å møtes igjen. Norge er et mindre land enn du tror, og om det så bare er tilfeldig på julesalget om 7-10-90 år... sjansen er overraskende stor på at du møter på folk du har møtt før, igjen. Spesielt folk du er bevisste på. Jeg var en periode aktiv i en fritidsklubb, og det er mange mennesker jeg ikke kjenner igjen på gata, fordi jeg aldri har hatt en samtale med de. Men de jeg har møtt en gang eller to husker meg og jeg husker de. Det er en form for selektiviserinng i psykologifaget. Jeg har fortsatt til gode å ikke møte på gamle kjente, selv om de ikke bor i samme by pr. i dag f.eks :)

Meh... jurdisk grunnlag ligger ikke til stedet i hvert fall. Sliter med å se hvor dere kan se det aktuelt? Begrunn? :)

Vi begynner å snakke en 0,01 % rettslig grunnleggelse hvis jeg hadde tekstet henne i dag, men valgte å la være. Når hun på nytt står alene etter at kjæresten har slått opp og den evnt. nye vennegjengen har brutt med henne, men fortsatt holder sammen seg selv internt, og hun på nytt står alene; da kanskje hun får en reality check om at det er noe ved henne vs. alle andre? :) (DET blir en seier i seg selv)!

Jeg lurer på hva som gjør at depresjon, fortid, drama påvirker i så stor grad at hun stenger folk ute, når hun selv var den som ville slippe folk inn. Hun er falsk, og hun vet det selv, og det er det som er så interessant, - hvor BEVISST hun er handlingene sine! :)

Jeg prøver å forstå visse typer mennesker (f.eks. representativt ved denne jenta) for å ikke begå samme feil på nytt når jeg møter andre jenter med samme fortid. Det er IKKE viktig å møte henne igjen; det er viktig å få DERE til å AKSEPTERE trådens premiss, så jeg kan få svar på trådens SPØRSMÅL. Resultatet av hvordan rådene dere gir meg vil snart bli praktisert, da jeg jevnlig treffer på folk fra nett, og noen ganger kommer folk med visse problemer, og den gang da i fremtiden er det best å være forberedt! :)

Anonymkode: 97775...46a

Dama har blokkert deg og er ikke interessert i deg. Du er mer besatt nå enn ved trådens oppstart! 

Om dette er sant er du alvorlig syk og en potensiell fare for kvinner. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Sorry, men hva er trådens spørsmål?

Les tråden :)

At hun er falsk og vet det selv? 

Kun faktaopplysning.

At jenter som sliter med depresjon og en vanskelig fortid oppfører seg likt?

For nei det gjør de ikke. 

Helt enig, - de oppfører seg ikke 100 % likt internt som gruppe; men vs. resten av samfunnet er det klare forskjeller i atferd blant de som har opplevd visse ting, og de som ikke har opplevd visse ting, ja.

Derfor det er utrolig sentralt å skille atferdsmønstre til de med depresjon og de som er normale, i denne tråden, for å få best svar på spørsmålet, ja :)

(...) Noen sliter med ambivalens og kan virke falske. Men de vet ikke selv hva de vil. 

''Kan virke'' er en snill ordlyd.

Jeg liker ikke å definere mennesker som falske i seg selv, men de har invitert til det selv gjennom handling vs. ord. Hadde det kun vært handling eller kun ord, så ville man ikke visst hva som var moralen eller om handlingen er separat fra moralen; men siden vi i dette tilfellet er så heldige og ha begge variabler på plass, så er vi også så uheldige med at vi faktisk har med et falskt, selvmotsigende og dobbeltmoralistisk menneske å gjøre.

Det er hverken vinn for meg, deg, henne, samfunnet, KG, eller hennes fremtidige relasjoner hun vil miste at dette står seg som det gjør, og jeg skulle virkelig ønske det var annerledes.

Jeg er oppdratt til å aldri lyve, og har aldri løyet før i hele livet mitt, det gjør regelrett vondt å bare forsøke. Men det er kun slik jeg er, slik jeg handler vs. ord jeg lover; og det er begrunnet i oppdragelse.

Det blir litt som å ha en vane; som alt fra å pusse tenna to ganger dagen, til å sove, til å spise, til å aldri lyve. Det er trist at noen legger inn en vane i livet deres som går ut på å såre andre mennesker, men det bør vi mye heller prøve å vise forståelse for, fremfor å kritisere; - OG DET ER DERFOR jeg opprettet tråden; for å vite HVORFOR hun gjorde som hun gjorde, IKKE om jeg ble avvist. Jeg spør om HVORDAN depresjon påvirker, ikke OM. Dette for å vite til senere hvordan jeg kan håndtere slike sårbare og kalde mennesker! :)

Og du må respektere at hun endret menig om deg. Og at hun ikke vil være din venn.

Les over hva tråden faktisk handler om, du :)

Men er jo mange andre som sikkert vil være din venn.

Jepp! :) Hva har det med noe som helst å gjøre?

Anonymkode: ae25d...7a8

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke at du vil være venn med denne jenta fortsatt. Du snakker jo bare stygt om henne. Nedlatende, foraktfullt og uten respekt. 

Jeg er tilgivende ovenfor mennesker som innrømmer sine feil.

1. Hun sa hun hadde moral.

2. Hun gikk bevisst mot sin moral.

3. Velg retning: Blokkere hvis blir konfrontert vs. Be om unnskyldning og forstå hvordan det oppfattes av samfunnet.

Som sagt. Jeg kunne aldri om det så bare var oss to i verden igjen og jeg fikk betalt, vært sammen med henne. Jeg vet jo hvordan hun er når ting ikke går 100 % slik hun vil.

Men å treffes et par ganger i uken som venner, slik jeg gjør med alle de andre som kun er venner fungerer bra for meg. Da får noen andre ta seg av å håndtere hennes dobbeltmoral på daglig basis :)

22 hours ago, fjærestein said:

Slettet innlegget mitt

Klokt! :)

16 hours ago, Bakepulver said:

Dama har blokkert deg og er ikke interessert i deg. Du er mer besatt nå enn ved trådens oppstart! 

Nei :)

Om dette er sant er du alvorlig syk og en potensiell fare for kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens spørsmål burde jo være: Hvilken personlighetsforstyrrelse har en person som henger seg opp i noe sånt som dette?

Hadde vært spennende å vite.

Anonymkode: 9bdba...b0b

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke ha en venn som deg. Du ser ned på henne. Vennskap betyr omtanke og likeverd og respekt, blant mye annet. Ingen vil ha venner som setter seg på sin høye hest. Og hvorfor vil du henge med henne to ganger i uken? Du liker henne ikke en gang. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du lurer på hvordan depresjon påvirker en person? Som gjør at de er falske og kalde? 

Er mange forskjellige grunner til at noen er depremert. Noen er født uten den hjernefunksjonen som produserer det dær hormonet(sorry jeg er ikke så medisinsk av meg). Noen opplever noe som gjør at de blir deprimert. Noen er født mer sårbar for kritikk, noen har angst og det fører til depresjon.osv osv

Og for å få en diagnose så må man fylle noen krav om symptomer. Men det betyr ikke at de med samme diagnose er like.

Så hvis du vil forberede deg til neste gang du møter en lik person. Så tror jeg du må bli flinkere til å lese mennesker. Ha forståelse at noen gjør ting ut av frykt, sinne, glede, angst. Hvis du møter noen i en opptur og alt er fryd og gammen, så er det bra. Men neste gang du møter denne personen så kanskje den er på en nedtur og oppfører seg annerledes. 

Jeg har depresjon diagnose så spørr i vei!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva mener du at dette vennskapet skal bestå av? At du belærer henne, trykker henne ned og presser frem en unnskyldning? Jeg skjønner ikke hva du vil ha ut av det (og selvsagt ikke hva hun skulle få ut av det.)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å gå videre TS. Det finnes mange fine mennesker der ute og jeg er sikker på at det plutselig dukker opp ei som er perfekt for akkurat deg :) La dette ligge nå.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde skrive i Tinder-profilen at du ikke vil ha psykisk syke jenter, og at jentene som sveiper til venstre må sende saklig begrunnelse på 40 sider om hvorfor

Anonymkode: 790f2...407

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Velg retning: Blokkere hvis blir konfrontert vs. Be om unnskyldning og forstå hvordan det oppfattes av samfunnet.

Kanskje hun løy om at hun hadde moral? Slik at hun ikke gikk mot den.

Hvorfor vil du være venn med henne og møte henne om du synes hun er falsk og uten moral? handlinger betyr mer enn ord for meg, så om hun hadde sagt unnskyld til deg, hadde du ikke følt at det ikke helt stemmer med oppførselen hennes da hun forsvant uansett?

Om en av mine venner hadde blokkert meg og ikke prata til meg på mange uker hadde jeg ikke gidda brukt mer tid på den personen. Forstår ikke hvorfor det er noe du vil, eller er det mest for å få en unnskyldning og avslutning på det hele?

Anonymkode: 9e848...3a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt. Jeg kunne aldri om det så bare var oss to i verden igjen og jeg fikk betalt, vært sammen med henne. Jeg vet jo hvordan hun er når ting ikke går 100 % slik hun vil.

Men å treffes et par ganger i uken som venner, slik jeg gjør med alle de andre som kun er venner fungerer bra for meg. Da får noen andre ta seg av å håndtere hennes dobbeltmoral på daglig basis :)

Klokt! :)

Hun har blokkert deg da du hun ikke liker deg.

Å sitte på kg slik som du gjør er hinsides all fornuft! Kommer du nær henne er jeg faktisk redd for hennes sikkerhet! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådens spørsmål burde jo være: Hvilken personlighetsforstyrrelse har en person som henger seg opp i noe sånt som dette?

Hadde vært spennende å vite.

Nettopp! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

DET ER DERFOR jeg opprettet tråden; for å vite HVORFOR hun gjorde som hun gjorde

...fordi du er rar og hun ville ikke være venn med deg. Det har ingenting med depresjon å gjøre. Jeg ville heller ikke vært venn med deg ut fra det jeg har lest her. 

Anonymkode: 20819...2d6

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hun vil ikke ha en venn som deg. Du ser ned på henne. Vennskap betyr omtanke og likeverd og respekt, blant mye annet. Ingen vil ha venner som setter seg på sin høye hest. Og hvorfor vil du henge med henne to ganger i uken? Du liker henne ikke en gang. 

1. Jeg vet jeg kan tilby verdi til folks liv.

2. Nei.

3. Helt enig; de nevnte stikkordene er jo nettopp det jeg bruker her? Fremfor å utlevere henne 100 %, bare 10 %, og heller ta i mot ubegrunnet hat fra dere, så er jo det selve beviset på at jeg faktisk bryr meg om å skjerme henne som enkeltmenneske og privatperson, ja.

4. Beklager misforståelse, - dette går på at jeg heller vil ha henne som en vanlig venn, enn en kjæreste. Jeg tror ikke jeg ville overlevd å vært daglig sammen med en slik person; men det å møtes uformelt for en kaffe i ny og ned har jeg jo mange jeg gjør det med, og da kan de prate om sine problemer med sin samboer som må leve med dem daglig, mens jeg får det minimum sosiale behovet dekket, ja. Håper dette ga oppklaring!

Så du lurer på hvordan depresjon påvirker en person? Som gjør at de er falske og kalde? 

Er mange forskjellige grunner til at noen er depremert. Noen er født uten den hjernefunksjonen som produserer det dær hormonet(sorry jeg er ikke så medisinsk av meg). Noen opplever noe som gjør at de blir deprimert. Noen er født mer sårbar for kritikk, noen har angst og det fører til depresjon.osv osv

Jepp! :)

Og for å få en diagnose så må man fylle noen krav om symptomer. Men det betyr ikke at de med samme diagnose er like.

Så hvis du vil forberede deg til neste gang du møter en lik person. Så tror jeg du må bli flinkere til å lese mennesker. Ha forståelse at noen gjør ting ut av frykt, sinne, glede, angst. Hvis du møter noen i en opptur og alt er fryd og gammen, så er det bra. Men neste gang du møter denne personen så kanskje den er på en nedtur og oppfører seg annerledes. 

Har aldri utelukket dette, nei. Det vi virker enige i er at folk med en viss fortid, som har denne visse fortiden som fellesnevner, handler annerledes enn... ja... resten av samfunnet! :)

Jeg har depresjon diagnose så spørr i vei!

Leit å høre! Men bra for trådens del!

Spørsmålet er veldig basic: Hvordan påvirker depresjonen deg i nyskaping av sosiale relasjoner?

Det er et veldig basic sprsmål; men mange har kverulert gjennom 47 sider OM det påvirker, men det er avkreftet for lengst! :)

Og hva mener du at dette vennskapet skal bestå av? Vennskap At du belærer henne, Nei

trykker henne ned Nei og presser frem en unnskyldning Nei? Jeg skjønner ikke hva du vil ha ut av det (og selvsagt ikke hva hun skulle få ut av det.)

Hun ønsket blanke ark, fordi hun ''uforståelig'' (hermetegn ut av en annen verden) plutselig sto alene. HUN ønsket vennskap. Det var bare en krasj i intensjonene om hvor åpne og nysgjerrige vi er ovenfor fremtidige muligheter, ja :) Resultat: Jeg vil få enda en venn. Resultat: Hun vil få en venn; evnt. muligheten til å få den rolige avslutningen hun ønsket fremfor å leve med stempelet som falsk, ja :)

13 hours ago, Sirah said:

Nå er det på tide å gå videre TS. Det finnes mange fine mennesker der ute og jeg er sikker på at det plutselig dukker opp ei som er perfekt for akkurat deg :) La dette ligge nå.

Du vet at tråden er min måte å gå videre på?

Du vet at det er DERE, ved å ikke svare på spørsmålet, som holder meg igjen?

Jenta er glemt: Dette er rent teoretisk, hva jeg skal gjøre neste gang jeg møter slike '''mennesker''.

Jeg kan fint ha hun som venn, det er ikke VIKTIG å ha henne som venn.

Hun kommer til å ende opp ensom igjen, og jo før hun ser seg selv i speilet, jo bedre for samfunnet. For hun kommer til å såre mange gutter når de oppdager hvem hun egentlig er. Men slikt kan lett fikses på: Stikkordet er ikke psykolog som hun tror, men ett ord: Selvinnsikt.

Tråden handler om at verden er liten og du vet aldri hva dine nye beskjentskaper har med seg i bagasjen, og DA er det lurt å være forberedt! Sant? :)

8 hours ago, AnonymBruker said:

Syns du burde skrive i Tinder-profilen at du ikke vil ha psykisk syke jenter, og at jentene som sveiper til venstre må sende saklig begrunnelse på 40 sider om hvorfor

Anonymkode: 790f2...407

Haha, jeg ler! :)

Kanskje hun løy om at hun hadde moral? Slik at hun ikke gikk mot den.

Nei.

Hvorfor vil du være venn med henne og møte henne om du synes hun er falsk og uten moral? handlinger betyr mer enn ord for meg, så om hun hadde sagt unnskyld til deg, hadde du ikke følt at det ikke helt stemmer med oppførselen hennes da hun forsvant uansett?

Besvart i dette innlegget, forrige innlegg, innlegget før det, og, - ... ja... hele tråden. God lesing! :)

Om en av mine venner hadde blokkert meg og ikke prata til meg på mange uker hadde jeg ikke gidda brukt mer tid på den personen. Forstår ikke hvorfor det er noe du vil, eller er det mest for å få en unnskyldning og avslutning på det hele?

Det er hun som ikke fikk den rolige avslutningen hun ønsket. Og når hun på nytt står ensom og sårer nye gutter, så vil dette gå på repeat i livet hennes.

Hvis jeg ønsker noe mer med henne så er faktisk førstevalget at hun skal få den rolige avslutningen hun ønsket, men som hun selv greide å spolere, ja. Andrevalget er å faktisk ha en samtale om hva jeg gjorde galt opp mot at hun sliter med det hun sliter hun; det er derfor tråden er til; nettopp for å forstå HVORDAN fortid påvirket HVORFOR jeg ble avvist. Ikke OM depressive mennesker handler annerledes enn andre, for det har vi avklart at de gjør for lenge siden! :) Først som tredjevalg kan jeg gå med på å prøve å bygge en vennskapelig relasjon til henne. Hun sårer folk. Hun såret meg. Hun sårer de neste. Så selvfølgelig er det en risk jeg tar ved å være så fordomfri, åpen og tilgivende, ja. Helt enig i det! :)

4 hours ago, Bakepulver said:

Hun har blokkert deg da du hun ikke liker deg.

Å sitte på kg slik som du gjør er hinsides all fornuft! Kommer du nær henne er jeg faktisk redd for hennes sikkerhet! 

Det er veldig støtende påstand du kommer med mot meg som privatperson. Jeg ønsker en forklaring!

4 hours ago, Bakepulver said:

Nettopp! 

Slutt å tull. Svar på trådens spørsmål, eller ikke... eller ikke bare svar? Okay! :)

4 hours ago, AnonymBruker said:

...fordi du er rar Nei og hun ville ikke være venn med deg Ser ikke helt hvordan haha. Det har ingenting med depresjon å gjøre. Jo, det er det mest sentrale, - ... dessverre! Jeg ville heller ikke vært venn med deg ut fra det jeg har lest her. Forklar?

Anonymkode: 20819...2d6

-

Håper vi greier å ikke gå inn i samme bane som før jeg hadde den travle eksamensperioden. Håper vi ikke går i sirkel på meg som privatperson med hat og uttalelser uten grunnlag. Håper vi ikke går i sirkel på å kverulere på spørsmålet.

Igjen: Og dette er litt viktig nå: Hvis dere IKKE er enig med trådens premisser, så takker jeg for deres bidrag, men ønsker ikke at dere skal bruke mer av deres tid på å svare. Hvis dere aksepterer trådens premisser, godtar spørsmålet, og har selv opplevd x, y, z og sikkert resten av alfabetet også, så ønsker jeg dere hjertelig velkommen til å være konstruktive og ikke hatske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg vet jeg kan tilby verdi til folks liv.

2. Nei.

3. Helt enig; de nevnte stikkordene er jo nettopp det jeg bruker her? Fremfor å utlevere henne 100 %, bare 10 %, og heller ta i mot ubegrunnet hat fra dere, så er jo det selve beviset på at jeg faktisk bryr meg om å skjerme henne som enkeltmenneske og privatperson, ja.

4. Beklager misforståelse, - dette går på at jeg heller vil ha henne som en vanlig venn, enn en kjæreste. Jeg tror ikke jeg ville overlevd å vært daglig sammen med en slik person; men det å møtes uformelt for en kaffe i ny og ned har jeg jo mange jeg gjør det med, og da kan de prate om sine problemer med sin samboer som må leve med dem daglig, mens jeg får det minimum sosiale behovet dekket, ja. Håper dette ga oppklaring!

Du vet at tråden er min måte å gå videre på?

Du vet at det er DERE, ved å ikke svare på spørsmålet, som holder meg igjen?

Jenta er glemt: Dette er rent teoretisk, hva jeg skal gjøre neste gang jeg møter slike '''mennesker''.

Jeg kan fint ha hun som venn, det er ikke VIKTIG å ha henne som venn.

Hun kommer til å ende opp ensom igjen, og jo før hun ser seg selv i speilet, jo bedre for samfunnet. For hun kommer til å såre mange gutter når de oppdager hvem hun egentlig er. Men slikt kan lett fikses på: Stikkordet er ikke psykolog som hun tror, men ett ord: Selvinnsikt.

Tråden handler om at verden er liten og du vet aldri hva dine nye beskjentskaper har med seg i bagasjen, og DA er det lurt å være forberedt! Sant? :)

Haha, jeg ler! :)

Det er veldig støtende påstand du kommer med mot meg som privatperson. Jeg ønsker en forklaring!

-

Håper vi greier å ikke gå inn i samme bane som før jeg hadde den travle eksamensperioden. Håper vi ikke går i sirkel på meg som privatperson med hat og uttalelser uten grunnlag. Håper vi ikke går i sirkel på å kverulere på spørsmålet.

Igjen: Og dette er litt viktig nå: Hvis dere IKKE er enig med trådens premisser, så takker jeg for deres bidrag, men ønsker ikke at dere skal bruke mer av deres tid på å svare. Hvis dere aksepterer trådens premisser, godtar spørsmålet, og har selv opplevd x, y, z og sikkert resten av alfabetet også, så ønsker jeg dere hjertelig velkommen til å være konstruktive og ikke hatske! :)

Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre da hun har BLOKKERT deg!

Du har møtt denne dama 2 ganger og er ikke kommet lenger!

Hun er ikke interessert i deg på noen slags måte! 

Du har en særdeles usunn tankegang og burde vært fanget opp av helsevesenet for lenge siden, om dette er sant vel og merke!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er veldig basic: Hvordan påvirker depresjonen deg i nyskaping av sosiale relasjoner

Jeg er veldig ensom, så jeg ønsker veldig kjæreste eller venn. Så går all in i nye forhold. Jeg ignorerer alle tegn på at denne personen kanskje ikke passer meg. Fordi jeg er så selvkritisk. Og når ting roer seg så starter jeg å være meg selv og kanskje angrer på forholdet og blir avvisende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"dette går på at jeg heller vil ha henne som en vanlig venn, enn en kjæreste." 

"Jenta er glemt: Dette er rent teoretisk, hva jeg skal gjøre neste gang jeg møter slike '''mennesker''."

"Jeg kan fint ha hun som venn, det er ikke VIKTIG å ha henne som venn."

Bestem deg for hva du vil. 

Jeg håper at du bare troller og ikke har brukt nesten 4 mnd av livet ditt på å spekulere på hvorfor ei jente - som du har møtt to ganger avviste deg. 

Hun var og er ute etter vennskap. Men hun følte at hun ikke kunne være venn med deg. Dette brukte hun to møter på å finne ut. Og det er helt innafor. Slik skjer. Du har ikke kjemi med alle. Slik er det når du møter noen på f.eks sukker; du finner ut at dere ikke passer sammen. 

Hun synes sikkert ikke at det var så lett å si det til deg, og hun ville ikke si face to face, derfor gjorde hun som hun gjorde. Det må du bare akseptere. Det har ingenting med at hun er falsk; snarere tvert i mot. Hun kjenner seg selv påpass at hun vet at dere ikke kan ha et vennskap. 

Anonymkode: 75271...238

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvart i dette innlegget, forrige innlegg, innlegget før det, og, - ... ja... hele tråden. God lesing! :)

Jeg har lest hele tråden siden starten, og har alltid svart saklig uten å komme med personangrep eller vært vanskelig, synes du er litt krass igjen. Prøv å skill mellom de som forstår deg og oppriktig ønsker å hjelpe og de som bare slenger skit eller gjør narr av deg. Du har tidligere sagt at du ikke vil være venn med henne/at det ikke handler om henne, men i forbindelse med bursdagen virket det som om du ønsket en invitasjon eller finne en måte å gratulere henne med dagen på - da er det jo kanskje ikke så rart å anta at du vil ha kontakt med henne?

Det er hun som ikke fikk den rolige avslutningen hun ønsket. Og når hun på nytt står ensom og sårer nye gutter, så vil dette gå på repeat i livet hennes.

Hvis jeg ønsker noe mer med henne så er faktisk førstevalget at hun skal få den rolige avslutningen hun ønsket, men som hun selv greide å spolere, ja. Andrevalget er å faktisk ha en samtale om hva jeg gjorde galt opp mot at hun sliter med det hun sliter hun; det er derfor tråden er til; nettopp for å forstå HVORDAN fortid påvirket HVORFOR jeg ble avvist. Ikke OM depressive mennesker handler annerledes enn andre, for det har vi avklart at de gjør for lenge siden! :) Først som tredjevalg kan jeg gå med på å prøve å bygge en vennskapelig relasjon til henne. Hun sårer folk. Hun såret meg. Hun sårer de neste. Så selvfølgelig er det en risk jeg tar ved å være så fordomfri, åpen og tilgivende, ja. Helt enig i det! :)

Jeg blir litt forvirret fordi du har sagt tidligere at det ikke handler om denne jenta, men hvorfor folk gjør som de gjør (om jeg ikke har missforstått da, det er litt frem og tilbake).

Hun virker ganske selvdestruktiv, noe som mange med dårlig selvtillit eller depresjoner er, men hvor mye skal du/man tåle? Synes du det er rettferdig mot deg selv at hun skal få en rolig avslutning og gjøre ting på den riktige måten, for at hun skal begynne å reflektere over sin oppførsel på bekostning av deg?

Hva er drømmescenariet i denne situasjonen for deg? Hun tar kontakt, beklager og snakker ut, og så kan dere være venner?

Jeg tenker jo at folk som henne (ikke nødvendigvis med psykiske lidelser eller jenter) ofte er ganske selvsentrerte og bryr seg ikke så mye om hvem de sårer på veien til å finne sin egen (kortvarige) lykke. Du virker å bry deg om henne og ønsker at hun skal forandre seg for sin egen del, og for ikke å såre andre, men når folk først er sånn er det min erfaring at de gjerne trenger noen år på å modne og forstå hvorfor deres feige valg ikke er moralsk riktige. For henne var det enkleste utvei å bare stikke av i stedetfor å snakke ut, ta tak i problemet, hun velger altså lettvinte løsninger uten å tenke på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Bakepulver said:

Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre da hun har BLOKKERT deg!

Les tråden. Den uttalelsen er besvart litt for mange ganger gjennom 47 sider. Takk på forhånd :)

Hun er ikke interessert i deg på noen slags måte! 

Helt genuint tror jeg det er feil. Men det er mer i årsak av at jeg holder tilbake info, så jeg forventer ikke at du forstår :)

9 hours ago, AnonymBruker said:

Spørsmålet er veldig basic: Hvordan påvirker depresjonen deg i nyskaping av sosiale relasjoner

Jeg er veldig ensom, så jeg ønsker veldig kjæreste eller venn. Så går all in i nye forhold. Jeg ignorerer alle tegn på at denne personen kanskje ikke passer meg. Fordi jeg er så selvkritisk. Og når ting roer seg så starter jeg å være meg selv og kanskje angrer på forholdet og blir avvisende.

Det tok 47 sider før et godkjent svar kom fram. Tusen takk!

Da er hypotesene mine riktig:

Man søker lykke via andre, når det ikke er noen hemmelighet at lykke bør komme via en selv.

Man går inn i forhold for forholdets del, hverken mer eller mindre.

Man forelsker seg i tanken på forelskelse, fremfor å ha et faktisk sammenligningsgrunnlag.

Jeg blir bekymret for guttens vegne når ting roer seg og han oppdager den egentlig jenta, bak den masken hun nå går rundt og bærer på. Det er godt gjort å skuespille seg til; men når man ER falsk, så er det fort gjort å ''glemme seg'' og gå tilbake til å være den personen man (dessverre) er, ja.

Er det noen andre årsaker enn selvkritisk som er grunnen til at du gjør feil valg? Det er jo også i disse tilfellene åpenbart bevisste valg, og du vet hvordan historien ender fra A til Å. Ditcher du nye rene vennebekjentskap på veien i tillegg?

Bestem deg for hva du vil. 

Redegjort for.

Jeg håper at du bare troller og ikke har brukt nesten 4 mnd av livet ditt på å spekulere på hvorfor ei jente - som du har møtt to ganger avviste deg. 

Ikke jenta nei, fenomenet, ja. Jeg ønsker ikke å begå samme tabbe hvis jeg møter en med samme problemer, nei. Jeg ønsker å vite hva mine 50 % av en relasjon som kan bedres, og hva som dessverre må stå på jentas skyld, ja.

Hun var og er ute etter vennskap. Men hun følte at hun ikke kunne være venn med deg. Dette brukte hun to møter på å finne ut. Og det er helt innafor. Slik skjer. Du har ikke kjemi med alle. Slik er det når du møter noen på f.eks sukker; du finner ut at dere ikke passer sammen. 

Det var kjemi.

Hun synes sikkert ikke at det var så lett å si det til deg, og hun ville ikke si face to face, derfor gjorde hun som hun gjorde. Det må du bare akseptere. Det har ingenting med at hun er falsk; snarere tvert i mot. Hun kjenner seg selv påpass at hun vet at dere ikke kan ha et vennskap. 

Tråden har aldri handlet om jeg ble avvist? Den handler om hvordan depresjon påvirker hvordan du håndterer sosiale situasjoner. Hun er falsk når hun forteller om moralen sin, ser meg inn i øynene og forteller hvor falske hvor er som gjør diverse ting opp mot hva de sier. Det gikk ikke lang tid før hun ble den personen hun hatet, nei. Jeg tror helt ærlig du ikke har lest tråden, så da ønsker jeg deg god lesing, så er jeg tilbake for å kommentere deg senere :)

Anonymkode: 75271...238

Du har tidligere sagt at du ikke vil være venn med henne/at det ikke handler om henne, men i forbindelse med bursdagen virket det som om du ønsket en invitasjon eller finne en måte å gratulere henne med dagen på - da er det jo kanskje ikke så rart å anta at du vil ha kontakt med henne?

Jeg blir litt forvirret fordi du har sagt tidligere at det ikke handler om denne jenta, men hvorfor folk gjør som de gjør (om jeg ikke har missforstått da, det er litt frem og tilbake).

Tråden handler ikke om jenta. Det var et kompriss jeg inngikk rundt side 30, da jeg trodde det kun sto på EVNE og ikke VILJE til å svare. Jeg trodde at hvis jeg prøvde å endre caset til å handle om HENNE, så ville dere relatere en bedre besvarelse enn om jeg fokuserte på depressive mennesker som en gruppe.

Det egentlige utgangspunktet er hvordan fortid, depresjon og drama påvirker nåtids handlinger i relasjoner. Hva som gjør folk BEVISSTE falske. Hvorfor folk med fortid handler annerledes enn andre uten fortid.

Men som sagt: Jeg kan bryr meg om jenta, og derfor skjermer jeg henne. Hvis dere tror jeg har delt mye, bare gjett alt jeg kunne skrevet om henne hvis jeg delte de resterende 90 %. Det å godta hat fra dere, kompromisser på egentlig konstante variabler (som om tråden handler om jenta, eller generelt jenter) og personsangrep som dere ikke engang tørr å begrunne når jeg ber dere; - ... DET viser respekt. Jeg vil heller motta urettferdig hat, enn å henge henne ut :)

Med det sagt: Jeg kan fint ha henne som en venn jeg treffer maksimalt to ganger i uken for en liten kaffe. Men det er direkte usunt for meg (og egentlig for alle andre hun omgås) å være mere med henne. Hun er ikke bra å tilbringe tid med, og folk vil oppdage det, og hun vil ikke akseptere at det kanskje har noe med hun å gjøre, fremfor alle andre. Jeg ønsker hennes fremtidige samboer lykke til med å overleve henne hver dag. Den fighten gir jeg med glede fra meg! :)

Hun virker ganske selvdestruktiv, noe som mange med dårlig selvtillit eller depresjoner er, men hvor mye skal du/man tåle? Synes du det er rettferdig mot deg selv at hun skal få en rolig avslutning og gjøre ting på den riktige måten, for at hun skal begynne å reflektere over sin oppførsel på bekostning av deg?

For å sitere korrekt; det er HUN SELV som ønsket den rolige avslutningen, HUN SELV, igjen (overrasket?) gikk i mot ved å blokke. Hallo? Det var ET PAR meldinger fram og tilbake om misforstått intensjon (ikke mål; kun åpenhet vs. lukket ang. fremtiden; tidsubegrenset)

Hva er drømmescenariet i denne situasjonen for deg? Hun tar kontakt, beklager og snakker ut, og så kan dere være venner?

Drømmescenariet er for hennes del. At hun lærer seg å finne lykke via seg selv, fremfor andre. At hun begynner å forstå hvorfor det er hun som opplever disse problemene, men ingen andre i omgangskretsen hennes. MITT drømmescenario har ingenting med henne å gjøre. Det å bli venner etterhvert, om det så er om et par år når hun får tenkt seg om og sikkert har såret et par nye gutter og forhåpentligvis begynner å få selvinnsikt, KAN være ønskelig.

Mitt drømmescenarie er at hun får et bra liv. For det har hun ikke nå med de prioriteringene hun tar. Mer ønsker jeg ikke å utdype begrunnet.

Jeg tenker jo at folk som henne (ikke nødvendigvis med psykiske lidelser eller jenter) ofte er ganske selvsentrerte og bryr seg ikke så mye om hvem de sårer på veien til å finne sin egen (kortvarige) lykke. Du virker å bry deg om henne og ønsker at hun skal forandre seg for sin egen del, og for ikke å såre andre, men når folk først er sånn er det min erfaring at de gjerne trenger noen år på å modne og forstå hvorfor deres feige valg ikke er moralsk riktige. For henne var det enkleste utvei å bare stikke av i stedetfor å snakke ut, ta tak i problemet, hun velger altså lettvinte løsninger uten å tenke på andre.

Men hva er årsaken til at de blir selvsentrerte? Hva i selve depresjonen som fenomen gjør at de opptrer på sårende måter ovenfor medmennesker? EVNER de ikke å se hva de driver med, eller er det en hjernefeil som utvikles gradvis som gjør at de ikke kobler hva atferden faktisk lyser utad mot samfunnet? Spørsmålet er jo HVORDAN depresjon påvirker.

Jeg bryr meg om henne. Riktig.

Jeg ønsker ikke at hun skal forandre seg for sin egen del i form at jeg aktivt prøvde på noe. På 2 treff hadde jeg ikke engang hatt tid til å forsøke å endre det om det så var min agenda. Jeg er mer av forståelses-typen; som prøver å forstå mennesker før jeg risikerer å si noe feil. Men hun vet jo ikke selv forskjell på rett og galt, så.

Interessant, gjelder dette årsaspektet forskjellig basert på når depresjonen startet, eller er det en magisk alder man må bikke uavhengig om det startet når man var 10, 20 eller 30? Det er jo ingen hemmelighet at hun ikke vet hva moral er. Men det er vel kanskje derfor hun bruker det så feil. Når hun forteller at hun ikke liker diverse ting, og gjør akkurat det samme, så vet hun kanskje ikke hva ordet moral betyr?

Jeg antar at hun vet hva moral betyr. Jeg antar hun ''matematisk'' er smart. Det var hun som følte at den beste løsningen ville vært å få en rolig avslutning, så avslutter hun på det værste tidspunktet i stedet, helt på egenhånd. God gjort...

-

Tråden nærmer seg fremskritt. Et par svar som forteller HVORDAN depresjon påvirker, ikke OM. Tok 47 sider, men bra vi har ristet oss av folka som kun eksisterer for å ødelegge her. Da var det verdt det å prøve å få dere til å forstå, selv med kun 10 % info og alle mulige feilkilder rent metodisk 1 person som et representativt utvalg skal gi, ja. Bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...