Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det hjelper iallfall meg å forstå ut i hva du skriver, jenter er arrogante og ekle. Og bare et tips til deg, hvorfor bruke tid på henne når du forstår hun ikke kommer til å bli forelsket i deg, og hva da om hun bruker tid med å finne andre menn. Vær glad det ikke blir dere, det vil hjelpe deg med mange problemer, så hvorfor ha akkurat henne med på slep, og du blir ulykkelig? kan du ikke bare glemme henne, og finn deg en annen, og hvorfor i alle dager prioriterer du nett? det er jo et sinnsykt sted å leite etter ei ledig kvinne. Har du ikke et nær miljø liksom, felles betjente? det vil jeg si er en meget bedre arena enn å rote opp i en pc. 

Anonymkode: a30e6...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg heller mer og mer mot at TS har en eller annen (fortsatt uoppdaget) diagnose.

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Katten.2.0 said:

Skriv hvordan du verbalt eskalerte. Bare ordene du sa.

Intensjon:  ''Jeg er åpen for det meste egentlig, men liker å ta ting litt rolig. Hvis jeg treffer noen jeg virkelig liker så er jeg keen på forhold.''

Skriv hvordan du fysisk eskalerte. Kun de nøyaktige bevegelsene.

Lekende erting, smådytting, berøre som en naturlig del av konversasjonen for å f.eks. poengtere ting.

8 hours ago, AnonymBruker said:

(...) jenter er arrogante og ekle.

Enig! :)

(...) hvorfor bruke tid på henne når du forstår hun ikke kommer til å bli forelsket i deg (...)

Følelser er ikke noe du kan skru av eller på etter eget ønske (eller som sagt før; evnt. ikke-ønske).

Vær glad det ikke blir dere, det vil hjelpe deg med mange problemer, så hvorfor ha akkurat henne med på slep, og du blir ulykkelig?

Jeg kunne jo aldri nå pr. 28.12.2017 se på henne som noe mer enn en venn uansett. Jeg vet jo nå hvordan hun egentlig er når hun blir satt opp i et hjørnet. Hun er bevisst falsk, det er ikke ''sosialt akseptert'' å poengtere det, men da bør man jo virke tørre å stå for sine handlinger opp mot ord når noen faktisk tørr å stå opp mot litt sosiale regler fordi de er lei av å bli lekt med.

Det jeg derimot har gjentatt til det kjedsommelige er jo at jeg på et vennskapelig plan syntes hun virket som en kul jente jeg ønsker å bli bedre kjent med. Hverken jeg eller henne er jo faktisk da pr. 28.12.2017 interessert i noe mer enn vennskap. Vi likte hverandre som venner; og da ser jeg ikke helt hvordan endring i NÅTIDs handling påvirker hva vi faktisk følte i DAtid FORTID.

kan du ikke bare glemme henne

Du er blant de som ikke har fått med deg hvorfor tråden nettopp ble til eller? Jeg fikk ikke svar fra henne. Gikk videre. Spør her om svar fra folk med samme bakgrunn. Hun er bare et eksempel jeg ga når dere i forrige tråd jeg hadde fikk forespørsel om å gi eksempler. Hun er tilfeldigvis bare sist huskede hendelse.

finn deg en annen

Er mer enn godt nok i gang allerede, takk. Det er ikke DET det står på. Det er at jeg lurer på noe som har skjedd, og hvordan jeg f.eks. i de nye nåværende relasjonene unngår samme feil. Men jeg kommer nok til å gjøre samme feil igjen, uten å vite hvorfor; fordi folk her ikke engang aksepterer at tråden (dessverre; ja, dessverre) tar de utgangspunkt den tar.

og hvorfor i alle dager prioriterer du nett? det er jo et sinnsykt sted å leite etter ei ledig kvinne. Har du ikke et nær miljø liksom, felles betjente? det vil jeg si er en meget bedre arena enn å rote opp i en pc. 

Deg om det. Jeg vil faktisk ikke si at jeg sjekker jenter. Jeg vil si at jeg møter jenter, og vi blir nysgjerrig på hvem den andre er. Jeg kan møte folk i bokhandelen, fra date-apper, venne-apper, trening, organisasjonsliv, studieliv, byliv, osv. Jeg har vel aldri sagt jeg har begrenset meg til èn arena hvor jeg møter mine nye bekjentskaper. Igjen: Jeg har jo en åpen intensjon, så det spiller liten rolle om vi møtes via andre eller i en direkte konversasjon :)

Anonymkode: a30e6...a8b

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha hjelp i forhold til neste potensielle venn/date, kunne du sagt litt om hva  som har hendt tidligere når du fler du har blitt avvist? Kall de bare jente 1,2,3 f. Eks. Kanskje man kan finne en slags fellesgreie du kan unngå/jobbe med? Kanskje et eksempel blir for snevert? Lykke til videre :)

Anonymkode: 83c53...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vil ha hjelp i forhold til neste potensielle venn/date, kunne du sagt litt om hva  som har hendt tidligere når du fler du har blitt avvist? Kall de bare jente 1,2,3 f. Eks. Kanskje man kan finne en slags fellesgreie du kan unngå/jobbe med? Kanskje et eksempel blir for snevert? Lykke til videre :)

Anonymkode: 83c53...fac

Det er jo litt det som er greia:

Jeg opprettet en generell tråd på et par linjer angående fenomenet rundt falskhet, selvmotsigelse og dobbeltmoralisme, og hvordan dette opptrer i bakgrunn av fortid. Dere ba om eksempler og et mer detaljert innlegg.

Resultatet med ett (ETT! / 1) eksempel og et mer detaljert førsteinnlegg ga aldri mer detaljerte svar. For resultatet ble til det denne tråden pr. i dag er. En tråd hvor de fleste som deltar er folk jeg ikke engang ønsker svar fra; fordi de nettopp ikke har opplevd x, y, z i sine liv. De som svarer uansett er folk som svarer på egne spørsmål med egne utgangspunkt og har egne motiv. Da spør jeg hvorfor de ikke oppretter egne tråder; men får som dere sikkert har lest selv, ingen svar tilbake.

Folk skrev ''Intens!'' før de engang hadde lest et kvart ord av førsteinnlegget mitt. Rent hypotetisk: Hvordan tror du det ville blitt med tråden hvis jeg presenterte 4 slike førsteinnlegg etter hverandre? Jeg ser for meg 4x mer kapring av tråden, hat, og at folk trekker konklusjoner før de engang har lest overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt:

Jeg var interessert i vennskap.

Jeg utelukket ingenting annet.

Hun var interessert i vennskap.

Hun utelukket noe annet.

Jeg hadde en venn som var sånn en gang, som mente jeg ikke kunne si at jeg aldri kom til å få følelser for han, for hvem vet hva som skjer i framtiden? Han mente jeg var sta og vanskelig som ikke var åpen for at noe kunne skje i framtiden, og mente at det var dumt av jenter å "friendzone" menn. Droppa han etter det, orker ikke forholde meg til folk som ikke kan forstå at når jeg sier det aldri kommer til å bli noe mer enn vennskap, så er det sånn.

Bare det at han nevnte dette var nok til at jeg trakk meg, hadde jeg fortsatt vennskapet måtte jeg passet på alt jeg sa og gjorde for å være sikker på at han ikke fikk falske forhåpninger eller mistolket noe.

Har også hatt venner jeg har utviklet følelser for etter lang tid, men de har vært kjekke og "laid back", aldri noe mas om å holde mulighetene åpne eller diskusjoner rundt dette. Bare det å si slike ting blir så åpenlyst og desperat at det virker helt mot sin hensikt.

Anonymkode: 9e848...3a3

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt det som er greia:

Jeg opprettet en generell tråd på et par linjer angående fenomenet rundt falskhet, selvmotsigelse og dobbeltmoralisme, og hvordan dette opptrer i bakgrunn av fortid. Dere ba om eksempler og et mer detaljert innlegg.

Resultatet med ett (ETT! / 1) eksempel og et mer detaljert førsteinnlegg ga aldri mer detaljerte svar. For resultatet ble til det denne tråden pr. i dag er. En tråd hvor de fleste som deltar er folk jeg ikke engang ønsker svar fra; fordi de nettopp ikke har opplevd x, y, z i sine liv. De som svarer uansett er folk som svarer på egne spørsmål med egne utgangspunkt og har egne motiv. Da spør jeg hvorfor de ikke oppretter egne tråder; men får som dere sikkert har lest selv, ingen svar tilbake.

Folk skrev ''Intens!'' før de engang hadde lest et kvart ord av førsteinnlegget mitt. Rent hypotetisk: Hvordan tror du det ville blitt med tråden hvis jeg presenterte 4 slike førsteinnlegg etter hverandre? Jeg ser for meg 4x mer kapring av tråden, hat, og at folk trekker konklusjoner før de engang har lest overskriften.

Jeg fant den gamle tråden din, der én person (ikke «dere») ber om flere detaljer. I det hovedinnlegget fattet du deg til kortet, men det var likevel vanskelig å forstå essensen i hva du lurte på. Og det er vel jevn over problemet her, at du snakker deg bort fra hovedpoengene.

Men uansett, du forstår sikkert at det finnes en mellomting mellom null detaljer, og «ti-siders-essay-med-detaljer-druknet-i-annen-prat»? Derfor skal du få en utfordring, som jeg er sikker på at du klarer om du går inn for det. Ta utgangspunkt i de tre siste avvisningene dine (før jenta i hovedinnlegget), og svar kortfattet på følgende:

1. Hvordan ble dere kjent? (Eks: over nettet, via venne-app, via Tinder, gjennom felles venner, på et utested, etc.)

2. Hvis dere ble kjent online, hvor lenge chattet dere (sendte meldinger etc.) før dere traff hverandre «live»? (Eks: en måned, tre måneder)

3. Har denne jenta også slitt med drama og depresjon i livet sitt? (Ja/nei)

4. Hvor mange ganger traff dere hverandre «live» før du ble avvist? (1,2,3,4...)

5. Var hun tydelig med sin intensjon når dere ble kjent? (Ja hun ønsket vennskap, ja hun ønsket kjæreste, nei det var ikke tydelig)

6. Hvordan ble du avvist? (Eks: Hun sa det rett til meg, hun skrev det på melding, hun blokkerte meg)

7. Hva gjorde du når avvisningen kom? (Eks: jeg sluttet å snakke med henne, jeg spurte hva jeg hadde gjort galt, jeg spurte hvorfor hun hadde handlet mot sine egne verdier, jeg brukte ting hun hadde sagt før «mot» henne)

8. Hva var begrunnelsen for avvisningen? (Eks: fikk ingen begrunnelse, hun likte meg ikke, hun sa hun ikke hadde tid, hun hadde funnet en annen)

9. Gjorde du noen form for eskalering før du ble avvist? (Eks: nei, ja jeg sa jeg likte henne/var forelsket i henne, ja jeg forsøkte å kysse henne, ja jeg hintet muntlig om at jeg likte henne, ja jeg hintet fysisk ved å kile/dytte/klemme/ta på)

10. Forsøkte du å kontakte henne igjen etter avvisningen? (Eks: ja jeg sendte meldinger, ja jeg oppsøkte henne på andre måter, nei)

Ved å bruke svaralternativene, eller skrive egne alternativer med omlag samme lengde, så kan du beskrive tre tilfeller med avvisning på bare ni-ti setninger hver. Det kan hjelpe oss å se en større sammenheng, uten at du trenger å bruke unødvendig mange ord. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke kan komme oppfølgingsspørsmål, men det gir oss større forståelse av hva som kan være årsaken.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sessan84 skrev:

Jeg fant den gamle tråden din, der én person (ikke «dere») ber om flere detaljer. I det hovedinnlegget fattet du deg til kortet, men det var likevel vanskelig å forstå essensen i hva du lurte på. Og det er vel jevn over problemet her, at du snakker deg bort fra hovedpoengene.

*korthet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg godt å lese denne tråden når jeg har det vanskelig. Ord til følelsene mine! Selvfølgelig helt irrasjonelt, men når har følelser noensinne gitt mening?

Anonymkode: dac58...971

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

*Snipp & Snap*

Vi kan altså oversette innlegget ditt til at hvis de som var ærlige, åpne og logiske (verbal intensjon) hadde vært tilbakeholdne av ærlighetgraden, lukket, og satset 100 % på fysisk intensjon; så kunne du blitt tiltrukket?

Det er faktisk slik at man kan ikke kan skru av/på følelsene sine basert i egne ønsker (evnt. ikke-ønsker). Har dere lagt merke til (...) ? Jeg noterer igjen; også eventuelt ukontrollert innenfor ikke-ønsker.

-

Det kan fint hende jeg har LYST til å bli forelsket, og gjør en faktisk innsats for å bli det, men ikke får det til.

Det kan fint hende jeg har LYST til å bli forelsket, og gjør en faktisk innsats for å bli det, og får det til.

OG/eller

Det kan fint hende jeg IKKE har lyst til å bli forelsket, og gjør en faktisk innsats for å unngå det, og lyktes.

Det kan fint hende jeg IKKE har lyst til å bli forelsket, og gjør en faktisk innsats for å unngå det, og mislyktes.

-

Scenariene som skisseres viser til at det er 25 % sannsynlighet for å ende i de forskjellige kategoriene, uavhengig av hva du 100 % har gått inn for fra starten av. Og poenget er at det ikke skal føles... galt, - men bra! :)

Det som i ditt tilfelle var problemet var at du ikke forsto at gutter faktisk kan godta sin nye rolle. Det er bare slik at vi har et spesielt behov for å være åpne og ærlige om alt fra starten av. Det er faktisk slik at vi ikke trenger å putte i båser, for vi er åpne fra starten av; man kan vel si at det er av årsak i natur eller hva du vil kalle det. At jenter er lukket har vel sine fysologiske årsaker det også, men det benekter ikke det faktum at jeg kun var åpen, og ble faktisk straffet for det, i 2017...

Jeg viste intensjon for å vise at jeg var åpen for at noe eventuelt kunne skje i en eventuell fremtid. Det betyr at hele veien frem til et ''mål'' som kanskje aldri nås, er det 100 % vennskap. Jeg greier ikke engang å tenke på personen seksuelt. Hvis-om-atte-dersom-atte jeg skulle risikere å få følelser for personen, så kan de ikke ta meg på at ''Men du ville jo bare være venner!'', fordi jeg helt siden starten har vært åpen for at dette er 100 % vennskap; men jeg UTELUKKER INGENTING. Hverken for min dels skyld eller den andres dels skyld. Det er ikke noe tap/vinn i form av hvem som eventuelt skulle (evnt. ikke-skulle) få følelser for den andre. Målet med tidlig intensjon er bare å vise at; ''Ok, 5 år senere står vi her og er forelsket (evnt. ensidig forelskelse), men ingen skal føle seg lurt av den andres manglende åpenhet, og det å være forelsket skal i seg selv være noe vakkert'' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan altså oversette innlegget ditt til at hvis de som var ærlige, åpne og logiske (verbal intensjon) hadde vært tilbakeholdne av ærlighetgraden, lukket, og satset 100 % på fysisk intensjon; så kunne du blitt tiltrukket?

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Droppa han etter det, orker ikke forholde meg til folk som ikke kan forstå at når jeg sier det aldri kommer til å bli noe mer enn vennskap, så er det sånn.

Tror en nøkkelsetning her er forholde seg til.

Det som i ditt tilfelle var problemet var at du ikke forsto at gutter faktisk kan godta sin nye rolle.

Alle gutter? Eller er det en del gutter som ikke godtar den, men like fullt jatter med mens de sitter som en hyene og venter på at løven skal bli ferdig å spise? Har nokså mye anekdotisk erfaring som tilsier at det faktisk er nokså vanlig. Tror jenter er bevisst på det, det er kleint å forholde seg til.

Målet med tidlig intensjon er bare å vise at; ''Ok, 5 år senere står vi her og er forelsket (evnt. ensidig forelskelse), men ingen skal føle seg lurt av den andres manglende åpenhet, og det å være forelsket skal i seg selv være noe vakkert'' :)

Hvorfor skulle noen føle seg lurt av noe slikt?  Som du selv sier dette er ikke noe man kan kontrollere. Spørsmålet er vel kan hende mer hvorfor noen tar seg bryet med å si høyt, i en innledningssituasjon, noe alle vet, og hva den andre kan oppfatte at subkommuniseres ved å si det høyt.

Endret av MonsIvar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i ditt tilfelle var problemet var at du ikke forsto at gutter faktisk kan godta sin nye rolle. Det er bare slik at vi har et spesielt behov for å være åpne og ærlige om alt fra starten av. Det er faktisk slik at vi ikke trenger å putte i båser, for vi er åpne fra starten av; man kan vel si at det er av årsak i natur eller hva du vil kalle det.

De fleste har IKKE et spesielt behov for å være åpne og ærlige om alt fra starten av, du har nok snakket det ihjel eller gjort deg selv veldig lite spennende og heller mer pushy og irriterende ved å prate om dette. Enkelte ting kan være usagt, du kan godt leve i håpet om at det en gang kan bli noe mer, men hold det for deg selv. Ingen kommer til å være "ute etter å ta deg", om man senere skulle utvikle følelser for hverandre er det noe som ordner seg. Du gjorde deg selv 100% tilgjengelig som venn og som noe mer om jenta skulle ville det, du la ansvaret over på henne og hun følte nok at det er hennes problem om hun gir deg feil signaler. Actions>words, det hjelper ikke at du sier at du godtar din rolle som venn så lenge du også har sagt at du er åpen for noe mer og/eller flørter med henne.

I framtiden vil jeg anbefale deg å ikke være så tilgjengelig og åpen, du kan holde noe for deg selv og bare se hva som skjer, ved å snakke mye om disse emnene som føles påtrengende for noen kan du ødelegge sjansene dine for å bli kjent med folk. Du har sikkert lest tråder på singelforumet, hvor folk overtenker absolutt alt og framstår som halvveis crazy og desperat, dont be that person. Det er lov å være litt "mystisk" og laid back, la jentene bli kjent med deg, nysgjerrige på deg, før du tar helt av med å holde muligheter åpne (det er dette folk mener blir intenst i tråden, og selv om du ikke opplever det slik eller mener det på en sånn måte, er det veldig ofte at damer opplever det slik).

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i ditt tilfelle var problemet var at du ikke forsto at gutter faktisk kan godta sin nye rolle. Det er bare slik at vi har et spesielt behov for å være åpne og ærlige om alt fra starten av. Det er faktisk slik at vi ikke trenger å putte i båser, for vi er åpne fra starten av; man kan vel si at det er av årsak i natur eller hva du vil kalle det

Pissprat! Du generaliserer utav en annen verden.

Anonymkode: 69723...4f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS viser jo fullstendig mangel på sosiale evner når han tar på, dytter til og småerter en person som utelukkende er ute etter et vennskap. Tror de aller, aller fleste kvinner ville ha brutt i en slik situasjon. Når det i tillegg i etterkant kommer konfronteringer om ex som startet som venn og at man er falsk, er det ikke rart at man blokkerer.

I TS sitt hode er det visst ikke problematisk å være venner med noen som har prøvd seg på deg. Jeg forslår følgende lesing som introduksjon til hvordan de fleste ser på denne problemstillingen, det er mer der det kommer fra om det trengs:

Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Link 5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, MonsIvar said:

Tomt felt over?

Tror en nøkkelsetning her er forholde seg til.

Hvordan vil du beskrive det?

Alle gutter? Eller er det en del gutter som ikke godtar den, men like fullt jatter med mens de sitter som en hyene og venter på at løven skal bli ferdig å spise? Har nokså mye anekdotisk erfaring som tilsier at det faktisk er nokså vanlig. Tror jenter er bevisst på det, det er kleint å forholde seg til.

Det er sikkert mange som ikke ville taklet det. Det er sikkert mange som ikke ville taklet det men faket det. Jeg derimot kunne VIRKELIG taklet det. Jeg utelukker ingen følelser i fremtiden, men pr. nå er jeg 100 % venn; opp mot de andre som opptrer direkte som fake venner som du selv beskriver, ja.

Hvorfor skulle noen føle seg lurt av noe slikt?  Som du selv sier dette er ikke noe man kan kontrollere. Spørsmålet er vel kan hende mer hvorfor noen tar seg bryet med å si høyt, i en innledningssituasjon, noe alle vet, og hva den andre kan oppfatte at subkommuniseres ved å si det høyt.

Jeg som person er formell. Om det har med oppvekst, miljø, klasse, hva du vil kalle det liker å faktisk kommunisere. Selv om vi begge f.eks. vet at en kaffe ser dårlig ut; og det er åpenbart hvorfor vi ikke setter oss der, i stedet for å se morsomt på hverandre som noen mennesketyper gjør, liker jeg f.eks. å kommentere ordrett at kafeen var dårlig og at vi burde finne en annen. Noen er logiske, andre er følsomme, noen er midt i mellom, noen er formelle. Alt resulterer i behov for å klargjøre hva som allerede ''er'' klargjort av alle i hele verden uansett :)

8 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste har IKKE et spesielt behov for å være åpne og ærlige om alt fra starten av, du har nok snakket det ihjel eller gjort deg selv veldig lite spennende og heller mer pushy og irriterende ved å prate om dette.

VI som to (2) personer var begge enige om at åpenhet var viktig. Jeg var åpen om hvordan jeg så på sosiale relasjoner og mitt sosiale liv, hun var åpen om sine problemer. Forskjellige behov innenfor åpenhets-kategorien; samme ønske om åpenhet.

Enkelte ting kan være usagt, du kan godt leve i håpet om at det en gang kan bli noe mer, men hold det for deg selv. Ingen kommer til å være "ute etter å ta deg", om man senere skulle utvikle følelser for hverandre er det noe som ordner seg. Du gjorde deg selv 100% tilgjengelig som venn og som noe mer om jenta skulle ville det, du la ansvaret over på henne og hun følte nok at det er hennes problem om hun gir deg feil signaler. Actions>words, det hjelper ikke at du sier at du godtar din rolle som venn så lenge du også har sagt at du er åpen for noe mer og/eller flørter med henne.

Leser du hva jeg skriver? Jeg skriver at jeg er åpen for at noe kan skje en eventuell gang i en eventuell fremtid, ikke at det MÅ det, og ikke heller at jeg jakter på det. Fristet nesten LITT å bare quote det tidligere innlegget mitt tilbake til deg som svar her. Og igjen: Nei; det er opp til mitt ansvar å håndtere hvordan hun kan gi ''feil'' signaler. Derfor jeg ønsket ærlighet fra henne i handling, ikke bare tom tåkeprat. Det er opp til MITT ansvar faktisk å greie å håndtere det, ingen andres.

I framtiden vil jeg anbefale deg å ikke være så tilgjengelig og åpen, du kan holde noe for deg selv og bare se hva som skjer, ved å snakke mye om disse emnene som føles påtrengende for noen kan du ødelegge sjansene dine for å bli kjent med folk. Du har sikkert lest tråder på singelforumet, hvor folk overtenker absolutt alt og framstår som halvveis crazy og desperat, dont be that person. Det er lov å være litt "mystisk" og laid back, la jentene bli kjent med deg, nysgjerrige på deg, før du tar helt av med å holde muligheter åpne (det er dette folk mener blir intenst i tråden, og selv om du ikke opplever det slik eller mener det på en sånn måte, er det veldig ofte at damer opplever det slik).

Jeg var åpen fordi vi var enige om å være åpne. Jeg var ærlig på at på tidligere treff hadde jeg og den andre vært som anonyme ovenfor hverandre, og det gikk dritt. Det er derfor jeg prater så mye om selvmotsigelser. Vi BEGGE ville være åpne; vi BEGGE verdsatt effekten det ville gi en relasjon. Den ene stakk mot denne moralen.

2 hours ago, Duckie said:

TS viser jo fullstendig mangel på sosiale evner når han tar på, dytter til og småerter en person som utelukkende er ute etter et vennskap. Tror de aller, aller fleste kvinner ville ha brutt i en slik situasjon. Når det i tillegg i etterkant kommer konfronteringer om ex som startet som venn og at man er falsk, er det ikke rart at man blokkerer.

Dette er besvart før: Tidslinje > Date-prat > Intensjonsfeil-tolkning > Feiltolkning basert i den andres evne til å putte i evig bås > Selvmotsigelse og forvirrethet rundt at ex startet nettopp da som venn. De lengre digresjonene om dette er besvart altfor ofte tidligere i tråden.

I TS sitt hode er det visst ikke problematisk å være venner med noen som har prøvd seg på deg. Jeg forslår følgende lesing som introduksjon til hvordan de fleste ser på denne problemstillingen, det er mer der det kommer fra om det trengs:

Det som er litt av poenget er jo at jeg bruker å forklare dere at om noen gutter ikke fikser sin nye rolle, så gjør jeg det. Lengre digresjoner om dette er nevnt i resterende 40 sider av tråden. Om dere ikke VIL AKSEPTERE at jeg fungerer slik, så kan dessverre ikke jeg stå ansvarlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du hva jeg skriver? Jeg skriver at jeg er åpen for at noe kan skje en eventuell gang i en eventuell fremtid, ikke at det MÅ det, og ikke heller at jeg jakter på det. Fristet nesten LITT å bare quote det tidligere innlegget mitt tilbake til deg som svar her. Og igjen: Nei; det er opp til mitt ansvar å håndtere hvordan hun kan gi ''feil'' signaler. Derfor jeg ønsket ærlighet fra henne i handling, ikke bare tom tåkeprat. Det er opp til MITT ansvar faktisk å greie å håndtere det, ingen andres.

Ja jeg har lest alt du har skrevet og prøver å hjelpe deg, jeg forstår godt hva du mener - men jeg tror ikke det fungerer i andre situasjoner med mindre det er et slikt love at first sight film øyeblikk hvor begge føler det like sterkt og intens.

Jeg vil også at folk skal være åpne og ærlige mot meg, men ingen er ærlige om absolutt alt, og spesielt ikke helt i starten av bli kjent fasen. Jeg ønsker ikke at folk skal spille spill når jeg dater, eller vente 3 dager med å sende melding fordi de da har fått det for seg at de blir mer interessante eller ikke virker så gira, jeg snakker ikke om slike ting her. Har på følelsen at du er litt sånn som veldig mange jenter, som overtenker alt og har veldig mye som surrer i hodet rundt hver minste lille ting, når du slipper løst alt det kaoset blir det rett og slett for mye for den andre parten. Det blir slitsomt, jeg ga deg også et eksempel fra eget liv hvor jeg droppet en venn - vet ikke om du leste det innlegget men jeg synes det er et eksempel som kan passe inn her.

Det er helt greit å være åpen for at noe kan skje en gang i framtiden, og at det er opp til deg å håndtere det om hun bare vil være venner, men det oppleves ikke slik for oss damer. Uansett om du sier at hun ikke må tenke på det og oppføre seg som normalt, er det noe som endrer seg i sekundet du sier det - det handler om å vise hensyn først og framst, men også å unngå en klein/ubehagelig situasjon. Det blir litt sånn her "jeg kan godt bare være venner, men jeg forguder deg og kan gjøre hva som helst for deg og uansett hva du gjør så er det heeeelt greit", sånn føles det for oss når du sier "jeg er åpen for noe mer i framtiden".

Jeg var åpen fordi vi var enige om å være åpne. Jeg var ærlig på at på tidligere treff hadde jeg og den andre vært som anonyme ovenfor hverandre, og det gikk dritt. Det er derfor jeg prater så mye om selvmotsigelser. Vi BEGGE ville være åpne; vi BEGGE verdsatt effekten det ville gi en relasjon. Den ene stakk mot denne moralen.

Det går litt på hva som er sosialt akseptabelt også,  som f.eks vær åpen om at du leter etter et forhold om du er på en datingapp, si fra om du ikke vil treffes mer istedetfor å ghoste, slike ting er helt fint. Men forteller du om ting som gjør det ubehagelig for den andre parten, er det bedre å droppe det om du fortsatt ønsker å bli kjent med personen. Igjen, jeg forstår godt hva du mener, men det er unaturlig, og blir for mye for mange damer om man er åpen om alt fra starten av. Som jeg skrev tidligere er det lett å miste interessen eller føle at det blir alt for mye.

Uansett, neste gang du skal møte noen for å være venner eller på en date, så kan du jo ha noe av dette i bakhodet og prøve å ta det litt mer med ro selv om du ikke skal være uærlig.

PS: Fint om du ikke skriver med caps lock og uthever ord, jeg kommer med egne erfaringer og prøver å hjelpe deg og da virker det litt aggressivt når man får svar i caps som om jeg er ute etter å ødelegge for deg :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt av poenget er jo at jeg bruker å forklare dere at om noen gutter ikke fikser sin nye rolle, så gjør jeg det. Lengre digresjoner om dette er nevnt i resterende 40 sider av tråden. Om dere ikke VIL AKSEPTERE at jeg fungerer slik, så kan dessverre ikke jeg stå ansvarlig for det.

Gjennom hele tråden har du hardnakket påstått at "gutter setter ikke i bås og godtar sin rolle etter å ha tapt".
Nå derimot påpeker du at noen gutter IKKE gjør det, men at du gjør det. Du har tidligere også skrevet at du er "unntaket fra regelen", men at hun ikke tror på unntaket. 

Dette opplever jeg som selvmotsigende!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...