Duckie Skrevet 11. desember 2017 #461 Del Skrevet 11. desember 2017 16 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg var ærlig på at jeg ville akseptert vennerollen hvis den ble tildelt tidligere og det var full ærlighet på at utseende gjorde det uaktuelt å bli sammen med meg. Anonymkode: 97775...46a Hint: Dere møttes på en venneside og hun snakket om andre dates og forhold når dere møttes. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #462 Del Skrevet 11. desember 2017 1 hour ago, Duckie said: Hint: Dere møttes på en venneside og hun snakket om andre dates og forhold når dere møttes. Ja, nettopp. Feil ramme. Misforståelse av intensjoner. ''Jeg treffer folk via Tinder, og dater bare en gutt av gangen, selv om jeg ble sammen med eksen som startet som venn'' = Du er ikke genetisk fysisk attraktiv for meg. Jeg tolket setningen som at: ''Vis intensjon, eller dra hjem''. Jeg misforsto viktigheten av å komme fra riktig ramme basert på tidligere erfaringer, som har gjort rammesettingen så viktig. Setningen betydde mer: ''Du kommer fra feil ramme, som ble satt basert på tidligere erfaringer, selv om man aldri kan vite om en venn ville vært en bedre kjæreste enn eksen, som ironisk nok også startet med venneutgangspunkt; så derfor har jeg fordommer mot ALLE fra feil ramme, - det betyr at du må godta rollen som venn og godta at jeg ikke finner deg genetisk fysisk attraktiv, selv om jeg ironisk nok var den som frivillig ville møte deg, og endte takket være meg selv opp i en situasjon hvor jeg måttet starte på nytt med relasjoner''. Ergo skulle jeg heller tatt 3 steg tilbake. Dette har vi egentlig allerede konkludert med. Mennesker med depresjoner, fortid og drama: - Evner på et eller annet vis å putte folk i bås, og har et trangt syn, og lite åpne intensjoner. - De baserer det å sette i bås på tidligere erfaringer, selv om ingenting skulle tilsi at nye ville vært verre. Altså: irrasjonelt plasser folk i bås, rent logisk sett uten grunn. Andre mennesker jeg har møtt er frisinnede, har nysgjerrighet og åpenhet ovenfor sine medmennesker i samfunnet, og gir alle en ny sjanse, eller viktigst av alt: En sjanse i det hele tatt; de baserer ikke helt nye individer 100 % garanterte ''rolle'' i fremtiden i relasjonen, på bakgrunn av enkelte dårlige erfaringer. De starter bokstavelig talt, og ikke selvmotsigende talt, med.... *trommevirvel* Blanke ark! :-) Dette er en del-del-del-konklusjon, men jeg merker fremgang her i oppklaring av misforståelser, ja. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terence Skrevet 11. desember 2017 #463 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad for at jeg har brukt 23 sider på å oppklare misforståelser, for hvis dette er det genuine svaret gjennomsnittet ville gitt basert på førsteinnlegget er jeg evig takknemlig for at du besøkte tråden først nå. For noen misforståelser! Har kun ETT notat til deg: Les tråden, der står alle misforståelser forklart, og forklarte misforståelser som misforstås igjen står forklart på nytt. Alt du har skrevet er skrevet før, og blitt besvart flere ganger. Jeg kan komme tilbake igjen til ditt evnt. senere innlegg :-) Anonymkode: 97775...46a Jeg har nå prøvd å lese tråden din, men det du skriver er så verbøst og fullt av selvmotsigelser at det blir slitsomt å lese. Kan du forklare meg med maksimalt 3 setninger hva det er du ønsker fra denne jenta? Så kan vi ta det derfra. Se på det som en øvelse i å bli mindre intens. Endret 11. desember 2017 av Terence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #464 Del Skrevet 11. desember 2017 Jeg datet ei jente som var depressiv, tidligere blitt mobbet og som var veldig usikker på seg selv. Vi begynte å date og møttes mange ganger. Mine intensjoner la jeg aldri skjul på, jeg hadde lyst å ha det gøy men hvis det skulle bli noe seriøst så var det også flott. Hun var aldri like tydelig men ville i alle fall ha det gøy. Så etter noen få uker kjente jeg at jeg var skikkelig forelska i henne. Frem til da hadde vi daglig kontakt enten f2f eller via tekst. Men fra da begynte hun å svare sjeldnere på mldene Mine, tok ikke initiativ til å møtes mer og begynte rett og slett å ignorere meg. Jeg skjønte ikke hvorfor og når jeg spurte så fikk jeg utydelige svar. Jeg mente også som deg at jeg fortjente et svar på hvorfor hun ikke ville henge ned meg mer. Jeg blokkerte henne for jeg ville bare glemme henne, men etter en uke sendte hun meg mld om jeg hadde blokkert henne. Det svarte jeg ja på og jeg spurte om hvorfor alt ble slik det hadde blitt. Hun hadde visstnok syntes det var vanskelig at jeg hadde blitt forelska, noe hun ikke var i meg. Og det er jo greit Det, men jeg syns det er feigt å begynne å ghoste noen istedenfor å si det ærlig. Hun trodde selv at det var lettere og mindre vondt for meg hvis hun langsomt forsvant ut av livet mitt istedenfor å si det rett ut. Det tok hun feil. Det viste også i etterkant at hun egentlig var betatt av noen annen. Så TS, her har du en historie som var grunnen til at jeg plutselig ikke var "bra nok" lenger. Nå til drg og denne jenta: Hun likte deg sikkert på første møtet og ville gi deg en sjanse til men så sa du at du var interessert i noe mer på møte nr 2, noe hun åpenbart ikke var. Og der tror jeg du ødela et evt vennskap. Av og til må man ikke være for åpen for tidlig. Det lærte jeg med hun jeg datet, angret som bare det at jeg sa at jeg var forelsket. Hun klarte ikke være venner en gang etter at jeg sa dette. Kanskje dette er noe du kan ta med videre, TS. Ikke vær åpen for tidlig om hva du er ute etter, i hvert fall ikke når dere har møttes på et vennskapsnettsted, vær litt mystisk (vet ikke hvor åpen du ellers er om å fortelle om ditt liv og alt du tenker etc, men mitt tips er å holde litt tilbake og heller vær ekstra interessert i den andre parten). Håper dette hjalp deg litt i å bli den beste versjonen av deg selv. Nå til grunnen til at jenta avsluttet slik hun gjorde. Jeg tror hun ikke hun har en god gjennomtenkt grunn til dette. Hun tok den letteste utveien og det var å slutte å snakke med deg/blokkere deg. Veldig feigt men noe som gjøres ofte. Jeg syns personlig at jeg skylder en person som har brukt mye av sin tid på feks meg en forklaring på hvorfir jeg ikke vil møtes mer. I hvert fall når man har holdt på en stund. Når man bare har møttes 2 ganger syns jeg ikke man er skyldig den andre personen like mye da, selv om jeg skjønner det er veldig ønskelig fra din side å vite hvorfor hun avslutter deres kontakt og hvorfor hun gjorde det på denne (feige) måten. Anonymkode: e1674...9ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #465 Del Skrevet 11. desember 2017 5 hours ago, Terence said: Jeg har nå prøvd å lese tråden din, men det du skriver er så verbøst og fullt av selvmotsigelser at det blir slitsomt å lese. Kan du forklare meg med maksimalt 3 setninger hva det er du ønsker fra denne jenta? Så kan vi ta det derfra. Se på det som en øvelse i å bli mindre intens. Verbøst? Begrunn. Selvmotsigelser? Begrunn. 1. Jeg ønsket svar fra henne om hvorfor hun var selvmotsigende ut av en annen verden. 2. Jeg fikk ikke svar, spør her etter folk med samme bakgrunn som kanskje kan forklare. 3. Jeg blir møtt med at folk kaprer tråden, ikke aksepterer situasjonen, og ''misforstår'' (åpenbart med vilje) istedet. Det trengs bare 1 setning for å forklare hva jeg ønsker fra jenta. Grunnen til at tråden er på 24 sider og HI tar en halv side i seg selv, er jo for å få svar på pkt. 2. Tråden handler for MIN DEL ikke lenger om jenta; det har den aldri gjort siden jeg startet den? Den tar tilfeldigvis utgangspunkt i sist huskede hendelse; det er ALT. Om DERE derimot vil at den skal handle om jenta; ja, da får jeg enda en svakhet, da må jeg gå med på det kompromisset og prøve å relatere dette generelt på egenhånd. 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg datet ei jente som var depressiv, tidligere blitt mobbet og som var veldig usikker på seg selv. Vi begynte å date og møttes mange ganger. Mine intensjoner la jeg aldri skjul på, jeg hadde lyst å ha det gøy men hvis det skulle bli noe seriøst så var det også flott. Hun var aldri like tydelig men ville i alle fall ha det gøy. Så etter noen få uker kjente jeg at jeg var skikkelig forelska i henne. Frem til da hadde vi daglig kontakt enten f2f eller via tekst. Men fra da begynte hun å svare sjeldnere på mldene Mine, tok ikke initiativ til å møtes mer og begynte rett og slett å ignorere meg. Jeg skjønte ikke hvorfor og når jeg spurte så fikk jeg utydelige svar. Jeg mente også som deg at jeg fortjente et svar på hvorfor hun ikke ville henge ned meg mer. Jeg blokkerte henne for jeg ville bare glemme henne, men etter en uke sendte hun meg mld om jeg hadde blokkert henne. Det svarte jeg ja på og jeg spurte om hvorfor alt ble slik det hadde blitt. Hun hadde visstnok syntes det var vanskelig at jeg hadde blitt forelska, noe hun ikke var i meg. Og det er jo greit Det, men jeg syns det er feigt å begynne å ghoste noen istedenfor å si det ærlig. Hun trodde selv at det var lettere og mindre vondt for meg hvis hun langsomt forsvant ut av livet mitt istedenfor å si det rett ut. Det tok hun feil. Det viste også i etterkant at hun egentlig var betatt av noen annen. Så TS, her har du en historie som var grunnen til at jeg plutselig ikke var "bra nok" lenger. Nå til drg og denne jenta: Hun likte deg sikkert på første møtet og ville gi deg en sjanse til men så sa du at du var interessert i noe mer på møte nr 2, noe hun åpenbart ikke var. Og der tror jeg du ødela et evt vennskap. Av og til må man ikke være for åpen for tidlig. Det lærte jeg med hun jeg datet, angret som bare det at jeg sa at jeg var forelsket. Hun klarte ikke være venner en gang etter at jeg sa dette. Kanskje dette er noe du kan ta med videre, TS. Ikke vær åpen for tidlig om hva du er ute etter, i hvert fall ikke når dere har møttes på et vennskapsnettsted, vær litt mystisk (vet ikke hvor åpen du ellers er om å fortelle om ditt liv og alt du tenker etc, men mitt tips er å holde litt tilbake og heller vær ekstra interessert i den andre parten). Håper dette hjalp deg litt i å bli den beste versjonen av deg selv. Nå til grunnen til at jenta avsluttet slik hun gjorde. Jeg tror hun ikke hun har en god gjennomtenkt grunn til dette. Hun tok den letteste utveien og det var å slutte å snakke med deg/blokkere deg. Veldig feigt men noe som gjøres ofte. Jeg syns personlig at jeg skylder en person som har brukt mye av sin tid på feks meg en forklaring på hvorfir jeg ikke vil møtes mer. I hvert fall når man har holdt på en stund. Når man bare har møttes 2 ganger syns jeg ikke man er skyldig den andre personen like mye da, selv om jeg skjønner det er veldig ønskelig fra din side å vite hvorfor hun avslutter deres kontakt og hvorfor hun gjorde det på denne (feige) måten. Anonymkode: e1674...9ab 1. Jenter er overfladiske. Enig der. 2. Du gjorde noe annerledes; du blokket henne, så tok hun ny kontakt med deg for å få svar på hvorfor; og DA stilte du spørsmålet, og fikk et ærlig svar. Her var det ikke helt det samme hendelsesforløpet, dessverre. 3. Det er fascinerte altså... jeg nekter å tro at jenter som menneskeskapninger er så følelsesløse at de genuint innerst inne i hjertet sitt TROR ÆRLIG at å ghoste er snillere enn å være ærlig. Hvor mange ganger har ikke de selv klaget på manglende ærlighet? (Hint: Her kan man lese hele KG's relasjonsfora). 4. Selvfølgelig var hun betatt av en annen. Merkelig hvor bevisst jenter velger folk de bruker til ren underholdning kun når menneskene de EGENTLIG vil være med de ikke er ledige. Når de (resten av verden) er ledig, da er det ikke 00,01 % ærlighet i bortforklaringen deres i hvertfall. ''Katta spiste på genseren min, så nå må jeg sy hele dagen; prates senere''-unnskyldninger, sant? Merkelig hvordan samme type jenter er de som selv har satt seg i en situasjon hvor de må søke nye relasjoner... 5. Jeg sa ingenting med ord på møte 2. Jeg eskalerte for å sub-kommunisere intensjonen min tydeligere, fordi jeg tolket ''hintet'' hennes feil (jeg visste ikke viktigheten av rammer man kommer fra, for folk som har dårlig fortid). 6. Jeg forstår bare ikke... hvis man IKKE passer som kjærester, så går det helt fint å være venner. Gutter kan godta denne rollen. Men som sagt; når jenter putter i bås og gutter er åpne blir det jo tøft for jenter å innse at gutter er åpne BEGGE veier. 7. Jeg vet at man fint kan gå fra Friendzone til kjærestemateriale, jeg har aldri før blitt plassert i Friendzone så ut av en annen verden raskt som her. 8. Jeg tror at grunnen til at folk oppsøker meg ofte f.eks. på skole for å prate, og at alle på fester får jeg høre at har pratet positivt om meg og syns jeg er kul, er nettopp fordi jeg er uten filter. Det betyr at jeg er ærlig, åpen, og frisinnet. 9. Jeg er alltid uten unntak mer interessert i medmenneskene mine enn meg selv. Jeg kjenner meg selv, men elsker å bli kjent med nye mennesker. 10. Selvfølgelig har hun ingen god gjennomtenkt grunn til dette. Hun ER selvmotsigende. Det å representere både FrP og Rødt på Stortinget tror jeg ikke blir lett; ei heller går det an å stemme på to partier, og da er enklest å svare blankt; det i seg selv er jo indirekte ærlig sagt at man har vært selvmotsigende og ikke har NOE svar, sånn logisk. Man klarer sikkert å søke noen gloser fra nettet man kan lime inn, men utenom det; lite medmenneskelig ærlig svar, ja. Enig. 11. Igjen: Jeg har aldri krevd noe. Jeg har aldri krevd at hun ''skylder'' meg noe. Dette er sterke ord, og de eneste som har brukt disse ordene mot meg i tråden er faktisk dere, og det er så gøy når jeg ber dere sitere hvor jeg skrev de, men ikke får noe svar, bare mer hat, og litt mer hat, og litt mer hat til. Det går vel mer på prinsipper, oppdragelse og verdier i livet. Jeg verdsetter heller å få ærlighet (stygg, ikke genetisk fysisk tiltrukket, liker meg ikke som enkeltmenneske og privatperson), fremfor falske ''snille'' bortforklaringer. Om man har møttes 2 ganger eller i 2 årtusener spiller liten rolle for meg; man samhandler faktisk med et annet medmenneske i samfunnet som har sine følelser og tanker; man står som sagt ansvarlig 50/50 i en relasjon, ja. Generelt sett har det vært gjennomgående på forumet hvorfor folk er falske. Det er vel noe menneskelig betinget av en eller annen årsak, men som kanskje trigges raskere hos enkelte medmennesker i samfunnet basert på fortid, og hva som aktiverer denne slemme oppførselen deres mot medmennesker de selv ville ta inn i livet sitt og som selv kun ville dem godt; DET er interessant å lære om. For det å forstå hvorfor mennesker gjør som de gjør, for å bli den beste versjonen du kan bli av deg selv er virkelig et aktuelt tema :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #466 Del Skrevet 11. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Jenter er overfladiske. Enig der. 2. Du gjorde noe annerledes; du blokket henne, så tok hun ny kontakt med deg for å få svar på hvorfor; og DA stilte du spørsmålet, og fikk et ærlig svar. Her var det ikke helt det samme hendelsesforløpet, dessverre. 3. Det er fascinerte altså... jeg nekter å tro at jenter som menneskeskapninger er så følelsesløse at de genuint innerst inne i hjertet sitt TROR ÆRLIG at å ghoste er snillere enn å være ærlig. Hvor mange ganger har ikke de selv klaget på manglende ærlighet? (Hint: Her kan man lese hele KG's relasjonsfora). 4. Selvfølgelig var hun betatt av en annen. Merkelig hvor bevisst jenter velger folk de bruker til ren underholdning kun når menneskene de EGENTLIG vil være med de ikke er ledige. Når de (resten av verden) er ledig, da er det ikke 00,01 % ærlighet i bortforklaringen deres i hvertfall. ''Katta spiste på genseren min, så nå må jeg sy hele dagen; prates senere''-unnskyldninger, sant? Merkelig hvordan samme type jenter er de som selv har satt seg i en situasjon hvor de må søke nye relasjoner... 5. Jeg sa ingenting med ord på møte 2. Jeg eskalerte for å sub-kommunisere intensjonen min tydeligere, fordi jeg tolket ''hintet'' hennes feil (jeg visste ikke viktigheten av rammer man kommer fra, for folk som har dårlig fortid). 6. Jeg forstår bare ikke... hvis man IKKE passer som kjærester, så går det helt fint å være venner. Gutter kan godta denne rollen. Men som sagt; når jenter putter i bås og gutter er åpne blir det jo tøft for jenter å innse at gutter er åpne BEGGE veier. 7. Jeg vet at man fint kan gå fra Friendzone til kjærestemateriale, jeg har aldri før blitt plassert i Friendzone så ut av en annen verden raskt som her. 8. Jeg tror at grunnen til at folk oppsøker meg ofte f.eks. på skole for å prate, og at alle på fester får jeg høre at har pratet positivt om meg og syns jeg er kul, er nettopp fordi jeg er uten filter. Det betyr at jeg er ærlig, åpen, og frisinnet. 9. Jeg er alltid uten unntak mer interessert i medmenneskene mine enn meg selv. Jeg kjenner meg selv, men elsker å bli kjent med nye mennesker. 10. Selvfølgelig har hun ingen god gjennomtenkt grunn til dette. Hun ER selvmotsigende. Det å representere både FrP og Rødt på Stortinget tror jeg ikke blir lett; ei heller går det an å stemme på to partier, og da er enklest å svare blankt; det i seg selv er jo indirekte ærlig sagt at man har vært selvmotsigende og ikke har NOE svar, sånn logisk. Man klarer sikkert å søke noen gloser fra nettet man kan lime inn, men utenom det; lite medmenneskelig ærlig svar, ja. Enig. 11. Igjen: Jeg har aldri krevd noe. Jeg har aldri krevd at hun ''skylder'' meg noe. Dette er sterke ord, og de eneste som har brukt disse ordene mot meg i tråden er faktisk dere, og det er så gøy når jeg ber dere sitere hvor jeg skrev de, men ikke får noe svar, bare mer hat, og litt mer hat, og litt mer hat til. Det går vel mer på prinsipper, oppdragelse og verdier i livet. Jeg verdsetter heller å få ærlighet (stygg, ikke genetisk fysisk tiltrukket, liker meg ikke som enkeltmenneske og privatperson), fremfor falske ''snille'' bortforklaringer. Om man har møttes 2 ganger eller i 2 årtusener spiller liten rolle for meg; man samhandler faktisk med et annet medmenneske i samfunnet som har sine følelser og tanker; man står som sagt ansvarlig 50/50 i en relasjon, ja. Generelt sett har det vært gjennomgående på forumet hvorfor folk er falske. Det er vel noe menneskelig betinget av en eller annen årsak, men som kanskje trigges raskere hos enkelte medmennesker i samfunnet basert på fortid, og hva som aktiverer denne slemme oppførselen deres mot medmennesker de selv ville ta inn i livet sitt og som selv kun ville dem godt; DET er interessant å lære om. For det å forstå hvorfor mennesker gjør som de gjør, for å bli den beste versjonen du kan bli av deg selv er virkelig et aktuelt tema :-) Anonymkode: 97775...46a Altså, du kunne ha svart med: "tusen takk for at du delte noe personlig for å prøve å hjelpe meg. Det setter jeg pris på" for å så prøve å ikke si imot mesteparten av tips både jeg og andre i denne tråden har kommet med. Du sier selv at du vil forbedre deg selv men gang på gang legger du skylda hos jentene du har møtt. Det er alle andre sin feil enn deg at du ikke finner deg en kjæreste. Utifra denne tråden virker det virkelig som om du har lav EQ. Og i starten av denne lange tråden skrev du at du ikke hadde mange venner og at du lettere får kontakt med jenter enn gutter, men nå er du plutselig den kule gutten alle syns er så positiv og som alle vil slå av en prat med. Vel, det har jeg vanskelig for å tro. Lykke til med veien videre men med denne holdningen blir du nok ikke bedre. Anonymkode: e1674...9ab 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #467 Del Skrevet 11. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker med depresjoner, fortid og drama: - Evner på et eller annet vis å putte folk i bås, og har et trangt syn, og lite åpne intensjoner. - De baserer det å sette i bås på tidligere erfaringer, selv om ingenting skulle tilsi at nye ville vært verre. Du snakker jo om deg selv her, du har jo en veldig tydelig tendens til å sette folk i bås,men regner ikke med at du lider av depresjoner, fortid og drama, dermed er det ikke bare mennesker med den slags fortid som setter folk i bås. Anonymkode: 69723...4f0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #468 Del Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Verbøst? Begrunn. Selvmotsigelser? Begrunn. 1. Jeg ønsket svar fra henne om hvorfor hun var selvmotsigende ut av en annen verden. 2. Jeg fikk ikke svar, spør her etter folk med samme bakgrunn som kanskje kan forklare. 3. Jeg blir møtt med at folk kaprer tråden, ikke aksepterer situasjonen, og ''misforstår'' (åpenbart med vilje) istedet. Det trengs bare 1 setning for å forklare hva jeg ønsker fra jenta. Grunnen til at tråden er på 24 sider og HI tar en halv side i seg selv, er jo for å få svar på pkt. 2. Tråden handler for MIN DEL ikke lenger om jenta; det har den aldri gjort siden jeg startet den? Den tar tilfeldigvis utgangspunkt i sist huskede hendelse; det er ALT. Om DERE derimot vil at den skal handle om jenta; ja, da får jeg enda en svakhet, da må jeg gå med på det kompromisset og prøve å relatere dette generelt på egenhånd. 1. Jenter er overfladiske. Enig der. 2. Du gjorde noe annerledes; du blokket henne, så tok hun ny kontakt med deg for å få svar på hvorfor; og DA stilte du spørsmålet, og fikk et ærlig svar. Her var det ikke helt det samme hendelsesforløpet, dessverre. 3. Det er fascinerte altså... jeg nekter å tro at jenter som menneskeskapninger er så følelsesløse at de genuint innerst inne i hjertet sitt TROR ÆRLIG at å ghoste er snillere enn å være ærlig. Hvor mange ganger har ikke de selv klaget på manglende ærlighet? (Hint: Her kan man lese hele KG's relasjonsfora). 4. Selvfølgelig var hun betatt av en annen. Merkelig hvor bevisst jenter velger folk de bruker til ren underholdning kun når menneskene de EGENTLIG vil være med de ikke er ledige. Når de (resten av verden) er ledig, da er det ikke 00,01 % ærlighet i bortforklaringen deres i hvertfall. ''Katta spiste på genseren min, så nå må jeg sy hele dagen; prates senere''-unnskyldninger, sant? Merkelig hvordan samme type jenter er de som selv har satt seg i en situasjon hvor de må søke nye relasjoner... 5. Jeg sa ingenting med ord på møte 2. Jeg eskalerte for å sub-kommunisere intensjonen min tydeligere, fordi jeg tolket ''hintet'' hennes feil (jeg visste ikke viktigheten av rammer man kommer fra, for folk som har dårlig fortid). 6. Jeg forstår bare ikke... hvis man IKKE passer som kjærester, så går det helt fint å være venner. Gutter kan godta denne rollen. Men som sagt; når jenter putter i bås og gutter er åpne blir det jo tøft for jenter å innse at gutter er åpne BEGGE veier. 7. Jeg vet at man fint kan gå fra Friendzone til kjærestemateriale, jeg har aldri før blitt plassert i Friendzone så ut av en annen verden raskt som her. 8. Jeg tror at grunnen til at folk oppsøker meg ofte f.eks. på skole for å prate, og at alle på fester får jeg høre at har pratet positivt om meg og syns jeg er kul, er nettopp fordi jeg er uten filter. Det betyr at jeg er ærlig, åpen, og frisinnet. 9. Jeg er alltid uten unntak mer interessert i medmenneskene mine enn meg selv. Jeg kjenner meg selv, men elsker å bli kjent med nye mennesker. 10. Selvfølgelig har hun ingen god gjennomtenkt grunn til dette. Hun ER selvmotsigende. Det å representere både FrP og Rødt på Stortinget tror jeg ikke blir lett; ei heller går det an å stemme på to partier, og da er enklest å svare blankt; det i seg selv er jo indirekte ærlig sagt at man har vært selvmotsigende og ikke har NOE svar, sånn logisk. Man klarer sikkert å søke noen gloser fra nettet man kan lime inn, men utenom det; lite medmenneskelig ærlig svar, ja. Enig. 11. Igjen: Jeg har aldri krevd noe. Jeg har aldri krevd at hun ''skylder'' meg noe. Dette er sterke ord, og de eneste som har brukt disse ordene mot meg i tråden er faktisk dere, og det er så gøy når jeg ber dere sitere hvor jeg skrev de, men ikke får noe svar, bare mer hat, og litt mer hat, og litt mer hat til. Det går vel mer på prinsipper, oppdragelse og verdier i livet. Jeg verdsetter heller å få ærlighet (stygg, ikke genetisk fysisk tiltrukket, liker meg ikke som enkeltmenneske og privatperson), fremfor falske ''snille'' bortforklaringer. Om man har møttes 2 ganger eller i 2 årtusener spiller liten rolle for meg; man samhandler faktisk med et annet medmenneske i samfunnet som har sine følelser og tanker; man står som sagt ansvarlig 50/50 i en relasjon, ja. Generelt sett har det vært gjennomgående på forumet hvorfor folk er falske. Det er vel noe menneskelig betinget av en eller annen årsak, men som kanskje trigges raskere hos enkelte medmennesker i samfunnet basert på fortid, og hva som aktiverer denne slemme oppførselen deres mot medmennesker de selv ville ta inn i livet sitt og som selv kun ville dem godt; DET er interessant å lære om. For det å forstå hvorfor mennesker gjør som de gjør, for å bli den beste versjonen du kan bli av deg selv er virkelig et aktuelt tema :-) Anonymkode: 97775...46a Hvorfor i all verden går du nærmest til angrep på en som prøver å hjelpe, ts? For et frekt og nærmest hakkede svar. Ærlig talt, ser du ikke selv hvor lite sympatisk det virker? Oi oi oi.... :/ beklager at dette går på deg som person (hat kaller du det nok...) Men nok får jammen være nok! Anonymkode: 83c53...fac 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #469 Del Skrevet 11. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Altså, du kunne ha svart med: "tusen takk for at du delte noe personlig for å prøve å hjelpe meg. Det setter jeg pris på" for å så prøve å ikke si imot mesteparten av tips både jeg og andre i denne tråden har kommet med. Du sier selv at du vil forbedre deg selv men gang på gang legger du skylda hos jentene du har møtt. Det er alle andre sin feil enn deg at du ikke finner deg en kjæreste. Utifra denne tråden virker det virkelig som om du har lav EQ. Og i starten av denne lange tråden skrev du at du ikke hadde mange venner og at du lettere får kontakt med jenter enn gutter, men nå er du plutselig den kule gutten alle syns er så positiv og som alle vil slå av en prat med. Vel, det har jeg vanskelig for å tro. Lykke til med veien videre men med denne holdningen blir du nok ikke bedre. Anonymkode: e1674...9ab Jeg sier meg mye enig med deg. Les innlegget mitt. Jeg har allerede innrømmet nok feil ved meg selv, så nå er det lite igjen. Selvinnsikt heter det. Jeg vet at en relasjon består 50/50, jeg har kontroll på intern (meg), men det er faktisk slik at JEG blir et bedre menneske av å forstå hvorfor ANDRE (ekstern) har gjort som de gjør (deres 50 %). Det virker tøft for dere å forstå/akseptere (velg alternativet som passer best), men det er i hvert fall slik JEG fungerer som enkeltmenneske og privatperson. Jeg tror ikke at det er alle andres feil at jeg ender opp i situasjonene jeg ender opp i, men jeg aksepterer fakta i at jeg ikke kan stå til ansvar for den feilen andre gjør. Det å benekte at andre gjør feil blir også feil rent objektivt. Ingen er perfekte, og det gjelder begge veier. Enig? Har ikke mange nære venner, nei? Har utrolig mange sekundære, bekjente, og det er sjeldent jeg går rundt i byen min en random fridag uten å i det minste på lang avstand se en jeg fint logisk kunne fortsatt siste prat med. Jeg er såpass utadvendt at det har gitt meg kvantitet i vennskap fremfor kvalitet, og for noen vil det virke fantastisk. Det er det aldri. Ikke for meg. Det at folk anser meg som kul på fest og ønsker å tilbringe tid med meg på skolen er jo aldri ensbetydende med at de er bestevennene mine eller omvendt. Kan du vær så snill å sitere meg hvis jeg har skrevet det? Jepp. Jeg trives bedre rundt jenter enn gutter. 2 hours ago, AnonymBruker said: Du snakker jo om deg selv her, du har jo en veldig tydelig tendens til å sette folk i bås,men regner ikke med at du lider av depresjoner, fortid og drama, dermed er det ikke bare mennesker med den slags fortid som setter folk i bås. Anonymkode: 69723...4f0 Å putte i bås mener jeg å stenge dører for noe annet, noen gang, uansett hva. Å putte i bås mener jeg vennskap vs. dating. Det at jeg forteller det som det er, at hun putter folk i bås er ikke noe annet enn fakta; og jeg har jo allerede innrømmet svakheten ved å anta at ''alle'' med depresjon gjør det; men la meg nå ha de svakhetene jeg har i ''analysen'' dere kaller det? Jeg har jo innrømmet flere ganger at å forstå verden ut i fra ett menneske er umulig, men at å forstå grupper blir lettere, for det er noen fellestrekk i atferden deres. Å forstå en gruppe ut av et enkelt tilfelle blir også tøft, men jeg har jo selv lagt meg for ansvar i svakhetene det gir, svart på hvitt, flere ganger; da må dere virkelig ikke klage på DEN delen. Å vise til andres handlinger er ikke å putte i bås. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden går du nærmest til angrep på en som prøver å hjelpe, ts? For et frekt og nærmest hakkede svar. Ærlig talt, ser du ikke selv hvor lite sympatisk det virker? Oi oi oi.... :/ beklager at dette går på deg som person (hat kaller du det nok...) Men nok får jammen være nok! Anonymkode: 83c53...fac Går ikke til angrep på noen. Les innlegget på nytt. Sier meg enig i mye han skriver, og skriver at min situasjon i noen tilfeller er avgjørende forskjellig. Jeg ser ingen angrep, og leser gjennom innleggene mine flere ganger før det postes. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. desember 2017 #470 Del Skrevet 11. desember 2017 Du beviser, gang på gang, at du har ufyselig menneskesyn, TS. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #471 Del Skrevet 12. desember 2017 11 hours ago, Katten.2.0 said: Du beviser, gang på gang, at du har ufyselig menneskesyn, TS. Begrunn? Det er så utrolig morsomt at dere kaster masse beskrivelser på meg, men ikke greier å argumentere for de. Fantastisk! Jeg har allerede svart på hatet; men bare et par noter til ettertanke: - Jeg bevisst holder igjen nesten all informasjon, KUN i respekt av et annet menneske. Jeg har blitt oppdratt med verdier, etisk livssyn og en positiv holdning til medmennesker. Jeg vet ikke hva som er galt i det. - Jeg kunne avslørt og ydmyket en jente i offentligheten her på KG, og brukt alt hun har fortalt meg mot henne. Men jeg godtar heller ubegrunnet hat fremfor å gå på kompromiss med moralen min. - Jeg bruker heller 24 sider på å oppklare misforståelser (som jeg nå forstår ikke var misforståelser lenger, men bare et skjult forsøk fra dere for å si at dere ikke aksepterer at situasjonen er som den er), enn å gi mer info. - Jeg har vært åpen mot dere og tilbudt oss å diskutere alle andre scenarier, senere. Hvis dere ikke kan vente med å diskutere egne spørsmål og utgangspunkt har jeg tilbudt dere å opprette en egen tråd på KG fremfor å kapre andres. - Jeg vet jeg står for 50 % av en relasjon, og jeg vet at jeg blir et bedre menneske av å forstå andre mennesker (altså deres 50 %) av en relasjon. Jeg innrømmer at vi hverken eller har en større/mindre del av en relasjon, for det ville vært en hån i seg selv. - Jeg bryr meg genuint om et medmenneske i samfunnet, som har mange fellestrekk med andre i samfunnet. Oddsen for at jeg møter på henne i samfunnet senere på gaten i en tilfeldig anledning er lik 100 %. Norge er et lite land, og hvis dere som meg er såpass observante på hvem dere passerer i løpet av en dag vil dere faktisk se at dere passerer samme person altfor ofte på altfor mange forskjellige steder, men de fleste er jo i egne tanker og vet kun retningen til dit de skal. Sjansen for at jeg møter andre med samme fortid er nok dessverre (for dere) større en deres selv anslåtte 00,01 % sannsynlighet. Det er altfor mange med psykiske problemer der ute som tror at det går an å få lykke gjennom andre, eller fysisk rømme fra problemene sine. Jeg kommer garantert til å møte folk med en ''fortid'' igjen. Sjansen er umulig å si at ikke inntreffer (dette er kun et realistisk syn). Og når jeg møter noen med fortid igjen vil jeg ikke at det skal ende slik det endte nå, for jeg kommer som nevnt i avsnittet over til å se dem igjen, uansett om vi vil eller ikke. - Jenta som er eksempelet i HI er hva vi har forhandlet oss fram til at tråden handler om, ja. Jeg derimot har tråden som seg selv som en vei videre, og heller prøve å forstå den typen mennesker; DERE er faktisk de som vil holde meg igjen, og når jeg innrømmer tapet og at vi ikke kommer noen vei før dere får det som dere vil og får tråden til å handle om jenta, så er det også plutselig galt. - Jeg leverte bevisst en mangelfull besvarelse på eksamen. Spørsmålet jeg ikke hadde svar på omformulerte jeg til spørsmål jeg hadde svar på. Tankene mine er på sosiale relasjoner. Jeg innrømmer at vi ER sosiale dyr, men vi ER aldri vår utdanning. For det første var det litt interessant å prøve å være dere på eksamen, hvor du ikke aksepterer spørsmålet, eller ikke aksepterer at du ikke er gyldig til å svare på det, så du overser det ved å lage et eget. Men det var jo ikke lett, for meg i hvert fall. Så jeg lurer tilbake til dere på om hvordan det er så lett for dere å gjennom 24 sider aktivt jobbe for å kapre en tråd, fremfor å bare lage en egen om det temaet DERE vil diskutere? Jeg vil heller gå ut med stryk i snitt og en elendig jobb, med masse sosialt liv utenom, enn å gå ut med A i snitt, en fantastisk jobb, men ingen medmennesker å kontakte utenom det. Dette er selvfølgelig ekstremverdier, men det er noe å tenke på for oss alle. Vi har grunnleggende sosiale behov. Vi er sosiale vesener, men vi er ikke jobben, utdanningen, huset og pengene våre. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 12. desember 2017 #472 Del Skrevet 12. desember 2017 Begrunn? For det første vil det ikke ha noe å si, da din såkalte selvinnsikt går akkurat så dypt at den kan bekrefte din egen forståelse av deg selv og omverden. Dette er ikke 24 sider med misforståelser. Dette er 24 sider hvor du stapper fingrene i ørene og roper: "LALALALALALA, MISFORSTÅELSE, PASSIV AGGRESSIVITET, DIREKTE AGGRESIVITET, HERSKERTEKNIKKER, JEG ER EN SÅ JÆVLA KUL FYR, FAEN TA JENTA SOM IKKE VILLE HA MEG!" Ok, du vil faktisk ha et seriøst svar? La meg prøve: Du er dypt i self confirmation bias. Altså du søker bevis og tolker all tilgjengelig data slik at det gagner/støtter ditt verdensbilde. Om du faktisk er på jakt etter kunnskap og forståelse rundt mennesker, strukturer og relasjoner som foregår utenfor ditt eget sinn, så må en prøve å tilnærme seg dette med et objektivt syn. Istedenfor å se på bevisene og tenke hvilke slutning kan man trekke fra dette, så har du allerede din egen hypotese du vil støtte oppunder. Dette er min påstand, og jeg kan underbygge det ved et enkelt argument: Iløpet av 24 sider og svar fra et tyvetalls mennesker, er det ikke et eneste annet individ som har sagt seg enig med deg og/eller støttet opp under dine meninger eller teorier. Du forsvarer verdensbildet ditt ved å komme med unnskyldninger som at man ikke kjenner til all informasjon og fanatisk forfekter at man ikke aksepterer trådens/oppgavens premisser. Det er ikke slik det fungerer i den vitenskapelige verden. Ikke i en eneste verden, faktisk. Om 100% av en populasjon (oss på KG) forteller deg at du tar feil, så må du nesten ta til deg nettopp dét. Her returnerer vi til selvinnsikten din. Du skriver flere ganger at du har selvinnsikt. At du gjorde feil i din presentasjon av problemstillingen, samt at du sliter med å uttrykke deg skriftlig. Det er en del av selvinnsikt å faktisk se og innrømme sine feil, men du gjør ikke dette. Du velger ut små deler av din framtreden her samt problemstillingen som du kan ta "ansvar" for uten at det forstyrrer ditt verdensbilde. I tillegg kommer det, gjennom din særdeles respektløse og aggressive ordlegging, tydelig fram at du egentlig ikke tar ansvar for noe som helst, men derimot insinuerer du at disse problemene oppstår fordi vi - hele populasjonen - ikke forstår deg og problemstillingen. Altså at feilen ligger hos oss, ikke ved deg selv. Nå kan vi ta for oss menneskesynet ditt. Gjennom dine innlegg kommer det tydelig fram at du ser ned på både mennesker med psykiske lidelser. Sett bort fra at du tror de kan behandlens som en homogen gruppe, så kommer det tydelig fram at du føler at de skylder deg noe. Dette fordi du enten anser deg selv som normal/frisk og de som skadet, eller fordi du anser deg selv som såpass kul at du gjør dem en tjeneste å være med dem. Ingen skylder hverandre noe som helst om man gir dem vanlig høflighet. Kvinnesynet ditt er særdeles dårlig, da det virker til å ha veldig mange trekk som nevnes i avsnittet over. La meg utdype litt rundt dette med attraksjon. Ingen er skyldig noen å være tiltrukket av vedkommende. Man kan heller ikke verken moralsk eller eksplisitt kreve en sjanse for å bevise sin verd som partner. Man må heller ikke møte et mangfold av andre mennesker for å ha sammenligningsgrunnlag. Kjemi er kjemi, og det eksisterer uavhengig av om man møter andre eller ikke. Du svarer jevnt over frekt eller med tidligere nevnte metaforiske fingre i ørene og gjentar mantraene dine, selv når det kommer noen ytterst få som prøver å blottlegge seg for å besvare spørsmålene dine. Jevnt over bærer hele din framtoning preg over at du anser deg selv som bedre enn omverden. Det er ok, for mesteparten av oss gjør nettopp dét. Problemet er bare når du uttrykker det så tydelig og bittert som du gjør i denne tråden. Da bryter du sosiale normer og regler, og du får sosiale sanksjoner. En enkel modell for kommunikasjon kan sies slik: sender - budskap - mottager. Du er såpass innbitt i din kommunikasjon her inne, at det er tydelig at du glemmer hvordan budskapet ditt mottas hos mottakerne. Selv den hyggeligste mening kan forsurnes om den kommuniseres på en svært dårlig måte. Du kommer også med ganske bastante uttalelser om statistisk atferdsanalyse innenfor visse grupperinger i samfunnet. Dette er ikke noe nytt i psykologien, men du er nok alt for forenklet i din forståelse og tolkning av dette i forhold til hva som er vitenskapelig forsvarlig. Det er en grunn til at deprimerte får forskjellig behandling hos behandlere basert på individet, ikke deres gruppetilhørlighet. Regner selvfølgelig med at disse ordene er fullstendig bortkastet, og ser fram til å høre mantraene dine på nytt. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #473 Del Skrevet 12. desember 2017 På 29.11.2017 den 11.43, AnonymBruker skrev: 1. Hvis kjønnene hadde vært byttet om; og jeg var en jente dumpet av en gutt uten grunn, så ville dere rost meg for å ha skrevet tråden, og gitt meg rosa skyer og regnbuer med fallende penger, men når det er gutten som blir dumpet, så greier dere på et eller annet vis å ta jentas side, uten å engang høre hennes side av saken, og dere skriver ord som Intens! før dere engang har lest førsteinnlegget. FANTASTISK!!! :-) 2. Står det på dere VILJE til å akseptere at spm. er hva det er, utg. er hva det er, jenta er kun et eksempel DERE har fått tråden til å handle om, og formålet med tråden som helhet, ELLER står det på deres EVNE til å gi svar (manglende opplysninger; dere nå vet dere ikke får fordi jeg vil vise respekt for et medmenneske og skjerme henne, og da heller bruke 19 sider på å oppklare misforståelser. Anonymkode: 97775...46a 1. Hvis rollene hadde vært byttet om, hadde nok svarene hvert rimelig like. Personlig er kjønnet ditt helt urelevant. Det finnes kvinner som blir overanalyserende, desperate og går helt i vranglås etter en avvisning, og de får høre det her inne. Hadde du vært jente og vært så besatt av ei gutt (eller oppførselen til en spesiell gruppe gutter basert på dine erfaringer), hadde jeg også bedt deg komme deg videre. For du kommer ingen veg med dette. Kanskje jenta hadde skylt deg en forklaring. Kanskje hun behandlet deg dårlig og gjorde noe annet enn hun egentlig hadde lovet (være åpen og ærlig). Men noen ganger gjør vi noe annet. Det er helt vanlig. Antakelig håndterte hun situasjonen på den måten som var lettest for henne. Det var enklere for henne å bare kutte deg ut, enn å prøve å forklare og være åpen. Det kan handle om deg, det kan handle om personlige ting for henne eller noe helt annet. Det vil du aldri få svar på. Det lar seg ikke gjøre å generalisere en hel gruppe jenter, selv om de skulle ha samme type utfordringer i livet sitt. Hennes handlinger er kun fasit for henne, og kan ikke brukes som veiledning på andre kvinner. folk er forskjellige. 2. For min del skorter det hverken på vilje eller evne til å svare. Jeg har oppriktig prøvd å svare på det du spør om, forstå hva du mener. komme med råd og tips, og være ærlig - men uansett hva jeg sier så er det feil. Du aksepterer ikke noen svar. Du kverulerer og vrir og vender på det folk sier. Det hadde heller ikke hjulpet med mer informasjon, tror jeg. Problemet er at du etterspør svar på et spørsmål som ikke finnes. Det finnes ikke noe godt svar på hvorfor noen mennesker noen ganger oppfører seg stikk i strid med løfter og intensjoner. De svarene er like mange som det finnes personer. Ingen situasjon er lik. Hun vet svarer for deres situasjoen. Andre situasjoner er annerledes, og har andre svar. Vi kan bare gjette. Du lurer på hva du kan gjøre for å bli den beste utgaven av deg selv. Til det har du fått mange konkrete råd over 24 sider. Blant annet å slutte å være så overanalyserende og roe deg ned. Lære deg å gi slipp. Du blir provosert når vi sier du er for intens, men det må jo være noe i det siden vi alle opplever deg sånn? Du lurer også på hvorfor hun oppførte seg slik, og hva du kan lære av det i møte med andre kvinner, og det finnes det altså egentlig ikke noe godt svar på. Anonymkode: 8125c...a17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #474 Del Skrevet 12. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Å vise til andres handlinger er ikke å putte i bås. Men det blir det når du stadig vekk generaliserer, et lite eksempel, " jenter er overfladiske". Her putter du halve befolkningen i en bås, jeg er hunkjønn, men merkelig nok ( utifra det du tror) er jeg ikke overfladisk. Anonymkode: 69723...4f0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #475 Del Skrevet 12. desember 2017 2 hours ago, Katten.2.0 said: Begrunn? For det første vil det ikke ha noe å si, da din såkalte selvinnsikt går akkurat så dypt at den kan bekrefte din egen forståelse av deg selv og omverden. Dette er ikke 24 sider med misforståelser. Dette er 24 sider hvor du stapper fingrene i ørene og roper: "LALALALALALA, MISFORSTÅELSE, PASSIV AGGRESSIVITET, DIREKTE AGGRESIVITET, HERSKERTEKNIKKER, JEG ER EN SÅ JÆVLA KUL FYR, FAEN TA JENTA SOM IKKE VILLE HA MEG!" Det er 24 sider med misforståelser. Ok, du vil faktisk ha et seriøst svar? La meg prøve: Du er dypt i self confirmation bias. Altså du søker bevis og tolker all tilgjengelig data slik at det gagner/støtter ditt verdensbilde. Om du faktisk er på jakt etter kunnskap og forståelse rundt mennesker, strukturer og relasjoner som foregår utenfor ditt eget sinn, så må en prøve å tilnærme seg dette med et objektivt syn. Istedenfor å se på bevisene og tenke hvilke slutning kan man trekke fra dette, så har du allerede din egen hypotese du vil støtte oppunder. Dette er min påstand, og jeg kan underbygge det ved et enkelt argument: Iløpet av 24 sider og svar fra et tyvetalls mennesker, er det ikke et eneste annet individ som har sagt seg enig med deg og/eller støttet opp under dine meninger eller teorier. 1. Nei. 2. Nei. Jeg har derimot et utgangspunkt dere enten må ta stilling til å akseptere ikke ''ikke forstå''. Utgangspunktet er basert på informasjon jeg holder igjen også, og som dere vet respekterer jeg henne og deler ikke mer. 3. Dere ropte ''Intens!'' før dere hadde lest HI. Dere endrer spørsmål, utgangspunkt og trådens formål. Dere aksepterer ikke at jenta tilfeldigvis er sist tilfelle, og derav brukes som eksempel. Det ble først klargjort på side 4 hva spørsmålet er, men 10 sider etter virker det fortsatt som at dere ikke aksepterer det. Du forsvarer verdensbildet ditt ved å komme med unnskyldninger som at man ikke kjenner til all informasjon og fanatisk forfekter at man ikke aksepterer trådens/oppgavens premisser. Det er ikke slik det fungerer i den vitenskapelige verden. Ikke i en eneste verden, faktisk. Om 100% av en populasjon (oss på KG) forteller deg at du tar feil, så må du nesten ta til deg nettopp dét. Hvis JEG vet at å holde tilbake informasjon er avgjørende, så må nesten dere som ikke engang har den informasjonen godta at situasjonen ble som den ble med det utgangspunktet den gir tråden. Dette handler om VILJEN deres igjen. Her returnerer vi til selvinnsikten din. Du skriver flere ganger at du har selvinnsikt. At du gjorde feil i din presentasjon av problemstillingen, samt at du sliter med å uttrykke deg skriftlig. Det er en del av selvinnsikt å faktisk se og innrømme sine feil, men du gjør ikke dette. Du velger ut små deler av din framtreden her samt problemstillingen som du kan ta "ansvar" for uten at det forstyrrer ditt verdensbilde. I tillegg kommer det, gjennom din særdeles respektløse og aggressive ordlegging, tydelig fram at du egentlig ikke tar ansvar for noe som helst, men derimot insinuerer du at disse problemene oppstår fordi vi - hele populasjonen - ikke forstår deg og problemstillingen. Altså at feilen ligger hos oss, ikke ved deg selv. Jeg har gradvis innrømmet alle misforståelser i tråden, og tatt på meg selv skylden for at det ble misforstått. Når jeg i ettertid nå vet at dere aldri har misforstått noen ting, men at det kun har vært viljen til å akseptere tråden som den er, så angrer jeg dypt på at jeg unnskyldte meg. Som sagt: En relasjon er 50/50. Jeg som enkeltmenneske og privatperson bedrer mine 50 % ved å forstå den andres 50 % årsak til handling. Hvis det er noe dere ikke aksepterer med dette, så er det helt fint. Men ikke prøv å endre fakta. Jeg selv vet hvordan jeg kan bli den beste versjonen av meg selv, og det skjer via å forstå sosiale relasjoner; hvis ikke hadde jeg pr. nå vært på fjellet i et tempel og meditert eller noe slikt for å ''finne meg selv''. Nå kan vi ta for oss menneskesynet ditt. Gjennom dine innlegg kommer det tydelig fram at du ser ned på både mennesker med psykiske lidelser. Sett bort fra at du tror de kan behandlens som en homogen gruppe, så kommer det tydelig fram at du føler at de skylder deg noe. Dette fordi du enten anser deg selv som normal/frisk og de som skadet, eller fordi du anser deg selv som såpass kul at du gjør dem en tjeneste å være med dem. Ingen skylder hverandre noe som helst om man gir dem vanlig høflighet. Utrolig hvordan dere greier å få fram at jeg mener de skylder meg noe. NEI! Det er KUN dere som har skrevet den konklusjonen. Bare let tilbake i tråden! Kvinnesynet ditt er særdeles dårlig, da det virker til å ha veldig mange trekk som nevnes i avsnittet over. La meg utdype litt rundt dette med attraksjon. Ingen er skyldig noen å være tiltrukket av vedkommende. Man kan heller ikke verken moralsk eller eksplisitt kreve en sjanse for å bevise sin verd som partner. Man må heller ikke møte et mangfold av andre mennesker for å ha sammenligningsgrunnlag. Kjemi er kjemi, og det eksisterer uavhengig av om man møter andre eller ikke. Ordet skyldig nevnt igjen. Les over. Kjemi er kjemi, og du manipulerer hvor bra den er hvis du bevisst utelukker sammenligningsgrunnlag. Dette er besvart før, men om du derimot ikke vil akseptere at det er slik er en annen diskusjon, ja. Du svarer jevnt over frekt eller med tidligere nevnte metaforiske fingre i ørene og gjentar mantraene dine, selv når det kommer noen ytterst få som prøver å blottlegge seg for å besvare spørsmålene dine. Jevnt over bærer hele din framtoning preg over at du anser deg selv som bedre enn omverden. Det er ok, for mesteparten av oss gjør nettopp dét. Problemet er bare når du uttrykker det så tydelig og bittert som du gjør i denne tråden. Da bryter du sosiale normer og regler, og du får sosiale sanksjoner. Uttrykker meg ikke bittert. Det har vi konkludert med. Eller jeg ga dere svar på tiltale, uten at dere fant noe svar tilbake. En enkel modell for kommunikasjon kan sies slik: sender - budskap - mottager. Du er såpass innbitt i din kommunikasjon her inne, at det er tydelig at du glemmer hvordan budskapet ditt mottas hos mottakerne. Selv den hyggeligste mening kan forsurnes om den kommuniseres på en svært dårlig måte. Jeg kan kommunikasjonsmodellen. Til rent notat; den er mer komplisert enn du legger den fram :-) Du kommer også med ganske bastante uttalelser om statistisk atferdsanalyse innenfor visse grupperinger i samfunnet. Dette er ikke noe nytt i psykologien, men du er nok alt for forenklet i din forståelse og tolkning av dette i forhold til hva som er vitenskapelig forsvarlig. Det er en grunn til at deprimerte får forskjellig behandling hos behandlere basert på individet, ikke deres gruppetilhørlighet. Jeg har innrømmet at å forstå VERDEN ut fra en jente = umulig. Jeg har innrømmet at å forstå EN GRUPPE ut av en jente = lettere. Regner selvfølgelig med at disse ordene er fullstendig bortkastet, og ser fram til å høre mantraene dine på nytt. Jo, takk for det :-) 2 hours ago, AnonymBruker said: 1. Hvis rollene hadde vært byttet om, hadde nok svarene hvert rimelig like. Personlig er kjønnet ditt helt urelevant. Nei. Beviset? Les... så og si hele relasjonsfora på KG :-) Kanskje jenta hadde skylt deg en forklaring. Kanskje hun behandlet deg dårlig og gjorde noe annet enn hun egentlig hadde lovet (være åpen og ærlig). Men noen ganger gjør vi noe annet. Det er helt vanlig. Antakelig håndterte hun situasjonen på den måten som var lettest for henne. Det var enklere for henne å bare kutte deg ut, enn å prøve å forklare og være åpen. Det kan handle om deg, det kan handle om personlige ting for henne eller noe helt annet. Det vil du aldri få svar på. Det er helt vanlig å være irrasjonell som menneske. Helt enig! Det som derimot er interessant er å være BEVISST selvmotsigende. Det som derimot er interessant er å forstå hvorfor noen grupper reagerer annerledes på lik hendelse basert i fortid av x, y, z vs. andre grupper. For fakta er at de gjør det, det kan ikke jeg gjøre noe med. Det enkleste for henne er å ghoste. Det enkleste for henne er å såre. Kan man da klage på at man selv blir ignorert uten grunn av andre, og klage over at man er sårbar, når man åpenbart er så iskald følelsesmessig? Det lar seg ikke gjøre å generalisere en hel gruppe jenter, selv om de skulle ha samme type utfordringer i livet sitt. Hennes handlinger er kun fasit for henne, og kan ikke brukes som veiledning på andre kvinner. folk er forskjellige. Å forstå verden ut fra henne = umulig. Å forstå en gruppe ut fra henne = lettere. 2. Snip Det hadde heller ikke hjulpet med mer informasjon, tror jeg. Snip. Jeg derimot VET det hadde det. Det finnes ikke noe godt svar på hvorfor noen mennesker noen ganger oppfører seg stikk i strid med løfter og intensjoner. De svarene er like mange som det finnes personer. Ingen situasjon er lik. Hun vet svarer for deres situasjoen. Andre situasjoner er annerledes, og har andre svar. Vi kan bare gjette. Det er i hvert fall konkludert med at folk som har visse likhetstrekk, handler likere enn de uten disse likhetstrekkene. Du lurer på hva du kan gjøre for å bli den beste utgaven av deg selv. Til det har du fått mange konkrete råd over 24 sider. Blant annet å slutte å være så overanalyserende og roe deg ned. Lære deg å gi slipp. Du blir provosert når vi sier du er for intens, men det må jo være noe i det siden vi alle opplever deg sånn? Overanalyserende er jeg ikke. Jeg oppklarer misforståelser derimot. Jeg har gitt slipp. Har du ikke fått med deg at TRÅDEN (selve tråden) er beviset for det? Nevnt før. Blir provosert når jeg angripes som privatperson, og dere selv når jeg spør ikke greier å begrunne svaret. Du lurer også på hvorfor hun oppførte seg slik, og hva du kan lære av det i møte med andre kvinner, og det finnes det altså egentlig ikke noe godt svar på. Det finnes svar (forstå gruppe) nærmere enn andre svar (forstå verden). Anonymkode: 8125c...a17 19 minutter siden, AnonymBruker said: Men det blir det når du stadig vekk generaliserer, et lite eksempel, " jenter er overfladiske". Her putter du halve befolkningen i en bås, jeg er hunkjønn, men merkelig nok ( utifra det du tror) er jeg ikke overfladisk. Anonymkode: 69723...4f0 Det har aldri vært opp til deg å bestemme hvordan du oppfattes. Vi er sosiale dyr og bedømmer hverandre. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 12. desember 2017 #476 Del Skrevet 12. desember 2017 Som sagt: Fullstendig bortkastede ord. Om du leser bokstavene så klarer du ikke fatte meningen bak det før fingrene er trykt dypt i ørene og *LALALALALA* *COPY/PASTE* *LALALALALA*. Menmen, verdt et forsøk. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #477 Del Skrevet 12. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det blir det når du stadig vekk generaliserer, et lite eksempel, " jenter er overfladiske". Her putter du halve befolkningen i en bås, jeg er hunkjønn, men merkelig nok ( utifra det du tror) er jeg ikke overfladisk. Anonymkode: 69723...4f0 Det har aldri vært opp til deg å bestemme hvordan du oppfattes. Vi er sosiale dyr og bedømmer hverandre. Fakta er uansett at du skrev at JENTER ( altså flertall) er overfladiske, dermed satte du 50 % av befolkningen i en bås. Du kritiserer altså andre for å sette folk i bås, samtidig som du er svært flink til det selv. Spørsmålet er da, hvorfor er du så motsetningsfull ( noe du har anklaget denne jenta for ) , du liker ikke at andre setter andre i bås, men du gjør akkurat det samme selv? Anonymkode: 69723...4f0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #478 Del Skrevet 12. desember 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker med depresjoner, fortid og drama: - Evner på et eller annet vis å putte folk i bås, og har et trangt syn, og lite åpne intensjoner. - De baserer det å sette i bås på tidligere erfaringer, selv om ingenting skulle tilsi at nye ville vært verre. Hjelpemeg for en båssetting du selv bedriver, altså er du motsetningsfylt selv, akkurat det du anklager denne jenten for å være, du liker ikke båssetting, men i neste øyeblikk gjør du det selv. Anonymkode: 69723...4f0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #479 Del Skrevet 12. desember 2017 1 hour ago, Katten.2.0 said: Som sagt: Fullstendig bortkastede ord. Om du leser bokstavene så klarer du ikke fatte meningen bak det før fingrene er trykt dypt i ørene og *LALALALALA* *COPY/PASTE* *LALALALALA*. Menmen, verdt et forsøk. Dette handler vel mere pr. nå om at dere ikke vil godta at situasjonen er som den er, og at jeg sitter på mer info enn dere til å trekke de slutningene og utgangspunktene jeg setter. Vi har jo allerede blitt enig om noen ting her: 1. Dere godtar ikke tråden. 2. Dere godtar ikke spørsmålet, dere lager deres eget dere faktisk har et svar på. 3. Dere godtar ikke utgangspunktet, dere lager deres eget så dere faktisk svarer på det dere svarer på. 4. Dere godtar ikke trådens formål og at jenta kun tilfeldigvis er sist huskete tilfelle. Dere har lurt meg hele veien og latt som at det kun har stått på misforståelser, når det egentlig står på vilje. 5. Dere godtar ikke at tråden i seg selv er min måte å ''Gå videre'' på som dere så fint kaller det. Det virker nesten morsomt at dere ikke VIL at jeg skal gå videre. 6. Jenter med depresjoner, fortid og drama putter folk i bås lettere enn jenter uten depresjoner, fortid og drama. Jeg føler spesielt at nr. 4 og 6 viser sterk fremgang i at vi kan svare på det som skal svares på, og at noen delkonklusjoner er nådd, ja. Nr. 5 er derimot veldig interessant, hverken mer eller mindre. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fakta er uansett at du skrev at JENTER ( altså flertall) er overfladiske, dermed satte du 50 % av befolkningen i en bås. Du kritiserer altså andre for å sette folk i bås, samtidig som du er svært flink til det selv. Spørsmålet er da, hvorfor er du så motsetningsfull ( noe du har anklaget denne jenta for ) , du liker ikke at andre setter andre i bås, men du gjør akkurat det samme selv? Anonymkode: 69723...4f0 Flertall som i gruppevis ikke verdensbasert-vis, ja. Enig der? Her tror jeg innerst inne du ikke VIL forstå det jeg leser, men jeg lar kritiske syn stå til side og svarer likevel: Enkelte grupper i samfunnet handler på annerledes måte enn andre grupper i samfunnet basert på x, y, z. Fakta. Det er ikke å putte i bås; det er ikke å generalisere; det er å fortelle ting slik de faktisk er. Det som er interessant er jo nettopp hva det er som gjør at fortid, drama og depresjoner gjør det lettere for noen å putte folk i bås enn andre uten fortid, drama og depresjoner. Dere sier jo selv dere ikke sliter med de samme tingene som henne, og dere selv ironisk nok sier at dere ikke er fan av å putte folk i bås. Dette bekrefter jo bare forskjellene? Les selv. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hjelpemeg for en båssetting du selv bedriver, altså er du motsetningsfylt selv, akkurat det du anklager denne jenten for å være, du liker ikke båssetting, men i neste øyeblikk gjør du det selv. Anonymkode: 69723...4f0 Besvart i quote over :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 12. desember 2017 #480 Del Skrevet 12. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har jo allerede blitt enig om noen ting her: Anonymkode: 97775...46a Nope. Det er bare du som har blitt enig med deg selv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå