Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du ikke gå i alle disse trådene og spørre om det er psykiske problemer som er grunnen til all den selvmotsigende dumpingen? :D

Anonymkode: 20819...2d6

Det ville selvfølgelig vært en metode. Ikke veldig aktuell, på grunn av informasjonsbearbeidingen og tidsbesparelsen:

Ved å lage en egen tråd skjer 2 ting:

Informasjonsbearbeidingen = Går mer oversiktlig da alt skjer i samme tråd.

Tidsbesparelsen = Sier kanskje seg selv relatert til å lese EN tråd vs. hele KG, VGD og Diskusjon.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er da flere i løpet av tråden som har gitt deg forklaringer og begrunnelser på hvorfor du oppleves som intens! Har du glemt det, eller ble det bare selektivt valgt bort fordi det ikke passet din agenda? Du kan ikke bare avfeie begrunnelsene fordi du ikke er enig i dem?

Anonymkode: 3d603...00a

Til nå har konklusjonen (dere selv faktisk implisitt la inn) gått ut på min skriftlige formuleringsevne.

Jeg trodde vi var enige om at den var elendig, og nå gått videre, men ''Intens!'' dukket visst opp på nytt, så da får vi ta tilbake den diskusjonen og prøve å komme fram til en løsning alle er fornøyd med.

Jeg har ingen agenda, jeg har bare et spørsmål dere nekter å svare på, fordi dere (av en eller annen utrolig grunn) ønsker å besvare egne spørsmål. Da spør jeg dere: Hvorfor oppretter dere ikke egne tråder?

6 minutter siden, L'amie said:

Vi har ikke fått nok informasjon til å svare på det du spør om. Du gir ett eksempel med ei jente. Vi trenger flere oberservasjoner for å kunne svare generelt på om (/hvordan/hvorfor) depresjon påvirker mennesker til å avvise potensielle partnere/venner slik.

Noe av problemet med denne tråden er at du gir for lite informasjon, samtidig som du blander to problemstillinger:

1. Hvorfor oppfører deprimerte jenter seg slik?

2. Hvordan kan du (TS) lære av dine erfaringer for å "bli en bedre versjon av deg selv"?

Ettersom mange av oss ikke kjøper årsakssammenheng du fremstiller ut ifra kun èn observasjon, prøver vi å svare på spørsmålene:

3. Hvorfor oppførte hun seg sånn?

4. Hvordan kan du (TS) lære av dine erfaringer for å "bli en bedre versjon av deg selv"?

Det er på tide for deg, TS, å innse at fremgangsmåten din i denne tråden ikke fungerte. Jeg har troen på at vi iallefall kan svare på det siste spørsmålet, dersom du imøtekommer informasjonsbehovet. Ettersom du har brukt såpass mye tid på denne tråden, hadde det jo vært fint om det kom noe konstruktivt ut av den.

1. Jeg selv står ansvarlig for svakhetene ved å kun ha ETT eksempel.

Jeg selv står IKKE ansvarlig for å tilby meg å skrive ALLE eksempler, for det er det faktisk DERE som ikke vil ha.

Altså: Jeg innrømmer svakheten ved å bare ha 1 å vurdere alle i gruppen ut fra. Da er svakheten innrømmet, og vi kan gå videre i tråden med det utgangspunkt som faktisk er som det er.

2. Jeg blander ikke to problemstillinger. Den går egentlig ut på dette:

50 % av en relasjon tilhører den andre part; jeg prøver å forstå den andre parts gruppe årsak til reaksjon.

50 % av en relasjon tilhører undertegnede; jeg prøver å bruke overnevnte informasjon for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv, så jeg kan starte i hvert fall med å forstå hvordan man skal behandle visse grupper i samfunnet vs. andre.

3.

Jeg kan dessverre ikke stå til ansvar for om dere kjøper årsakssammenhengen jeg fremstiller eller ikke. Dette var vel en indirekte innrømmelse fra deres side om at det faktisk står på VILJEN til å akseptere spm., utg., og trådens formål; mer enn EVNE. Og da har jeg en beskjed til dere: Er dere interessert i å diskutere andre scenarier, tar vi det senere. Greier dere ikke å vente, kan dere opprette en egen tråd.

4.

Jeg tror det derimot er du som blander litt. Jeg prøver å forstå din førstehypotese (gruppenivå) ved å forstå via et enkeltmennesket (din andrehypotese). Jeg må selvfølgelig gå via folk som har opplevd det jenta har opplevd, for å forstå hvorfor hun gjorde som hun gjorde, og om det matcher de med samme fortid; da har jeg allerede grunnlaget for ''gjennomsnittet'' av alt, og kan prøve å se fellesmønstre og om det er ''på samme tid og sted'' noe påvirker sterkt, f.eks.

5.

Velkommen til tråden :)

Jeg har gjentatte ganger beklaget å spørre her på KG. Det var en stor tabbe tydeligvis.

Dere ønsket først at mitt 5-linjers generelt-innlegg skulle bli lengre og med et eksempel.

Jeg ga dere en hel side, i tillegg til et eksempel. Nå ønsker dere flere eksempler, men samtidig ikke.

Ikke rart jeg aldri gjør dere fornøyd.

I førsteinstans (trodde jeg at dere) misforsto dere spørsmålet, trådens utgangspunkt, trådens formål og at jenta kun er tilfeldigvis sist huskete eksempel jeg bruker for å belyse spørsmålet med et eksempel.

Jeg har prøvd over 20 sider å få dere til å akseptere at spørsmålet er som det er, utgangspunktet er som det er, trådens formål er som det er, og jeg har til og med godtatt å la tråden handle om jenta, slik at vi forhåpentligvis kommer oss litt videre.

Det kommer jo innrømmelse på innrømmelse fra dere om at dere ikke ''kjøper''/''godtar''/''aksepterer'' overnevnte, og DET vs. EVNE (via opplysninger jeg ikke deler mer av i respekt for jenta) er ganske avgjørende for hvorfor tråden aldri kommer noen vei. Da var jeg så grei med dere og tilbydde meg å skissere alle andre finurlige scenarier dere måtte ha på hjertet, og diskutere de, ... ... ... senere! Som sagt: Kan dere ikke vente, opprett en egen tråd.

-

Jeg får en Deja Vu-følelse her. Har jeg besvart lignende spørsmål over 20 sider nå, med omtrent samme svar? Haha :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, intense og besatte kvinner får også sånne svar som "gå videre i livet!" og  synkende sympati etter som tråden blir lenger og lenger.

Her er ditt kvinnelige motstykke:

forum.kvinneguiden.no/topic/1070787-hmm/?page=7&tab=comments#comment-196

Og hun ga seg ikke med én tråd.... Hadde vært interessant å la dere to møtes!

Anonymkode: 30fad...3c4

er sikkert samme trollet

Lager tråder og henger på dem i det uendelige. 

Anonymkode: 25f7f...201

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er sikkert samme trollet

Lager tråder og henger på dem i det uendelige. 

Anonymkode: 25f7f...201

Noe har hvertfall klikka hos begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg selv står ansvarlig for svakhetene ved å kun ha ETT eksempel.

Jeg selv står IKKE ansvarlig for å tilby meg å skrive ALLE eksempler, for det er det faktisk DERE som ikke vil ha.

Altså: Jeg innrømmer svakheten ved å bare ha 1 å vurdere alle i gruppen ut fra. Da er svakheten innrømmet, og vi kan gå videre i tråden med det utgangspunkt som faktisk er som det er.

Hverken jeg eller noen andre her (såvidt jeg husker) sier at du må gi alle eksemplene. Poenget mitt var at det er vanskelig å svare på spørsmålet uten mer informasjon, ergo er denne tråden nytteløs.

2. Jeg blander ikke to problemstillinger. Den går egentlig ut på dette:

50 % av en relasjon tilhører den andre part; jeg prøver å forstå den andre parts gruppe årsak til reaksjon.

50 % av en relasjon tilhører undertegnede; jeg prøver å bruke overnevnte informasjon for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv, så jeg kan starte i hvert fall med å forstå hvordan man skal behandle visse grupper i samfunnet vs. andre.

Eventuelle deprimerte jenter med lignende avvisningsmønstre kan selvfølgelig svare, dersom de vil, men det er ikke sikkert deres svar har overføringsverdi til din egen situasjon. Det er heller ikke sikkert at det er depresjonen som er den avgjørende faktoren.

Jeg har prøvd over 20 sider å få dere til å akseptere at spørsmålet er som det er, utgangspunktet er som det er, trådens formål er som det er, og jeg har til og med godtatt å la tråden handle om jenta, slik at vi forhåpentligvis kommer oss litt videre.

Hvordan fungerte det, syns du (retorisk spørsmål)? Vi kan ikke vite med sikkerhet hva som var årsaken til at hun gjorde som hun gjorde. Vi kan ikke konkludere med at hun (fortsatt) var interessert etter at dere møttes andre gang, og at det var depresjonen eller hennes bakgrunn som var årsaken til at hun avviste deg. Slik forstår deg, mener du vi må kjøpe den forklaringen likevel. Med min utdanningsbakgrunn (og jobb) byr det meg midt i mot, og det er ikke mulig, å konkludere med noe kun basert på informasjonen du har gitt.

Jeg får en Deja Vu-følelse her. Har jeg besvart lignende spørsmål over 20 sider nå, med omtrent samme svar? Haha :-)

Vel, det sier ganske mye om deg, din skrivemåte og/eller alle oss andre. Uansett hvem sin "skyld" det er, så er det et behov for å angripe denne problemstillingen på en annen måte. De måtene du har prøvd hittil har ikke fungert.

Endret av L'amie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, L'amie said:

1. Jeg har litt for mye respekt for medmennesker noen ganger; og dette er ett av tilfellene: Jeg gir dere faktisk ikke mer informasjon om henne. Da må dere velge å godta at vi har det utgangspunktet vi har, og svare deretter, med alle feilkildene (jeg allerede har innrømmet at kommer og vil ta skylden for) det innebærer, eller bare... ikke svare?

2. Deprimerte jenter med lignende avvisningsmønstre har absolutt mer overføringsverdi til trådens tilfelle enn noen andre som ikke engang er deprimerte eller har lignende avvisningsmønstre, eller har samspillet mellom de to tingene. Jeg ser virkelig ikke hvordan du ikke greier å se dette. Du er sikker på at du er helt seriøs i din tvil? Like barn leker best, like mennesker forstår hverandre best, du er et gjennomsnitt av dine 5 nærmeste venner... folk med samme bakgrunn forstår hverandre bedre.

Vi vet at mennesker som har opplevd x, y, z blir påvirket av det, og handler annerledes enn mennesker som ikke har opplevd x, y, z. Vi tar utgangspunkt i førsteinstans nå med at trådens utgangspunkt er som det er, så diskuterer vi masse andre scenarier senere.

3. Ingen kan vite sikkert utenom henne. Den nærmeste valide kilden er de som har opplevd det samme som henne. Det er en grunn til at jeg søker heller 10 svar fra folk som kjenner seg igjen vs. 1000 svar fra folk som ikke kjenner seg igjen, og av en eller annen merkelig grunn velger å bytte om på spørsmål, utgangspunkt, og prøver å kuppe tråden fremfor å lage en egen.

At du har en jobb og en utdanning som nekter deg å godta at situasjonen er som den er, er dessverre ikke mitt ansvar. Da får du bare velge å ikke delta mer her, så enkelt kan det også gjøres :-)

4. Selvfølgelig sier det ganske mye om meg at min skrivemåte gjør at folk skriker ''Intens!'', ''Overanalyserende!'' osv. FØR  de engang har lest førsteinnlegget. Jeg tror jeg på annenhver side her har beklaget min skriftlige evne; men selv det fungerer ikke. Det virker som at det foregår slik:

Dårlig skriftlig evne > Dere har noe å ta meg på > Jeg unnskylder dårlig skriftlig evne og ber dere heller forstå hva jeg formidler fremfor å lese hvert ord som provoserende > Dere VIL IKKE forstå, dere VIL ha noe å ta meg på, og derfor fortsetter å ta meg på skriftlig evne.

Jeg har prøvd et par måter ja:

1. Opprettet en generell tråd om fenomenet på et par linjer.

Resultat: Dere ønsket en lengre tråd med et eksempel.

2. Opprettet en lengre generell tråd, med et eksempel.

Resultat: Ikke-svar på spørsmålet, endring av spørsmålet. Ikke-godtatt utgangspunkt, endring av utgangspunkt. Ikke-godtatt trådens formål. Ikke-godtatt at jenta er et eksempel, men vil at tråden unikt skal handle om henne som enkeltmenneske.

3. Å opprette en lengre generell tråd med ALLE eksempler skjer ikke.

Predikert resultat: Dere ser flere sider med kun HI-eksempler = Dere skriver ''Intens!'' før dere har lest et halvt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker TS for at han har gjort meg til en bedre versjon av meg selv. 

Så fastlåst, needy og masete som han er har hjulpet meg å innse at jeg må være mindre intense og clingy.

Takk, og når du får huet ut av ræva så kansje du kan skaffe deg litt profesjonell hjelp. Du trenger det. Makan til mangel på selvinnsikt. Skjærp deg mann. Mann deg opp og gi slipp på det vonde. Du er for stolt og sta.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg Ts er du Finnmarking?

Minner meg om en jeg kjente engang.

Anonymkode: 77c19...81d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Pianomann said:

Takker TS for at han har gjort meg til en bedre versjon av meg selv. 

Så fastlåst, needy og masete som han er har hjulpet meg å innse at jeg må være mindre intense og clingy.

Takk, og når du får huet ut av ræva så kansje du kan skaffe deg litt profesjonell hjelp. Du trenger det. Makan til mangel på selvinnsikt. Skjærp deg mann. Mann deg opp og gi slipp på det vonde. Du er for stolt og sta.

1.

Vær så god :-)

2.

- Fastlåst? Det går vel mer på at dere nekter å svare på spørsmålet, men kupper tråden med egne utgangspunkt.

- Needy? Hvordan?

- Masete? Kan kanskje virke masete, men grunnen er vel mer at jeg prøver å få min egen tråd til å handle om nettopp det den skal handle om, når folk i andre enden prøver å få den til å handle om... alt annet?

- Ordet intens blir brukt igjen uten å begrunnes. Takk.

3.

- For å være helt ærlig er det ikke noe behov for det.

- Selvinnsikt er å innse at du er 50 % av en relasjon. Selvinnsikt er å innse at uansett fordeler og ulemper, er det en hån mot en relasjon, og en regelrett feil, å anta at du har mer enn 50 % ansvar i en relasjon. Selvinnsikt er å forstå at du med dine 50 % du selv kontrollerer i ditt eget liv, prøver det du kan for å bli den beste versjonen du kan bli av deg selv. Selvinnsikt er å innrømme at du ikke kan stå til ansvar for den andre parts 50 %. Selvinnsikt er å bruke din del av en relasjon, og din nye kunnskap, for å forstå den andre part sin årsak til handling. Selvinnsikt er å innrømme alle feilkilder, feilformuleringer, og å faktisk opprette en tråd på KG for å vise at du ønsker å forstå andre mennesker, så du vet hvordan du skal handle neste gang.

- Velkommen til tråden, forresten. Du har tydeligvis ikke fått med deg at tråden i seg selv er min måte å komme meg videre på. Når jeg ikke får svar fra jenta direkte, så lurte jeg på om andre som hadde opplevd det samme kunne forklare hvorfor enkelte medmennesker i et samfunn gjør som de gjør, ulikt fra andre, basert på x, y og z. DET derimot var tøffere enn forventet, for her var det ikke mye hjelp å få. Om det derimot var hat, personangrep, fordommer, og dømming FØR HI var lest ferdig? Gjett om! Om det også var endring av selve spørsmålet, trådens utgangspunkt, trådens formål og en ikke-aksept om at jenta kun er et eksempel, og at dette gjentatte ganger har blitt innrømmet av dere fordi dere ikke har VILJE til å akseptere at ting er som de er, fremfor EVNE (manglende opplysninger)? Gjett om! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar helt ærlig på dette nå (hvis ikke trenger du ikke å svare:)

Er det hat å kjempe en desperat kamp for å få sin egen tråd til å handle om det den handler om?

Jeg har i snart 23 sider prøvd å få dere til å forstå at:

Trådens spørsmål er hva det er, og det må nesten godtas, så kan vi diskutere resten av universets mysterier senere.

Trådens utg. er hva det er, og det må nesten godtas, så kan vi diskutere resten av universets mysterier senere.

Trådens formål er hva det er, og det må nesten godtas, så kan vi diskutere resten av universets mysterier senere.

Trådens jente er et eksempel, og det må nesten godtas, så kan vi diskutere resten av universets mysterier senere.

Jeg har helt inntil de siste 3-7 sidene genuint trodd at det gikk på EVNE, altså manglende opplysninger, som gjør at misforståelser oppstår. Da har jeg gjentatte ganger i tråden (se tilbake) vist til hvorfor jeg ikke kommer til å avsløre flere opplysninger. Om jeg derimot kan prøve å forklare bedre, ja forklaringsevnen er allerede bekreftet dårlig, så da har jeg prøvd å forklare bedre.

Jeg har siden de siste 3-7 sidene innsett (eller dere har både indirekte og direkte innrømmet) at det faktisk derimot går på deres VILJE til å akseptere at tråden er som den er. Jeg har altså i hele tråden trodd at det var forklaringsevnen min som var årsak til hatet. Jeg har altså hele tråden trodd at det var manglende opplysninger (en faktor jeg ikke kan styre, når jeg velger å respektere henne, som sagt) det sto på, men dere vil bare ikke akseptere at ting er som de er.

Jeg har altså på ca. 15 av 22 sider prøvd å gi dere EVNEN til å besvare, når det gjennom 22 av 22 sider kun har stått på deres egen kontroll (VILJEN). Det er bra å finne ut av dette før enn siden, for nå har jeg jo gjentatte ganger bedt de som vil diskutere alt annet, (endre spørsmålet, endre utgangspunktet, endre formålet, og som ikke kan vente til senere med å diskutere resten av universets mysterier), om å enten svare på det det spørres om, eller ikke svare i det hele tatt.

En god del brukere er allerede blitt bevisst ignorert. Ironien er sterk når samme type brukere er de som får innlegg slettet av MOD, men så får nå være så. Jeg kommenterer ikke lenger på kupping, og jeg kommenterer ikke lenger på ''Intens!''-uttalelser med mindre de begrunnes (noe som aldri har skjedd), og jeg kommenterer ikke lenger på personangrep; det er egentlig helt utrolig at jeg gikk med på å kommentere det før. Dere kjenner hverken meg eller jenta eller var flue på veggen til å dømme meg som enkeltmenneske og privatperson etter å ha lest innlegg på KG som gir dere 10 % av en enkelt relasjonsbakgrunn. Det er ganske mye mer som er bak meg som menneske, så at jeg faktisk kommentere direkte hat er flaut av meg å ha gått i fella på.

Snart vil jeg også ikke lenger kommentere kupping av spørsmålet, utgangspunktet og tråden formål, men starte med å vise til... ja... resten av tråden igjen.

Dere greide å finne en ny ting å ta meg på; som jeg egentlig innrømmet tidlig; at ja, det å bruke ett menneske til å forstå verden er umulig; men det å bruke konkrete personlighetstrekk, bakgrunn, og samme ''gruppe'' vs. verden å forstå, gjør det langt i fra perfekt, men utrolig mye bedre og mer presist.

Jeg prøvde på nytt (de siste sidene her) å innrømme alle svakheter ved hva deres svar og mine konklusjoner blir basert på å forstå en enkelt gruppe ut i fra en enkeltperson; men nå som svakheten er innrømmet, så burde det jo ikke vært noen problem å tenkt: ''Åja, ja, svakheten er innrømmet, da vet TS feilkildene, da kan vi svare slik vi ellers ville svart :-)'', men som sagt får jeg tilbake at folk har utdanning og jobb og personlige livssyn osv. blablabla og enda mer bull som gjør at de ikke kan ''godta'' utgangspunktet er som det er igjen; og da har jeg samme beskjed til de: Ikke svar, eller start en egen tråd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Snip*

Jeg kommenterer ikke lenger på kupping, og jeg kommenterer ikke lenger på ''Intens!''-uttalelser med mindre de begrunnes (noe som aldri har skjedd), og jeg kommenterer ikke lenger på personangrep; det er egentlig helt utrolig at jeg gikk med på å kommentere det før.

*Snip*

(Min utheving)

Nå får du gi deg!
Jeg ga deg begrunnelser på hvorfor jeg oppfattet deg som intens allerede på side 11, innlegg #210

Hvis du har glemt det, legger jeg ved innlegget her:

Endret av Caelyn
Endret formatering
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

At du har en jobb og en utdanning som nekter deg å godta at situasjonen er som den er, er dessverre ikke mitt ansvar. Da får du bare velge å ikke delta mer her, så enkelt kan det også gjøres :-)

3. Å opprette en lengre generell tråd med ALLE eksempler skjer ikke.

Jeg er lei av at du vrir på det jeg sier, og ser dermed at det ikke nytter å svare deg. Vil likevel oppklare et par ting:

Såvidt jeg vet er det ingen her som har sagt at du skal komme med alle eksemplene. Det forventer heller ikke jeg.

Jeg har en utdanning og jobb hvor jeg jevnlig må forholde meg til forskning og statistikk. For meg er det helt uhørt å trekke konklusjoner på så tynt grunnlag. Jeg er vant til å forholde meg til konfidensintervall og hvor stor andel av varisjonen variablene beskriver. Selv ved kvalitativ forskning er som regel grunnlaget større. Jeg evner ikke svare basert på grunnlaget/informasjonen/premissene du har gitt i denne tråden, og har derfor en uvilje mot å svare på dette tynne grunnlaget. Jeg tror du vil få styrre nytte av å endre fremgangsmåten din for å lære av disse erfaringene dine.

For eksempel kan du ta en titt på hva forskningen sier på dette feltet. Google Scholar og gode søkeord kan være til god nytte for å finne relevante forskningsartikler. Helsestasjonen for ungdom har også ofte et tilbud for studenter, og de kan kanskje gi deg noen råd til hvordan du kan forholde deg til slike personer som hun i eksempelet.

EDIT: Siden jeg ikke kan gi deg det du vil ha, trekker jeg meg ut. Forhåpentligvis svarer noen som gjenkjenner seg i eksempelet ditt, men det er som sagt ikke sikkert det har overføringsverdi til dine relasjoner.

Endret av L'amie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 06/12/2017 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Blir ikke kvitt quoten på mobilen, beklager det. 

Det er da flere her med depresjon, vanskelig historie og erfaring med psykolog som har svart? Men de svarene var jo heller ikke gode nok, hvorfor? Fordi du ikke kunne trekke direkte paralleller til ditt fenomen? På samme måte som du har nok respekt for medmennesker i samfunnet til å ikke dele mer enn maks 1/10 av historien og fortiden og problemene til fenomenet ditt, så kommer nok ikke noen her til å dele mer enn overflaten om seg selv heller. Hvorfor skal de? Du viser jo ikke akkurat velvilje til å ta til deg noe av det folk skriver, heller tvert imot. 

Hvordan skal du bli den beste versjonen av deg selv basert på de 50% av en relasjon som er den andre partens? Ja, du ønsker å prøve å forstå hvorfor en som har bakgrunnen den har er falsk og sier motsigende ting, men hvordan kan du endre deg basert på det? Hvorfor skal du? Hvis du er en empatisk, åpen, forståelsesfull og grei person med respekt for medmenneskene dine, hvorfor er det din oppgave å endre deg, når det er åpenbart at det er de andre som har problemer og som taper på å ikke ha deg i livene sine? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 hours ago, AnonymBruker said:

Get a life

Anonymkode: 1b96e...b62

Kan ikke få noe man allerede har :-)

3 hours ago, Caelyn said:

(Min utheving)

Nå får du gi deg!
Jeg ga deg begrunnelser på hvorfor jeg oppfattet deg som intens allerede på side 11, innlegg #210

Hvis du har glemt det, legger jeg ved innlegget her:

Du er en av få (1 av alle) som har begrunnet. Antall ''Intens!''-uttalelser vs. begrunnelser tilsier at: ''Ingen begrunner''.

2 hours ago, L'amie said:

Såvidt jeg vet er det ingen her som har sagt at du skal komme med alle eksemplene. Det forventer heller ikke jeg.

Jeg har en utdanning og jobb hvor jeg jevnlig må forholde meg til forskning og statistikk. For meg er det helt uhørt å trekke konklusjoner på så tynt grunnlag. Jeg er vant til å forholde meg til konfidensintervall og hvor stor andel av varisjonen variablene beskriver. Selv ved kvalitativ forskning er som regel grunnlaget større. Jeg evner ikke svare basert på grunnlaget/informasjonen/premissene du har gitt i denne tråden, og har derfor en uvilje mot å svare på dette tynne grunnlaget. Jeg tror du vil få styrre nytte av å endre fremgangsmåten din for å lære av disse erfaringene dine.

For eksempel kan du ta en titt på hva forskningen sier på dette feltet. Google Scholar og gode søkeord kan være til god nytte for å finne relevante forskningsartikler. Helsestasjonen for ungdom har også ofte et tilbud for studenter, og de kan kanskje gi deg noen råd til hvordan du kan forholde deg til slike personer som hun i eksempelet.

Såvidt jeg har lest har jeg spurt om de ønsket flere eksempler, kortere tråd, mindre generelt innlegg, mindre eksemplifisert innlegg... ingen svarer jo selvfølgelig, fordi når skal de bli fornøyde? Jeg ga dem en kort generell-tråd, de ville ha en større tråd med et eksempel. De fikk det, men de ville ikke akseptere tråden, og da kan dessverre ikke jeg gjøre noe mer.

Som sagt: Du har en jobb og en utdanning som nekter deg å godta at situasjonen er som den er, selv om svakheter er innrømmet, da er det lite jeg kan gjøre, og jeg tror du da gjør det lurt å trekke deg unna.

Du evner selvfølgelig å trekke konklusjoner, og har derfor kun uvilje basert på om du VIL trekke svake konklusjoner. Jeg tar på meg skylden for svakhetene i grunnlaget som sagt; da har du ingen skyld i en svak konklusjon.

Forskning er lest.

2 hours ago, Cermet said:

Det er da flere her med depresjon, vanskelig historie og erfaring med psykolog som har svart? Men de svarene var jo heller ikke gode nok, hvorfor? Fordi du ikke kunne trekke direkte paralleller til ditt fenomen? På samme måte som du har nok respekt for medmennesker i samfunnet til å ikke dele mer enn maks 1/10 av historien og fortiden og problemene til fenomenet ditt, så kommer nok ikke noen her til å dele mer enn overflaten om seg selv heller. Hvorfor skal de? Du viser jo ikke akkurat velvilje til å ta til deg noe av det folk skriver, heller tvert imot. 

Hvordan skal du bli den beste versjonen av deg selv basert på de 50% av en relasjon som er den andre partens? Ja, du ønsker å prøve å forstå hvorfor en som har bakgrunnen den har er falsk og sier motsigende ting, men hvordan kan du endre deg basert på det? Hvorfor skal du? Hvis du er en empatisk, åpen, forståelsesfull og grei person med respekt for medmenneskene dine, hvorfor er det din oppgave å endre deg, når det er åpenbart at det er de andre som har problemer og som taper på å ikke ha deg i livene sine? 

Jeg har enorm respekt for et medmenneske her, og velger derfor å ikke dele mer info. Jeg kan dessverre ikke stå til ansvar for hvor mye/lite folk som er ''gyldige'' til å svare velger å gå ut med.

Jeg viser lite velvilje når de som har opplevd det samme, ikke gir meg svaret på hvorfor hun gjorde som hun gjorde (fordi de sikkert får det som et slag mot stoltheten sin og innrømme alle svakheter de selv har mens de skriver). Jeg viser jo absolutt ingen velvilje når det bevisst er folk her som nekter å godta at tråden er som den er.

Kanskje hvis de svelget litt stolthet og forklarte detaljert hvordan påvirkningen påvirker, at jeg ville forstått bedre, og vi faktisk kunne kommet oss inn på sporet igjen?

Jeg har 50 % av en relasjon. Der står jeg til ansvar for mine handlinger.

Andre har 50 % av en relasjon. Jeg har en genuin interesse i andre medmennesker i et samfunn, og ønsker å forstå hva det er ved dem som gjør at de gjør som de gjør.

Jeg er empatisk, åpen, forståelsesfull og en grei person med respekt for medmenneskene mine. Jeg er aldri perfekt, og det har jeg også innrømmet. Jeg gjør absolutt en innsats hver dag for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Det og forsto hvorfor folk er som de gjør, for å nettopp tilpasse meg særegne tilfeller ser jeg på som bare positivt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg viser lite velvilje når de som har opplevd det samme, ikke gir meg svaret på hvorfor hun gjorde som hun gjorde (fordi de sikkert får det som et slag mot stoltheten sin og innrømme alle svakheter de selv har mens de skriver). Jeg viser jo absolutt ingen velvilje når det bevisst er folk her som nekter å godta at tråden er som den er.

Men de som har opplevd det samme som du skriver, kan jo ikke vite hvordan et annet menneske tenker, selv om de har opplevd det samme ( altså depresjoner,og drama i fortid) ?? Selv om to mennesker lider av samme sykdom, er de ikke identiske som personer og i følelsesliv, veldig merkelig at du ikke forstår dette?

Anonymkode: 69723...4f0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er empatisk, åpen, forståelsesfull og en grei person med respekt for medmenneskene mine

Jeg anser deg for å være lite empatisk. Hvis du hadde vært empatisk så hadde du i mye større grad vært i stand til å sette deg inn i denne kvinnen sine følelser. Du forstår henne overhodet ikke slik jeg ser det, siden du tror at alle som har slitt med depresjoner og drama tenker helt likt når det kommer til å avvise andre personer. Det er så forenklet at det blir banalt. Det blir som om jeg trodde at alle som har en tendens til å utheve visse ord i et innlegg ( som du ofte gjør ), er like i tankegangen, så hvis jeg forstod en av disse personene så forstod jeg også deg og alle andre personer med den samme tendensen.

Anonymkode: 69723...4f0

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke få noe man allerede har :-)

Du er en av få (1 av alle) som har begrunnet. Antall ''Intens!''-uttalelser vs. begrunnelser tilsier at: ''Ingen begrunner''.

Såvidt jeg har lest har jeg spurt om de ønsket flere eksempler, kortere tråd, mindre generelt innlegg, mindre eksemplifisert innlegg... ingen svarer jo selvfølgelig, fordi når skal de bli fornøyde? Jeg ga dem en kort generell-tråd, de ville ha en større tråd med et eksempel. De fikk det, men de ville ikke akseptere tråden, og da kan dessverre ikke jeg gjøre noe mer.

Som sagt: Du har en jobb og en utdanning som nekter deg å godta at situasjonen er som den er, selv om svakheter er innrømmet, da er det lite jeg kan gjøre, og jeg tror du da gjør det lurt å trekke deg unna.

Du evner selvfølgelig å trekke konklusjoner, og har derfor kun uvilje basert på om du VIL trekke svake konklusjoner. Jeg tar på meg skylden for svakhetene i grunnlaget som sagt; da har du ingen skyld i en svak konklusjon.

Forskning er lest.

Jeg har enorm respekt for et medmenneske her, og velger derfor å ikke dele mer info. Jeg kan dessverre ikke stå til ansvar for hvor mye/lite folk som er ''gyldige'' til å svare velger å gå ut med.

Kanskje hvis de svelget litt stolthet og forklarte detaljert hvordan påvirkningen påvirker, at jeg ville forstått bedre, og vi faktisk kunne kommet oss inn på sporet igjen?

Jeg har 50 % av en relasjon. Der står jeg til ansvar for mine handlinger.

Andre har 50 % av en relasjon. Jeg har en genuin interesse i andre medmennesker i et samfunn, og ønsker å forstå hva det er ved dem som gjør at de gjør som de gjør.

Jeg er empatisk, åpen, forståelsesfull og en grei person med respekt for medmenneskene mine. Jeg er aldri perfekt, og det har jeg også innrømmet. Jeg gjør absolutt en innsats hver dag for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Det og forsto hvorfor folk er som de gjør, for å nettopp tilpasse meg særegne tilfeller ser jeg på som bare positivt? :-)

Feil. Du har verken respekt eller innehar disse kvalitetene.

For om så er så hadde du aldri holdt på slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...