AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #401 Del Skrevet 4. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overbevist om at det er den eneste mulige forklaringen nei; men her må vi nesten ta utgangspunkt i at det er en påvirkning mellom A og B og at depresjoner, fortid, og drama har betydning for valg enkelte grupper i samfunnet gjør vs. hva resten av samfunnet ville gjort i samme situasjon basert på at de IKKE har blitt utsatt for nevnte. Det er du som er enig i det, ikke resten av de som skriver i denne tråden. Anonymkode: 69723...4f0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #402 Del Skrevet 4. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Det jeg faktisk er mest interessert i nå, er hvordan du har tid og energi til å skrive og svare så sinnsykt mye, spesielt hvis du ikke er spesielt opptatt av akkurat denne jenta? Jeg har ferie liksom, og ingen barn, så jeg har all verden av tid akkurat nå, men å lese (ikke skrive) hele denne tråden, har jeg faktisk hverken tid eller energi til.. *puh* Anonymkode: 1f015...1ae Det blir mye repeat fra meg når folk gir samme svar tilbake hver gang. Blir jo litt kjedelig å henvise til tidligere innlegg hele tiden også, for det kunne jeg jo faktisk gjort de siste 5 sidene. Først ønsket de ''enklere forklaring''. Hva gjør jeg? Jo, jeg henviser. Hva vil de da? At jeg ikke skal henvise... fantastisk... Energi får jeg av at jeg på 21 sider nå har prøvd å få et svar på et spørsmål, og det var tydeligvis tøffere enn først antatt... når man ikke engang får svar på et enkelt spørsmål, og du mottar hat tilbake før noen har lest et halvt ord, da sier det seg selv at du får energi til å prøve å få din EGEN tråd til å bli din egen tråd igjen når folk prøver å kuppe den. Til dere som kupper tråden med egne spm. og utg. kan dere vær så snill og lage deres egen tråd? :-) 1 hour ago, Duckie said: Hallo, du må da skjønne det at siden vi alle henger på KG har vi det til felles, og det må jo påvirke hvordan vi er som person, ergo er vi alle like og alle er like håpløse og skjønner ingenting for det er sånn vi har blitt av å henge på KG. Jeg ønsket svar fra folk som hadde opplevd x antall ting i livet. Jeg fikk hat, ''Intens!'', og ''overanalyserende!'' tilbake før dere engang hadde lest førsteinnlegget. Hvorfor ønsker jeg svar fra visse folk? Fordi de er en del av gruppen som faktisk forstår hvorfor noen har gjort som de har gjort. Med ''dere'' så mener jeg de som IKKE har opplevd det samme, og som kupper tråden med å stille egne spørsmål ut fra egne utgangspunkt. Hvor mange ganger må jeg si det? Jeg er ekstremt ivrig på å diskutere alle finurlige scenarier her, ... ... ... senere! Først må vi jo faktisk svare på trådens spm. med det utg. det har, og tro på at det faktisk er som det er. 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det er du som er enig i det, ikke resten av de som skriver i denne tråden. Anonymkode: 69723...4f0 Nei, ikke sant. Helt enig! Dere har ikke opplevd x, y, z, og da blir det selvfølgelig tøft å svare på vegne av hvorfor folk som nettopp blir påvirket av dette, handler som de gjør. Som sagt sitter jeg på 90 % mer info om situasjonen enn dere; info jeg nekter å dele i respekt for henne. Jeg vil heller bruke 20 nye sider på å oppklare misforståelser, enn å gå i mot egen moral, selv om jenta jeg ironisk nok bruker som eksempel i tråden, som jeg i respekt skjermer, går i mot egen moral. Jeg er enig i at det er flere variabler i spill. Jeg er enig i at det er depresjoner, drama og fortid som påvirker handlingen MEST. Jeg er enig i at enkelte grupper mennesker handler annerledes enn andre grupper mennesker basert på enkelte hendelser i livene deres fra fortid av. Vi vet alle at folk som sliter psykisk og mentalt handler annerledes enn andre mennesker. Det er da absolutt ingen hemmelighet. - Og hvor ble det av svaret på spørsmålene mine ang. om det sto på vilje eller evne til å svare på tråden, og hva dere ville svart hvis kjønnene var byttet om her? Det er fortsatt ikke besvart, og det er regelrette spørsmål direkte til dere; likevel greier dere på et eller annet vis å svare oftere og mer på generelle skriv i tråden, fremfor faktiske direkte spørsmål. Å utheve hjalp heller ikke, når jeg de første gangene ikke fikk svar. Men som sagt: Det treffer kanskje litt for bra, så fullt forståelig :-) Anonymkode: 97775...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #403 Del Skrevet 4. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mange ganger må jeg si det? Jeg er ekstremt ivrig på å diskutere alle finurlige scenarier her, ... ... ... senere! Anonymkode: 97775...46a Jeg kommer i alle fall aldri til å diskutere noe med deg ... ... ... senere! Er som å snakke til en vegg. Lykke til. Anonymkode: 18d0b...7aa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 4. desember 2017 #404 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er imponert over staheten din, TS. Så lenge du ikke tar innover deg svarene du får, vil du ikke få svar på spørsmålene dine og ønsket ditt om å bli en bedre versjon av deg selv. Da dere møttes hadde dere begrenset med informasjon om hverandre. Det kan hende hun hadde et godt inntrykk av deg første gangen dere møttes, men det kan også hende hun ikke hadde det. Noe har uansett skjedd mellom første møte og når hun blokket deg. Du kan også ha tolket henne helt feil. Jeg har opplevd det selv. Et menneske blir påvirket av mye, også bakgrunn og psykisk sykdom. Et menneske er ikke depresjonen hun/han har. Du kan ikke automatisk trekke den konklusjon at hun handlet som hun gjorde på grunn av depresjonen hennes. Det kan være mange andre grunner til at hun avviste deg på den måten. Jeg tror du må akseptere det faktum at du aldri vil få vite svaret. Vi kan ikke svare på hvorfor deprimerte jenter oppfører seg sånn, fordi vi ikke har grunnlag til å trekke slike konklusjoner. Hvis vi likevel skal prøve å hjelpe deg til å bli en bedre utgave av deg selv, så trenger vi mer informasjon enn vi får i ett eksempel. Hva er fellesnevneren til jentene du har blitt avvist av? Det er flere mulige alternativer: 1. Deg og din personlighet, utseende, interesser og/eller væremåte. 2. Jentenes psykiske helse, bakgrunn og/eller erfaringer. 3. Jentenes personlighet, interesser og/eller væremåte. 4. Din oppførsel når du møter nye mennesker. 5. Andre ting? Jeg er enig med de andre som konkluderer med at hun ikke var interessert nok, og at hun muligens ble skremt vekk. Du skal ikke kimse av kvinnelig intuisjon. Vi er programmert til å beskytte oss selv mot fare ved hjelp av andre midler enn det fysiske. Basert på informasjonen du har gitt i eksempelet, samt inntrykket jeg får av måten du skriver på, ville jeg også holdt meg langt unna deg. Dessuten virker det ikke som du evner å ta til deg konstruktiv kritikk. Det har du fått i massevis gjennom denne tråden. Jeg tror ikke det står på hverken vilje eller evne til å svare på trådens spørsmål. Problemet er at premisset er feil, og det er kontraproduktivt å gi råd basert på feil premiss. Vi er mange ulike mennesker (både med og uten depresjoner) som har svart i tråden her. Hva er sannsynligheten for at alle tar feil? Særlig med tanke på din suksessrate hos kvinnfolk. Dersom det viser seg at vi har for lite informasjon, men du forstatt ikke vil utdype mer, så foreslår jeg at du legger ballen død. Da er det ikke vits i å fortsette denne tråden. Jeg kan ikke vite med sikkerhet hvordan jeg ville svart hvis kjønnene ble byttet om. Trolig noe ala det samme. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #405 Del Skrevet 5. desember 2017 5 timer siden, L'amie skrev: Jeg er enig med de andre som konkluderer med at hun ikke var interessert nok, og at hun muligens ble skremt vekk. Du skal ikke kimse av kvinnelig intuisjon. Vi er programmert til å beskytte oss selv mot fare ved hjelp av andre midler enn det fysiske. Basert på informasjonen du har gitt i eksempelet, samt inntrykket jeg får av måten du skriver på, ville jeg også holdt meg langt unna deg. Dessuten virker det ikke som du evner å ta til deg konstruktiv kritikk. Det har du fått i massevis gjennom denne tråden. Anonymkode: cecc3...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #406 Del Skrevet 5. desember 2017 10 hours ago, L'amie said: Jeg er imponert over staheten din, TS. Så lenge du ikke tar innover deg svarene du får, vil du ikke få svar på spørsmålene dine og ønsket ditt om å bli en bedre versjon av deg selv. Da dere møttes hadde dere begrenset med informasjon om hverandre. Det kan hende hun hadde et godt inntrykk av deg første gangen dere møttes, men det kan også hende hun ikke hadde det. Noe har uansett skjedd mellom første møte og når hun blokket deg. Du kan også ha tolket henne helt feil. Jeg har opplevd det selv. Et menneske blir påvirket av mye, også bakgrunn og psykisk sykdom. Et menneske er ikke depresjonen hun/han har. Du kan ikke automatisk trekke den konklusjon at hun handlet som hun gjorde på grunn av depresjonen hennes. Det kan være mange andre grunner til at hun avviste deg på den måten. Jeg tror du må akseptere det faktum at du aldri vil få vite svaret. Vi kan ikke svare på hvorfor deprimerte jenter oppfører seg sånn, fordi vi ikke har grunnlag til å trekke slike konklusjoner. Hvis vi likevel skal prøve å hjelpe deg til å bli en bedre utgave av deg selv, så trenger vi mer informasjon enn vi får i ett eksempel. Hva er fellesnevneren til jentene du har blitt avvist av? Det er flere mulige alternativer: 1. Deg og din personlighet, utseende, interesser og/eller væremåte. 2. Jentenes psykiske helse, bakgrunn og/eller erfaringer. 3. Jentenes personlighet, interesser og/eller væremåte. 4. Din oppførsel når du møter nye mennesker. 5. Andre ting? Jeg er enig med de andre som konkluderer med at hun ikke var interessert nok, og at hun muligens ble skremt vekk. Du skal ikke kimse av kvinnelig intuisjon. Vi er programmert til å beskytte oss selv mot fare ved hjelp av andre midler enn det fysiske. Basert på informasjonen du har gitt i eksempelet, samt inntrykket jeg får av måten du skriver på, ville jeg også holdt meg langt unna deg. Dessuten virker det ikke som du evner å ta til deg konstruktiv kritikk. Det har du fått i massevis gjennom denne tråden. Jeg tror ikke det står på hverken vilje eller evne til å svare på trådens spørsmål. Problemet er at premisset er feil, og det er kontraproduktivt å gi råd basert på feil premiss. Vi er mange ulike mennesker (både med og uten depresjoner) som har svart i tråden her. Hva er sannsynligheten for at alle tar feil? Særlig med tanke på din suksessrate hos kvinnfolk. Dersom det viser seg at vi har for lite informasjon, men du forstatt ikke vil utdype mer, så foreslår jeg at du legger ballen død. Da er det ikke vits i å fortsette denne tråden. Jeg kan ikke vite med sikkerhet hvordan jeg ville svart hvis kjønnene ble byttet om. Trolig noe ala det samme. Jeg kan ikke ta innover meg svar som ikke svarer på spørsmålet med det utgangspunktet det har. Dere må stole på at premissene er lagt riktig, og svare deretter. Hvis ikke kan dere jo bare... ikke svare? Som sagt kan vi diskutere andre premisser, senere. Vi hadde en såpass klarhet om hvor viktig åpenhet var, så vi var nok mer åpne med hverandre enn vi ville vært med andre medmennesker i samfunnet, ja. Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at vi hadde et bra inntrykk av hverandre og tolket hverandre riktig. Hvorfor? Hvis ikke ville hun ikke møtt meg 2. gang. Jeg måtte le litt når dere ga svar om at hun kun møtte meg på grunn av at jeg ''maste'', ''syntes synd på meg'', osv. mange andre morsomme grunner. Hvor kom de argumentene fra egentlig? Det er helt ærlig ingen grunn til å møte meg en andre gang fordi ''man synes synd'' på et annet menneske. Hvis det er andre mennesker det er synd på, så er det jo faktisk henne. Det er... hva heter det... LITT provoserende at dere faktisk tror at hun ikke hadde LYST til å møte meg igjen, men følte seg nødt til det haha :-) Og hva er deres definisjon på mas? Bra at dere trekker konklusjoner så raskt før dere selv definerer begrepet, for her var det maks 1-2 meldingsutvekslinger i uka, og totalt sett tok hun mer initiativ til chatt enn meg. Som jeg skrev over som du ikke leste: Jeg er helt enig i at andre variabler spiller inn; men det er viktig å forstå at noen har en større betydning for den endelige handlingen enn andre, og der må dere nesten bare godta at konklusjonen er hva den er. Sannheten er at dere ikke har opplevd det samme som henne. Det er garantert mennesker i samfunnet som har opplevd eksakt det samme, og det er DE som sitter på det nærmest korrekte svaret. Du, jeg og resten av de eksterne har aldri vært lenger unna å forstå denne typen ''mennesker'' noen gang, det er derfor jeg er så opptatt av hvem jeg faktisk får svar fra. Hverken du eller jeg kan svare for henne, for vi vet ikke hvorfor x, y, z, påvirker folk i så stor grad som det gjør, for vi har ikke vært der selv. Kanskje noen stjal byggeklossene dine i barnehagen, men det utgjør kanskje bare 1/1-millionsdel av bare x... Utseende, interesse, væremåte: Bra, normalt, og ydmyk. Meg og min personlig: Utadvendt, prøver å forstå hvorfor mennesker gjør som de gjør, og elsker sosiale spill. Jentas psykiske helse, bakgrunn og erfaringer: Det varierer, det er kun eksemplet som har opplevd x, y, z, og dere vant med å få tråden til å handle regelrett om henne, det er tydeligvis det dere vil, så da kan vi fint diskutere henne, så skal jeg selv prøve å få forstått dette opp fra individnivå til gruppenivå. Jentas interesser, personlighet og væremåte: Dette gir gjensidig kjemi, gjensidig interesser, og gjensidige forståelser. Folk gir meg ofte respekt første gangen de møter meg. Det er vel bare noe ved meg irl (hvordan jeg prater til folk) vs. nett (hvordan jeg beskriver medmenneskelige relasjoner) som er så interessant å prøve å forstå. Hva er greia til folk med at hun ''ble skremt vekk''? Det er en veldig bastant påstand uten å kjenne hverken meg eller henne personlig, eller vært flue på veggen. Det er veldig provoserende skrevet uten grunnlag. Her krever jeg faktisk forklaringer fra dere. Måten jeg skriver på = dårlig. Enig. Måten jeg skriver på slik at dere leser HI slik dere gjør = blir dårlig da også. ''Beskytte seg mot farer''... hva annet skal man si enn... wow... Som sagt er jeg helt med på å forstå 1/10, når jeg gir 1/10. Dere gjør det vanskelig å forstå selv det. Jeg har respekt for medmennesker i samfunnet, derfor deler jeg ikke for mye. Da må du heller spørre om jeg kan utdype ting annerledes så dere forstår bedre, slik jeg har prøvd over 20 sider nå på å få dere til å forstå og rette misforståelser. Igjen: Premisset trenger ikke å være 100 % riktig, men for å være ærlig: Jeg som var i situasjonen, og velger å beholde 90 % av informasjonen; har jeg eller dere best grunnlag for å legge premisset? Helt ærlig nå, hvis dere greier det :-) Det du egentlig sier er at vi ikke bør fortsette å diskutere oss fram til en løsning, så fremt ikke dere får viljen deres ved å kuppe tråden med egne spørsmål basert på egne utgangspunkt. Jeg er helt med på å diskutere alle andre scenarier, ... senere! Jeg forslår derimot at hvis dere har egne utgangspunkt og egne spørsmål dere vil ha svar på/eller svare på; opprett egne tråder, for det gjelder jo temaer helt utenom dette :-) Om kjønnene var byttet om... nja... det er bare å lese omtrent, ... ja... ALLE trådene her på KG hvor en kvinne blir ''dumpet'' av en mann, og se om kvinnen blir møtt med hat, fordommer, og kupping av tråden før noen har lest førsteinnlegget, eller om hun blir møtt med regnbuer, rosa skyer og trøst. Du kan egentlig velge fritt vilt fra hvilken som helst tråd med kjønnene byttet om, så får du se tendensen i svarene der :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viva_2017 Skrevet 5. desember 2017 #407 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Hvorfor... ? Endret 5. desember 2017 av Viva_2017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 5. desember 2017 #408 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Jeg har lyst til å være til hjelp, men det viser seg å være vanskelig. Som regel når folk ikke kommer lenger i en diskusjon, så "angriper" de saken fra en annen vinkel istedet, for å komme videre. Ingen, eller svært få, har svart på spørsmålene dine uten å endre premissene. Det spiller ingen rolle om det er fordi vi ikke kan eller vil. Diskusjonen gikk i stå allerede på de første sidene, og et tosifret antall sider senere har vi ikke kommet noe lenger. Du må legge en ny strategi for å få svar slik at du kan "bli en bedre versjon av deg selv". Det prøvde jeg å legge opp til ved å foreslå at du kunne se på fellesnevneren mellom jentene du har blitt avvist av. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta innover meg svar som ikke svarer på spørsmålet med det utgangspunktet det har. Dere må stole på at premissene er lagt riktig, og svare deretter. Hvis ikke kan dere jo bare... ikke svare? Som sagt kan vi diskutere andre premisser, senere. Du tar jo ikke innover deg at det ikke er mulig å konkludere med hvorfor depresjonen gjør at hun handlet som hun gjorde. Det er ikke mulig nettopp fordi en person er mer enn bare sin psykiske helse og erfaringer. Skal det være noe vits, så må vi ha mer enn bare èn observasjon. Det er rett og slett ikke konstruktivt å svare på spørsmålene dine før du forstår det. Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at vi hadde et bra inntrykk av hverandre og tolket hverandre riktig. Hvorfor? Hvis ikke ville hun ikke møtt meg 2. gang. Jeg måtte le litt når dere ga svar om at hun kun møtte meg på grunn av at jeg ''maste'', ''syntes synd på meg'', osv. mange andre morsomme grunner. Hvor kom de argumentene fra egentlig? Det er helt ærlig ingen grunn til å møte meg en andre gang fordi ''man synes synd'' på et annet menneske. Hvis det er andre mennesker det er synd på, så er det jo faktisk henne. Det er... hva heter det... LITT provoserende at dere faktisk tror at hun ikke hadde LYST til å møte meg igjen, men følte seg nødt til det haha :-) Og hva er deres definisjon på mas? Bra at dere trekker konklusjoner så raskt før dere selv definerer begrepet, for her var det maks 1-2 meldingsutvekslinger i uka, og totalt sett tok hun mer initiativ til chatt enn meg. Til det som er uthevet: Det er greit nok, men du kan ikke gå utifra at hun fortsatt var interessert etter det andre møtet. Det finnes mange ulike forklaringer på hvorfor hun avviste deg sånn, men hvilken som er riktig kan vi ikke vite. Som jeg skrev over som du ikke leste: Jeg er helt enig i at andre variabler spiller inn; men det er viktig å forstå at noen har en større betydning for den endelige handlingen enn andre, og der må dere nesten bare godta at konklusjonen er hva den er. Jeg har lest hva du skrev ovenfor, men det ser ut til at du sliter med å forstå at det ikke nødvendigvis har vært hennes depresjon eller bakgrunn som var den avgjørende faktoren for at hun avviste deg slik hun gjorde. Av den grunn kan vi ikke bare konkludere slik du gjør. Sitat Jentas psykiske helse, bakgrunn og erfaringer: Det varierer, det er kun eksemplet som har opplevd x, y, z, og dere vant med å få tråden til å handle regelrett om henne, det er tydeligvis det dere vil, så da kan vi fint diskutere henne, så skal jeg selv prøve å få forstått dette opp fra individnivå til gruppenivå. Jeg ba deg om å se på fellesnevneren mellom jentene. "Vi" er en heterogen gruppe, som ikke nødvendigvis har hatt som agenda å få tråden til å handle om ei jente. Her må du også ta ansvar. Folk gir meg ofte respekt første gangen de møter meg. Det er vel bare noe ved meg irl (hvordan jeg prater til folk) vs. nett (hvordan jeg beskriver medmenneskelige relasjoner) som er så interessant å prøve å forstå. Hva er greia til folk med at hun ''ble skremt vekk''? Det er en veldig bastant påstand uten å kjenne hverken meg eller henne personlig, eller vært flue på veggen. Det er veldig provoserende skrevet uten grunnlag. Her krever jeg faktisk forklaringer fra dere. Måten jeg skriver på = dårlig. Enig. Måten jeg skriver på slik at dere leser HI slik dere gjør = blir dårlig da også. ''Beskytte seg mot farer''... hva annet skal man si enn... wow... Jeg si ikke at hun ble skremt, men at hun kan ha blitt skremt. Du virker veldig pågående, lite reflektert, lite åpen for andres tanker, fordomsfull, setter folk i bås, kontrollerende og det virker som at du ser ned på enkeltmennesker. I tillegg bruker du hersketeknikker. For din egen skyld håper jeg det kun er din måte å formulere deg på skriftlig. Det du egentlig sier er at vi ikke bør fortsette å diskutere oss fram til en løsning, så fremt ikke dere får viljen deres ved å kuppe tråden med egne spørsmål basert på egne utgangspunkt. Jeg er helt med på å diskutere alle andre scenarier, ... senere! Jeg forslår derimot at hvis dere har egne utgangspunkt og egne spørsmål dere vil ha svar på/eller svare på; opprett egne tråder, for det gjelder jo temaer helt utenom dette :-) Nei, det jeg egentlig sier er at du trenger en ny strategi og ny innfallsvinkel, hvis du skal kunne få svar som gjør at du kan "bli en bedre versjon av deg selv". Anonymkode: 97775...46a Endret 5. desember 2017 av L'amie 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #409 Del Skrevet 5. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvor ble det av svaret på spørsmålene mine ang. om det sto på vilje eller evne til å svare på tråden, og hva dere ville svart hvis kjønnene var byttet om her? Ang dette om kjønnene var byttet om, du fikk svar på det men du godtok ikke svaret du fikk. Anonymkode: 69723...4f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #410 Del Skrevet 5. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at vi hadde et bra inntrykk av hverandre og tolket hverandre riktig. Hvorfor? Hvis ikke ville hun ikke møtt meg 2. gang. Jeg måtte le litt når dere ga svar om at hun kun møtte meg på grunn av at jeg ''maste'', ''syntes synd på meg'', osv. mange andre morsomme grunner. Hvor kom de argumentene fra egentlig? Det er faktisk mange jenter som synes synd på visse menn,det er ikke uten grunn at medlidenhets-sex er et begrep mange jenter fleiper med ;) . Anonymkode: 69723...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #411 Del Skrevet 5. desember 2017 Jeg jeg jeg jeg jeg. Jeg, som er denne jenta, svarte deg og det ble slettet. Kan du være så snill og la dette ligge nå? Jeg begrunnet hvorfor jeg ikke ville ha deg. Det er ikke mitt problem at du taklet dette så dårlig. Og jeg får bare bekreftet at jeg valgte rett. Hvordan våger du å være så nedlatende om meg i denne tråden og påstå at du fortsatt ønsker å være en venn? Jeg ønsker ikke å ha falske venner og du er falsk. Anonymkode: 600cf...675 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #412 Del Skrevet 5. desember 2017 9 hours ago, L'amie said: Jeg har lyst til å være til hjelp, men det viser seg å være vanskelig. Som regel når folk ikke kommer lenger i en diskusjon, så "angriper" de saken fra en annen vinkel istedet, for å komme videre. Ingen, eller svært få, har svart på spørsmålene dine uten å endre premissene. Det spiller ingen rolle om det er fordi vi ikke kan eller vil. Diskusjonen gikk i stå allerede på de første sidene, og et tosifret antall sider senere har vi ikke kommet noe lenger. Du må legge en ny strategi for å få svar slik at du kan "bli en bedre versjon av deg selv". Det prøvde jeg å legge opp til ved å foreslå at du kunne se på fellesnevneren mellom jentene du har blitt avvist av. Selvfølgelig er en person mer enn bare sine psykiske og mentale problemer. Har jeg noen gang skrevet noe annet? Det er jeg som godtar alle svakhetene 1 observasjon gir. Det er jeg som lager en tråd for å forstå et stort fenomen i bakgrunn av 1 observasjon. Det er mange feilkilder bak 1 observasjon; derfor de strenge kravene til hvem svarene kommer fra; og selv der er det feilkilder, men det er en stor avstand til feilkildene generelt her som faktisk prøver å endre på spørsmålet. ''Algebra på eksamen? Nei det kan jeg ikke, men jeg kan 1+1, så jeg bare endrer eksamensoppgaven! :-)''. Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det var problemene hennes som var årsaken. Fjerner vi min 50 % skyld av en relasjon, sitter vi igjen med jentas 50 % ansvar; og da må vi nesten bare ta utgangspunkt i at hun handler annerledes enn andre som ikke har opplevd x, y, z. Som sagt er jeg helt med på å diskutere alle andre scenarier, ... ... ... senere! Jeg tar ansvar for at trådens spørsmål ikke ble nevnt tydelig nok før side 4. Jeg tar ansvar for at trådens utgangspunkt ikke ble nevnt tydelig nok før side 4. Jeg tar ansvar for at jeg enda ikke har greid å få tråden til å handle om det den skal handle om, men godtatt tapet til dere om å få den til å handle om jenta spesifikt, selv om jeg har tapt i forsøket på få dere til å forstå at jenta er et utgangspunkt (tilfeldigvis sist huskete tilfelle), og det tar jeg ansvar for å ha klargjort for dårlig. Jeg tar ansvar for at trådens formål ikke ble nevnt tidligere. Jeg tar IKKE ansvar for at dere IKKE aksepterer trådens spørsmål, utg., at jenta kun er ett eksempel, og trådens formål. Her står det kun på deres vilje til å akseptere at tråden er som den er, ikke deres evne til å delta (det er helt sikkert). Merkelig: In real life sier folk jeg er nesten for ydmyk, nesten for reflektert, nesten for åpen for andres tanker, prøver å se individene fremfor å sette i bås, for team-orientert, og at jeg setter folk høyere enn meg selv (og dette da i faktisk negativt ordlag). Det er vel ingen ny konklusjon at jeg er dårlig til å formulere meg skriftlig? 8 hours ago, AnonymBruker said: Ang dette om kjønnene var byttet om, du fikk svar på det men du godtok ikke svaret du fikk. Anonymkode: 69723...4f0 Jeg fikk 1-2 svar (i hvertfall ikke 3 eller fler)? Hvor mange forsøk på kupping av tråden, endret spørsmål, endres utgangspunkt, hat, fordommer, og ''Intens!'' har jeg fått til sammenligning. Hadde jeg fått like mange svar på det jeg FAKTISK har spurt om (uthevet spørsmål om kjønnsrolle-byttet og stadig vise til side 4) så kunne vi begynt å snakke om mønstre, eller da hadde vi egentlig vært ferdig i hvert fall før side 21 :-) 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er faktisk mange jenter som synes synd på visse menn,det er ikke uten grunn at medlidenhets-sex er et begrep mange jenter fleiper med ;) . Anonymkode: 69723...4f0 Likevel er det temmelig provoserende i seg selv når det absolutt er mer synd på de enn guttene. 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jeg jeg jeg jeg. Jeg, som er denne jenta, svarte deg og det ble slettet. Kan du være så snill og la dette ligge nå? Jeg begrunnet hvorfor jeg ikke ville ha deg. Det er ikke mitt problem at du taklet dette så dårlig. Og jeg får bare bekreftet at jeg valgte rett. Hvordan våger du å være så nedlatende om meg i denne tråden og påstå at du fortsatt ønsker å være en venn? Jeg ønsker ikke å ha falske venner og du er falsk. Anonymkode: 600cf...675 Det er frekt å utgi seg for å være andre enn den man er, og gjennom svaret ditt virker du ikke som henne, men det får nå være; jeg svarer innlegg her, så svar skal du også få. Ingen innlegg er blitt slettet, utenom innlegg som er blitt MOD-slettet som er innlegget godt begrunnet for å slettes; det var personlige angrep, gjentatte forsøk av kupping av tråden, og generelt useriøse svar. Så det kan godt hende innlegget ditt er slettet, men da er det jo en grunn til det også, og det forteller kanskje litt om validiteten i ''forklaringen'' din. Begrunnet hvorfor jeg ''ikke ville ha deg''... du får det bare til å fremstå fullstendig feil. Bruk noen andre ord, formuler deg bedre, eller bruk en bedre forklaring. Hvis du hadde vært jenta ville du aldri ordlagt deg slik, for det viser jo faktisk at man ikke forstår situasjonen selv. Selvfølgelig er det ikke ditt problem at jeg takler problemer dårlig. Har noen skrevet noe annet? Hvis du var jenta hadde du ikke skrevet her, men fortsatt livet ditt, slik jeg fortsetter mitt. Tråden her er et forsøk (mislykkes sådan pga. kupping og kun hat) på å forstå mennesker og bli den beste versjonen av meg selv. Jeg prøvde å skrive et kort innlegg før denne tråden generelt om det jeg lurte på, da ønsket de eksempler, nå får de eksempler, da blir de heller ikke fornøyd. Dere vil heller ikke ha flere sider med andre eksempler heller, så da blir det bare vanskelig å få folkens fornøyd her skjønner jeg. ''Fikk bekreftet at jeg valgte rett'' er en så typisk hersketeknikk at den... jeg kunne kommentert den, men den er blitt kommentert av altfor mange før i altfor mange andre tråder på KG, Diskusjon og VGD, at hvis du ønsker svar til den, kan du bare søke opp setningen og lese i vei. Det å kaste stein i glasshus er gøy hvis man liker lyd og bråk som i utgangspunktet var unødvendig. Helt enig der. Men helt ærlig: Det har aldri vært mer ekte vs. falsk å vise så tydelig at man har gått videre ved å prøve å selv bli den beste versjonen man kan bli av seg selv. Det er virkelig ikke falskt av meg at dere selv ønsker at tråden skal handle om jenta, hvor jeg gjennom over 20 sider prøver virkelig å få tråden til å handle om det den skal handle om. Falsk er en som er 100 % bevisst på sin moral, etikk, handlinger, ønsker og problemer, som LIKEVEL (på et eller annet utrolig vis) greier å være like 100 % selvmotsigende og dobbeltmoralsk. Falsk er en som er falsk. En som lyver; en som dikter opp at h*n er opptatt, når h*n egentlig ikke er det, men bare regelrett prioriterer deg bort fordi du ikke er ''kul'' nok (når personen selv ironisk nok er den som ønsket nye bekjentskaper). Falsk er en som kaller andre falsk før h*n ser seg selv i speilet og spør seg selv: ''Hvorfor opplever akkurat JEG drama, slik at JEG må søke nye bekjentskaper?'', ''Hvorfor sliter nettopp JEG med det JEG sliter med, slik at JEG må gå til psykolog?'', ''Hvorfor må JEG starte med blanke ark? Jeg som er så snill og grei og aldri er selvmotsigende og dobbeltmoralsk osv. osv. masse mere tull-osv''. - Jeg må spørre folket igjen: Hvis kjønnene var byttet om, og det var en jente dumpet av en gutt uten grunn; hvordan ville dere svart? Hvor tøft på en skala en-til-en er det å svare at det står på VILJEN til å akseptere at tråden er som den er, fremfor EVNE til å forstå nok for å svare? Jeg håper vi snart kan akseptere at vi svarer på det det spørre om, med det utgangspunktet det har, så kommer vi oss raskere dit dere vil (deres scenarier). Hvis dere ikke orker å vente, kan dere sikkert fint opprette en egen tråd :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #413 Del Skrevet 5. desember 2017 Hadde svart akkurat det samme dersom det var en jente, TS. Det er helt åpenbart at motparten ikke er interessert og ikke ønsker kontakt. Noen ganger stemmer ikke kjemien for den andre parten, selv om det virker sånn for den andre. Jeg ville sagt at hun skulle gå videre, og basert på hvordan du skriver i denne tråden angående at du ønsker å bli en bedre versjon av det selv, så hadde jeg sterkt oppfordret jenta til å bli utredet for en mulig asperger/autist diagnose, og få hjelp til å lære seg mer om sosiale koder og ferdigheter. Ville også oppfordret jenta til å snakke med familie, venner og evt. Behandler istedenfor KG. Anonymkode: 790f2...407 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illnevertell Skrevet 6. desember 2017 #414 Del Skrevet 6. desember 2017 Oh my goooood. Mer selvsentrert og intenst menneske har jeg aldri vært borti... Trekk deg tilbake, slapp av og kom over det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #415 Del Skrevet 6. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ang dette om kjønnene var byttet om, du fikk svar på det men du godtok ikke svaret du fikk. Anonymkode: 69723...4f0 Jeg fikk 1-2 svar (i hvertfall ikke 3 eller fler)? Hvor mange forsøk på kupping av tråden, endret spørsmål, endres utgangspunkt, hat, fordommer, og ''Intens!'' har jeg fått til sammenligning. Hadde jeg fått like mange svar på det jeg FAKTISK har spurt om (uthevet spørsmål om kjønnsrolle-byttet og stadig vise til side 4) så kunne vi begynt å snakke om mønstre, eller da hadde vi egentlig vært ferdig i hvert fall før side 21 :-) Så hvis du får svaret, " Ja, svarene ville vært annerledes hvis det hadde vært en jente som hadde stilt disse spørsmålene", så hadde du godtatt dette,men hvis svaret hadde vært, " Nei, svarene en jente hadde fått, hadde vært lik de svarene du har fått" så ville du avvist dette. Hva er da meningen med å stille spørsmål? Du vil uansett avvise alle svar som du ikke er enig i. Anonymkode: 69723...4f0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #416 Del Skrevet 6. desember 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt åpenbart at motparten ikke er interessert og ikke ønsker kontakt. Noen ganger stemmer ikke kjemien for den andre parten, selv om det virker sånn for den andre. Jeg ville sagt at hun skulle gå videre, og basert på hvordan du skriver i denne tråden angående at du ønsker å bli en bedre versjon av det selv, så hadde jeg sterkt oppfordret jenta til å bli utredet for en mulig asperger/autist diagnose, og få hjelp til å lære seg mer om sosiale koder og ferdigheter. Ville også oppfordret jenta til å snakke med familie, venner og evt. Behandler istedenfor KG. Anonymkode: 790f2...407 Hvorfor og hvorfor? Mer riktig: Hvordan påvirker psykiske og mentale problemer inn i dette, når person selv er den som søkte nye bekjentskaper? Som sagt må vi nesten ta utgangspunkt i at det var gjensidig kjemi. Jeg tror ikke dere ville svart det dere svarer; som sagt. Har dere sett på en... ja... hvilken som helst tråd i disse relasjonsforumet som omhandler en jente ''dumpet'' av en gutt uten grunn? Jeg ser i hvert fall regnbuer, rosa skyer og trøst svart på hvitt, fremfor de hypotesene dere kommer med. Ta en titt selv. Bare se på en hvilken som helst tråd :-) Det er nok ikke JEG som er den som må lære meg sosiale koder, ferdigheter og bli utredet for noen diagnose, nei haha. Men slike uttalelser som i seg selv er altfor bastante uten å kjenne personen, viser kanskje bare min evne skriftlig, ja. 1 hour ago, illnevertell said: Oh my goooood. Mer selvsentrert og intenst menneske har jeg aldri vært borti... Trekk deg tilbake, slapp av og kom over det! Lenge siden intens ble nevnt nå. Like lenge (aldri skjedd egentlig) siden jeg fikk en begrunnelse for det. Har trukket meg tilbake. Slapper greit av. Har kommet meg over det for lengst. Det som derimot er greia: Jeg bruker jenta som et eksempel > Dere vil at tråden skal handle om jenta, og ikke det den handler om > Jeg prøver å redde min egen tråd, og er med på alle andre scenarier, ... senere, hvis ikke tilbyr jeg dere å opprette egne tråder hvor dere kan diskutere deres scenarier > Dere fortsetter å la jenta bli selve tråden > Jeg fortsetter å prøve å få dere til å forstå hva spm., utg., og formål med tråden er > Dere fortsetter å la jenta bli selve tråden > Jeg innrømmer tapet og gir meg på det, og prøver da det nest-beste, ved å la dere la tråden handle om jenta, så må jeg selv prøve å koble dette til hva jeg faktisk spurte om. Tråden i seg selv er min måte å gå videre i livet på. Det er faktisk dere som det virker at ikke vil at så skal bli tilfellet, faktisk... 1 hour ago, AnonymBruker said: Så hvis du får svaret, " Ja, svarene ville vært annerledes hvis det hadde vært en jente som hadde stilt disse spørsmålene", så hadde du godtatt dette,men hvis svaret hadde vært, " Nei, svarene en jente hadde fått, hadde vært lik de svarene du har fått" så ville du avvist dette. Hva er da meningen med å stille spørsmål? Du vil uansett avvise alle svar som du ikke er enig i. Anonymkode: 69723...4f0 Det er vel mer det at i en hvilken som helst vilkårlig relasjonstråd her på KG, så finner du regnbuer, rosa skyer og trøst, svart på hvitt, når rollene er byttet om. Det er bare å ta en titt selv. Jeg burde egentlig opprettet tråden med det utgangspunktet, faktisk. Det at jeg ikke ''godtar'' som du så fint kaller det, svarene om at jenta ville fått samme svar tilbake... altså... beviset ligger i en hvilken som helst annen tråd her på KG? Ta en vilkårlig tråd fra Venner, Kjærlighet, Singel, og/eller Seksualitets-underforumene, hvor jenta er den som ble ''dumpet'' av en gutt uten grunn, der gutten var selvmotsigende, og se hvilke svar som går igjen (ja, går igjen; ikke bare er blitt gitt 1 gang, men rundt 100 ganger). Hvis ingen av dere vil lete, så kan jeg gi dere svaret (fasiten på at det er riktig er bare å lete selv): Kjærlighetsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Singelforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Seksualitetsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Vennskapsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Selvfølgelig eksisterer det svar som sier i mot dette, men det er kanskje (hvis man er heldig) 1/100 svar i trådene der. Viktig notering: Vennskapsforumet generalisert minus 1 tråd (denne): Jente dumper gutt selvmotsigende uten grunn = Jenta blir hyllet, gutten er en dust. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #417 Del Skrevet 6. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det at jeg ikke ''godtar'' som du så fint kaller det, svarene om at jenta ville fått samme svar tilbake... altså... beviset ligger i en hvilken som helst annen tråd her på KG? Ta en vilkårlig tråd fra Venner, Kjærlighet, Singel, og/eller Seksualitets-underforumene, hvor jenta er den som ble ''dumpet'' av en gutt uten grunn, der gutten var selvmotsigende, og se hvilke svar som går igjen (ja, går igjen; ikke bare er blitt gitt 1 gang, men rundt 100 ganger). Hvis ingen av dere vil lete, så kan jeg gi dere svaret (fasiten på at det er riktig er bare å lete selv): Kjærlighetsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Singelforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Seksualitetsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Vennskapsforumet: Gutt dumper jente selvmotsigende uten grunn = Gutten er en dust, jenta blir hyllet. Selvfølgelig eksisterer det svar som sier i mot dette, men det er kanskje (hvis man er heldig) 1/100 svar i trådene der. Viktig notering: Vennskapsforumet generalisert minus 1 tråd (denne): Jente dumper gutt selvmotsigende uten grunn = Jenta blir hyllet, gutten er en dust. Anonymkode: 97775...46a Kan du ikke gå i alle disse trådene og spørre om det er psykiske problemer som er grunnen til all den selvmotsigende dumpingen? :D Anonymkode: 20819...2d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #418 Del Skrevet 6. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lenge siden intens ble nevnt nå. Like lenge (aldri skjedd egentlig) siden jeg fikk en begrunnelse for det. Anonymkode: 97775...46a Det er da flere i løpet av tråden som har gitt deg forklaringer og begrunnelser på hvorfor du oppleves som intens! Har du glemt det, eller ble det bare selektivt valgt bort fordi det ikke passet din agenda? Du kan ikke bare avfeie begrunnelsene fordi du ikke er enig i dem? Anonymkode: 3d603...00a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #419 Del Skrevet 6. desember 2017 Ts, intense og besatte kvinner får også sånne svar som "gå videre i livet!" og synkende sympati etter som tråden blir lenger og lenger. Her er ditt kvinnelige motstykke: forum.kvinneguiden.no/topic/1070787-hmm/?page=7&tab=comments#comment-196 Og hun ga seg ikke med én tråd.... Hadde vært interessant å la dere to møtes! Anonymkode: 30fad...3c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 6. desember 2017 #420 Del Skrevet 6. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som derimot er greia: Jeg bruker jenta som et eksempel > Dere vil at tråden skal handle om jenta, og ikke det den handler om > Jeg prøver å redde min egen tråd, og er med på alle andre scenarier, ... senere, hvis ikke tilbyr jeg dere å opprette egne tråder hvor dere kan diskutere deres scenarier > Dere fortsetter å la jenta bli selve tråden > Jeg fortsetter å prøve å få dere til å forstå hva spm., utg., og formål med tråden er > Dere fortsetter å la jenta bli selve tråden > Jeg innrømmer tapet og gir meg på det, og prøver da det nest-beste, ved å la dere la tråden handle om jenta, så må jeg selv prøve å koble dette til hva jeg faktisk spurte om. Tråden i seg selv er min måte å gå videre i livet på. Det er faktisk dere som det virker at ikke vil at så skal bli tilfellet, faktisk... Anonymkode: 97775...46a Vi har ikke fått nok informasjon til å svare på det du spør om. Du gir ett eksempel med ei jente. Vi trenger flere oberservasjoner for å kunne svare generelt på om (/hvordan/hvorfor) depresjon påvirker mennesker til å avvise potensielle partnere/venner slik. Noe av problemet med denne tråden er at du gir for lite informasjon, samtidig som du blander to problemstillinger: 1. Hvorfor oppfører deprimerte jenter seg slik? 2. Hvordan kan du (TS) lære av dine erfaringer for å "bli en bedre versjon av deg selv"? Ettersom mange av oss ikke kjøper årsakssammenheng du fremstiller ut ifra kun èn observasjon, prøver vi å svare på spørsmålene: 3. Hvorfor oppførte hun seg sånn? 4. Hvordan kan du (TS) lære av dine erfaringer for å "bli en bedre versjon av deg selv"? Det er på tide for deg, TS, å innse at fremgangsmåten din i denne tråden ikke fungerte. Jeg har troen på at vi iallefall kan svare på det siste spørsmålet, dersom du imøtekommer informasjonsbehovet. Ettersom du har brukt såpass mye tid på denne tråden, hadde det jo vært fint om det kom noe konstruktivt ut av den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå