AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #261 Del Skrevet 16. november 2017 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Nå skal jeg forsøke å være så saklig som mulig, siden jeg tror jeg oppfyller mange av kravene TS har satt. Jeg har studert både kommunikasjon og sosiale relasjoner i en eller annen form, jeg har en historie med depresjon og angst og jeg har selv handlet irrasjonelt i relasjon med andre mennesker. Når det er sagt: det er ikke mulig å finne ut hvorfor hun dama her har handlet som hun har gjort ut fra de opplysningene vi har fått. Og det er heller ikke mulig å generalisere det til å hjelpe TS til "å bli en bedre versjon av seg selv". TS: det virker som du ønsker at hun skal ha handlet irrasjonelt, og det forstår jeg. Det må være mye enklere å bli avvist, både som venn og potensiell kjæreste, dersom man kan skylde på at den andre personen har en bakgrunn som gjør at hun ikke handler rasjonelt. Men vi kan ikke drive og kategorisere mennesker med depresjoner på den måten. Depresjon kan ha utspring i uendelig mange faktorer, og vi har ingen grunnlag for å si at hun avviste deg fordi hun har en problematisk bakgrunn. Kan det ha en sammenheng? Ingen vet. Jeg har vært deprimert og gått til psykolog i flere stadier av livet mitt, men dette gir ikke meg noen unik kompetanse. Vi vet ikke om hun sliter med depresjon fordi hun ble misbrukt av nær familie, om hun har blitt mobbet i oppveksten, eller noe som helst egentlig. Likevel virker TS opphengt i at DEPRESJON er en kategori mennesker med fellestrekk som gjør det lettere for dem å handle irrasjonelt i sosiale settinger, da spesifikt i å behandle TS på en måte hun selv har sagt hun ikke vil bli behandlet på. Mennesker er irrasjonelle, uavhengig av bakgrunn. For å bruke meg selv som eksempel: jeg har alltid vært veldig klar på at jeg aldri skal være utro. Likevel var jeg det mot eksen min. Jeg sa noe, og gjorde noe annet. Han kan ikke drive og analysere dette tilbake til at jeg har en historie med depresjon. Shit happens. Samtidig er det mye med det scenarioet du skisserer som skurrer. Du sier at vi skal bare ta utgangspunkt i at dere hadde strålende kjemi hele tiden. Men da gir det ikke mening at hun blokkerer deg. Samtidig sier du i det første innlegget ditt at hun ikke har vært ærlig med deg om hva hun har gjort i perioden mellom de to møtene deres. Det tyder ikke på god kjemi at hun allerede da lyver til deg. Men la oss spille med dine regler. Dere hadde super kjemi og alt var flott, likevel velger hun å blokkere deg. Kan det ha sammenheng med den nye fyren hun dater å gjøre? Jeg ser at andre har vært inne på det tidligere. Jeg hadde nok også vurdert å kutte ut relativt nye bekjentskaper, som kanskje ikke betydde så mye for meg ennå, men som potensielt kunne ødelegge et begynnende forhold. Spesielt om denne bekjente (da mener jeg deg TS), nylig hadde innrømmet at han ønsket noe mer ved å flørte på forrige møte, noe som ikke ble gjengjeldt fra hun som ble flørtet med. Jeg vil legge til her at jeg ikke helt forstår hva du vil frem til. Du ønsker å forstå hvorfor hun handlet irrasjonelt, slik at du kan bli en bedre versjon av deg selv? Men hvordan skal du kunne bli en bedre versjon dersom hun handlet irrasjonelt. Det virker som om hele premisset ditt er at hun er farget av sin bakgrunn, og handler ut fra den. Og at dine handlinger ikke har påvirket valget hennes om å blokkere deg. Hvordan kan det da hjelpe deg å få bekreftet at hun var irrasjonell? Da har jo ikke du gjort noe galt? Og resultatet kan hvert fall ikke generaliseres til å gjelde andre jenter i fremtiden, fordi ingen vil ha helt samme bakgrunn som hun her har. Du sier du har blitt avvist flere ganger tidligere, og blokkert tidligere. Stemmer det? Hva har ledet opp til at du har blitt blokkert tidligere? Her må vi gripe tak i det som faktisk ER tendenser. Det enkelttilfellet du har vist oss er ikke en tendens, en tendens er gjentakelser, og da må vi se på de andre jentene som har blokkert deg. Og fellesnevneren jeg sitter igjen med da er deg. Du er det alle som har blokkert deg har til felles, noe som igjen tyder på at det er noe ved din oppførsel som kan oppleves som ubehagelig, truende eller irriterende for mottakerne. TL;DR: Hvis det er mest behagelig for deg, ta på skylapper og unnskyld oppførselen hennes med at hun er irrasjonell. Jeg tror den egentlige forklaringen kan ligge i din oppførsel, men jeg tror ikke du er mottakelig for kritikk på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 20819...2d6 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #262 Del Skrevet 16. november 2017 Ok.. jeg går til psykolog, jeg har vært deprimert og jeg har en dramatisk fortid. Hva var det du ville spørre meg om ? Jeg gir deg ett forsøk. Anonymkode: a868b...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #263 Del Skrevet 16. november 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Men du oppsøkte et " venneforum", hva gjorde du der om du ikke var ute etter nye venner? Anonymkode: 69723...4f0 For å si det sånn; det var ikke JEG som opprettet ''annonsen''. 7 hours ago, AnonymBruker said: Du skriver om og om igjen at dette ikke handler om akkurat henne, samtidig som du har skrevet 14 sider om denne jentas personlighet, historie, psykiske problemer og forhold til andre. Når du først er inne på selvinnsikt: Det virker som du er utrolig såret fordi hun avviste deg. Du er helt opphengt i henne sliter med å vende deg til tanken på at hun ikke vil ha deg i livet sitt. Det heter kjærlighetssorg og er like normalt som det er jævlig. Men du sliter med å godta at det er noe så simpelt og irrasjonelt som driver deg og unnskylder deg med at du studerer behaviorisme og at det bare er et ledd i en langsiktig prosjekt hvor du skal "bli den beste versjonen av deg selv". Anonymkode: 42761...02b Hun er et eksempel. Jeg trodde at det ville gi spørsmålet mer forståelse, slik dere ba om i den forrige tråden min; nettopp eksempler. Jeg ga dere et eksempel, og her er vi 15 sider senere og mange virker å faktisk ikke GODTA at spørsmål og utgangspunkt er hva de er, men om det handler om at de ikke vil GODTA spørsmålet som det er, er ikke mitt problem. 6 hours ago, AnonymBruker said: Nå har vi holdt på her i 14 sider. Og alle vi som svarer deg er stort sett dumme og svarer ikke på det du spør om og forstår ikke hva du mener. 14 sider. Da er det kanskje på tide å innse at man har noen kommunikasjonsproblemer. Kanskje det er disse du bør ta tak i for å "bli en bedre utgave av deg selv". Anonymkode: 8125c...a17 Kommunikasjonsproblemer (over tekst) er allerede notert for hundre sider siden :-) 5 hours ago, AnonymBruker said: Hæ? Nei!!! Altså, jeg vil påstå at jeg har samvittighet, men å ta kontakt med en jeg har chattet med et par uker og truffet et par ganger for å forklare og gi svar....???!! Det ville jo virke helt sinnssykt. Anonymkode: 30fad...3c4 Da har du ikke samvittighet for å si det sånn. Men nå tenkte du kanskje heller ikke at du var selvmotsigende, da? DET er det sentrale her; hun var så selvmotsigende i hvert eneste ord og handling. Eier man ikke følelser for medmenneskelige relasjoner kan jeg forstå det; men rasjonelt er det virkelig ikke å gjøre mot andre det du IKKE vil de skal gjøre mot deg. 5 hours ago, Duckie said: Hun kommer sannsynligvis aldri til å ta kontakt igjen. Hun skylder deg ingenting. Hverken fordi hun er et samvittighetsløst menneske, kvinne eller fordi hun er psykisk syk. Du må slutte å ha så store forventninger til folk du ikke kjenner. Har jeg avslutta noe, sletta personen, blokka personen (noe jeg aldri har gjort siden ingen har mast så vanvittig på meg), hvorfor skulle jeg tatt kontakt igjen? Jeg hadde ansett meg som ferdig med vedkommendeog slutte å tenke på han. Igjen, det er et problem med alle andre, men ikke med deg. Skjønner du ikke er så god på å ta hint, men dette er altså et stort et. Kan man ikke endre mål? Hadde en av mine venner plutselig uttrykt et ønske om at han liker meg på den måten, ville det blitt vanskelig for meg. Jeg vet ikke hvordan noe av det jeg gjør blir tolket, kanskje han ser det som oppmuntring, kanskje han ser det som flørting selv om det ikke er ment slik fra min side. Dette er komplikasjoner jeg ikke ønsker i et vennskap. Denne vennen hadde jeg da holdt litt på avstand. Om en person jeg ikke en gang var venner med (møtt to ganger) begynte slik, hadde jeg bare droppet vedkommende. Hvorfor utsette seg for mer potensielle komplikasjoner enn nødvendig? Ikke dermed sagt at hun vil at det skal bli noe mer med DEG. Du har fått så vanvittig mange svar på "Why!?" at det her begynner å bli kjedelig. Ingen av oss kan vite sikkert, men det har sannsynligvis ingen verdens ting å gjøre med psykisk sykdom eller at hun er en ond bitch som bare er ute etter å såre deg. Hun var mest sannsynlig ikke interessert i å forholde seg til en potensiell venn som hadde utrykt at han ønsket noe mer enn vennskap. Som sagt, jeg er i samme situasjon som denne jenta, og ser ikke hvorfor det skal spille en rolle her i det hele tatt. Er det hvordan du skal formulere deg du lurer på nå? Du behøver ikke komme med vanvittige mengder informasjon. Begynn med noe kort og konsist så kan du heller fylle ut etter hvert som folk spør. Sånn jeg har forstått dette: "Jeg møtte en jente på en nettside for å finne venner. Jeg synes hun virket som en bra person og ønsket å treffe henne. Kommunikasjonen mellom oss var god, og på andre treffet ga jeg uttrykk om at jeg var åpen for noe mer og flørtet med henne. Dette førte til at hun kuttet kontakten med meg. Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor hun kuttet kontakten, men da jeg spurte om dette blokket hun meg. Hva er grunnen til at noen gjør slikt? Hun var åpen om depresjon, kan dette ha noen sammenheng med hvordan hun oppførte seg? Jeg vil gjerne høre fra andre jenter med depresjon for å kunne forstå denne situasjonen bedre. Jeg finner det ironisk at folk som åpner seg om sårbarheten sin ikke tar hensyn til denne hos andre de omgås med." Jeg har sikkert misforstått totalt (igjen), men en sterkt revidert og forkortet versjon hadde spart deg for de fire første sidene med påpeking av at du virker veldig intens. 1. Det er noe som heter at man ikke kan rømme fra problemene sine. Nytt land, nye bekjentskaper og mer penger... det betyr så altfor lite når problemet ligger hos deg som enkeltmenneske og privatperson. Jeg har tro på at mennesker er forskjellig og at det er noe ved depresjonsmennesker vi kanskje ikke forstår, fordi vi ikke er der selv. Jeg er kun interessert i å forstå henne, hvordan en som henne kan gjøre som hun gjør når hun selv er så bevisst på hva hun IKKE vil andre skal gjøre mot henne. Angående å ta kontakt igjen: Det vet jeg at hun ikke gjør. Hun er for redd, for stolt, og mangler samvittighet for medmennesker. Angående at jeg krever svar. Det ordet er aldri brukt, og det har jeg nevnt uttallige ganger tidligere i tråden! 2. Problemet ligger hos meg så klart. Jeg vet at grunnen til at jeg har ødelagt x antall relasjoner er min feil. Jeg vet samtidig at grunnen til at det blir vanskelig er fordi x antall jenter har slitt med x, y og z, noe som påvirker hvordan VI i samspill forstår hverandre. Eksemplet i tråden sliter med psykiske problemer. Jeg adresserer at det er et problem, et alvorlig problem, og ønsker kun å forstå hvordan slike mennesker fungerer, slik at jeg med NESTE JENTE som sliter slikt, kan jeg behandle bedre :-) 3. Ordet ''POTENSIELLE KONFRONTASJONER'' er sentralt her. POTENSIELLE! Ja, tusen takk! Endelig er det noen som forstår dette; hun safet seg. Det er vi jo alle enige om nå. Hun er negativ. Hun tror ikke på unntaket. Hun unngår alle POTENSIELLE problemer. Fakta. Spiller de psykiske problemene hennes inn? Garantert. Hvordan? NÅ nærmer vi oss et svar. 4. Folk som er så bevisst på sin egen moral vil ikke uten videre (altså uten påvirkning fra ''noe'' /depresjoner, fortid, drama, list opp noen hundre ting til.../) bare avslutte, og DET kalles rasjonelle handlinger. Mener du... eh... 100 % seriøst det du mener? Jeg føler at innlegget ditt er skrevet mange ganger (andre folk har fått med seg enkeltpunkter av innlegget ditt i sine punkter), men det er jo en gjenganger her for alle brukere; men jeg tok meg faktisk likevel tid til å svare deg, da. 5 hours ago, -lykke- said: Og disse lange avhandlingene dine hvor du gjentar deg selv om og om igjen... og vrenger og vrir på ting for at de skal passe ditt bilde.. enten dette handler om denne ene jenta eller dating generelt... det er ikke sunt. Du burde virkelig få hjelp. Vrir og vender? Jeg prøver å få dere til å forstå 3 ting: 1. Hva er spørsmålet? 2. Hva er utgangspunktet? 3. Hva er formålet med tråden? I tillegg spesifiserer jeg at jenta det hele tiden skrives om (og vet du hvorfor det skrives så mye om henne? Fordi DERE tar henne opp, og DA må jeg svare) er ETT eksempel. Eksemplet dere ville ha når jeg skrev et annet innlegg på 4-5 linjer med stikkord og uten eksempler. Fantastisk at dere greier å fortsette å klage? 3 hours ago, AnonymBruker said: TS: det virker som du ønsker at hun skal ha handlet irrasjonelt, og det forstår jeg. Det må være mye enklere å bli avvist, både som venn og potensiell kjæreste, dersom man kan skylde på at den andre personen har en bakgrunn som gjør at hun ikke handler rasjonelt. Men vi kan ikke drive og kategorisere mennesker med depresjoner på den måten. Depresjon kan ha utspring i uendelig mange faktorer, og vi har ingen grunnlag for å si at hun avviste deg fordi hun har en problematisk bakgrunn. Kan det ha en sammenheng? Ingen vet. Jeg har vært deprimert og gått til psykolog i flere stadier av livet mitt, men dette gir ikke meg noen unik kompetanse. Vi vet ikke om hun sliter med depresjon fordi hun ble misbrukt av nær familie, om hun har blitt mobbet i oppveksten, eller noe som helst egentlig. Likevel virker TS opphengt i at DEPRESJON er en kategori mennesker med fellestrekk som gjør det lettere for dem å handle irrasjonelt i sosiale settinger, da spesifikt i å behandle TS på en måte hun selv har sagt hun ikke vil bli behandlet på. Mennesker er irrasjonelle, uavhengig av bakgrunn. For å bruke meg selv som eksempel: jeg har alltid vært veldig klar på at jeg aldri skal være utro. Likevel var jeg det mot eksen min. Jeg sa noe, og gjorde noe annet. Han kan ikke drive og analysere dette tilbake til at jeg har en historie med depresjon. Shit happens. Samtidig er det mye med det scenarioet du skisserer som skurrer. Du sier at vi skal bare ta utgangspunkt i at dere hadde strålende kjemi hele tiden. Men da gir det ikke mening at hun blokkerer deg. Samtidig sier du i det første innlegget ditt at hun ikke har vært ærlig med deg om hva hun har gjort i perioden mellom de to møtene deres. Det tyder ikke på god kjemi at hun allerede da lyver til deg. Men la oss spille med dine regler. Dere hadde super kjemi og alt var flott, likevel velger hun å blokkere deg. Kan det ha sammenheng med den nye fyren hun dater å gjøre? Jeg ser at andre har vært inne på det tidligere. Jeg hadde nok også vurdert å kutte ut relativt nye bekjentskaper, som kanskje ikke betydde så mye for meg ennå, men som potensielt kunne ødelegge et begynnende forhold. Spesielt om denne bekjente (da mener jeg deg TS), nylig hadde innrømmet at han ønsket noe mer ved å flørte på forrige møte, noe som ikke ble gjengjeldt fra hun som ble flørtet med. Jeg vil legge til her at jeg ikke helt forstår hva du vil frem til. Du ønsker å forstå hvorfor hun handlet irrasjonelt, slik at du kan bli en bedre versjon av deg selv? Men hvordan skal du kunne bli en bedre versjon dersom hun handlet irrasjonelt. Det virker som om hele premisset ditt er at hun er farget av sin bakgrunn, og handler ut fra den. Og at dine handlinger ikke har påvirket valget hennes om å blokkere deg. Hvordan kan det da hjelpe deg å få bekreftet at hun var irrasjonell? Da har jo ikke du gjort noe galt? Og resultatet kan hvert fall ikke generaliseres til å gjelde andre jenter i fremtiden, fordi ingen vil ha helt samme bakgrunn som hun her har. Du sier du har blitt avvist flere ganger tidligere, og blokkert tidligere. Stemmer det? Hva har ledet opp til at du har blitt blokkert tidligere? Her må vi gripe tak i det som faktisk ER tendenser. Det enkelttilfellet du har vist oss er ikke en tendens, en tendens er gjentakelser, og da må vi se på de andre jentene som har blokkert deg. Og fellesnevneren jeg sitter igjen med da er deg. Du er det alle som har blokkert deg har til felles, noe som igjen tyder på at det er noe ved din oppførsel som kan oppleves som ubehagelig, truende eller irriterende for mottakerne. TL;DR: Hvis det er mest behagelig for deg, ta på skylapper og unnskyld oppførselen hennes med at hun er irrasjonell. Jeg tror den egentlige forklaringen kan ligge i din oppførsel, men jeg tror ikke du er mottakelig for kritikk på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 20819...2d6 Det er veldig lite korrekt det du sier om at jeg skulle ØNSKE det var depresjonen som førte til avvisningen. Da har du egentlig ikke forstått spørsmålet. Jeg ønsker å vite hvorfor ''slike folk'' handler som de handler. Altså selvmotsigende. Jeg skulle gjerne ha skrevet ord-for-ord-handling her; da tror jeg faktisk, helt ærlig; at dere ville svart annerledes i tråden. Men helt ærlig: Som nevnt: Jeg vil heller rette opp misforståelser side for side, fremfor å avsløre henne fullstendig. Jeg har faktisk såpass respekt for medmennesker, selv om enkelte medmennesker hverken har respekt for hverandre eller seg selv. Jeg ønsker å forstå mennesker. Jeg elsker det sosiale spillet. Jeg elsker mennesker. Jeg ønsker å lære meg å forstå hvorfor depresjon, fortid, drama, osv. påvirker folk til å handle mot sin egen moral (selvmotsigende og irrasjonelt). Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det er en sammenheng her. Ok? Hvordan kan du helt ærlig si at det ikke var fortiden din som formet deg til den utro personen du ble? Kanskje det er tøft å innrømme osv. men vi vet nok begge at våre holdninger den dag i dag er påvirket av erfaringer, verdier, og oppvekst/miljø. Det er kanskje tøft for deg å innrømme, når du i et eksempel velger å bruke det eksempelet, så jeg skal ikke gå for mye inn på din historie uten å vite det; men som sagt i avsnittet over. Vi må nok fremover bare ta noen utgangspunkt (for å i det hele tatt komme videre) i tråden :-) Innlegget ditt er veldig fokusert på å forsvare irrasjonelle handlinger og at fortid, drama, depresjoner, osv. ikke har noe å si på hvordan en handler. Jeg tror jeg velger da å kutte å svare resten av innlegget. Jeg beklager veldig. Men vi VET at det er en sammenheng, selv om vi kanskje ikke skulle ønske det var det (for da ville det jo aldri eksistert noe spørsmål; spørsmålet er jo faktisk hvordan denne påvirkningen fungerer i samspill mellom mennesker, ikke OM den påvirker), for da ville det aldri vært behov for en tråd om dette, hvis svaret er så enkelt at fortid ALDRI påvirker (noe vi vet det gjør, (både du og jeg hvis vi er ærlige med oss selv; selv om du vil forsvare din historie med den hypotesen), i STOR grad). 3 hours ago, AnonymBruker said: Ok.. jeg går til psykolog, jeg har vært deprimert og jeg har en dramatisk fortid. Hva var det du ville spørre meg om ? Jeg gir deg ett forsøk. Anonymkode: a868b...ca2 Spørsmål, utgangspunkt og trådens formål finnes på side 4 :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xcase33 Skrevet 16. november 2017 #264 Del Skrevet 16. november 2017 On 7.11.2017 at 8:28 PM, AnonymBruker said: Hei, Jeg ble kjent med en jente over nett, og lurer på om dere jenter her kan oversette hvorfor hun gjør som hun gjør. Første treffet var hyggelig, og jeg følte genuint en følelse av at dette kunne bli noe mer enn vennskap (som var begges utgangspunkt). Det gikk over en måned før vi møttes igjen. Pga. at hun sa hun hadde en hektisk uke, var syk, og ikke kunne de dagene jeg kunne. Jeg burde jo se at dette kun var hint til at hun kun brukte meg som månedlig underholdning når hun ikke hadde bedre ting å ta seg til. Det viser seg at hun har møtt andre over nett, at hun dater andre gutter, og at hun så absolutt ikke har ''hatt mye å gjøre''. Hun hadde regelrett glemt meg og dette handlet til syvende og sist om prioriteringer. Hun prioriterte regelrett andre mennesker foran meg, og det er jo forståelig i seg selv hvis dette var folk hun hadde kjent like lenge som meg, hvis ikke så er logikken fullstendig borte. Det jeg ikke tåler er rett og slett å bli løyet til. Hvis noen har glemt min eksistens, de prioriterer meg bort, og kun ser på meg som underholdning; vær så snill og si i fra om det, så jeg vet at det er den ''rollen'' jeg har, så jeg kan klargjøre at vi burde avslutte dette, da jeg absolutt ikke vil ha rollen som klovn i livet til noen. Andre gangen vi møttes så hadde jeg møtt noen andre jenter over nett, og hun virket skuffet over at det ikke gikk bra med de treffene (nesten så hun skjønte at jeg ønsket mer enn vennskap, og ville at jeg skulle velge de ovenfor henne, altså avvise henne, fremfor at hun måtte avvise meg som hun ville, men kanskje ikke turde). Jeg sa det var hyggelig å se henne igjen, og fikk ingen kommentar tilbake. Jeg fortalte at jeg hadde stiftet nye bekjentskaper siden sist, men hadde det hyggeligst med henne. Det i seg selv er et genuint kompliment. Det hun svarte med var at jeg burde gi de en ny sjanse, osv. osv. osv. fremfor å faktisk igjen takke meg for å verdsette henne. Jeg tenkte; hvis jeg ikke blir kjæresten hennes, så kan jeg jo bli vennen hennes, for hun virket genuint som en kul jente jeg skulle ønske å bli bedre kjent med. Jeg flørtet kanskje for tydelig sist vi møttes, men fikk i hvert fall vist intensjonen min. Når hun drev og snakket om hvor fantastisk hun har hatt det med daten hun har prioritert ovenfor meg (kun fordi han kom fra en riktig ''ramme'' (nettdating vs. vennskap), men samtidig kjent kortere enn meg til og med, så tolket jeg det som ''Vis intensjonen din, eller gå hjem''. Og det gjorde jeg. Og jeg tapte. Det det egentlige betydde var at jeg ikke hadde oppnådd nok tillit og personlig verdi hos henne enda til å vise nettopp intensjonen min, selv om jeg trodde det genuint basert på første treff. Det jeg derimot syns er sårende er at hun plasserte meg i Friendzone etter ett treff (1!), at hun flaket når hun skulle gi meg nummeret sitt, og at hun sa ''jeg blir opptatt fremover...'' når jeg tok opp å møtes igjen når vi fikk tid. Det å flake nr. var bare latterlig. Jeg prøvde å ringe det samtidig, slik at hun skulle få nr. mitt også, men hun sa at hun ikke fikk tlf. fordi hun hadde på ''Flymodus'' for å spare data. For å være helt ærlig; det er en klassiker. Like mye klassiker som å bytte siste siffer opp og ned ett tall, så du senere husker hvilket nr. du har gitt hvis man spør. Det er kun slemt, ingenting annet, å opptre slik. At hun foreslår at jeg heller møter andre fremfor henne igjen, når jeg sier at hun gjerne også bør ta initiativ for å treffes, for så at hun dytter det tilbake på meg igjen (hva f.... jeg har jo tatt initiativ hele tiden), vitner jo bare om at her er det en som ikke helt forstår hvordan hun skal oppføre seg mot andre. Lyve og være frekk fungerer bedre enn å være ærlig? Sendte henne mld. på kvelden og sa at det var hyggelig å møtes og vi måtte få til et nytt treff. Da ble jeg jo selvfølgelig avvist som kjæreste, og det vet jeg basert på å se meg selv i speilet at har med utseendet mitt å gjøre (en ekstern faktor), men hun foreslo å uansett avslutte dette ''vennskapet'' også. Det forstår jeg lite av. Jeg har alltid tapt på kjærlighetsmarkedet, og alltid har jeg fått rollen som venn i stedet, og det har fungert helt fint, for det har jeg lært meg til at livet mitt fremover vil bestå av. Jeg er den skulderen jenter gråter på når drittsekkene er utro mot dem. Det som kanskje er misforstått er hvordan gutter og jenter fungerer i intensjonen sin. Gutter plasserer ikke jenter i båser; vi kan starte som venner, og hvis det oppstår følelser for hverandre så er ikke det noe direkte galt, men noe utrolig vakkert. Jenter plasserer gutter i bås. Merkelig nok var eksen hennes en venn før hun ble sammen med han, men igjen så er jeg jo alltid unntaket fra regelen. Jeg prøvde litt frem og tilbake og kun få svar på spørsmål om hva jeg gjorde galt. Jeg vet jeg tapte. Det er jeg vant til. Problemet er at jeg alltid taper for alle sletter/blokkerer meg uten å gi meg svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. De sier ikke hva jeg sa galt eller tolket feil, de kommer bare med klisjeer som at ''... du fortjener så mye bedre. Ha det.'' Det som er med denne jenta er at hun har sliter som hun selv sier det. Det er mye venninnedrama, skole, jobb, og andre ting som trekker henne ned i livet. Hun liker ikke falske mennesker, hun liker ikke selvmotsigende mennesker, og hun liker ikke folk som ikke kan ta en samtale om uenigheter som voksne mennesker. Hvem skapte drama her? Hvem blokkerte hvem midt i en melding? Det er kanskje på tide at jenter går litt i seg selv og tenker... hvorfor er jeg dårlig likt av noen? Er det kanskje fordi jeg er så dobbeltmoralsk? Jeg ønsker genuint denne jenta som venn fortsatt, for jeg vet hvordan hun er når hun er hyggelig. Og måten hun lyver på (fake nr., fake grunner for å avlyse treff, jeg er kun underholdning for henne, leking med følelser...) gjør at jeg aldri kunne tenke meg henne som kjæreste, for det kræsjer så ekstremt med mine livsverdier om ærlighet og åpenhet. Morsomt hvordan hun er den som blokkerer meg overalt, når hun er den som sier hun er så følsom for raserianfall når folk er ''dårlige'' mot henne. Det er ikke mye følsomhet i enkelte mennesker når de oppfører seg slik ovenfor andre som kun ønsker å bli kjent med dem. Ja, jeg prøvde å se om det var muligheter for mer enn vennskap litt for tidlig, men det å da blokke muligheten for vennskap også, og i tillegg ha glemt deg og regelrett prioritert deg bort i løpet av ukene du trodde at du var i ferd med å bli kjent med et annet menneske i ganske sosialt kalde Norge (alle har sine ''klikker'' og ego-motiver vennskapsmessig), er regelrett slemt. Hun ønsket å få til en ''rolig'' avslutning fordi hun ikke trodde på vennskap engang. Spent på hvordan hun skal forklare at hun er den som blokker meg, når alt jeg ønsker var svar på hvordan jeg kan bli den beste utgaven jeg kan bli av meg selv. Jeg velger å håpe at det var en irrasjonell handling basert på at for mye følelser påvirket og hun handlet på impuls, så hun snart unblocker, og vi faktisk vinner dette; enten ved A) Jeg får svar på hvorfor hun har sett det nødvendig å lyve, slik at jeg vet hvordan jeg kan bli et bedre menneske, og vi får den ''rolige'' avslutningen på den korte relasjonen vår, den ''rolige'' slutten HUN selv ønsket. Eller B) Vi finner ut av at jeg har tapt, og at jeg som alltid godtar rollen som venn, også har man plutselig en ny kontakt i Norge, noe som er utrolig i voksen alder hva gjelder vennskap over nett. Har dere brukere (gutter og jenter) erfaring med dobbeltmoralistiske og selvmotsigende folk? Folk som forteller hvor sårbare de er, hvor følsomme de er, er åpne om alt de sliter med, alt de hater, og alt de vil unngå; som nettopp er skaperen av alt dette helt selv et par uker senere? Har dere merket at de har forstått oppførselen sin og angret seg senere, så vi begge får en vinn-vinn-situasjon hvor alle får den slutten de ønsker, eller den nye starten de skulle ønske det hele startet med? Anonymkode: 97775...46a Det er SÅNN Norske kvinnfolk er og forblir ...det er MANGE flere single menn enn kvinner der ute i yngre alder. Så de har deg ++ ganske mange flere andre å velge mellom. Da blir det sånn når etterspørselen er større enn tilbudet. Du må våkne opp å se livet for hva det er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barkrakk Skrevet 17. november 2017 #265 Del Skrevet 17. november 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: For å si det sånn; det var ikke JEG som opprettet ''annonsen''. Hun er et eksempel. Jeg trodde at det ville gi spørsmålet mer forståelse, slik dere ba om i den forrige tråden min; nettopp eksempler. Jeg ga dere et eksempel, og her er vi 15 sider senere og mange virker å faktisk ikke GODTA at spørsmål og utgangspunkt er hva de er, men om det handler om at de ikke vil GODTA spørsmålet som det er, er ikke mitt problem. Kommunikasjonsproblemer (over tekst) er allerede notert for hundre sider siden :-) Da har du ikke samvittighet for å si det sånn. Men nå tenkte du kanskje heller ikke at du var selvmotsigende, da? DET er det sentrale her; hun var så selvmotsigende i hvert eneste ord og handling. Eier man ikke følelser for medmenneskelige relasjoner kan jeg forstå det; men rasjonelt er det virkelig ikke å gjøre mot andre det du IKKE vil de skal gjøre mot deg. 1. Det er noe som heter at man ikke kan rømme fra problemene sine. Nytt land, nye bekjentskaper og mer penger... det betyr så altfor lite når problemet ligger hos deg som enkeltmenneske og privatperson. Jeg har tro på at mennesker er forskjellig og at det er noe ved depresjonsmennesker vi kanskje ikke forstår, fordi vi ikke er der selv. Jeg er kun interessert i å forstå henne, hvordan en som henne kan gjøre som hun gjør når hun selv er så bevisst på hva hun IKKE vil andre skal gjøre mot henne. Angående å ta kontakt igjen: Det vet jeg at hun ikke gjør. Hun er for redd, for stolt, og mangler samvittighet for medmennesker. Angående at jeg krever svar. Det ordet er aldri brukt, og det har jeg nevnt uttallige ganger tidligere i tråden! 2. Problemet ligger hos meg så klart. Jeg vet at grunnen til at jeg har ødelagt x antall relasjoner er min feil. Jeg vet samtidig at grunnen til at det blir vanskelig er fordi x antall jenter har slitt med x, y og z, noe som påvirker hvordan VI i samspill forstår hverandre. Eksemplet i tråden sliter med psykiske problemer. Jeg adresserer at det er et problem, et alvorlig problem, og ønsker kun å forstå hvordan slike mennesker fungerer, slik at jeg med NESTE JENTE som sliter slikt, kan jeg behandle bedre :-) 3. Ordet ''POTENSIELLE KONFRONTASJONER'' er sentralt her. POTENSIELLE! Ja, tusen takk! Endelig er det noen som forstår dette; hun safet seg. Det er vi jo alle enige om nå. Hun er negativ. Hun tror ikke på unntaket. Hun unngår alle POTENSIELLE problemer. Fakta. Spiller de psykiske problemene hennes inn? Garantert. Hvordan? NÅ nærmer vi oss et svar. 4. Folk som er så bevisst på sin egen moral vil ikke uten videre (altså uten påvirkning fra ''noe'' /depresjoner, fortid, drama, list opp noen hundre ting til.../) bare avslutte, og DET kalles rasjonelle handlinger. Mener du... eh... 100 % seriøst det du mener? Jeg føler at innlegget ditt er skrevet mange ganger (andre folk har fått med seg enkeltpunkter av innlegget ditt i sine punkter), men det er jo en gjenganger her for alle brukere; men jeg tok meg faktisk likevel tid til å svare deg, da. Vrir og vender? Jeg prøver å få dere til å forstå 3 ting: 1. Hva er spørsmålet? 2. Hva er utgangspunktet? 3. Hva er formålet med tråden? I tillegg spesifiserer jeg at jenta det hele tiden skrives om (og vet du hvorfor det skrives så mye om henne? Fordi DERE tar henne opp, og DA må jeg svare) er ETT eksempel. Eksemplet dere ville ha når jeg skrev et annet innlegg på 4-5 linjer med stikkord og uten eksempler. Fantastisk at dere greier å fortsette å klage? Det er veldig lite korrekt det du sier om at jeg skulle ØNSKE det var depresjonen som førte til avvisningen. Da har du egentlig ikke forstått spørsmålet. Jeg ønsker å vite hvorfor ''slike folk'' handler som de handler. Altså selvmotsigende. Jeg skulle gjerne ha skrevet ord-for-ord-handling her; da tror jeg faktisk, helt ærlig; at dere ville svart annerledes i tråden. Men helt ærlig: Som nevnt: Jeg vil heller rette opp misforståelser side for side, fremfor å avsløre henne fullstendig. Jeg har faktisk såpass respekt for medmennesker, selv om enkelte medmennesker hverken har respekt for hverandre eller seg selv. Jeg ønsker å forstå mennesker. Jeg elsker det sosiale spillet. Jeg elsker mennesker. Jeg ønsker å lære meg å forstå hvorfor depresjon, fortid, drama, osv. påvirker folk til å handle mot sin egen moral (selvmotsigende og irrasjonelt). Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det er en sammenheng her. Ok? Hvordan kan du helt ærlig si at det ikke var fortiden din som formet deg til den utro personen du ble? Kanskje det er tøft å innrømme osv. men vi vet nok begge at våre holdninger den dag i dag er påvirket av erfaringer, verdier, og oppvekst/miljø. Det er kanskje tøft for deg å innrømme, når du i et eksempel velger å bruke det eksempelet, så jeg skal ikke gå for mye inn på din historie uten å vite det; men som sagt i avsnittet over. Vi må nok fremover bare ta noen utgangspunkt (for å i det hele tatt komme videre) i tråden :-) Innlegget ditt er veldig fokusert på å forsvare irrasjonelle handlinger og at fortid, drama, depresjoner, osv. ikke har noe å si på hvordan en handler. Jeg tror jeg velger da å kutte å svare resten av innlegget. Jeg beklager veldig. Men vi VET at det er en sammenheng, selv om vi kanskje ikke skulle ønske det var det (for da ville det jo aldri eksistert noe spørsmål; spørsmålet er jo faktisk hvordan denne påvirkningen fungerer i samspill mellom mennesker, ikke OM den påvirker), for da ville det aldri vært behov for en tråd om dette, hvis svaret er så enkelt at fortid ALDRI påvirker (noe vi vet det gjør, (både du og jeg hvis vi er ærlige med oss selv; selv om du vil forsvare din historie med den hypotesen), i STOR grad). Spørsmål, utgangspunkt og trådens formål finnes på side 4 :-) Anonymkode: 97775...46a 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig lite korrekt det du sier om at jeg skulle ØNSKE det var depresjonen som førte til avvisningen. Da har du egentlig ikke forstått spørsmålet. Jeg ønsker å vite hvorfor ''slike folk'' handler som de handler. Altså selvmotsigende. Jeg skulle gjerne ha skrevet ord-for-ord-handling her; da tror jeg faktisk, helt ærlig; at dere ville svart annerledes i tråden. Men helt ærlig: Som nevnt: Jeg vil heller rette opp misforståelser side for side, fremfor å avsløre henne fullstendig. Jeg har faktisk såpass respekt for medmennesker, selv om enkelte medmennesker hverken har respekt for hverandre eller seg selv. Jeg ønsker å forstå mennesker. Jeg elsker det sosiale spillet. Jeg elsker mennesker. Jeg ønsker å lære meg å forstå hvorfor depresjon, fortid, drama, osv. påvirker folk til å handle mot sin egen moral (selvmotsigende og irrasjonelt). Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det er en sammenheng her. Ok? Hvordan kan du helt ærlig si at det ikke var fortiden din som formet deg til den utro personen du ble? Kanskje det er tøft å innrømme osv. men vi vet nok begge at våre holdninger den dag i dag er påvirket av erfaringer, verdier, og oppvekst/miljø. Det er kanskje tøft for deg å innrømme, når du i et eksempel velger å bruke det eksempelet, så jeg skal ikke gå for mye inn på din historie uten å vite det; men som sagt i avsnittet over. Vi må nok fremover bare ta noen utgangspunkt (for å i det hele tatt komme videre) i tråden :-) Innlegget ditt er veldig fokusert på å forsvare irrasjonelle handlinger og at fortid, drama, depresjoner, osv. ikke har noe å si på hvordan en handler. Jeg tror jeg velger da å kutte å svare resten av innlegget. Jeg beklager veldig. Men vi VET at det er en sammenheng, selv om vi kanskje ikke skulle ønske det var det (for da ville det jo aldri eksistert noe spørsmål; spørsmålet er jo faktisk hvordan denne påvirkningen fungerer i samspill mellom mennesker, ikke OM den påvirker), for da ville det aldri vært behov for en tråd om dette, hvis svaret er så enkelt at fortid ALDRI påvirker (noe vi vet det gjør, (både du og jeg hvis vi er ærlige med oss selv; selv om du vil forsvare din historie med den hypotesen), i STOR grad). Jeg kommer til å angre på dette. Selvfølgelig kan fortid påvirke hvordan vi handler. Vi er summen av alle våre opplevelser, både på godt og vondt. MEN, du kan ikke kategorisere alle mennesker med depresjon inn i en gruppe og si "Hei, dere har en historie med depresjon, det er årsaken til at dere handler selvmotsigende og irrasjonelt!" Hvorfor kan du ikke gjøre det? Fordi depresjon er ikke en så tydelig lidelse. Det er ikke slik som på Grey's Anatomy at du får en hjernesvulst som gjør at du totalt endrer personlighet. Depresjon er bare en liten del av det komplekse samspillet som til slutt ender opp i en person. Ikke engang en psykolog kan si at "akkurat denne handlingen, at du blokkerte denne typen, det er fordi du er i kategorien DEPRIMERTE MENNESKER, og derfor vil du handle mot dine egne prinsipper." Verden fungerer ikke slik. Vi mennesker er skikkelig flinke til å si ting som høres bra ut, men som vi ikke nødvendigvis følger selv. Dette er basiskunnskap når man for eksempel skal utføre en spørreundersøkelse: folk sier at de gir mer til veldedighet enn de gjør, de sier at de er mer miljøbevisste enn de egentlig er, flinkere å trene, osv. Dette er ikke noe som kjennetegner folk med depresjoner, men mennesker generelt. Vi sier at vi er en bedre versjon enn det vi egentlig er. Så hun dama di sa at hun hater når folk er falske, men så var hun det selv. Dette er bare en bitteliten flik av hvem hun er som menneske, og vi har ingen forutsetninger for å si at hennes negative handlinger grunner i at hun har en problematisk fortid. Det kan være at de spiller en rolle, men ingen kan si i hvilken grad de spiller inn. Vi VET at vår bakgrunn er med på å forme hvordan vi er som personer, men du hauser opp denne depresjonen som om det er et mirakelsvar. Folk som ikke har vært deprimerte gjør også irrasjonelle handlinger. Jeg kjenner flere som har vært utro, som aldri har vist tegn til depresjon. Det virker som du vil ha et svar som er noe som dette: Person + depresjon = irrasjonelle handlinger. Det fungerer ikke slik. Og siden du ikke svarte på resten av innlegget mitt må jeg bare spørre igjen: Hvordan kan du bli en best mulig versjon av deg selv ved å finne ut at grunnen til at hun blokkerte deg er at hun er irrasjonell? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 17. november 2017 #266 Del Skrevet 17. november 2017 59 minutter siden, Barkrakk skrev: Jeg kommer til å angre på dette. Selvfølgelig kan fortid påvirke hvordan vi handler. Vi er summen av alle våre opplevelser, både på godt og vondt. MEN, du kan ikke kategorisere alle mennesker med depresjon inn i en gruppe og si "Hei, dere har en historie med depresjon, det er årsaken til at dere handler selvmotsigende og irrasjonelt!" Hvorfor kan du ikke gjøre det? Fordi depresjon er ikke en så tydelig lidelse. Det er ikke slik som på Grey's Anatomy at du får en hjernesvulst som gjør at du totalt endrer personlighet. Depresjon er bare en liten del av det komplekse samspillet som til slutt ender opp i en person. Ikke engang en psykolog kan si at "akkurat denne handlingen, at du blokkerte denne typen, det er fordi du er i kategorien DEPRIMERTE MENNESKER, og derfor vil du handle mot dine egne prinsipper." Verden fungerer ikke slik. Vi mennesker er skikkelig flinke til å si ting som høres bra ut, men som vi ikke nødvendigvis følger selv. Dette er basiskunnskap når man for eksempel skal utføre en spørreundersøkelse: folk sier at de gir mer til veldedighet enn de gjør, de sier at de er mer miljøbevisste enn de egentlig er, flinkere å trene, osv. Dette er ikke noe som kjennetegner folk med depresjoner, men mennesker generelt. Vi sier at vi er en bedre versjon enn det vi egentlig er. Så hun dama di sa at hun hater når folk er falske, men så var hun det selv. Dette er bare en bitteliten flik av hvem hun er som menneske, og vi har ingen forutsetninger for å si at hennes negative handlinger grunner i at hun har en problematisk fortid. Det kan være at de spiller en rolle, men ingen kan si i hvilken grad de spiller inn. Vi VET at vår bakgrunn er med på å forme hvordan vi er som personer, men du hauser opp denne depresjonen som om det er et mirakelsvar. Folk som ikke har vært deprimerte gjør også irrasjonelle handlinger. Jeg kjenner flere som har vært utro, som aldri har vist tegn til depresjon. Det virker som du vil ha et svar som er noe som dette: Person + depresjon = irrasjonelle handlinger. Det fungerer ikke slik. Og siden du ikke svarte på resten av innlegget mitt må jeg bare spørre igjen: Hvordan kan du bli en best mulig versjon av deg selv ved å finne ut at grunnen til at hun blokkerte deg er at hun er irrasjonell? Støtter innlegget ditt helhjertet! Veldig godt skrevet 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #267 Del Skrevet 17. november 2017 Du ønsker ikke svar. Nå har du fått flere VELDIG gode svar (for å bruke din skrivemåte, med å bruke store bokstaver), som har prøvd å se ting fra ditt ståpunkt og som har den bakgrunnen du ønsker, og fremdeles er det de som misforstår, som svarer feil. Du har et konkret svar i hodet ditt som du ønsker at vi skal komme frem til. Kan du ikke bare skrive det du vil at vi skal svare, så vi kan legge denne tråden død en gang for alle? Anonymkode: d872d...991 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #268 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Samme gjorde du, uansett hvor mange ganger du skriver at du ikke la inn annonsen. Du gikk inn på et "venneforum" fordi du ønsket nye venner,etter din konklusjon over så er det veldig interessant at du ikke ser at det er din feil at du har endt opp i en situasjon hvor du MÅ søke nye kontakter. Anonymkode: 69723...4f0 Endret 18. november 2017 av Mynona Sitat fjernet for teknisk feil 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #269 Del Skrevet 17. november 2017 9 hours ago, Xcase33 said: Det er SÅNN Norske kvinnfolk er og forblir ...det er MANGE flere single menn enn kvinner der ute i yngre alder. Så de har deg ++ ganske mange flere andre å velge mellom. Da blir det sånn når etterspørselen er større enn tilbudet. Du må våkne opp å se livet for hva det er Dette har lite med loven om tilbud- og etterspørsel å gjøre. Dette har med moral, medmenneskelighet og samvittighet å gjøre. Loven om tilbud- og etterspørsel kommer inn i kjøp, salg og dating. Dette var aldri dating. Beklager hvis du misforsto det. 8 hours ago, yeans said: Jeg tror jeg skjønner hvorfor hun blokkerte deg. Du er jo virkelig umakelig slik du holder på. Selv brukere her gidder du ikke å svare skikkelig men bare henviser til spørsmål ditt side datt punktum dott. Og i tillegg, så er du mer gjenkjennelig enn du tror. Selv om du under nick stort sett kun kommer med noen korte anonyme strofer i andre tråder. Dette er siste gang jeg svarer deg. Folk som bare kommer med hat ignorerer jeg :-) Jeg henviser fordi A) Innlegget er allerede skrevet av noen andre 99,99 % likt og B) Jeg har allerede besvart budskapet til innlegget C) x MINST 10. Og D) Dere SELV vil ikke at jeg skal gjenta meg selv :-) Les: DERE SELV! :-) Helt ærlig? Jeg har veeeldig (ekstremt faktisk) få innlegg på forumet på generell basis, men du vet tydeligvis mer enn meg om dette. Bra! :-) 3 hours ago, Barkrakk said: *Snip* *Snip* Og siden du ikke svarte på resten av innlegget mitt må jeg bare spørre igjen: Hvordan kan du bli en best mulig versjon av deg selv ved å finne ut at grunnen til at hun blokkerte deg er at hun er irrasjonell? 1. Da har vi en avtale om at du her skriver at depresjon IKKE påvirker. Fortid IKKE påvirker. Drama IKKE påvirker. Alt... ja... IKKE påvirker. Ok. Enighet om uenighet der :-) 2. Her evner du (jeg vet ikke helt hvordan) til å si etterhvert at... JA, ''TING'' ER med på å forme den personen vi er den dag i dag! Her toner du deg derimot litt ned og begynner å snakke om Grader av ting. Men vi har i hvert fall en enighet om å være enig her. Det ER en sammenheng, spørsmålet er i hvilken grad. Det som er sikkert er at denne graden sammenhengen er i, står ganske STERKT hos denne jenta. Om du velger å se det helt omvendt så kan vi fint diskutere det scenarier, og alle andre scenarier ... ... ... ... ... SENERE! :-) Jeg har allerede svart på det du uthever, om du ikke vil forstå at jeg har svart på det er en annen sak :-) 33 minutes ago, AnonymBruker said: Du ønsker ikke svar. Nå har du fått flere VELDIG gode svar (for å bruke din skrivemåte, med å bruke store bokstaver), som har prøvd å se ting fra ditt ståpunkt og som har den bakgrunnen du ønsker, og fremdeles er det de som misforstår, som svarer feil. Du har et konkret svar i hodet ditt som du ønsker at vi skal komme frem til. Kan du ikke bare skrive det du vil at vi skal svare, så vi kan legge denne tråden død en gang for alle? Anonymkode: d872d...991 Det tøffeste for dere virker å være dette: Akseptere spørsmålet Akseptere utgangspunktet Akseptere formålet med tråden og Akseptere at jenta kun er ETT eksempel (fordi dere selv i en tidligere tråd ønsket MER detaljer og ETT eksempel). Hvis dette går på at dere er uenig i dette overnevnte, så er det helt ok, men det er jo også en helt annen diskusjon. Jeg har faktisk sagt meg villig til å diskutere alle finurlige scenarier med dere og lage en 100x100-matrise med diverse utfall basert på endringer i detaljer. ... ... ... ... ... ... .... SENERE! :-) Men DET vil dere tydeligvis ikke. Hvis dere har lyst til å lage egne spørsmål med utgangspunkt dere selv setter, så er det ingen som nekter dere å opprette en egen tråd? :-) 2 minutes ago, AnonymBruker said: Samme gjorde du, uansett hvor mange ganger du skriver at du ikke la inn annonsen. Du gikk inn på et "venneforum" fordi du ønsket nye venner,etter din konklusjon over så er det veldig interessant at du ikke ser at det er din feil at du har endt opp i en situasjon hvor du MÅ søke nye kontakter. Anonymkode: 69723...4f0 Jeg har vært der veldig lenge. Helt enig. Passivt? Ja, definitivt; da er vi enig der også. Det er virkelig noe annet å ha genuin kvalitet i livet, men ikke se på det som en sosial brytning å ville bli kjent med andre medmennesker i Norge, opp mot å være den som maser om bekreftelse, nye bekjentskaper, osv. For meg er jenter EN DEL av livet mitt. For meg er venner EN DEL av livet mitt. Akkurat som at studie og trening er EN DEL av livet mitt. Det er noe helt annet å sette seg i en posisjon hvor alt dette ER livet ditt. Jeg VET dette ikke oppklarte for deg, men du må enten velge å akseptere at svaret er som det er, eller ikke. Ditt valg, i hvert fall ikke MITT problem :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #270 Del Skrevet 17. november 2017 Sitat deg : Jeg ønsker å lære meg å forstå hvorfor depresjon, fortid, drama, osv. påvirker folk til å handle mot sin egen moral (selvmotsigende og irrasjonelt). Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det er en sammenheng her. Ok? Det der provoserer. På den ene siden fordi jeg har slitt med det du nevner og det gjør ikke jeg handler på tvers av min moral."Vi kan ikke nesten ta utgangpunkt i det nei." Du konstruerer en situasjon med premisser som ikke holder vann og ønsker svar på hvorfor det er slik. Når det egentlige svaret er : det er ikke slik. Det er ikke slik at depresjon får en til å handle mot sin moral. Anonymkode: a868b...ca2 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 17. november 2017 #271 Del Skrevet 17. november 2017 Hat? Virkelig? Hahaha... For hvert innlegg du skriver blir det bare mer og mer tydelig hvor fjern du er og hvor rett alle andre i tråden har rundt sine betraktninger om deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #272 Del Skrevet 17. november 2017 Må bare si det igjen, så du ikke finner noe å kverulere på.. Dette er mitt egnetlige svar: Det er ikke slik at depresjon får en til å handle mot sin moral. Anonymkode: a868b...ca2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-saks-papir Skrevet 17. november 2017 #273 Del Skrevet 17. november 2017 Depresjon er totalt urelevant i denne saken. Hvorfor blokkerte hun deg? Hun likte deg ikke. Hvorfor forklarte hun ikke hvorfor hun gjorde som hun gjorde, slik at du kunne bruke denne infoen til å bli en bedre versjon av deg selv? 1. fordi det er ikke normalt å gi ærlige tilbakemeldinger (spesielt ikke kritiske) til noen man ikke kjenner i hele tatt (møtt på nett, 2 treff i real life = ingenting). 2. Hun likte deg ikke, og ville ikke ha mer med deg å gjøre, i hele tatt (1 mld er slitsom når man ikke liker noen). 3. Hun var redd for deg. En, eller flere av disse! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #274 Del Skrevet 17. november 2017 Kan du ikke være så snill å slutte å skrive hele ord med store bokstaver inne i en setning? Det er dårlig nettikette og utrolig slitsomt å lese. Synes du virkelig at vi fortjener å bli skreket til? Anonymkode: 18d0b...7aa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #275 Del Skrevet 17. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Sitat deg : Jeg ønsker å lære meg å forstå hvorfor depresjon, fortid, drama, osv. påvirker folk til å handle mot sin egen moral (selvmotsigende og irrasjonelt). Vi må nesten bare ta utgangspunkt i at det er en sammenheng her. Ok? Det der provoserer. På den ene siden fordi jeg har slitt med det du nevner og det gjør ikke jeg handler på tvers av min moral."Vi kan ikke nesten ta utgangpunkt i det nei." Du konstruerer en situasjon med premisser som ikke holder vann og ønsker svar på hvorfor det er slik. Når det egentlige svaret er : det er ikke slik. Det er ikke slik at depresjon får en til å handle mot sin moral. Anonymkode: a868b...ca2 Det eneste som er sikkert her et at en persons oppførsel den dag i dag er påvirket av: Verdier, erfaringer, oppvekst/miljø. Det eneste som er sikkert er at depresjon, fortid, drama, psykolog-behov, baksnakkingsbakgrunn, x 100 ting til jeg ikke skriver om henne, nettopp i respekt av å skjerme henne, har en påvirkning på hvordan du håndterer sosiale relasjoner senere i ditt liv. Jeg vet at mange med psykiske problemer (veldig forventet egentlig...) ikke vil innrømme at det kan påvirke deres liv. Og jeg har full forståelse for det. Det å innrømme at dine handlinger den dag i dag er påvirket, muligens, av eksterne faktorer, det er ekstremt tøft. Det har jeg 100 % forståelse for. Men det er dessverre slik at dette nemlig påvirker; jeg vet (for trådens legitime skyld) at jenta i EKSEMPELET har blitt påvirket av fortiden, og at det påvirker hennes irrasjonelle og selvmotsigende valg. Og DET er egentlig det viktigste. Dette handler ikke om deg og alle andre som nekter å innrømme at fortid påvirker. Dette er jo faktisk et virkelig tilfelle der fortid FAKTISK påvirker. Og da må vi nesten ta utgangspunkt i nettopp... fakta. Om du er et unntak fra regelen er ganske irrelevant, når tråden har et legitimt utgangspunkt i at nettopp fortid påvirker. Jeg skulle selv ønske at verden var så enkel som å si at ''Mennesker er forskjellig, og noen ganger gjør de rare valg. Aksepter det''. Det er en uttalelse ingen kan ta meg på; men samtidig er det heller aldri spørsmålet. Mennesker er forskjellig: Allerede der kan vi gå inn i psykologien, sosiologien og antropologien for å forklare HVA som gjør mennesker forskjellig. Det vi finner ut av er at vi kan definere mennesker i forskjellige grupper. Noen har opplevd X, andre har opplevd Y. Noen bor i Norge, andre bor på et annet kontinent. Dette er kun fakta. Det som også er fakta er at nettopp hva du har opplevd, og hva du har rundt deg, er med på å forme deg som enkeltmenneske og privatperson. Jeg er interessert i å forstå enkeltmenneskene i disse gruppene helt ned på det laveste ''segmenterings''-nivået. Jeg er ikke interessert i en generell tendens om at mennesker er forskjellig. Jeg er interessert i DETTE tilfellet, i DENNE tråden, å vite hva det er med depressive folk (kategori) som gjør dem til det de er den dag i dag. Ved å få svar på det, får jeg også svar på andre del av den generelle uttalelsen ''... gjør de rare valg''. Vi må jo først definere; hvem er ''de?'', vi må definere ''rare valg'' = selvmotsigenhet er i hvert med her. Det har kanskje vært en misforståelse om at jeg vil forstå ut i fra ETT enkeltmenneske hva det universelle mennesket er. Det universelle mennesket er et gjennomsnittsmenneske, og det lærer jeg lite av. Prøver jeg heller å forstå at de går i kategorien under de som har opplevd x, y, og z, og får svar fra nettopp folk med denne bakgrunnen, vs. å få svar fra folk som ikke engang svarer på spørsmålet; så begynner vi å nærme oss en generell tendens (innad en gruppe). Det er derfor jeg har skrevet at jeg kunne skrive ord-for-ord; og jeg VET at dere ville svart annerledes. Men i respekt for jenta, så velger jeg heller å ikke avsløre for mange ''trekk'', men heller bruke 15 sider på å oppklare misforståelser. Selv om hun ikke eier respekt for medmennesker, så viser jeg i hvert fall det gjennom denne handlingen. Jeg har prøvd å være så detaljert som mulig på spørsmål og utgangspunkt, og brukt jentas historie så detaljert som mulig for å få svar fra folk som tenker... ''Wow... dette ER jo så og si meg''; men jeg ønsker ikke å utlevere flere detaljer om henne, og når 9/10 som svarer i tråden IKKE har opplevd NOE av det samme som henne, så forstår jeg jo at det ikke nødvendigvis ville blitt noe bedre med flere detaljer uansett. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #276 Del Skrevet 17. november 2017 Hvorfor mener du at hun er irrasjonell? Haha, man må være bra høy på seg sjæl for å tenke at den eneste grunnen til at man blir avvist er at den andre er irrasjonell. jenta var muligens deprimert, men hun var vel ikke psykotisk? Anonymkode: 898c0...80b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #277 Del Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som er sikkert her et at en persons oppførsel den dag i dag er påvirket av: Verdier, erfaringer, oppvekst/miljø. Det eneste som er sikkert er at depresjon, fortid, drama, psykolog-behov, baksnakkingsbakgrunn, x 100 ting til jeg ikke skriver om henne, nettopp i respekt av å skjerme henne, har en påvirkning på hvordan du håndterer sosiale relasjoner senere i ditt liv. Jeg vet at mange med psykiske problemer (veldig forventet egentlig...) ikke vil innrømme at det kan påvirke deres liv. Og jeg har full forståelse for det. Det å innrømme at dine handlinger den dag i dag er påvirket, muligens, av eksterne faktorer, det er ekstremt tøft. Det har jeg 100 % forståelse for. Men det er dessverre slik at dette nemlig påvirker; jeg vet (for trådens legitime skyld) at jenta i EKSEMPELET har blitt påvirket av fortiden, og at det påvirker hennes irrasjonelle og selvmotsigende valg. Og DET er egentlig det viktigste. Dette handler ikke om deg og alle andre som nekter å innrømme at fortid påvirker. Dette er jo faktisk et virkelig tilfelle der fortid FAKTISK påvirker. Og da må vi nesten ta utgangspunkt i nettopp... fakta. Om du er et unntak fra regelen er ganske irrelevant, når tråden har et legitimt utgangspunkt i at nettopp fortid påvirker. Jeg skulle selv ønske at verden var så enkel som å si at ''Mennesker er forskjellig, og noen ganger gjør de rare valg. Aksepter det''. Det er en uttalelse ingen kan ta meg på; men samtidig er det heller aldri spørsmålet. Mennesker er forskjellig: Allerede der kan vi gå inn i psykologien, sosiologien og antropologien for å forklare HVA som gjør mennesker forskjellig. Det vi finner ut av er at vi kan definere mennesker i forskjellige grupper. Noen har opplevd X, andre har opplevd Y. Noen bor i Norge, andre bor på et annet kontinent. Dette er kun fakta. Det som også er fakta er at nettopp hva du har opplevd, og hva du har rundt deg, er med på å forme deg som enkeltmenneske og privatperson. Jeg er interessert i å forstå enkeltmenneskene i disse gruppene helt ned på det laveste ''segmenterings''-nivået. Jeg er ikke interessert i en generell tendens om at mennesker er forskjellig. Jeg er interessert i DETTE tilfellet, i DENNE tråden, å vite hva det er med depressive folk (kategori) som gjør dem til det de er den dag i dag. Ved å få svar på det, får jeg også svar på andre del av den generelle uttalelsen ''... gjør de rare valg''. Vi må jo først definere; hvem er ''de?'', vi må definere ''rare valg'' = selvmotsigenhet er i hvert med her. Det har kanskje vært en misforståelse om at jeg vil forstå ut i fra ETT enkeltmenneske hva det universelle mennesket er. Det universelle mennesket er et gjennomsnittsmenneske, og det lærer jeg lite av. Prøver jeg heller å forstå at de går i kategorien under de som har opplevd x, y, og z, og får svar fra nettopp folk med denne bakgrunnen, vs. å få svar fra folk som ikke engang svarer på spørsmålet; så begynner vi å nærme oss en generell tendens (innad en gruppe). Det er derfor jeg har skrevet at jeg kunne skrive ord-for-ord; og jeg VET at dere ville svart annerledes. Men i respekt for jenta, så velger jeg heller å ikke avsløre for mange ''trekk'', men heller bruke 15 sider på å oppklare misforståelser. Selv om hun ikke eier respekt for medmennesker, så viser jeg i hvert fall det gjennom denne handlingen. Jeg har prøvd å være så detaljert som mulig på spørsmål og utgangspunkt, og brukt jentas historie så detaljert som mulig for å få svar fra folk som tenker... ''Wow... dette ER jo så og si meg''; men jeg ønsker ikke å utlevere flere detaljer om henne, og når 9/10 som svarer i tråden IKKE har opplevd NOE av det samme som henne, så forstår jeg jo at det ikke nødvendigvis ville blitt noe bedre med flere detaljer uansett. Anonymkode: 97775...46a jeg sier ikke at det ikke er slik at fortid ikke preger valgene en tar. Jeg sier det ikke er påvist noen sammenheng mellom å ha slitt psykisk, ha vanskelig fortid, gå til psykolog på den ene siden og handle mot sin moral på den andre. Du kommer med denne påstanden. Kan du underbygge den med f.eks forskning eller synser du bare ? Anonymkode: a868b...ca2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #278 Del Skrevet 17. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg sier ikke at det ikke er slik at fortid ikke preger valgene en tar. Jeg sier det ikke er påvist noen sammenheng mellom å ha slitt psykisk, ha vanskelig fortid, gå til psykolog på den ene siden og handle mot sin moral på den andre. Du kommer med denne påstanden. Kan du underbygge den med f.eks forskning eller synser du bare ? Anonymkode: a868b...ca2 ble visst ett "ikke" for mye i første setning.. Men regner med du forstår den. Anonymkode: a868b...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-saks-papir Skrevet 17. november 2017 #279 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Vi sier jo heller ikke at fortid (for eksempel psykisk sykdom) ikke påvirker valgene en person tar. Bare at det ikke påvirket i dette tilfellet. Forøvrig så velger du nå å totalt overse mine kommentarer. Vi møttes i et diskusjonsforum, med hensikt å diskutere. Begge hadde vel de samme intensjonene da vi møttes her. Du fikk noen kommentarer fra meg, og utfra dette valgte du å overse meg fullstendig. Du hadde antagelig blokket meg om du kunne? Du har ikke gitt meg noen indikasjoner på hvordan jeg kunne blitt en bedre versjon av meg selv. Du har heller ikke sagt hvorfor, bortsett fra at jeg bare skriver dritt, eller hva du sa. Du har ikke gitt meg eksempler på hva som er dritt. Hvordan skal jeg lære noe ut fra dette? Hva er dine egentlige intensjoner her i denne tråden, på et diskusjonsforum, når du har bestemt hele diskusjonen, og ikke er åpen? Endret 17. november 2017 av Stein-saks-papir 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #280 Del Skrevet 17. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har kanskje vært en misforståelse om at jeg vil forstå ut i fra ETT enkeltmenneske hva det universelle mennesket er. Det universelle mennesket er et gjennomsnittsmenneske, og det lærer jeg lite av. Prøver jeg heller å forstå at de går i kategorien under de som har opplevd x, y, og z, og får svar fra nettopp folk med denne bakgrunnen, vs. å få svar fra folk som ikke engang svarer på spørsmålet; så begynner vi å nærme oss en generell tendens (innad en gruppe) Anonymkode: 97775...46a Og dette vil du vite fordi du vil bli den beste versjonen av deg selv, og ikke lenger ha en 100% avvisningsrate fra jenter (som du har sagt før i tråden). Altså. Å forstå jenter som har opplevd x, y, z som du sier over, eller drama og depresjon som du tidligere har utdypet, vil hjelpe deg å nå målet jeg skrev i første avsnitt. Siden du mener at KUN spesifikk kunnskap om xyz-jenter har noen verdi,.må det bety at du KUN har tenkt å prøve deg på jenter som har opplevd drama og depresjon. Siden du gjentatte ganger understreker at denne jenta er kun ett av mange eksempler, og kun valgt fordi du traff henne sist og har det friskest i minnet, må det bety at du kun har blitt avvist av xyz/depresjon/dramajenter. Dette i følge deg selv, da kun spesifikke teorier om xyz-jenter kan hjelpe deg, og hvis man svarer ut fra en LITT annen vinkel er det verdiløst. Skummelt. Anonymkode: 30fad...3c4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå