Gå til innhold

Hjelp til dating.. Alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt å prøve å innfinne meg i at jeg alltid kom til å bli alene:rolleyes: Dette har gått helt fint, sønnen min er 16 mnd og jeg har vært alene en "god" stund nå( 4 mnd før han ble født). For en god stund siden lastet jeg ned en dating app( ala tinder), hadde den i 10 min og holdt på å spy bare av tanken på å finne en ny:laugh:.

Har jo merket at jeg ønsker å finne noen, men det er jo kjempe vanskelig. Jeg har mistet all selvtillit etter barnefaren. Kroppen min har også ikke kommet seg etter graviditet og fødsel, og jeg prøver å trene det jeg kan, men jeg var ganske fornøyd med kroppen min før. Nå ser jeg ikke ut( føler jeg). Legen har i tillegg funnet ut at jeg ikke har lavt stoffskifte, som jeg har gått på medisiner for i 10 år, mulig noe av dette har noe å gjøre med at jeg ikke klarer å gå ned de siste kiloene.

Lastet ned en dating app igjen for noen dager siden, og har sveipet litt hit og dit. Skrevet med en, men jeg begynner å lure på om det er meg det er noe feil med eller er det mye rart der ute.. 

Var en som skrev til meg i går, og jeg så ikke det før i dag. Da svarte jeg og tenkte at nå får jeg aldri svar fordi inntrykket jeg får av denne appen er at det handler om en ting og ikke noe mer. Så fikk jeg svar, men når jeg da svarer på dette igjen blir det stille.

Han skreiv takk, er på jobb, hva gjør du. Da jeg skriver er på skolen, hva jobber du med? Siden det har jeg ikke hørt noe.

Hva skriver folk litt etterhvert?  Jeg får følelsen av at jeg er kjempe kjedelig, men hva spør man om?

For meg er det helt vanlig og spørre om jobb, interesser osv.

Kanskje jeg bare skal vente til jeg har fått tilbake litt selvtillit:fnise:

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å spørre om jobb og interesser i starten, så ta det med ro. Det er også vanlig at det kan gå en dag eller to uten svar fordi vedkommende er opptatt med noe annet. Bare vær deg selv og gjør det du føler naturlig. Men du må regne med at det er en del samtaler som bare dør ut. Og andre som dør ut etter et  møte eller to. Det kan ta litt tid å møte den rette.

Anonymkode: c675b...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Ja er kjent med at noen bare dør ut. Var på sukker når jeg var ca 25, men det begynner å bli noen år siden. 

Så føler meg lost in space :rolleyes:

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Ja er kjent med at noen bare dør ut. Var på sukker når jeg var ca 25, men det begynner å bli noen år siden. 

Så føler meg lost in space :rolleyes:

TS

Anonymkode: 04612...73d

Dette får du til. Bare ta det rolig og bruk magefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha til siste! Joa det har sine fordeler å være singel også.

Ja, magefølelsen er jo viktigere nå enn noen sinne. Det er jo viktig at sønnen min får en trygg hverdag med en som er en god rollemodell.

Han som jeg skrev om i første innlegget. Er vel bare å gi opp! Han svarer, men spør aldri om noe! Føles mer som jeg leder et avhør:laugh: Han er fra Litauen:ohmy: selv om jeg har snakka med veldig mange litauere før( ikke i dating setting, mer ala jobb setting) har de alltid vært veldig greie mot meg. Så jeg har ikke noe vondt å si om dem, men......

Hadde vært greit å kunne kommunisert på norsk, da slipper man språkproblemer. Alikevel er det nesten bare folk fra Polen og Litauen på denne appen( i alle fall de som dukker opp hos meg):sjokkert:

TS

 

 

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv uten barn og var på mang en datingside (Tinder, OKCupid +++ ) og fikk en haug med forespørsler. Menn med - og uten barn som synes at det var fortreffelig at jeg ikke hadde barn... (Hvorfor synes menn med barn det er fortreffelig å møte ei uten? Jeg trodde det var omvendt.) 

Jeg tror man må være spesifikk på hva man ønsker - ønsker du en mann med barn (som vet hvordan det er å være forelder) eller ønsker du en mann uten? For mange menn kan nok en alenemor være nederst på listen, så du får skrive at du er alenemor og så luker du ut de som ikke vil bli kjent med deg for det. Angående kropp, en ordentlig mann vil like deg for kroppen din, uansett hvordan den ser ut. 

Anonymkode: 7f6e8...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du godt voksen, 35 + ?  Da tar det nok mye lengre tid før kroppen kommer seg etter en fødsel enn når man er yngre....det må en evt ny mann bare godta. 

Anonymkode: 1e243...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du godt voksen, 35 + ?  Da tar det nok mye lengre tid før kroppen kommer seg etter en fødsel enn når man er yngre....det må en evt ny mann bare godta. 

Anonymkode: 1e243...fad

Var 32, og er nå 33. Men noen år fra eller til 35 har vel sikkert ikke så mye å si om kroppen kommer seg.

Ja er helt klar over at jeg er helt nederst på lista. Så ja greit å få luket de ut før man i det hele tatt får startet.

Egentlig er det enklest med en som har fordi han skjønner hvor mye tid det tar, og den greia med oppmerksomhet osv. Selv om jeg helst ønsker en uten.

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var 32, og er nå 33. Men noen år fra eller til 35 har vel sikkert ikke så mye å si om kroppen kommer seg.

Ja er helt klar over at jeg er helt nederst på lista. Så ja greit å få luket de ut før man i det hele tatt får startet.

Egentlig er det enklest med en som har fordi han skjønner hvor mye tid det tar, og den greia med oppmerksomhet osv. Selv om jeg helst ønsker en uten.

TS

Anonymkode: 04612...73d

Man trenger ikke være nederst på lista selv om man har barn, det er bare tull !  Skjønner ikke den tankegangen. Ser selv utallige par i hverdagen hvor den ene eller den andre har barn fra før. Det er personlighet og gjensidig tiltrekning som teller mest når man skal finne seg en partner.

Anonymkode: 1e243...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er personlighet og gjensidig tiltrekning som teller mest når man skal finne seg en partner.

Anonymkode: 1e243...fad

I det lengste løp ja. Men for å komme dit så er det utseende for mange først, har jeg merket meg. 

Anonymkode: 7f6e8...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke være nederst på lista selv om man har barn, det er bare tull !  Skjønner ikke den tankegangen. Ser selv utallige par i hverdagen hvor den ene eller den andre har barn fra før. Det er personlighet og gjensidig tiltrekning som teller mest når man skal finne seg en partner.

Anonymkode: 1e243...fad

Tja. Mange av oss kan falle for en med fin personlighet og føle tiltrekning, men med en gang barneboblen sprekker løper vi motsatt retning. Hadde heller ville visst det med en gang, slik at jeg visste hva jeg eventuelt gikk til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I det lengste løp ja. Men for å komme dit så er det utseende for mange først, har jeg merket meg. 

Anonymkode: 7f6e8...636

Ja, har jeg også merket. Utifra hva jeg har opplevd før så er jeg nok ikke så heldig med utseendet. For har aldri opplevd at noen har kommet bort, eller oppmerksomhet generelt.  Det hjelper ikke akkurat på selvtilliten.

 

3 timer siden, Jolene skrev:

Tja. Mange av oss kan falle for en med fin personlighet og føle tiltrekning, men med en gang barneboblen sprekker løper vi motsatt retning. Hadde heller ville visst det med en gang, slik at jeg visste hva jeg eventuelt gikk til.

Skulle ikke ha med det her, men får det ikke bort. Er vanskelig å få vist så mye av personlighet på meldinger via en app. 

Det er jo absolutt det viktigste, men også det vanskeligste å få frem( på en app)

Nå har fyren slutta å svare, og jeg vil slette appen av andre grunner.

Skal jeg sende han en meld og si at jeg kommer til å slette den, så hvis han fortsatt vil ha kontakt får han skrive til meg på melding eller Facebook?

Han har lest meldinga, men kan jo være at han driver med noe. Vil tro egentlig han ikke gidder siden han ikke har spurt om noe som helst, bare svart og skrivi om div ting🙄

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har jeg også merket. Utifra hva jeg har opplevd før så er jeg nok ikke så heldig med utseendet. For har aldri opplevd at noen har kommet bort, eller oppmerksomhet generelt.  Det hjelper ikke akkurat på selvtilliten.

 

Skulle ikke ha med det her, men får det ikke bort. Er vanskelig å få vist så mye av personlighet på meldinger via en app. 

Det er jo absolutt det viktigste, men også det vanskeligste å få frem( på en app)

Nå har fyren slutta å svare, og jeg vil slette appen av andre grunner.

Skal jeg sende han en meld og si at jeg kommer til å slette den, så hvis han fortsatt vil ha kontakt får han skrive til meg på melding eller Facebook?

Han har lest meldinga, men kan jo være at han driver med noe. Vil tro egentlig han ikke gidder siden han ikke har spurt om noe som helst, bare svart og skrivi om div ting🙄

TS

Anonymkode: 04612...73d

Hadde ikke kastet bort mer tid på han egentlig, for å være ærlig. Derimot finnes det mange måter å formidle det med barn på: profil, fortelle det i en melding, etc. Ville valgt en slik løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jolene skrev:

Hadde ikke kastet bort mer tid på han egentlig, for å være ærlig. Derimot finnes det mange måter å formidle det med barn på: profil, fortelle det i en melding, etc. Ville valgt en slik løsning.

Ja, har det på profil, men ikke skrevet noe om det i tekst. 

Virker mer som det jeg egentlig er utdannet som får de til å løpe... altså det er en helt vanlig jobb innenfor en offentlig etat😏 opplevd flere ganger at det blir stille etter de får hvite hva jeg jobber med. Selv om jeg driver å utdanner meg til noe helt annet som er mer forenlig med barn( mtp turnus).

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har det på profil, men ikke skrevet noe om det i tekst. 

Virker mer som det jeg egentlig er utdannet som får de til å løpe... altså det er en helt vanlig jobb innenfor en offentlig etat😏 opplevd flere ganger at det blir stille etter de får hvite hva jeg jobber med. Selv om jeg driver å utdanner meg til noe helt annet som er mer forenlig med barn( mtp turnus).

TS

Anonymkode: 04612...73d

Hm, så rart? Kan jeg spørre innenfor hvilket område du jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Jolene skrev:

Hm, så rart? Kan jeg spørre innenfor hvilket område du jobber?

Vil helst ikke bli gjenkjent, men det er innenfor omsorg for de som ikke har hatt det så bra her i livet.

Jeg tenker så lenge en fyr har en jobb så spiller det egentlig ingen rolle hva han gjør. 

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil helst ikke bli gjenkjent, men det er innenfor omsorg for de som ikke har hatt det så bra her i livet.

Jeg tenker så lenge en fyr har en jobb så spiller det egentlig ingen rolle hva han gjør. 

TS

Anonymkode: 04612...73d

Skjønner. Da ville jeg bare prøvd videre :) Han dukker kanskje opp når du minst venter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Jolene skrev:

Skjønner. Da ville jeg bare prøvd videre :) Han dukker kanskje opp når du minst venter det :)

Ja, håper det. Har tenkt den tanken før og det har aldri skjedd noe😳

TS

Anonymkode: 04612...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, håper det. Har tenkt den tanken før og det har aldri skjedd noe😳

TS

Anonymkode: 04612...73d

Kjenner til den, men min egen erfaring er at det skjer når du gir F i om det skjer eller ikke. Nettopp fordi da fokuserer vi ikke på det, og gjør oss mer tilgjengelige. Vet at det er vanskelig, men det er mitt personlige råd til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...