Gå til innhold

Tips til å gjøre julaften fin alene? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville vel kjørt litt samme løp som vanlig. Laget meg god julemiddag (vi har alltid pinnekjøtt, det er jo ikke så mye styr å lage, og enkelt å lage til bare én). Hatt dessert. Pyntet meg, og selvsagt pyntet huset som vanlig. Pakket opp eventuelle gaver etter middagen mens det sto på julemusikk. Så gjerne sett en julefilm mens jeg koste meg med julesnop og konfekt og julekaker. 

Anonymkode: 982ab...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal sitte alene på julaften i år. Har jobb fredagen før og 1 juledag, så da gidder jeg ikke kjøre 30 mil hjem til familien. Har barn som ikke er hos meg i jula. Ønsker ikke trenge meg på hos venner, alle skal jo feire med familier. Gaver og slikt blåser jeg i for min egen del. Generelt elsker jeg ikke jul. I fjor gikk jeg gjennom et brudd, ble en bedriten jul..likevel, har aldri vært alene på julaften før, så vil gjerne ha tips til å gjøre dagen finest mulig?:) 

Anonymkode: 59cef...f64

De fleste som svarer her overser at du generelt ikke er så glad i jula.

Jeg har valgt å være alene par ganger, og valgt å ikke feire jul med han jeg bodde sammen med en tid for en del år siden. Han var enig. Vi spiste pizza.

På tv går det omtrent bare julefilmer, så lagre noen filmer du kan se på, kos deg med en bok. Lag god mat som du liker, jeg foretrekker å ikke lage julemat. Vin til maten, lys på bordene, blomster, en konjakk, en kopp te. Snoke på kg? Være glad for at du har det bra, når man vet hvor mange familier som sliter med bråk og krangler straks de har fått litt alkohol innabords. Også kan du ringe familien, eller de ringer vel deg tenker jeg.

Jeg åpner samtlige gaver jeg får lenge før julaften de gangene jeg vet at jeg skal være alene. Er litt barnslig sånn sett. I år må jeg pynte litt her hjemme, har fått barnebarn og skal invitere de i romjula. Men når mine barn var små og var hos faren sin i jula, pynta jeg ikke før cirka 2. juledag.

Du kan også sette i gang med et prosjekt du har utsatt lenge, det gjorde jeg spontant en gang og glemte at det faktisk var julaften.

Gjør det du har lyst til. Blir du hjemme, planlegg en god middag i alle fall. Pizza er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 1.34, Mystix skrev:

Jeg ville tatt meg en dusj, kjøpt takeaway kinamat og smågodt og kost meg slik jeg gjør en lørdagskveld.  Hadde sett om det var en ny god film på altibox jeg kunne leid. 

Er takeaway restaurantene åpne på julaften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sitte alene på julaften i år. Har jobb fredagen før og 1 juledag, så da gidder jeg ikke kjøre 30 mil hjem til familien. Har barn som ikke er hos meg i jula. Ønsker ikke trenge meg på hos venner, alle skal jo feire med familier. Gaver og slikt blåser jeg i for min egen del. Generelt elsker jeg ikke jul. I fjor gikk jeg gjennom et brudd, ble en bedriten jul..likevel, har aldri vært alene på julaften før, så vil gjerne ha tips til å gjøre dagen finest mulig?:) 

Anonymkode: 59cef...f64

Spis noe du liker, les et kapittel i en bok, ta deg en kaffe på kafe den morgenen, tenn i peisen, se hyggelig film på TV? 🙂👏🏻🔆👏🏻

Anonymkode: 18d7b...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Har vært alene en julaften før,og tenker på å være det i år. Barna er hos pappaen og jeg er bedt dit. Men jeg vet ikke helt. Koste meg alene jeg da. Satt bare og slappet av med bøker og filmer,lagde vanlig julemiddag,og etter middag gikk jeg tur med hunden. Så var det kaffe og likør og kaker mens jeg åpnet gaver. Det var veldig fredelig,stille og rolig :-) 

Men det er noe helt annet å velge det frivillig enn om en ikke vil,men må! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...