Gå til innhold

Blir kvinner mer moden når de nærmer seg 30?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler mange kvinner er så umoden nå i starten av tjueårene. Jeg generaliserer ikke, men mitt inntrykk er at mange er det :)  Er det vanlig at kvinner blir mer moden når de nærmer seg slutten på tjueårene, og at det faktisk går an å føre en litt mer voksen samtale? 

Jeg er jo snart 25 år (mann), og savner å prate med kvinner på en litt mer "voksen" måte! :)  Har fått høre jeg alltid har vært "voksen og fornuftig" av meg fra jeg var liten av. 

Jeg vet ikke, følte du som kvinne stor utvikling ila tjueårene? 

Anonymkode: eceac...000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker generelt blir mer modne dess eldre de blir. Det er til og med forskning bak det at eldre mennesker er mer mildere i væremåte enn de yngre

Anonymkode: d01f1...ef3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker generelt blir mer modne dess eldre de blir. Det er til og med forskning bak det at eldre mennesker er mer mildere i væremåte enn de yngre

Anonymkode: d01f1...ef3

Interessant å høre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forandrer seg fryktelig mye i 20-årene. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25.  Jeg har 1 år igjen av 20 årene. Det er rart, og litt skummelt. Om man er moden eller ei, kommer an på personen. Ikke alle gidder å snakke med babyer, og familie greier. Hvis det er det du sikter til. Det er ikke for alle. 

Anonymkode: 03ba3...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man forandrer seg fryktelig mye i 20-årene. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25.  Jeg har 1 år igjen av 20 årene. Det er rart, og litt skummelt. Om man er moden eller ei, kommer an på personen. Ikke alle gidder å snakke med babyer, og familie greier. Hvis det er det du sikter til. Det er ikke for alle. 

Om skulle det stå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Cyrus skrev:

Min erfaring er at alder og modenhet ikke har stort med hverandre å gjøre

Enig i den, har kollega i 20årene som er mye mer moden og reflektert enn de på 30-50årene. Det går nok mer på livserfaring og holdning til mennesker generelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er rundt 25 så det sier seg selv at mye skjer da. Selv merker jeg enorm forskjell på folk fra de er 26-27. Finnes selvsagt unntak. Men en normal 30 åring er mye mer moden enn en normal 20 åring. Selv merker jeg ingen forskjell på en på 16 og en på 22. Men nå er jeg gammel da.

Anonymkode: b7a3c...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler mange kvinner er så umoden nå i starten av tjueårene. Jeg generaliserer ikke, men mitt inntrykk er at mange er det :)  Er det vanlig at kvinner blir mer moden når de nærmer seg slutten på tjueårene, og at det faktisk går an å føre en litt mer voksen samtale? 

Jeg er jo snart 25 år (mann), og savner å prate med kvinner på en litt mer "voksen" måte! :)  Har fått høre jeg alltid har vært "voksen og fornuftig" av meg fra jeg var liten av. 

Ja. Mange i starten av 20 årene er umoden. Har et par venninner på 25 år da, og de er ikke umoden:) jeg er 28, 29 til neste år. Mye skjer på noen år. 

Anonymkode: 49390...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner utvikler seg veldig i løpet sv tjueåra. Menn ligger faktisk litt bak, men det jevner seg ut til slutt. Du TS ligger nok ganske foran, du sier jo du alltid har gjort det. Om du synes det er håpløst nå, så vit at det blir bedre. Og så kan du jo oppsøke de som du synes er modnere og eldre. Jeg selv driter i om vennene mine er 20 eller 60, så lenge vi er på bølgelengde. 

Anonymkode: 98acb...080

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tvinges til å prioritere annerledes siden de ikke kan tøse rundt lenger

Så ja og nei. De modner, men kun fordi de må

Anonymkode: c6c30...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minute ago, AnonymBruker said:

De tvinges til å prioritere annerledes siden de ikke kan tøse rundt lenger

Så ja og nei. De modner, men kun fordi de må

Anonymkode: c6c30...4f0

Du er mann, ikke sant? :roll:

Anonymkode: 40c7e...9c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Overrasket skrev:

+/- 30 år er en perfekt alder for kvinner. Du har mye å se frem til TS!

Så flott :) -ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er man mer moden i slutten av 20-årene enn i begynnelsen. Som flere sier her, hjernen er ikke ferdig utviklet før 25 år, og 20-årene handler mye om å utvikle seg og "finne seg selv". Man er ikke tenåring lengre, men heller ikke voksen - en forvirrende tid der man skal finne ut hva man skal gjøre med livet sitt osv. Jeg er 28 nå og er mer moden enn når jeg var 20 og startet på studier. Den gang var jeg ung og vill, mens nå er jeg vel mer avbalansert selv om jeg fortsatt har personligheten min. :) Hadde en mann begynt å snakke om modne tema som hus, barn og hjem mens jeg var 20 år og bodde i kollektiv, jobbet på bar ved siden av studiet og generelt bare ville ha det gøy, så hadde jeg fort skygget banen. Nå derimot vil jeg finne en mann jeg kan stifte familie med :) 

Anonymkode: 9f1ea...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg. Jeg er 27 år, kvinne, og savner å prate med MENN på en litt mer voksen måte. Har selv vært voksen og fornuftig av meg fra jeg var liten. Jeg gleder meg  til jeg fyller 30 år, for 20 årene er bare kaos føler jeg. Vanskelig å komme i kontakt med mennesker i den alderen som kan prate på en litt mer voksen måte. Sikkert derfor jeg er singel også, menn i 20 årene frister ikke. Foretrekker menn i 30 årene. 

Men jeg er ikke på samme stadiet som de fleste 20 åringer er. Jeg nærmer meg 30, har barn og er mer voksen og fornuftig/ordentlig i væremåte enn de fleste 20 åringer i gjennomsnitt.

Min væremåte er veldig lik min bestemor sin. Utdyper det ikke mer, men ser likheter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...