Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #1 Del Skrevet 26. januar 2005 ..bare lurer på om noen kan anbefale et merke, jeg? Vi bruker stort sett friskies sand, tester nå ut smart-et eller annet, men jeg merker vel at det er forskjell på hvorvidt sanda fjerner lukt.. Finnes det bedre alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 26. januar 2005 #2 Del Skrevet 26. januar 2005 Du finner mange tråder om kattesand her inne. Jeg vil anbefale å bruke det som heter katteperler, som du får kjøpt på dyrebutikker. Det er sånne hvite glassaktige krystaller som suger fukt og lukt veldig bra! både jeg og pus er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pusemamma Skrevet 26. januar 2005 #3 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg bruker den som heter Catsan (?) kjøper den på Rema1000. Bet. 55 kr. og er på 10 liter. Posen er blå. De sier den er bedre enn Friskies sin sand. Hun drar hvertfall ikke sand rundt i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 26. januar 2005 #4 Del Skrevet 26. januar 2005 Cat Exclusive! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 26. januar 2005 #5 Del Skrevet 26. januar 2005 Catsan er også bra ja, kjøpes på Rema (og kanskje rimi osv??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 26. januar 2005 #6 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg bruker den som heter Catsan (?) kjøper den på Rema1000. Bet. 55 kr. og er på 10 liter. Posen er blå. De sier den er bedre enn Friskies sin sand. Hun drar hvertfall ikke sand rundt i huset. Jeg bruker også den. Sånne perler skal visst være bra og, aldri prøvd dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. januar 2005 #7 Del Skrevet 26. januar 2005 Hold deg unna de billige som Catsan og Friskies. Jeg anbefaler EverClean. Sanden klumper seg bra slik at du bare tar ut klumpene med en spade, du trenger aldri skifte sanden slik du må med billigmerkene, bare fylle på etterhvert. Dermed blir faktisk EverClean ikke dyrere enn f.eks. Friskies, fordi man utnytter sanden mye bedre. Vi bruker forøvrig EverClean Fresh Guard, ingen lukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 26. januar 2005 #8 Del Skrevet 26. januar 2005 Hold deg unna de billige som Catsan og Friskies. Jeg anbefaler EverClean. Sanden klumper seg bra slik at du bare tar ut klumpene med en spade' date= du trenger aldri skifte sanden slik du må med billigmerkene, bare fylle på etterhvert. Dermed blir faktisk EverClean ikke dyrere enn f.eks. Friskies, fordi man utnytter sanden mye bedre. Vi bruker forøvrig EverClean Fresh Guard, ingen lukt. Enig. "Everclean" er best. Testa masse forskjellig til minigrisen min, og "Everclean" var det desidert beste. Brukte "Everclean- less track",- den består av litt større korn enn vanlig, sånn at den ikke blir sitende fast under bena på dyra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 26. januar 2005 #9 Del Skrevet 26. januar 2005 Brukte "Everclean- less track",- den består av litt større korn enn vanlig, sånn at den ikke blir sitende fast under bena på dyra. Det er den vi også bruker og den er utrolig bra. Det lukter ingenting av kattedoen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #10 Del Skrevet 26. januar 2005 takk for svar:) det går greit å ta ut klumper fra "billigsanda" også, synes jeg, problemet er vel heller at det aldri ser ut til å bli helt luktfritt. Får teste de anbefalte merkene. Ellers pleier vi å kjøpe fôr fra Olivers, og ser at de også selger/skal selge kattesand. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. januar 2005 #11 Del Skrevet 26. januar 2005 Avføringsklumper ja, men urinen klumper seg ikke i billigsanden, den blir liggende i bunnen og lage lukt. Med EverClean (og flere andre typer også) vil all væske klumpe seg med en gang og kan lett tas ut, så man slipper rester som lager lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest3 Skrevet 27. januar 2005 #12 Del Skrevet 27. januar 2005 Noen som prøvd sand fra www.husse.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. januar 2005 #13 Del Skrevet 27. januar 2005 vi bruker den grønne til ever clean Den er for katter med sterk lukt.. Passer fint til vår for nå kjenner vi ikke noe lukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 27. januar 2005 #14 Del Skrevet 27. januar 2005 Vi har brukt disse perlene/krystallene og synes de var utrolig dårlige. Kommer ikke til å kjøpe dette igjen ihvertfall. Nå bruker vi enten catsan eller smartkatt, begge delene fungerer helt utmerket for oss og pusen vår. Bytter sand ca hver 5. dag, og det lukter faktisk ingen ting (avføringen fjerner vi jo etterhvert selvsagt). Så lenge du har nok sand i kassa og bytter regelmessig er såkalt "billig-sand" helt utmerket! Ihvertfall synes vi det - og vi har som sagt prøvd begge deler! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #15 Del Skrevet 27. januar 2005 Du finner mange tråder om kattesand her inne. Jeg vil anbefale å bruke det som heter katteperler' date=' som du får kjøpt på dyrebutikker. Det er sånne hvite glassaktige krystaller som suger fukt og lukt veldig bra! både jeg og pus er fornøyd.[/quote'] De synes jeg er det verste jeg noen gang har prøvd. Nå er min katt innekatt, og jeg syntes ikke de krystallperlene fungerte overhodet. Det ble et pes å spa ut klumper av boksen, for krystallene klumper seg ikke rundt avføringen sånn som annen sand gjør. Kanskje greit for utekatter som bare tisser i innekassa si? Jeg liker best en type sand jeg kjøper på dyrebutikken, som klumper både avføring og urin og dermed gjør det veldig enkelt og fjerne begge deler. I tillegg har min katt en innebygget kattedo med luktfilter i taket. Husker jo ikke hva denne sanden heter da, for akkurat nå har jeg en billig sand fra REMA, men den jeg mener har forskjellige typer, parfymerte og uparfymerte, for korthårede og langhårede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 27. januar 2005 #16 Del Skrevet 27. januar 2005 Vi bruker Friskies, og den fungerer for oss. Merker ikke noe lukt, men jeg skifter den ganske ofte også da. Dessuten gjør katten mye fra seg ute, så den blir hovedsakelig brukt på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2005 #17 Del Skrevet 27. januar 2005 Husker jo ikke hva denne sanden heter da, for akkurat nå har jeg en billig sand fra REMA, men den jeg mener har forskjellige typer, parfymerte og uparfymerte, for korthårede og langhårede... Det er garantert EverClean du mener, den har alle disse typene du nevner, og noen til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2005 #18 Del Skrevet 28. januar 2005 Hold deg unna de billige som Catsan og Friskies. Jeg anbefaler EverClean. Sanden klumper seg bra slik at du bare tar ut klumpene med en spade' date= du trenger aldri skifte sanden slik du må med billigmerkene, bare fylle på etterhvert. Dermed blir faktisk EverClean ikke dyrere enn f.eks. Friskies, fordi man utnytter sanden mye bedre. Vi bruker forøvrig EverClean Fresh Guard, ingen lukt. EverClean het den ja, den som jeg prøvde å anbefale i en eller annen tråd om kattesand, men som jeg ikke husket navnet på. Tusen takk Arkana Hahaha... det var denne tråden her, ser jeg når jeg leser igjennom nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå