Gå til innhold

Er jeg prippen når jeg synes sånt er ekkelt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt kjent med en hyggelig dame .Men hun vil bare lage mat eller bake sammen med meg.

Jeg liker å lage god mat ,men problemet er at hun smaker med samme skje oppi maten flere ganger og bruker den etter på for å ta mat ut fra kasserollen. Jeg mister matlysten av sånt å vite at det hun har hatt i munnen bruker hun hele tiden på alt av mat .Er det normalt at man gjør sånt hun gjør+

Anonymkode: 3bd65...a61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det ikke. Om jeg skal smake på noe tar jeg en ren skje, smaker fra den og om jeg så ville ha smakt på nytt så hadde jeg tatt en ny, ren skje selvfølgelig.

Men om dere er på gang i form av at dere kysser/kliner så er det vel ikke store problemet.

Anonymkode: 353a5...5fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en venninne, så er det ekkelt. Hvis det er en kjæreste, og det er mat som bare dere skal spise, er det greit, tenker jeg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere utveksler jo spytt hver gang dere kysser, så hvorfor det skal være ekkelt at hun bruker samme skje å smake med når hun lager mat skjønner ikke jeg. Er ikke som at hun spytter en slimgugge nedi der. 

Anonymkode: 3be2d...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere utveksler jo spytt hver gang dere kysser, så hvorfor det skal være ekkelt at hun bruker samme skje å smake med når hun lager mat skjønner ikke jeg. Er ikke som at hun spytter en slimgugge nedi der. 

Er jo ei venninne

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wops sorry trodde du var mann og dette var en du datet. 
Uansett, nja kanskje litt merkelig siden dere ikke kjenner hverandre så godt men jeg hadde aldri reagert på det om noen av mine venninder gjorde det.  Det lille fuktet fra munnen hennes som kommer på skjea rekker sannsynligvis å tørke inn før hun bruker skjea neste gang. Har hun herpes er det no annet, da burde hun være mer forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det normalt og ikke ekkelt, så lenge matlagingen er privat og for små grupper. Hvis jeg skulle laget mat for 50 personer ville jeg vært mer forsiktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du synes dette er ekkelt, jeg synes også det er forferdelig når folk gjør sånne ting! Tydeligvis er veninnen din komfortabel og vant med å gjøre det ellers, men det går vel an å tenke litt på andre enn seg selv, mener nå jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, H80 skrev:

For meg er det normalt og ikke ekkelt, så lenge matlagingen er privat og for små grupper. Hvis jeg skulle laget mat for 50 personer ville jeg vært mer forsiktig.

Æsj! Glad jeg ikke blir invitert på middag hos deg! Tror du venna dine synes det er appetittrlig og greit? Spør dem neste gang!

Anonymkode: ad930...ea6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt at man gjør sånn med mindre man er et par (da deler man jo bakterier uansett). 

Anonymkode: a00b9...0ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt kjent med en hyggelig dame .Men hun vil bare lage mat eller bake sammen med meg.

Jeg liker å lage god mat ,men problemet er at hun smaker med samme skje oppi maten flere ganger og bruker den etter på for å ta mat ut fra kasserollen. Jeg mister matlysten av sånt å vite at det hun har hatt i munnen bruker hun hele tiden på alt av mat .Er det normalt at man gjør sånt hun gjør+

Æsj..!! Hadde ikke spist av mat der folk gjør slikt! 😳😝😖😤😡

Anonymkode: 01215...234

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, H80 skrev:

Mannen min og jeg gjør det når vi lager mat til bare oss to, men skal vi ha gjester bruker vi ren skje hver gang vi smaker.

Anonymkode: d62da...1a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart hun ikke tenker over det. Jeg gjør det ikke med mat jeg selv skal spise engang, da jeg ikke vil ha bakterier i maten om jeg skal oppbevare den i kjøleskapet og varme opp igjen. Lærte på skolekjøkkenet at man skulle ta sleiven og "dryppe" mat ned i en skje som man smakte av. Så ja, jeg syns det er litt ekkelt.

Anonymkode: d216e...d6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdreven renslighet etter min mening. Tror det er mer å hente på håndhygiene enn på smaking av sauser. Jeg tenker på hender, dørhåndtak, skapdører, kraner, toaletter, søppelposer, søppelcontainere, penger og betalingsterminaler. For eksempel. Munnen er nok ganske ren sammenlignet med mange av disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, H80 skrev:

Samme her. Om det er meg og ei nær venninne så kan jeg fint bruke samme skje flere ganger for å smake. Er vi flere, eller noen jeg ikke kjenner så godt, så bruker jeg sleiva eller et annet redskap til å dryppe litt mat oppi den brukte skjeen, for så å smake. Men det er jo mest for at andre kan synes det er ekkelt at folk smaker med samme skje flere ganger. Jeg tenker egentlig som deg, at det viktigste ligger i håndhygiene og generelt rent kjøkken. Og det er faktisk meningen at vi mennesker skal tåle litt bakterier. Tenker de fleste får i seg andres munnbakterier oftere enn de tror, bare at det skjer indirekte. 

Anonymkode: cbe27...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si det til ho da? Behøver ikke gjøre det vanskeligere enn det det er. 

Anonymkode: f97a9...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig ekkelt og grisete. Man tar mat fra en sleiv over på en skje, og så spiser man fra skjeen. Skjeer man har hatt i munnen skal aldri ned i gryten igjen. 

Unntaket er når det bare er jeg og samboer, da smaker vi gjerne rett fra sleiven. Men vi kysser jo også flere ganger daglig, så vi er vant til å utveksle spytt. Jeg ville aldri funnet på å gjøre det samme om maten skulle serveres til andre enn oss to. 

Anonymkode: b8572...516

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...