Oardnji Skrevet 5. november 2017 #21 Del Skrevet 5. november 2017 6 minutes ago, yeans said: Nei men så heldig at du aldri har opplevd slikt da. Hurra for deg liksom. Skal det forsvare at andre må finne seg i å få spontant besøk i slike vonde situasjoner der de har mer enn nok med situasjonen de befinner seg i? Anser det også som en ganske fjern grunn til å ikke ha spontanbesøk. Er man i ett så ustabilt forhold at dette er ett problem, så burde man vurdere forholdet sitt. Når det er sagt, så er jeg glad vi ikke får mye spontanbesøk, man blir fort lei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 5. november 2017 #22 Del Skrevet 5. november 2017 Just now, Oardnji said: Anser det også som en ganske fjern grunn til å ikke ha spontanbesøk. Er man i ett så ustabilt forhold at dette er ett problem, så burde man vurdere forholdet sitt. Når det er sagt, så er jeg glad vi ikke får mye spontanbesøk, man blir fort lei. Det er nok flere som opplever dette enn man tror pga oppdaget utroskap feks osv. Dette er et tenkt eksempel, men det er latterlig å påstå at det er et fjernt eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #23 Del Skrevet 5. november 2017 25 minutes ago, yeans said: Nei men så heldig at du aldri har opplevd slikt da. Hurra for deg liksom. Skal det forsvare at andre må finne seg i å få spontant besøk i slike vonde situasjoner der de har mer enn nok med situasjonen de befinner seg i? Er kanskje en ide å lese hele innlegget mitt, ikke bare den første linjen. Har allerede svart på dette Anonymkode: 1e9bb...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #24 Del Skrevet 5. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som er spontane mere? Anonymkode: 7203f...4b2 Slik har det da alltid vært i storbyer i den vestlige, rikere verden: man åpner selvsagt ikke om det ikke er avtalt! Anonymkode: c120c...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #25 Del Skrevet 5. november 2017 Trenger ikke å planlegge på forhånd, men er fint med en liten tekstmelding med "nå er jeg rett i nabolaget, passer det at jeg stikker innom?". Da kan man jo bare si nei hvis det ikke passer, når man kommer på spontanbesøk må man tåle et avslag også. Jeg er fra landet men bor i storby, og selv om det ikke skjer særlig ofte hender det at jeg får slike meldinger, og stort sett blir jeg kjempeglad for det. Dersom det av en eller annen grunn ikke passer, da passer det ikke. Jeg er for spontanbesøk, men det er en mellomting mellom det å ringe uannonsert på døra og å planlegge to uker i forveien. Når besøket er spontant er det også mer lavterskel, da gjør det ingenting at huset ikke er strigla og at det ikke er superservering. Anonymkode: f4f4d...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #26 Del Skrevet 5. november 2017 Vi lever i en ordnet og ryddig verden. Hva skulle være negativt med det? Anonymkode: 6cdd9...3ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 5. november 2017 #27 Del Skrevet 5. november 2017 Synes det er trist at alt må være så avtalt og strengt. Hva er folk redd for? At det ikke ser ryddig ut i stua? Er man redd for sprekk i glansbildet? Husker da jeg var barn, så gikk mammaene til hverandre for å skravle og drikke kaffe. De hadde med seg egen kaffekopp for å ikke belemre andre med mer oppvask. Ting var mer avslappet før. I dagens supertravle hverdag, slapper man aldri av. Senker ikke skuldrene og puster litt. Tør ikke ringe på hos venner. Her forteller dere at dere ikke engang lukker opp hvis det ringer på uten at dere venter noen. Er dere folkesky hele gjengen? Nei, det passer ikke alltid med besøk her heller. Men det er ikke verre enn at jeg kan si fra. Det er jo venner, tross alt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. november 2017 #28 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) 12 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Synes det er trist at alt må være så avtalt og strengt. Hva er folk redd for? At det ikke ser ryddig ut i stua? Er man redd for sprekk i glansbildet? Husker da jeg var barn, så gikk mammaene til hverandre for å skravle og drikke kaffe. De hadde med seg egen kaffekopp for å ikke belemre andre med mer oppvask. Ting var mer avslappet før. I dagens supertravle hverdag, slapper man aldri av. Senker ikke skuldrene og puster litt. Tør ikke ringe på hos venner. Her forteller dere at dere ikke engang lukker opp hvis det ringer på uten at dere venter noen. Er dere folkesky hele gjengen? Nei, det passer ikke alltid med besøk her heller. Men det er ikke verre enn at jeg kan si fra. Det er jo venner, tross alt. Jeg er ikke redd for noe som helst, jeg bare ønsker ikke besøk med mindre det er avtalt. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg er introvert som ikke har et stort behov for å være sosial. Hvorfor skal vi føye oss etter utadvendte sosiale mennesker? Jeg er sjeleglad for at det ikke var som før. Jeg ønsker ro og tid for meg selv - og jeg ønsker selv å velge når jeg skal være sosial. Det har lite med travelhet å gjøre. Etter en lang dag etter jobb er det deilig å trekke seg tilbake og lade batteriene uten forstyrrelser. Endret 5. november 2017 av SPOCA 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taus87 Skrevet 5. november 2017 #29 Del Skrevet 5. november 2017 Alle klager over at de ikke er sosiale nok men ingen tør å åpne døra når det ringer på ... doh🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. november 2017 #30 Del Skrevet 5. november 2017 Hater det. Bare gi meg 10 min så er alt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 5. november 2017 #31 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg har mange ganger tenkt likt som deg, TS. At jeg savner slik det var før da vi bare gikk til hverandre uten forvarsel. Med noen har jeg det fortsatt slik, men ikke så mange. Det kommer også veldig an på hva jeg skal. Dersom jeg skal levere noe, trenger jeg ikke å gi beskjed. Men hvis jeg skal på besøk for å bli i ett par timer gir jeg som regel beskjed. Det vil jeg at alle skal gjøre med meg også. Da får jeg laget kaffe og kanskje noen kaker. Hvis man går uanmeldt til noen, kan man ikke forvente at det passer. Da bør man tåle et "nei". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 5. november 2017 #32 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg er gjerne spontan dersom folk ringer eller sender melding. Men vil gjerne ha en liten advarsel først, ikke alltid jeg er klar til å være sosial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #33 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg liker stort sett spontane besøk, jeg Skal vi invitere «må» vi jo sørge for bevertning osv. Dukker folk bare opp så kan de ikke forvente at vi har stort annet å by på enn en kaffekopp i joggebuksa, og det blir mye mindre styr da I dag har vi hatt spontane besøk 2 ganger av til sammen 4 personer, og det har bare vært kos Alternativet hadde enten vært null besøk eller at vi hadde invitert på lunsj/middag, med det styret det innebærer. Anonymkode: 45699...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. november 2017 #34 Del Skrevet 5. november 2017 Hadde mobiltelefonen eksistert på 60 tallet hadde de ikke vært like spontane da heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #35 Del Skrevet 5. november 2017 Man kan jo være spontan og gi et lite varsel i tillegg, det er jo fordelen med mobiltelefon, Messenger o.l. Hvis jeg er i ferd med å gå ut ringer jeg kanskje en venninne noen minutter før og spør om hun vil bli med. Eller om jeg er ute i nærområdet så sender jeg en SMS og spør om det er greit at jeg stikker innom. For meg er dette vanlig høflighet da det er mindre påtrengende. Anonymkode: 66b07...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #36 Del Skrevet 6. november 2017 Jeg liker svært lite å plutselig få besøk på døren. Liker best når man har avtalt på forhånd. Er ikke like lett å si nei til noen som plutselig står på døren når det kanskje ikke passer helt, eller man er sliten Anonymkode: 4b470...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2017 #37 Del Skrevet 6. november 2017 På 5.11.2017 den 15.58, yeans skrev: Det er nok flere som opplever dette enn man tror pga oppdaget utroskap feks osv. Dette er et tenkt eksempel, men det er latterlig å påstå at det er et fjernt eksempel. Men dette skjer da ikke daglig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #38 Del Skrevet 6. november 2017 En fin verden for meg med sosial angst ☺️ Anonymkode: 71b2f...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 6. november 2017 #39 Del Skrevet 6. november 2017 On 5.11.2017 at 8:37 PM, AnonymBruker said: Man kan jo være spontan og gi et lite varsel i tillegg, det er jo fordelen med mobiltelefon, Messenger o.l. Hvis jeg er i ferd med å gå ut ringer jeg kanskje en venninne noen minutter før og spør om hun vil bli med. Eller om jeg er ute i nærområdet så sender jeg en SMS og spør om det er greit at jeg stikker innom. For meg er dette vanlig høflighet da det er mindre påtrengende. Anonymkode: 66b07...a56 Ja slik kan man gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 6. november 2017 #40 Del Skrevet 6. november 2017 1 hour ago, Maleficenta said: Men dette skjer da ikke daglig? Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå