Gå til innhold

Bedriten venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ble kjent for noen år siden, og godt sammen.

Men nå har hun begynt å oppføre seg helt tragisk..

Hver gang vi møtes på sosiale tilstelninger, så oppsøker hun meg for deretter å veksle noen høflige fraser. Men når jeg svarer så gliser hun, og snur seg vekk. Jeg blir så etterlatt, men en følelse av å bli fullstendig oversett. Får en følelse av at hun ønsker å få meg til å se dum ut..

Hvorfor gjør hun dette, og hva kan jeg gjøre for å beskytte meg fra en slik oppførsel?

Anonymkode: 14a2c...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ignorer henne før hun rekker å ignorere deg naturligvis. Hvis hun spør om hvordan du har det,så bare sier du «bra» mens du smiler og går vekk :) 

Anonymkode: 728fc...6ae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gjør hun dette?

Har forstått at hun nå ikke liker meg, men hun driver likevel å oppsøker meg for å gjennomføre hersketeknikker.

Hva vil hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det fordi hun innbiller seg at hun er bedre enn deg. Bare kutt henne ut, slike vil spille uskyldige når de blir konfrontert med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snur hun seg og går mens du snakker direkte til henne? Synes det høres så merkelig ut. Har hun alltid gjort sånn eller har det kommet i det siste? Du får bare prøve å overse henne. Oppsøker hun deg og spør om noe eller prøver å starte en samtale, så får du bare svare kort før du snur deg mot noen andre. 

Anonymkode: 736cf...884

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du må jobbe med å ikke la henne påvirke deg så mye. Hun er slik og det må du bare forholde deg til. Jeg regner jo med at dere har felles venner/felles arrangementer dere går på, så å kutte henne helt ut går vel ikke. Hils, si et par ord om du må det ut ifra omstendighetene, så går du videre og engasjerer deg med personer du trives med. 

Anonymkode: dd041...502

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, yeans said:

Hun gjør det fordi hun innbiller seg at hun er bedre enn deg. Bare kutt henne ut, slike vil spille uskyldige når de blir konfrontert med det.

Denne.

Anonymkode: b9011...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snur hun seg og går mens du snakker direkte til henne? Synes det høres så merkelig ut. Har hun alltid gjort sånn eller har det kommet i det siste? Du får bare prøve å overse henne. Oppsøker hun deg og spør om noe eller prøver å starte en samtale, så får du bare svare kort før du snur deg mot noen andre. 

Anonymkode: 736cf...884

Dette er noe hun har startet med i det siste. Synes det er veldig rart at hun kunne forandre seg så brått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, yeans skrev:

Det er jo litt misvisende når hun oppsøker meg for å få meg til å føle meg liten. 

Om jeg ser ned på noen, så har jeg minst mulig med vedkommende å gjøre. Gidder ikke oppsøke de en gang. 

Lurer på om hun gjør dette for å føle seg selv bedre. Hun oppsøker meg jo, for deretter å prøve å få meg til å føle meg dårlig.

Ja, har funnet ut at hun ikke eier selvinnsikt. Hun tenker bare på seg selv, og ser ned på alle:) Veldig fristende å kutte henne fullstendig ut, men barnet mitt liker å leke med hennes barn. Så det er umulig å kutte dette mennesket helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er jo litt misvisende når hun oppsøker meg for å få meg til å føle meg liten. 

Om jeg ser ned på noen, så har jeg minst mulig med vedkommende å gjøre. Gidder ikke oppsøke de en gang. 

Lurer på om hun gjør dette for å føle seg selv bedre. Hun oppsøker meg jo, for deretter å prøve å få meg til å føle meg dårlig.

Ja, har funnet ut at hun ikke eier selvinnsikt. Hun tenker bare på seg selv, og ser ned på alle:) Veldig fristende å kutte henne fullstendig ut, men barnet mitt liker å leke med hennes barn. Så det er umulig å kutte dette mennesket helt ut.

Du ville blitt overrasket over hvor mange som later som om de er venner, oppsøker deg og deretter behandler deg slik. De gjør det fordi de har en agenda med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, yeans skrev:

Du ville blitt overrasket over hvor mange som later som om de er venner, oppsøker deg og deretter behandler deg slik. De gjør det fordi de har en agenda med det.

Og hva går egentlig denne agendaen ut på, og hvilke ofre er det de velger seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker gjør bare sånn for å selv føle seg bedre, dessverre. Har selv hatt en nabo som oppførte seg på samme måten. 

Anonymkode: fbe84...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker gjør bare sånn for å selv føle seg bedre, dessverre. Har selv hatt en nabo som oppførte seg på samme måten. 

Anonymkode: fbe84...ca5

Da har slike personer altså dårlig selvtillit/problemer eller noe?

Jeg har ikke det minste behov for å være slik mot andre, men blir lett offer for slike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hver gang vi møtes på sosiale tilstelninger, så oppsøker hun meg for deretter å veksle noen høflige fraser. Men når jeg svarer så gliser hun, og snur seg vekk. Jeg blir så etterlatt, men en følelse av å bli fullstendig oversett. Får en følelse av at hun ønsker å få meg til å se dum ut..

Hvorfor gjør hun dette, og hva kan jeg gjøre for å beskytte meg fra en slik oppførsel?

Hun veksler noen høflige fraser med deg og smiler og snur seg vekk? Hvis dette er "bedriten" oppførsel så er det mange som må passe på hvilken vei de snur hodet, tror jeg.

Anonymkode: cdf97...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun veksler noen høflige fraser med deg og smiler og snur seg vekk? Hvis dette er "bedriten" oppførsel så er det mange som må passe på hvilken vei de snur hodet, tror jeg.

Anonymkode: cdf97...70a

Når jeg skal svare henne, så snur hun seg vekk og går. 

Hyggelig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hun bedriver hersketeknikk. Svar igjen med samme mynt

Hva er det som gjør at enkelte må ty til hersketeknikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm... si det? 

Aner ikke for jeg vet ingenting om deg og venninnen din, annet enn det som står der og det et ikke så mye. Kan du fortelle mer om det? Vært venner lenge? 

Kanskje hun er litt rar? Har ingen anelse. :forvirret: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...