Gå til innhold

Fitte vs mus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes fitte er et greit ord egentlig, og er blitt vant til å bruke det når jeg har sex. Ordet mus kan jeg rett og slett ikke fordra, og grøsser hver gang jeg hører det. Vet ikke hvorfor, men synes det er et ekkelt ord. Fitte er jo et ord som bare betyr kvinnelig kjønnsorgan og ikke noe annet i det minste. Jeg synes også ord som dåse, høne, glufse og alt det der er utrolig stygt. Men det er synd at fitte så ofte blir brukt som et skjellsord for det ødelegger ordet endel,

Anonymkode: b7a49...efa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ordet fitte, heller det enn "vagina" og *grøss* tissen.

Foretrekker путка

"Dås", "glufse" og "slufsa" er også morsomme ord

Anonymkode: 022ba...f52

Skrevet

Jeg sier fitte innimellom :) tenker at ordet "fitte"  er litt som ordet "bitch" . Meningen, følelsen og intensjonen ved bruk av ordet endrer seg etter situasjonen og konteksten. 

Fitte: "Ordets opprinnelse er ikke sikkert, men det kan komme fra norrønt fit eller fidje, for eng ved vann eller vått, myrlendt gress. Det har da i sin opprinnelse en poetisk, kjærlig og nærmest lyrisk konnotasjon. Betegnelsen kan også ha sitt opphav fra norrønt fitje, for bergsprekk, revne i fjell."

Anonymkode: 1b49e...383

Skrevet
På 27.11.2017 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ordet fitte, heller det enn "vagina" og *grøss* tissen.

Foretrekker путка

"Dås", "glufse" og "slufsa" er også morsomme ord

Anonymkode: 022ba...f52

Er du russisk?

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
On 3.11.2017 at 8:40 PM, Påkrevd said:

Kanskje for deg, men ikke for meg. Så jeg vi gjerne ha et ord på det. Skjønner forøvrig ikke hva som er galt med fitte. Mus, blomst, høne etc. gir assosiasjoner til andre ting, men fitte er egentlig helt nøytralt og greit, synes jeg.

Sånn bortsett fra at det er blitt et av de groveste skjellsordene særlig menn bruker? Akkurat den bruken av ordet har ført til at jeg ikke synes det føles bra å også bruke det om en del av min egen kropp.

Skrevet
4 timer siden, C.Tramell skrev:

Sånn bortsett fra at det er blitt et av de groveste skjellsordene særlig menn bruker? Akkurat den bruken av ordet har ført til at jeg ikke synes det føles bra å også bruke det om en del av min egen kropp.

Ja, det kan brukes som skjellsord, men jeg synes egentlig ikke jeg hører folk bruke det slik særlig ofte. Men det kommer uansett an på situasjonen. Blir det ropt mot noen som en beskrivelse av vedkomne i en krangel, så er det et skjellsord, men i en seksuell sammenheng/dagligtale er det helt fint. Sånn er det med andre ord også. Jøde har f.eks lenge vært brukt som skjellsord blant mange, men det er jo ikke noe negativt i å omtale en jøde som...ja, jøde:)

Skrevet

Cum bucket

Anonymkode: cdf5a...2c3

Skrevet

Nå er jeg en ingen dirtytalker, dessverre. Og når jeg prøver blir det bare veldig anstrengt og usexy. Så de gangene jeg absolutt må bruke et ord på kjønnsorganene, bruker jeg de mest kliniske (dog i en litt tørr, halvironisk tone), som vagina og penis. 

Jeg bare klarer ikke hanskes med såkalt vulgært språk, så til nøds kan jeg driste meg til noe å si noe sånt som "jeg har lyst på deg" eller "jeg vil ha deg inni meg", men ALDRI I LIVET om det kunne falt meg naturlig å bruke verken mus eller fitte i den sammenheng. 

(Jeg vet at jeg høres fryktelig prippen ut, men heller det enn å prøve å lyde frigjort og gjøre alle parter ukomfortable) 

• Liker 1
Skrevet
På 3. november 2017 den 19.58, Påkrevd skrev:

Fitte til vanlig og "nedentil" i samtale med bestemor. Synes fitte er fint, jeg. Det blir for dumt hvis dama sier: "kom og legg deg, så kan du knulle meg i vaginaen". Ikke særlig sexy:)

Dåse er jo et ord de fleste kjenner, men det blir fort litt for komisk.

Må man spesifisere da? Holder det ikke å si: " Jeg er så utrolig våt (hvorfor skrive hvor...er da ganske åpenbart, kom og knull meg (igjen, hvorfor skrive hvor...). 

Kanskje jeg er prippen, men jeg synes slike ord høres skikkelig ekle ut. Nå sier jeg penis også da, klarer ikke si pikk eller kuk eller slike ting. Men generelt pleier jeg ikke snakke så direkte uansett. Sier for eksempel at "nå har jeg så utrolig lyst på deg/kjenne deg inni meg", ikke: "Nå har jeg så utrolig lyst på pikken din" etc. 

Anonymkode: 54f5a...79b

Skrevet
13 minutter siden, bortebra skrev:

Nå er jeg en ingen dirtytalker, dessverre. Og når jeg prøver blir det bare veldig anstrengt og usexy. Så de gangene jeg absolutt må bruke et ord på kjønnsorganene, bruker jeg de mest kliniske (dog i en litt tørr, halvironisk tone), som vagina og penis. 

Jeg bare klarer ikke hanskes med såkalt vulgært språk, så til nøds kan jeg driste meg til noe å si noe sånt som "jeg har lyst på deg" eller "jeg vil ha deg inni meg", men ALDRI I LIVET om det kunne falt meg naturlig å bruke verken mus eller fitte i den sammenheng. 

(Jeg vet at jeg høres fryktelig prippen ut, men heller det enn å prøve å lyde frigjort og gjøre alle parter ukomfortable) 

Burde lest ditt innlegg før jeg postet mitt, du beskrev akkurat det jeg prøvde å si på en veldig mye bedre måte. :fnise: 

Anonymkode: 54f5a...79b

Skrevet
On 11/4/2017 at 6:00 PM, AnonymBruker said:

Det er i hvert fall et kraftfullt uttrykk, og i mine ører så er det veldig seksuelt ladet. Det er vel akkurat dette som gjør det tennende når partneren bruker ordet, for jeg vet at hun ikke ringer til gynekologen og sier at hun skal bestille time for fittesjekk. Hun bruker heller ikke ordet i vanlig sosial omgang med venner og slekt. Derfor blir det kun jeg som får høre at hun bruker ordet fitte, og det gir en egen seksuell setting som i hvert fall tenner meg.

Kanskje de som bruker musa har samleie mens de som bruker fitta puler?

Anonymkode: 375a1...559

Da må jeg bare spørre; bruker du noen sinne order "kuk"? eller "pikk"?

Anonymkode: fa186...243

Skrevet
On 11/4/2017 at 6:00 PM, AnonymBruker said:

Det er i hvert fall et kraftfullt uttrykk, og i mine ører så er det veldig seksuelt ladet. Det er vel akkurat dette som gjør det tennende når partneren bruker ordet, for jeg vet at hun ikke ringer til gynekologen og sier at hun skal bestille time for fittesjekk. Hun bruker heller ikke ordet i vanlig sosial omgang med venner og slekt. Derfor blir det kun jeg som får høre at hun bruker ordet fitte, og det gir en egen seksuell setting som i hvert fall tenner meg.

Kanskje de som bruker musa har samleie mens de som bruker fitta puler?

Anonymkode: 375a1...559

Da må jeg bare spørre; bruker du noen sinne order "kuk"? eller "pikk"?

Anonymkode: fa186...243

• 2 år senere...
Skrevet

Hva.med blomst? Den er jo  vakker 🌷

Anonymkode: 582a8...779

Skrevet

Hyfsa, hufsa, skrævet, grotta, oslo spektrum, silkegrotta, elven, glufsa, hølet, himmelporten osv osv. Kjært barn har mange navn😂

Anonymkode: 22aab...432

Skrevet

Når jeg går ned på dama slikker jeg mus, men jeg knuller henne i fitta. 

Anonymkode: 369e4...60b

Skrevet (endret)
På 3.11.2017 den 20.32, Gjest Overrasket skrev:

Det er ikke kroppsdelen som er tabubelagt, det er de norske ordene som ikke holder mål. Så å utelate spesifikasjonen gjør budskapet mer virkningsfullt. 

Problemet er at norske ord holder generelt ikke mål. Det eneste flotte norske ordet jeg vet om er at vi sier at vi er glad i deg til et familiemedlem eller en god venn. I USA så forteller man jo til enhver man er glad i "i love you" både til familiemedlem og til kjæresten sin. 

Men har dessverre ikke noe gode forslag til tråden.

Endret av Lasox
Skrevet

Så lenge ordet "fitte" brukes i nedsettende sammenheng og ment å være stygg mot noen, så vil det ha en negativt ladet setting for svært mange kvinner. Man kan tenke seg at noen f.eks sier "Hold kjeft, ditt jævla fittetryne!". Det sitter som et skjellsord, det er alle enige om. Det ville ikke blitt helt det samme stygge ordet om man sa "Hold kjeft, ditt jævla musetryne"...eller hva?

For meg er fitte negativt ladet og noe jeg forbinder med banneord etc. 

Anonymkode: 34e13...1b7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ordet "fitte" brukes i nedsettende sammenheng og ment å være stygg mot noen, så vil det ha en negativt ladet setting for svært mange kvinner. Man kan tenke seg at noen f.eks sier "Hold kjeft, ditt jævla fittetryne!". Det sitter som et skjellsord, det er alle enige om. Det ville ikke blitt helt det samme stygge ordet om man sa "Hold kjeft, ditt jævla musetryne"...eller hva?

For meg er fitte negativt ladet og noe jeg forbinder med banneord etc. 

Anonymkode: 34e13...1b7

Enig 'fitte' forbinder jeg med som et banneord og jeg har dermed negativt forhold til det ordet og bør ikke brukes til å beskrives 'nedentil'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...