Gå til innhold

Canal Digital boks = nrk lisens !!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husleien dekker nrk lisensen her i borettslaget. Vi har ikke tuneren i bruk, men må likevel betale indirekte .

Anonymkode: e3389...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å syte! Man betaler skatt som går til vei selv om man ikke har bil, man betaler for bibliotek man ikke bruker, osv. Man betaler masse skatt for ting man ikke liker/bruker.

Vær glad for at vi har en tv-kanal som ikke er privat. De lager utrolig mye bra. Om man velger å bruke det eller ikke er en annen sak. 

Anonymkode: d2903...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så bør man huske på at NRK også lager mye radio. Selv om man ikke ser på NRK på TV så bruker man kanskje en av radiokanelen i bilen innimellom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -jk- skrev:

Og så bør man huske på at NRK også lager mye radio. Selv om man ikke ser på NRK på TV så bruker man kanskje en av radiokanelen i bilen innimellom?

Etter at FM-nettet stengte for 9 måneder siden: nei, aldri. Det blir kun noen sekunder med nærradioen, før jeg får inn Spotify via bluetooth :)

Jeg kjøpte forøvrig en dekoder fra Canal Digital for noen år siden, og da presiserte CD at de ikke kom til å varsle NRK/lisensinnkreverne om kjøpet. Jeg fikk heller aldri noe lisenskrav i postkassen. Her jeg bor nå har jeg mulighet til å ha Riks-TV, men noen slik Riks-TV-boks har jeg ikke... Med Netflix, Viaplay o.l. er det heller ikke noe savn. Lineær TV kommer jeg nok aldri til å se på igjen.

Anonymkode: bff5a...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig det hadde vært helt greit om det i stedet for lisensinnkreving ble innbakt avgift i vanlig skatt.

Anonymkode: bff5a...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at FM-nettet stengte for 9 måneder siden: nei, aldri. Det blir kun noen sekunder med nærradioen, før jeg får inn Spotify via bluetooth :)

Anonymkode: bff5a...da3

Kan du starte Spotify på mobilen så kan du vel også starten en nettradio-app på samme om du vil høre på radio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husleien dekker nrk lisensen her i borettslaget. Vi har ikke tuneren i bruk, men må likevel betale indirekte .

Anonymkode: e3389...28b

Hvordan kan husleie dekke lisens? Er ikke den personlig? 

Anonymkode: bbb80...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -jk- skrev:

Kan du starte Spotify på mobilen så kan du vel også starten en nettradio-app på samme om du vil høre på radio ;)

Det kan jeg selvfølgelig, men hva er egentlig relevansen her? Jeg bruker aldri NRK-appen i bilen.

Anonymkode: bff5a...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg selvfølgelig, men hva er egentlig relevansen her? Jeg bruker aldri NRK-appen i bilen.

Anonymkode: bff5a...da3

Relevansen var at du sluttet å høre på radio når FM stengte og begynte å bruke Spotify på mobilen isteden. Da er jo ikke problemet at FM stengte men at du egentlig ikke er interessert i å høre på radio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...