Gå til innhold

Canal Digital boks = nrk lisens !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husleien dekker nrk lisensen her i borettslaget. Vi har ikke tuneren i bruk, men må likevel betale indirekte .

Anonymkode: e3389...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å syte! Man betaler skatt som går til vei selv om man ikke har bil, man betaler for bibliotek man ikke bruker, osv. Man betaler masse skatt for ting man ikke liker/bruker.

Vær glad for at vi har en tv-kanal som ikke er privat. De lager utrolig mye bra. Om man velger å bruke det eller ikke er en annen sak. 

Anonymkode: d2903...128

• Liker 1
Skrevet

Og så bør man huske på at NRK også lager mye radio. Selv om man ikke ser på NRK på TV så bruker man kanskje en av radiokanelen i bilen innimellom?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, -jk- skrev:

Og så bør man huske på at NRK også lager mye radio. Selv om man ikke ser på NRK på TV så bruker man kanskje en av radiokanelen i bilen innimellom?

Etter at FM-nettet stengte for 9 måneder siden: nei, aldri. Det blir kun noen sekunder med nærradioen, før jeg får inn Spotify via bluetooth :)

Jeg kjøpte forøvrig en dekoder fra Canal Digital for noen år siden, og da presiserte CD at de ikke kom til å varsle NRK/lisensinnkreverne om kjøpet. Jeg fikk heller aldri noe lisenskrav i postkassen. Her jeg bor nå har jeg mulighet til å ha Riks-TV, men noen slik Riks-TV-boks har jeg ikke... Med Netflix, Viaplay o.l. er det heller ikke noe savn. Lineær TV kommer jeg nok aldri til å se på igjen.

Anonymkode: bff5a...da3

Skrevet

Jeg synes forøvrig det hadde vært helt greit om det i stedet for lisensinnkreving ble innbakt avgift i vanlig skatt.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at FM-nettet stengte for 9 måneder siden: nei, aldri. Det blir kun noen sekunder med nærradioen, før jeg får inn Spotify via bluetooth :)

Kan du starte Spotify på mobilen så kan du vel også starten en nettradio-app på samme om du vil høre på radio ;)

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husleien dekker nrk lisensen her i borettslaget. Vi har ikke tuneren i bruk, men må likevel betale indirekte .

Anonymkode: e3389...28b

Hvordan kan husleie dekke lisens? Er ikke den personlig? 

Anonymkode: bbb80...897

Skrevet
5 timer siden, -jk- skrev:

Kan du starte Spotify på mobilen så kan du vel også starten en nettradio-app på samme om du vil høre på radio ;)

Det kan jeg selvfølgelig, men hva er egentlig relevansen her? Jeg bruker aldri NRK-appen i bilen.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg selvfølgelig, men hva er egentlig relevansen her? Jeg bruker aldri NRK-appen i bilen.

Relevansen var at du sluttet å høre på radio når FM stengte og begynte å bruke Spotify på mobilen isteden. Da er jo ikke problemet at FM stengte men at du egentlig ikke er interessert i å høre på radio ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...