Gå til innhold

Beste datingside for seriøse forhold


Lúthien Tinúviell

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Antiviruset skrev:

Har lest litt på omtalene som Møteplassen har fått. 99% av kritikken som er negativ er at det koster penger! Ja tenke seg til at det koster penger å bruke en nettside som skal kontrollere de fleste profilene. Takk for at det koster penger, på den måten så blir det iallefall et hinder for at så ekstremt mange useriøse kommer inn dit med profiler. Gratis versjonene er ikke verdt en dritt, for du får ikke sett profilene til noen. Igjen meget bra slik at de useriøse holdes ute i størst mulig grad. Ja det koster litt  tusen i året om du tar de det billigste abb med lengst bindingstid. Men de fleste tar 3 mnd! Og det koster rundt 800 kroner. Mindre en en kveld på byen  og dette syter folk over ? Kanskje det viktigste valget de noengang tar, valg av partner er ikke verdt den prisen? Snakk om kjipe folk :)  På kristendate kostet det 49 kr, i mnd. En furtet over dette også. Ville ha det gratis.

Gratis sider vil si ekstremt  mange falske og useriøse profiler. Burde kanskje kuttet ut all mulig form for gratis registrering på de store seriøse sidene.. De som ikke har råd til å betale hva dette koster? Jeg vil ikke treffe de en gang :) Så jeg betaler ikke ekstra penger for å kunne ta kontakt med de som ikke gidder å betale. Det å ikke ha en betalende profil, ja det er det samme som sjansen for at du får noen gode treff og dater er veldig små. Iallefall om du er mann, kvinner kan nok få dette av menn som betaler det dyreste, men da blir også utvalget ekstremt mye mindre.

Det koster penger å vedlikeholde disse sidene med betalingsordninger, kvalitetsikring, match systemer og sikkerhetssystemer. Og så skal de leve av det også. Men på byen kan man gå og svi av en 1000 lapp på en kveld, og bare få fyllesyke og null treff som resultat :) 

Jeg har personlig opplevd mye mer useriøse henvendelser på Møteplassen enn på Tinder, hvor man styrer hvem som kan ta kontakt med deg helt selv. Gratise Tinder funker faktisk helt greit hvis man legger litt tid i profilen sin, og sorterer kritisk når man sveiper og på de første meldingene. På møteplassen derimot ble jeg kontaktet av mannfolk langt utenfor området jeg søkte både ang sted og alder. Og mange var bare ute etter sex. Kommer aldri til å bruke den siden igjen. Sukker derimot funker ganske greit. Det er alltid noen der også som sender melding selv om de bor langt unna, men folk er litt mer høflige og gir seg etter en høflig avvisning i det minste.

Anonymkode: b000d...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har personlig opplevd mye mer useriøse henvendelser på Møteplassen enn på Tinder, hvor man styrer hvem som kan ta kontakt med deg helt selv. Gratise Tinder funker faktisk helt greit hvis man legger litt tid i profilen sin, og sorterer kritisk når man sveiper og på de første meldingene. På møteplassen derimot ble jeg kontaktet av mannfolk langt utenfor området jeg søkte både ang sted og alder. Og mange var bare ute etter sex. Kommer aldri til å bruke den siden igjen. Sukker derimot funker ganske greit. Det er alltid noen der også som sender melding selv om de bor langt unna, men folk er litt mer høflige og gir seg etter en høflig avvisning i det minste.

Anonymkode: b000d...945

Jeg fikk aldri en eneste upassende melding fra en eneste kvinne :) Så her er det store forskjeller ja. Men det er bare å bruke blokkere knappen så er det "borte vekk", men har inntrykk av at mange kvinner bare må lese de 20 første meldingene de får av denne dritten, for å ha noe å snakke om. For de jeg datet fortalte alle om hvor mange grisemenn de hadde truffet på. Noe som irriterte meg litt! Hvorfor ta det opp med en date, og hvorfor ikke bare blokkere og glemme det. Hadde de fleste kvinner gjort dette ville profilene som var blokkert blitt inaktive i løpet av kort tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antiviruset said:

Jeg fikk aldri en eneste upassende melding fra en eneste kvinne :) 

Jeg ikke aldri en eneste melding fra en eneste kvinne, verken passende eller upassende, da jeg var på Sukker og Møteplassen. På Tinder derimot får jeg greit med matches og meldinger. Har på ingen måte opplevd at betalsidene er noe bedre eller mer seriøse.

Anonymkode: e81ed...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Antiviruset skrev:

Jeg fikk aldri en eneste upassende melding fra en eneste kvinne :) Så her er det store forskjeller ja. Men det er bare å bruke blokkere knappen så er det "borte vekk", men har inntrykk av at mange kvinner bare må lese de 20 første meldingene de får av denne dritten, for å ha noe å snakke om. For de jeg datet fortalte alle om hvor mange grisemenn de hadde truffet på. Noe som irriterte meg litt! Hvorfor ta det opp med en date, og hvorfor ikke bare blokkere og glemme det. Hadde de fleste kvinner gjort dette ville profilene som var blokkert blitt inaktive i løpet av kort tid.

Det er sikkert riktig, men det er nok veldig få kvinner som sender upassende meldinger sammenlignet med menn. Det er veldig synd for det gjør at mange kvinner ikke orker å være på datingsider lenger. Og det er slitsomt å måtte blokkere så mange hele tiden.  

Anonymkode: 9db30...cf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎05‎.‎2020 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert riktig, men det er nok veldig få kvinner som sender upassende meldinger sammenlignet med menn. Det er veldig synd for det gjør at mange kvinner ikke orker å være på datingsider lenger. Og det er slitsomt å måtte blokkere så mange hele tiden.  

Anonymkode: 9db30...cf6

Jepp, nettopp. Når de første 20-30 meldingene man får er bare useriøst så gidder man ikke mer. Og det kommer i tillegg til meldinger fra menn som man helt ærlig ikke er interessert i selv om de kanskje er seriøse. Nytter ikke å la være å svare bare heller, for da blir mange sure og fortsetter å sende meldinger. Dessverre ødelegger disse mennenen for alle de andre.

Mange mener at Tinder er den useriøse datingappen, men for meg er det stikk motsatt. Det er der jeg har klart å finne seriøse menn ute etter varig forhold sånn som meg. Selv om man må luke litt der også selvfølgelig. Men der kan man heldigvis styre helt hvem som kan kontakte deg, og det er fantastisk deilig.

kvinne i 40-årene

Anonymkode: b000d...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Så synd man må ha facebook for å ha tinder

Det må du ikke. Jeg hadde match for ikke så lenge siden med tre stk som ikke hadde facebook. Man kan registerer seg kun med telefonnummer og  

Men ellers er det jo ikke noe problem å lage en fb-profil som ikke er så utfylt, evt fake navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/25/2020 at 2:59 PM, AnonymBruker said:

Jeg ikke aldri en eneste melding fra en eneste kvinne, verken passende eller upassende, da jeg var på Sukker og Møteplassen. På Tinder derimot får jeg greit med matches og meldinger. Har på ingen måte opplevd at betalsidene er noe bedre eller mer seriøse.

Anonymkode: e81ed...d11

Sukker er jo likevel en bra side da.

Anonymkode: 1c59d...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på Sukker et par ganger, men tror jeg fikk én match. Kvinne, var vel midt i 40-åra ca. Hadde sånn gratisversjon der jeg kunne merke matcher med en stjerne eller hjerte eller hva det var hvis jeg var interessert i å finne ut mer. Noen fjernet seg selv kjapt etter det! Han ene som jeg rakk å utveksle melding med slettet seg fra hele greia, men sendte en høflig melding om at han hadde møtt ei irl.

Skulle gjerne bekreftet myten om at kvinner kan velge og vrake, men slik der det altså ikke...! 

Anonymkode: d248e...124

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker er bare en drittside.

Anonymkode: 9db30...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, nettopp. Når de første 20-30 meldingene man får er bare useriøst så gidder man ikke mer. Og det kommer i tillegg til meldinger fra menn som man helt ærlig ikke er interessert i selv om de kanskje er seriøse. Nytter ikke å la være å svare bare heller, for da blir mange sure og fortsetter å sende meldinger. Dessverre ødelegger disse mennenen for alle de andre.

Igjen blokker om det bare er første setning som antyder slikt tull. Hvor vanskelig er det? Trykke på en knapp, vips borte. At du ikke er interessert i noen, ja det er en helt annen sak. Fikk jeg melding fra kvinne som jeg ikke var interessert i svarte jeg ikke på meldingene, og skrev de igjen da? Blokkert. Verden enkleste og mest effektive metode. De første meldingene kan være slik når nye kommer inn, så forsvinner det sakte men sikkert til null og niks etter at blokkering er gjort. Da er de seriøse igjen. Så kommer det sikker noen slengere  av og til. Men slik er det på byen også :) Mange useriøse ekle menn der også, jo senere på kvelden jo verre, og de må man håndtere verbalt og fysisk. Har observert dette et par ganger, og det er til tider direkte stygt. Vaktene kaster ut de verste, men det skal mye til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde meg på Sukker et par ganger, men tror jeg fikk én match. Kvinne, var vel midt i 40-åra ca. Hadde sånn gratisversjon der jeg kunne merke matcher med en stjerne eller hjerte eller hva det var hvis jeg var interessert i å finne ut mer. Noen fjernet seg selv kjapt etter det! Han ene som jeg rakk å utveksle melding med slettet seg fra hele greia, men sendte en høflig melding om at han hadde møtt ei irl.

Skulle gjerne bekreftet myten om at kvinner kan velge og vrake, men slik der det altså ikke...! 

Gratis versjonene er bare for at du skal kunne se litt rundt inne på siden, og det er bare ikke funksjonelt uansett hva datingsider dette er. Og igjen vil man ikke betale for hva dette koster, som faktisk ikke er veldig dyrt uansett side? Da er dere ikke seriøse! Det oppfordrer til masse fake profiler for de som bare skal snuse rundt, og ikke faktisk leter etter noe seriøst. Jeg ville satt opp profilen slik at det bare var betalende som fikk ta kontakt og fikk se profilen. Da luker man ut mye tull.

Dette kan faktisk også gjøre på Tinder slik jeg har forstått med de betalende profilene. Slik at ingen får opp din profil, men du får opp alle andre sin. Så bare matche med de som du liker. Men når alt skal være gratis? Ja da får du med all søpla på lasset og må manøvrere rundt i en jungel av useriøse tullinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Antiviruset skrev:

Gratis versjonene er bare for at du skal kunne se litt rundt inne på siden, og det er bare ikke funksjonelt uansett hva datingsider dette er. Og igjen vil man ikke betale for hva dette koster, som faktisk ikke er veldig dyrt uansett side? Da er dere ikke seriøse! Det oppfordrer til masse fake profiler for de som bare skal snuse rundt, og ikke faktisk leter etter noe seriøst. Jeg ville satt opp profilen slik at det bare var betalende som fikk ta kontakt og fikk se profilen. Da luker man ut mye tull.

Dette kan faktisk også gjøre på Tinder slik jeg har forstått med de betalende profilene. Slik at ingen får opp din profil, men du får opp alle andre sin. Så bare matche med de som du liker. Men når alt skal være gratis? Ja da får du med all søpla på lasset og må manøvrere rundt i en jungel av useriøse tullinger.

Men det var ikke noen jungel av useriøse tullinger!! Var som sagt bare én som viste interesse, og han virket både høflig og grei, men slettet seg altså. Ikke en gang useriøse tullinger er interessert i meg 🤣

Men jeg utvekslet jo meldinger med han ene, så mulig jeg betalte en periode.

Anonymkode: d248e...124

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 20.18, Antiviruset skrev:

Som om det er mye mindre useriøse utenfor datingsidene? Det har aldri vært slik, og det kommer aldri til å bli slik heller. Det florerer med useriøse tilfeller der ute over alt. Som du ikke klarer å avsløre intensjonen til før det har gått tid, eller etter første gangs sex. Da stikker de. I yngre dager måtte de fleste jeg kjenner gå på byen gjennom alle helgene i flere år, der vi traff mange damer som det ikke ble noe med. Tørr ikke tenke på hvor mye penger det gikk den gangen bare på dette :) Mye moro ja, men det var jo et mål å skaffe seg en seriøs og stabil dame. Det gikk til slutt, men du verden at dette er noe bedre en en datingside nekter jeg å tro, det er bare to forskjellige arenaer som leder til samme resultat. Hva som tar lengst tid avhenger av deg som person og hvordan du trakterer datingsider og det å kunne få date. Langt ifra alle som klarer å kommunisere skriftlig skikkelig og klare å få et seriøst inntrykk som en basis for date. Det sier lite om datingsidene, mer om deg som person som ikke takler de.

Av egen erfaring så er det eller var mange seriøse der ute. Uansett om jeg var på byen osv, så var det alltid menn som var interesserte, ordentlige menn som så på meg som kjærestemateriale. Ble aldri sett på som noe ONS eller søppel av andre menn på byen eller i fylla. De som tok kontakt var ute etter mer med meg. Jeg ble også valgt og fikk mere oppmerksomhet enn de andre damene. Mennene var også mere kresne og tok ikke hva som helst som alle her på kg mener at mannfolk gjør. Og når man blir sjekket opp i virkeligheten så ser man kjapt om de er noe å samle på eller ikke, men med nettdating blir det mye snakk i mange måneder der man bare kanskje møtes eller det fader ut, og hvis man møtes er de helt annerledes i utseendet og personlighet, oppfører seg ofte dårlig eller har issues. Og du må dumpe de fordi de ikke svarer til noen krav og føler deg mislykket. Eller så leker de med følelsene dine og sier de ønsker et forhold med deg osv, men oppfører seg snodig, holder på med andre, er lite tilgjengelige og byr lite på seg selv. Jeg kan ikke huske å ha hatt en eneste internett date der de har latt meg møte venner eller familie, tar meg med på ting osv. For å komme fortest mulig i senga er alltid på menyen og aldri en eneste middag hjemme eller ute 😅 mange av mennene har barn fra før av og det gjør alt veldig vanskelig, for de har lite tid og ork og ønsker ikke flere barn. Mange av mennene der har også stygge tenner. Mennene som ikke ser noe bra ut og ikke har stabilitet, ikke har gode verdier eller orden på livet sitt tror de kan få en pen dame i 20 årene og at hun skal gi opp alt for å ta til takke med han uten å få noe som helst tilbake. Man ønsker bare å treffe en med felles verdier, mål og knytte et bånd, en med felles interesser og at man står nogenlunde likt og har litt standard i hvert fall... har ikke noe nettverk for tiden heller grunnet sykdom og andre ting, derfor vanskelig å møte noen. Tørr heller ikke å møte andre menns blikk eller vet ikke åssen jeg snakker med de lenger helt random ute... siden folk er reserverte og det ikke virker sosialt akseptert.

Anonymkode: 9a5d8...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2020 den 18.32, Antiviruset skrev:

Gratis versjonene er bare for at du skal kunne se litt rundt inne på siden, og det er bare ikke funksjonelt uansett hva datingsider dette er. Og igjen vil man ikke betale for hva dette koster, som faktisk ikke er veldig dyrt uansett side? Da er dere ikke seriøse! Det oppfordrer til masse fake profiler for de som bare skal snuse rundt, og ikke faktisk leter etter noe seriøst. Jeg ville satt opp profilen slik at det bare var betalende som fikk ta kontakt og fikk se profilen. Da luker man ut mye tull.

Dette kan faktisk også gjøre på Tinder slik jeg har forstått med de betalende profilene. Slik at ingen får opp din profil, men du får opp alle andre sin. Så bare matche med de som du liker. Men når alt skal være gratis? Ja da får du med all søpla på lasset og må manøvrere rundt i en jungel av useriøse tullinger.

Er mye useriøse folk som betaler for sidene også. Ting er ikke så sort hvitt. Jeg rotet meg borti noen menn som bare ønsket sex og ons. Man kan være seriøs selvom man ikke betaler. Det er veldig dyrt å ha sånne profiler, er ikke verdt det, da det er nesten bare søppel der inne og menn som ikke er av kvalitet eller ser ut i måneskinn. Var en oppegående mann på match som betalte, men han er der inne evig og ser ikke ut som om han ønsker å møte noen. 

Anonymkode: 9a5d8...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Tinder er vel alltids en seriøs plattform. 

Spørsmålet er om brukerne av plattformen er like seriøse... 

Anonymkode: 24484...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vet er at match.com fungerer bra for seriøse folk og du møter en del seriøse der.
Noen nevner også møteplassen.

De koster riktig nok litt mer, men hvis det er noe seriøst du vil ha så kan du prøve der?
Tinder er jo veldig useriøst.

Anonymkode: 8121a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Beste datingside - https://be2.no Jeg fant mannen i mitt liv der! Vi har vært sammen i fire år, og jeg er gravid :) Har flere venner også som har møttes der og giftet seg og fått barn sammen (tre forskjellige par).

Endret av froloteee311
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, froloteee311 said:

Møt folk i virkeligheten, oppsøk steder/ting du aldri har gjort før. Skift miljø, prøv noe annet enn din omgangskrets.

Tipset er også ikke mikse venner, tabben med å bli sammen med en venn. Som igjen blir venn med alle venner jeg har skal aldri skje igjen, blir så håpløst ved brudd. De fleste forhold tar slutt etter litt tid, slik er det jo. Så viktig å passe på.

Brudd er som regel håpløse uansett. Spesielt om man har barn sammen. Det kompliserer ting enda mer.

Jeg tror det er lurt at ikke venneflokken blir blandet inn i de evt. problemene man har. Det er fort gjort og skaper lett problemer.

 

Anonymkode: f0575...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Brudd er som regel håpløse uansett. Spesielt om man har barn sammen. Det kompliserer ting enda mer.

Brudd er vonde uansett! Men det blir helt kaos når det er felles venner og arbeidskollegaer inne i bildet. Kjæreste i vennekrets eller på jobb lager enormt med problemer ved brudd som du må takle sammen med kjærlighetssorg når det blir brudd. Venner og jobb er arenaer der man kan få tankene vekk fra slikt om man står i en krise i kjærlighetsforholdet. Om ikke møter man samme dritten hos venner eller på jobben om man innleder forhold der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på en banebrytende oppdatering i denne tråden, men neida… Virker som det er de samme som trafikkerer de fleste nettsidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...